Ik zou toch eerder aan Nigerianen denken, eerlijk gezegd.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Raar telefoontje van 'zwitserse consumentenbond'
-
witte angora
Re: Raar telefoontje van 'zwitserse consumentenbond'
Een Zwitserse consumentenbond die vertegenwoordigd wordt door een Nederlands sprekende man die vervolgens prijzen beloofd, mits je maar betaalt.
Ik heb het klachtenformulier ingevuld via consuwijzer en kreeg netjes het volgende antwoord terug:
Hartelijk dank voor uw klacht van 8 april 2010. Door het klachtenformulier Telemarketing op onze website in te vullen, hebt u een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer over de Zwitserse Consumentengroep.
ConsuWijzer heeft meldingen ontvangen van mensen die gebeld zijn door een bedrijf dat zich de Zwitserse Consumentenbond noemt. Soms wordt ook gesproken van de Zwitserse Loterij of Zurich Loterij. Uit deze klachten blijkt dat het hier niet om een echt persoon gaat die u belt. Maar om een spraakcomputer. Deze computer maakt gebruik van zogenaamde Voice Activity Detection (VAD). Dit is een techniek waarmee computers kunnen horen of er echt iemand aan de lijn is.
Spam
Wordt u ongevraagd gebeld door een spraakcomputer? Dan geldt deze telefonische oproep als overtreding van het spamverbod. Er is namelijk geen echte persoon geweest die u heeft gebeld, maar een automatisch systeem. Meer bekende vormen van spam zijn ongevraagde e-mails of sms'jes met bijvoorbeeld reclame. Dit is verboden als u hier niet van te voren toestemming voor hebt gegeven.
Wat kunt u doen?
In Nederland controleert OPTA of mensen zich aan het spamverbod houden. U kunt uw klacht direct bij OPTA indienen via de website www.spamklacht.nl. Kunt u daar een zo goed mogelijke beschrijving van het gesprek te geven? Graag verneemt OPTA ook van u of u na het telefoongesprek schriftelijke informatie hierover hebt ontvangen. En of er geld van uw rekening wordt afgeschreven.
Ik heb dan ook maar meteen het formulier op spamklacht.nl ingevuld.
Hartelijk dank voor uw klacht van 8 april 2010. Door het klachtenformulier Telemarketing op onze website in te vullen, hebt u een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer over de Zwitserse Consumentengroep.
ConsuWijzer heeft meldingen ontvangen van mensen die gebeld zijn door een bedrijf dat zich de Zwitserse Consumentenbond noemt. Soms wordt ook gesproken van de Zwitserse Loterij of Zurich Loterij. Uit deze klachten blijkt dat het hier niet om een echt persoon gaat die u belt. Maar om een spraakcomputer. Deze computer maakt gebruik van zogenaamde Voice Activity Detection (VAD). Dit is een techniek waarmee computers kunnen horen of er echt iemand aan de lijn is.
Spam
Wordt u ongevraagd gebeld door een spraakcomputer? Dan geldt deze telefonische oproep als overtreding van het spamverbod. Er is namelijk geen echte persoon geweest die u heeft gebeld, maar een automatisch systeem. Meer bekende vormen van spam zijn ongevraagde e-mails of sms'jes met bijvoorbeeld reclame. Dit is verboden als u hier niet van te voren toestemming voor hebt gegeven.
Wat kunt u doen?
In Nederland controleert OPTA of mensen zich aan het spamverbod houden. U kunt uw klacht direct bij OPTA indienen via de website www.spamklacht.nl. Kunt u daar een zo goed mogelijke beschrijving van het gesprek te geven? Graag verneemt OPTA ook van u of u na het telefoongesprek schriftelijke informatie hierover hebt ontvangen. En of er geld van uw rekening wordt afgeschreven.
Ik heb dan ook maar meteen het formulier op spamklacht.nl ingevuld.
-
Guardian72
- Contacteer:
Als het echt in het buitenland is - dan is bel-me-niet niet van toepassing - helaas...ejs1964 schreef: Ook ik kreeg net zo'n telefoontje. Ik heb het vermoeden dat hier gewoon gebruik gemaakt wordt van een sprekende computer. Toen ik niet reageerde op de vraag 'zit u goed' kwam de opmerking ' oh ik zie dat ik me heb vergist in het telefoonnummer'. Ik heb daarna opgehangen en meteen een melding gedaan bij consuwijzer. Ik sta tenslotte met al onze nummers ingeschreven bij het bel-me-niet-register.
Vandaag ben ik 10 minuten geleden gebeld door ene Marcel Hurkmans van de Zwitserse consumentenbond.Geen nummerherkenning dan reageer ik al anders er werd naar mijn naam gevraagd die gaf ik en daarna of ik goed zat.
ik heb gelijk opgehangen want door Radar wordt je toch iets wantrouwig over deze telefoontjes.
dus let goed op.
ik heb gelijk opgehangen want door Radar wordt je toch iets wantrouwig over deze telefoontjes.
dus let goed op.
Mijn man kreeg vanmiddag ook zo'n telefoontje. Same story, of hij goed zat en dat hij een prijs had gewonnen die kon varieren van een televisie tot miljoenen.
We hadden hierover al brief gehad (?) en er waren 100 prijswinnaars.
Zijn naam en geboortedatum werden gevraagd en toen kwam de vraag of hij bereid was om 29 euro af te laten schrijven van zijn rekening. Daarop antwoordde hij natuulijk NEE (je gaat toch niet betalen voor een prijs!).
Ondanks de 'nee' ging het verhaal gewoon door: 'dan bellen we u volgende week nog een keer om het te bevestigen'.
Wat een onzin!
We hadden hierover al brief gehad (?) en er waren 100 prijswinnaars.
Zijn naam en geboortedatum werden gevraagd en toen kwam de vraag of hij bereid was om 29 euro af te laten schrijven van zijn rekening. Daarop antwoordde hij natuulijk NEE (je gaat toch niet betalen voor een prijs!).
Ondanks de 'nee' ging het verhaal gewoon door: 'dan bellen we u volgende week nog een keer om het te bevestigen'.
Wat een onzin!
-
oma beertje
Ja ben zojuist ook gebeld door een zogenaamd zwitsers bedrijf maar geen accent of zo te horen ik heb allen gezegd
ken ik niet, dag. en neergelegd uit Zurich dat hoorde ik nog wel ,ja ik ben wel blond maar niet dom ga nergens op in hoor
ken ik niet, dag. en neergelegd uit Zurich dat hoorde ik nog wel ,ja ik ben wel blond maar niet dom ga nergens op in hoor
Hedenochtend....
"Goedemiddag, ik ben van de Zwitserse Consumentenbonds *bla bla*, mag ik vragen wie ik precies aan de lijn heb?"
"De dochter des huizes
"
"Mooi! Een vraagje: zit u goed?"
"Nee, ik sta."
"Gefeliciteerd!"
"Goed van mij he!
" *klik*
Achterlijke telefoonspam ook altijd
"Goedemiddag, ik ben van de Zwitserse Consumentenbonds *bla bla*, mag ik vragen wie ik precies aan de lijn heb?"
"De dochter des huizes
"Mooi! Een vraagje: zit u goed?"
"Nee, ik sta."
"Gefeliciteerd!"
"Goed van mij he!
Achterlijke telefoonspam ook altijd
Ik heb ook zo'n telefoontje gehad.
Ze proberen vooral uit te lokken dat je 2x ja zegt, dan mogen ze dat tegen je gebruiken....
Heeft er al iemand problemen met ze gehad buiten het vervelende telefoontje ?
Ze proberen vooral uit te lokken dat je 2x ja zegt, dan mogen ze dat tegen je gebruiken....
Heeft er al iemand problemen met ze gehad buiten het vervelende telefoontje ?