Pagina 2 van 2
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 25 jan 2010 23:25
door BBCS
leosnijders schreef:Kocht op 18 nov een Acer Aspire M3802 voor € 600.
Vanaf 1-12 dagelijks op willekeurig moment uitval: bluescreen.
Opgestuurd met uitvoerige beschrijving van het probleem.
En de verkopende partij????????
Een goede verkopende partij gaat eerst zelf kijken wat het probleem is en als het nodig is stuurt de verkopende partij de laptop op naar Acer.
En Acer een baggermerk?
Vind ik van niet.
Zelf lever ik de laptops volledig voorgeïnstalleerd, geupdate en werkend bij de klant af.
En als er problemen zijn, dan kijk ikzelf eerst wat de oorzaak van het probleem is, en als het nodig is, roep ik de hulp in van de fabrikant.
Zo zouden meer computerleveranciers te werk moeten gaan.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 26 jan 2010 00:29
door Chris Ubels
Wil ook even een tegengeluid laten horen.
Lever al jaren met veel plezier Acer laptops en ik ben van mening dat de uitzending het merk te negatief neerzet.
Een laptop is geen 'dozenschuif' artikel. Ik ben van mening dat de klant van zijn leverancier meer mag verwachten. Ik lever een laptop nadat ik met de klant het model geselecteerd heb af en zorg dat hij helemaal gebruiksklaar is, dus ook op internet aangesloten.
Is er een probleem, wat bij de modellen die ik verkoop enorm meevalt, dan ga ik eerst naar de klant toe en kijk wat er aan de hand is. In 9 van de 10 gevallen is het 'gebruikgerelateerd'. (Virus, slechte software, meerdere virusscanners tegelijk gebruiken enz. enz.) Dat is dus gewoon heel snel ter plaatse op te lossen.
Als er echt een probleem is neem ik contact op met de Acer klantenservice en begeleidt ik de hele RMA procedure voor mijn klant. Nooit langer dan 2 weken hoeven wachten. Kwestie van vanaf het begin contact houden met de accountmanager.
Ook het garantieverhaal vind ik overdreven. Als het al juridisch steek houdt dat een laptop met 1 jaar garantie probleemloos 3 jaar moet functioneren (soms worden ze echt heel slecht behandeld) en men ook buiten die periode kostenloos moet vervangen (daar is de rechtspraak niet eenduidig over), dan is de indruk die gewekt is dat dit vooral een probleem met Acer is zwaar overtrokken. Noem mij 1 leverancier die buiten de garantieperiode volledig kostenloos een laptop vervangt.
Goede service begint bij een goede leverancier. Een die zich niet verschuilt achter de fabrikant.
Een garagehouder stuurt toch ook niet elke auto waarvan de koplamp stuk is terug naar de fabriek?
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 26 jan 2010 01:02
door BBCS
Chris Ubels schreef:
Ook het garantieverhaal vind ik overdreven. Als het al juridisch steek houdt dat een laptop met 1 jaar garantie probleemloos 3 jaar moet functioneren (soms worden ze echt heel slecht behandeld) en men ook buiten die periode kostenloos moet vervangen (daar is de rechtspraak niet eenduidig over), dan is de indruk die gewekt is dat dit vooral een probleem met Acer is zwaar overtrokken.
Ik heb zojuist de uitspraak van het Quelle arrest nog eens doorgenomen.
Daaruit blijkt het volgende:
Artikel 3 van richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen, moet aldus worden uitgelegd dat het in de weg staat aan een nationale regeling volgens welke de verkoper, in geval van levering van een niet-conform consumptiegoed, van de consument een vergoeding mag eisen voor het gebruik van het niet-conforme goed tot aan de vervanging ervan door een nieuw goed.
bron:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 04:NL:HTML
Ook herzie ik mijn uitspraak dat volgens Europa een product probleemloos moet meegaan gedurende de economische levensduur.
Dit soort regels komen niet voor in de Nederlandse wetgeving noch in de Europese wetgeving.
Als het al juridisch steek houdt dat een laptop met 1 jaar garantie probleemloos 3 jaar moet functioneren (soms worden ze echt heel slecht behandeld) en men ook buiten die periode kostenloos moet vervangen (daar is de rechtspraak niet eenduidig over)
Deze regel bestaat niet volgens de Nederlandse en de Europese wetgeving.
Dit soort regels ontstaan door het verkeerd uitleggen van het Quelle Arrest.
Ook staat nergens dat een product gedurende de economische levensduur probleemloos mee moet gaan, dus hoe kun je dan er een beroep op doen?
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 26 jan 2010 01:07
door Chris Ubels
I rest my case
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 28 jan 2010 10:27
door Stoomricardo
Op de kwaliteit van Acer computers heb ik als jarenlange gebruiker niet te klagen, over de advanced service die ik bij mijn eerste (laptop) kocht ook niet. Ik kocht die extra garantie omdat ik 4 jaar geleden nog nooit een laptop gekocht had en op safe wilde spelen. Heb met een softwareprobleem die garantie 1 maal nodig gehad en werd toen snel en goed geholpen. Maar eigenlijk is die extra garantie overbodig: binnen een jaar met standaardgarantie ontdek je immers vanzelf of je een goed systeem hebt. Dat moet een kandelaar zijn klanten dus ook niet aanpraten en gewoon zelf service bieden als er eens een lastig probleem ontstaat. Als je ziet hoeveel computers Acer verkoopt kun je net zo goed beweren dat het met die kwaliteit dus eigenlijk wel meevalt.
Maar heb je een klacht zoals ik had met de goedkope upgrade naar Windows 7 had dan blijkt de Acer klantenservice echt onder de maat en zeer lastig bereikbaar te zijn. Open je een case via email dan blijft die open staan waardoor verder emailcontact niet meer kan. En het callcenter (toch nog 10 ct. per minuut binnen de garantie) staat mi. ergens in Suriname of op de Antillen en daar werken soms zelfs mensen die nauwelijks Nederlands spreken waardoor nieuwe (communicatie) fouten ontstaan. Daar worden ook wel beloften gedaan die niet waargemaakt worden omdat hun supervisor het laat liggen of ze 'niet zien of weten wat een andere afdeling ermee doet'.
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 28 jan 2010 15:24
door lies1
Jeeeetje, ik schrik van wat ik hier allemaal lees over ACER.
Ik kocht een laptop 7530G in februari 2008 en heb er alleen maar problemen mee gehad...dacht dat het pecht was....
Allerlei besproken problemen heb ik ook gehad.
Laatste probleem, begin december 2009, is dat hij niet op wilde starten: ik kreeg een blauw scherm en daar bleef alles vasthangen.
Heb hem destijds gekocht via een online-webwinkel en dacht dat direct bij Acer via de website proberen het beste en efficientste was. Telefonisch is er trouwens slecht door te komen. Heb uren belgeld verspild om steeds een ander aan de lijn te krijgen en je verhaal opnieuw te kunnen doen. Na wat foute tips en zeer onvriendelijke dame, was uiteindelijk (van wel een aardige man) het advies: ter raparatie opsturen. Ik reis veel en kan niet goed zonder laptop, maar er was geen andere keuze.
Inmiddels heb ik ruim 125 euro overgemaakt om het te laten maken (zonder uitleg wát er nou precies stuk is), maar navraag leert dat het onderdeel er niet is en schaars blijkt te zijn. Onduidelijk hoe lang het gaat duren.
Na alle verhalen hier blijkt dat ik niet de enige ben. Ik vrees nu met grote vrezen.
Ben ontevreden over de gehele service (van bereikbaarheid tot geboden oplossingen, garantie, communicatie, enz.)
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 29 jan 2010 10:24
door D2Freak30
marian25 schreef:Hallo Allemaal
Computers op maat is wel degelijk markt voor.
Ik,ja een vrouw dat lezen jullie goed bouw inderdaad computers op maat.
Laptops neem ik van de merken die ook service leveren.
Testen met goede gekwalificeerde testapparatuur.Ik lever kant en klare testrapporten aan bij de fabrikant van laptops.Dit levert vaak aanzienlijke tijd op omdat een leverancier niet meer hoeft te zoeken.
Helaas weet ik waar Acer mee test,daar kan ook elke consument zijn hardware mee testen.Ik ben in overleg geweest met Acer om dezelfde spullen aan te schaffen die ik heb maar het grote Acer vind dat te duur.
Re repair is volgens Acer goedkoper.
mmmmmmmmmm ben ik het dus niet mee eens.
Groetjes Marian
Waarom altijd van deze onzinverhalen? Ten eerste word een product bij de grotere leveranciers ALTIJD getest, ongeacht of je er een mooi rapport bij hebt gedaan. Dit omdat er een standaardprocedure gevolgd word bij elke reparatie.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Acer in gesprek gaat met een reseller over de apparatuur die zij zouden moeten gebruiken voor reparatie.
devious schreef:
Acer gebruikt veel te vaak eigen drivers,die niet op andere firmware zouden kunnen draaien.Maar een beetje nerd draait zijn/haar hand daar niet voor om.Wel lullig is natuurlijk dat garantieverhaaltje.En het feit dat ze zo heerlijk stil blijven.
Krijgen we de vervolg-story ook nog te lezen?
Dit slaat dus helemaal nergens op. In tegenstelling tot sommige andere (o.a.) laptopfabrikanten, maakt acer gebruik van de drivers van de fabrikant. Kijk op de site en je zult zien dat (bijna, ik heb ze natuurlijk niet allemaal gezien) elke driver gemaakt is door de fabrikant van het geleverde onderdeel. Dus hoe jij erbij komt dat ze eigen drivers maken? En nog leuker, hoe je erbij komt dat ze op een "andere firmware" niet draaien..?
Dus acer past ook nog even de firmware aan van al hun bij elkaar geraapte componenten (die firmware hebben ze zelf natuurlijk ontwikkeld wat wel een beetje geld kost) en daarna zorgen ze ervoor dat je de driver van acer moet gebruiken, anders werkt het niet? Grote onzin.
Hoe help ik geruchten de wereld in...
Re: Acer RMA - Beroerde service ?
Geplaatst: 29 jan 2010 10:28
door D2Freak30
lies1 schreef:Jeeeetje, ik schrik van wat ik hier allemaal lees over ACER.
Ik kocht een laptop 7530G in februari 2008 en heb er alleen maar problemen mee gehad...dacht dat het pecht was....
Allerlei besproken problemen heb ik ook gehad.
Laatste probleem, begin december 2009, is dat hij niet op wilde starten: ik kreeg een blauw scherm en daar bleef alles vasthangen.
Heb hem destijds gekocht via een online-webwinkel en dacht dat direct bij Acer via de website proberen het beste en efficientste was. Telefonisch is er trouwens slecht door te komen. Heb uren belgeld verspild om steeds een ander aan de lijn te krijgen en je verhaal opnieuw te kunnen doen. Na wat foute tips en zeer onvriendelijke dame, was uiteindelijk (van wel een aardige man) het advies: ter raparatie opsturen. Ik reis veel en kan niet goed zonder laptop, maar er was geen andere keuze.
Inmiddels heb ik ruim 125 euro overgemaakt om het te laten maken (zonder uitleg wát er nou precies stuk is), maar navraag leert dat het onderdeel er niet is en schaars blijkt te zijn. Onduidelijk hoe lang het gaat duren.
Na alle verhalen hier blijkt dat ik niet de enige ben. Ik vrees nu met grote vrezen.
Ben ontevreden over de gehele service (van bereikbaarheid tot geboden oplossingen, garantie, communicatie, enz.)
Vreemd? Normaal krijg je een offerte/prijsopgave, waarop je een aatnal keuzes hebt.
Het laten repareren van de laptop voor de prijs die op de prijsopgave staat (inclusief een opgave van wat er gerepareerd/vervangen dient te worden).
De laptop niet laten repareren, dan ben je wel € xx kwijt voor onderzoekskosten.
Afstand doen van de laptop, dan hoef je geen onderzoekskosten te betalen.
Ik zou nooit geld overmaken als ik niet wist wat er gerepareerd zou worden aan mijn laptop.