LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening zonder aanleiding

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marnix
Berichten: 823
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Rekening zonder aanleiding

Ongelezen bericht door marnix »

En vraag, als u die tubantiamensjes weer eens spreekt, naar welk adres de krant dan wel gegaan is volgens hen.

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: Rekening zonder aanleiding

Ongelezen bericht door Peter4871 »

marnix schreef:En vraag, als u die tubantiamensjes weer eens spreekt, naar welk adres de krant dan wel gegaan is volgens hen.
Volgens hun naar mijn huisadres.
Maar ik heb nooit iets gehad, en al had ik het wel gehad, dan had ik niet om gevraagt, soort ongevraagde reclame :P
+ dan had ik toch wel gebeld naar die mensen van he ik krijg nu zomaar een krant.

Maar hun vinden dus van niet, en dan krijg je het welles nietes spelletje

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Rekening zonder aanleiding

Ongelezen bericht door kuklos »

Nee, je krijgt geen welles-nietes spelletje.
Tubantia dient aan te tonen dat jij een abonnement hebt aangevraagd. En dat kunnen ze niet. Tevens zou een rechter, mocht het ooit zo ver komen, zich af moeten vragen waarom iemand die een abonnement aanvraagt maar de krant nooit ontvangt niet klaagt.

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: Rekening zonder aanleiding

Ongelezen bericht door Peter4871 »

Heb nu nog een brief verstuurt met daar in het volgende:
Geachte heer, mevrouw,
Op 02-10-09 heb ik u een aangetekende brief tegemoet doen komen naar aanleiding van de door u gestuurde rekening van 23 September 2009,

Op deze brief heb ik tot op heden nog geen reactie ontvangen.
Door het uitblijven van een reactie van uw kant ga ik er van uit dat de kwestie bij deze is afgedaan en u uw fout erkent.
Daarom wens ik geen betalingen of herinneringen meer van u te ontvangen tot u heeft aangetoond in uw recht te staan.

Alle acceptgiro's die van af heden dan ook verzonden worden zullen als niet ontvangen worden beschouwd.
Bijgevoegd vind u de correspondentie tot nu toe met daarbij de eerder verzonden brief.

Hoogachtend,
Nu maar afwachten

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: Rekening zonder aanleiding

Ongelezen bericht door Peter4871 »

Kleine Update:
Ik heb mijn verhaal ook doorgestuurt naar Postbus51 die het doorstuurde naar consuwijzer.nl en het volgende andwoord ontvangen:
Geachte heer .....,

Hartelijk dank voor uw bericht van 29 oktober 2009. Postbus51 heeft uw vraag voor beantwoording naar ons doorgestuurd. Uit uw bericht komt naar voren dat u van Tubantia een rekening hebt ontvangen. U laat weten dat u nooit een dienst van dit bedrijf hebt aangevraagd. En hier ook niet voor hebt getekend. U hebt zowel telefonisch, als per aangetekende brief contact opgenomen met Tubantia. U hebt op uw brief geen inhoudelijke antwoord ontvangen. U vraagt of het is toegestaan dat een bedrijf u zomaar een rekening stuurt. U een papier stuurt met uw naam en een valse handtekening. En u vervolgens dwingen te betalen, zonder inhoudelijk op uw brief te reageren. U laat weten dat u tijd en geld kwijt bent aan het bellen en het sturen van een aangetekende brief. Aan de hand van de door u verstrekte informatie kunnen wij u het volgende meedelen.

Het is een bedrijf niet toegestaan om zomaar betaling van u te eisen. Een bedrijf kan wettelijk gezien alleen betaling van u eisen op grond van een overeenkomst tussen u en het bedrijf. Een overeenkomst ontstaat wanneer u akkoord gaat met het aanbod van een bedrijf. Het bedrijf moet bewijzen dat deze overeenkomst bestaat. Stuurt het bedrijf u een papier met een valse handtekening, dan is dit onvoldoende bewijs. Hebt u nooit contact gehad met Tubantia voor het sluiten van een overeenkomst? Dan bent u ook niet verplicht om de rekening te betalen.

Kosten die u moet maken, omdat een bedrijf u onterecht een rekening stuurt, kunt u strikt genomen verhalen op het bedrijf. Als u nog een brief stuurt naar het bedrijf, raden wij u aan om hierin te verzoeken om deze kosten te vergoeden. Het moet gaan om redelijk kosten, die u kunt onderbouwen met bewijs. Gezien de kosten en de baten, zal het niet zinvol zijn om zelf actief stappen te ondernemen om deze kosten te verhalen.

Is Tubantia van mening dat u verplicht bent om te betalen? Dan is het aan haar om juridische vervolgstappen te zetten. U hoeft niet eindeloos te blijven reageren op rekeningen en aanmaningen die het bedrijf u stuurt. In eerste instantie kan Tubantia een incassobureau of deurwaarder inschakelen om de rekening op u te verhalen. Betaalt u de rekening niet en wil Tubantia desondanks wel betaling van u? Dan zal zij de zaak aan de rechter voor moeten leggen. De rechter moet dan beoordelen wie er gelijk heeft. Zonder een uitspraak van de rechter waarin Tubantia in het gelijk wordt gesteld, is het voor Tubantia niet mogelijk om de kosten op u te verhalen. Zij kan, voordat er een uitspraak van de rechter is, dus geen beslag op uw spullen laten leggen. Het is aan Tubantia om een afweging te maken of zij de stap naar de rechter zinvol vindt.

Registratie klacht
U hebt met uw bericht een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Uw melding bij ConsuWijzer is heel belangrijk voor de toezichthouders. Zij gebruiken uw meldingen namelijk om een beter beeld te krijgen op waar het misgaat in de markt. En hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden. ConsuWijzer en de toezichthouders lossen uw probleem met een bedrijf niet persoonlijk voor u op.
Dus ik kan weer in alle rust gaan genieten van mijn studenten leven, en laat de tubantia maar komen, als ik meer hoor laat ik het weten :mrgreen:

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Rekening zonder aanleiding

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

een studentenleven is toch nooit rustig.....een pilsje gaan drinken, haddenw e je al veel eerder aangeraden.

Peter4871
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 jul 2006 12:46

Re: Rekening zonder aanleiding

Ongelezen bericht door Peter4871 »

Fiesiekus schreef:een studentenleven is toch nooit rustig.....een pilsje gaan drinken, haddenw e je al veel eerder aangeraden.
hahah idd, maar toch is het vervelend drinken als dit op de achtergrond speelt :P

Gesloten