bokito74 schreef:Hoe serieus zal ik je nemen ik noem JURIST en das toch iets verder en breder dan een advocaat vriend.
Dit formulier geeft de werknemer geen enkel recht, het is alleen een simpele verklaring niks meer niks minder, en als het goed is staat er ook op aan deze brief kunnen geen rechten worden ontleend.
Een rechter kan hoogstens zeggen waarom geeft u de man de indruk dat ie het wel zou krijgen.
Werkgever zegt dan ten tijde van het briefje werkte hij nog goed maar toen werd het minder en door de economie ook kan hem gewoon geen vast contract geven en daar staat ie dan met alle kosten voor zichzelf de ex werknemer.
Is het netjes zoals ik al eerder zei NEE.
Maar wettelijk kan je er echt niks mee.
Hey Bokitootje,
Weet je wel het verschil tussen een jurist en een advocaat? Zoals je zelf waarschijnlijk weet is jurist een verzamelnaam voor iemand die de academische studie Rechtsgeleerdheid heeft afgerond, of die een juristenberoep uitoefent.
Advocaat is dan toevallig ook weer een juristenberoep.
Maar goed, dat wist je al want je hebt overal verstand van. Of was het nou dat je overal verstand van denkt te hebben?
Ik zie in je opmerkingen hier weer een hoog, ik heb horen zeggen gehalte, een hoog ik denk dat dat erinstaat en een hoog, zo zou het moeten zijn. Maar nergens weer gefundeerde argumenten. "Ik heb het de jurist gevraagd" zegt dus vrij weinig. Leuk ook dat je direct begint met een beschuldiging naar de man van Chrissy (aanname).
Voor de mensen die nog niet bekend zijn met schreeuwaapje Bokito, deze man heeft een eigen bedrijf (zegt ie) dat ik hier nog niet zal noemen omdat ik niet zeker weet of het zijn bedrijf is. Verder meent hij overal verstand van te hebben en heeft hij aan een half woord voldoende om iets in zijn eigen bewoording en beleving klakkeloos op internet te plaatsen. Zoals jullie al gemerkt hebben, klopt er van zijn motivatie niets. Het gaat altijd om aannames en zo niet, verzint hij er zelf wat bij.
Hou op Bokito, als je zo druk bent met werken vind ik het toch frapant dat je nog zoveel tijd op dit forum kunt vrijmaken voor al die, in jou ogen, simpele zaakjes.
Ohja, deze man beweert 70 uur in de week te werken voor zijn eigen bedrijfje! Maar zijn eigen bedrijfje met slechts enkele werknemers heeft wel een eigen jurist!
Het word steeds ongeloofwaardiger. Hou gewoon je mond of doe normaal.
Dan even ON topic. Aan een werkgeversverklaring heb je niet voldoende. Er moet ook een intentieverklaring bijgeleverd worden. Of was jullie jurist dat even vergeten bokito?
Die intentieverklaring is van belang voor het krijgen van een hypotheek. Zonder intentieverklaring geen hypotheek.
In een intentieverklaring MOET staan dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden, anders kan dit wel tot op zekere hoogte.
een intentieverklaring is niet volledig juridisch bindend, kijk dus nog eens goed na wat er in jou intentieverklaring staat.