LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t-mobile klacht

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Nikki127

Re: t-mobile klacht

Ongelezen bericht door Nikki127 »

Nou, speciaal voor dit onderwerp maar eens geregistreerd nadat ik aan het zoeken was naar informatie over mijn klacht.
Ik heb dus dezelfde klachten als de TS.
Als iemand mij belt blijft de telefoon geregeld hangen.
Moet dan de batterij eruit halen voordat hij weer iets doet.
Op 22-09 ter reparatie aangeboden bij t-mobile. Na een week terug ontvangen met mededeling reset + software update v10t.
Bij het ophalen in de shop gaf hij al een keer aan geen simkaart geplaatst.
Keer opnieuw gedaan en hij deed het weer. Volgende dag gaf hij wederom de melding en bleef de telefoon ook weer hangen.
op 07-10 weer ter reparatie aangeboden en omdat ik alles al niet zo snel vertrouw maar meteen gevraagd wat er zou gebeuren als hij nu weer terug zou komen met dezelfde klachten. Volgens t-mobile moet het toestel 4x gerepareerd zijn voordat er een ander alternatief geboden kan worden.
:shock: Dit houd dus in dat hij eerst 5x kapot moet gaan???!!
Afgelopen zaterdag kwam mijn telefoon weer retour. Melding op de reparatiebon: softwareupdate v10t. Huh? dit was toch al gebeurd??
En dat kun je zelf eventueel thuis ook.
Vandaag dus wederom de telefoon ter reparatie aangeboden.
Heb er totaal geen vertrouwen meer in dat hij nu ineens wel goed zou zijn als hij terug komt(+ dat ik eerst de batterij kon verwijderen en het toestel opnieuw in moest schakelen terwijl ik met spoed een dokter nodig had voor mijn dochter!).Ik heb dus eigenlijk geen trek meer in het toestel + dat ik eigenlijk alsnog steeds voor kosten kom te staan.
Ik heb een tweeling van 10 weken waar ik steeds iemand bij moet zetten om op te passen. Moet naar de stad rijden om dat kreng in te leveren. Moet daar weer parkeer kosten betalen en de mensen die mij belden toen het toestel bleef hangen, kan ik gaan terug bellen waarvoor ze nu eigenlijk belden.
Ik ben dus benieuwd wat er nu gaat gebeuren want ik ga dat ding echt niet 5x aanbieden. Daar koop ik toch geen telefoon voor!(bijbetaald op abo)
Ik ga dit topic dus volgen om te zien wat er met TS gebeurt en zal jullie ook over mijn toestand op de hoogte houden.

dave_e

Ongelezen bericht door dave_e »

Mijn advies is om tegelijk met de derde keer reparatie een aangetekende brief te versturen. Waarin je stelt dat je hun voor de laatste de gelegenheid bied om het toestel te repareren. En dat je anders de reparatie door een ander laat doen en dat je dan de kosten van de reparatie bij t- mobile claimt. Die voorbeeld brieven kun je vinden op consuwijzer.nl

Overigens heb ik die vergelijkbare toestellen aangeboden gekregen. Het waren naar mijn idee niet allemaal gelijkwaardige toestellen maar ik krijg maandag de lg viewty smart opgestuurd. En dan maar zien hoe die t doet ..... :D

Nikki127

Tja, hij is nu al weg.
En zoals al eerder gezegd zit ik hier met 2 kinderen van 10 weken oud.
Kan dus niet steeds "even" weg om de brief aangetekend te versturen.
Wacht deze keer dus nog even af.
Heb je nog andere aanbiedingen gekregen?? Heb hiervoor een Viewty gehad maar die beviel al helemaaaaaal niet.( was niet kapot daar niet van, gewoon niet fijn) dus zou niet op dat model zitten te wachten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een aangetekende brief is alleen noodzakelijk jij bewijs moet hebben en zij niet reageren of jij wilt voorkomen dat zij zeggen dat ze de brief niet hebben ontvangen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nikki127 schreef:Volgens t-mobile moet het toestel 4x gerepareerd zijn voordat er een ander alternatief geboden kan worden.
:shock: Dit houd dus in dat hij eerst 5x kapot moet gaan???!!
consumentenautoriteit schreef:Misverstand: Ik mag 3 keer repareren voordat de consument recht heeft op vervanging

Niet juist. De consument kan kiezen uit herstel of vervanging. U kunt slechts volstaan met reparatie als vervanging in een specifiek geval niet redelijk zou zijn. Het gebrek aan het product zou dan (zeer) beperkt moeten zijn, waardoor hetonredelijk is om een geheel nieuw product te leveren.

dave_e

Ongelezen bericht door dave_e »

Nikki127 schreef:Tja, hij is nu al weg.
En zoals al eerder gezegd zit ik hier met 2 kinderen van 10 weken oud.
Kan dus niet steeds "even" weg om de brief aangetekend te versturen.
Wacht deze keer dus nog even af.
Heb je nog andere aanbiedingen gekregen?? Heb hiervoor een Viewty gehad maar die beviel al helemaaaaaal niet.( was niet kapot daar niet van, gewoon niet fijn) dus zou niet op dat model zitten te wachten.

Zij boden me een nokia 5800, lg viewty smart,
samung jet, omnia 1 en ultra touch aan.

Die brief kun je alsnog versturen hoor, het is net wat al gezezegd werd om zeker te weten dat ie is aangekomen. Die kun je gewoon thuis tikken en ff naar het postkantoor gaan om te versturen. Dat hoef je als het goed is maar 1 keer te doen. Is echt geen grote moeite ofzo. Maar goed

Nikki127

ah de ultra touch!
Die wil ik wel! wilde ik al voor de LG maar ja, te veel bijbetaling toen.
Nee, voor jou is ff naar het postkantoor gaan misschien niet veel moeite.
Maar ik moet dan voor die 2 minuten werk daar, wel 2 kinderen inpakken, in de auto zetten, daar er weer uit sjouwen en vervolgens alles weer achterste voren.
Dat kost me wel heel veel moeite. Vandaar dat ik dat niet had gedaan.
Wacht wel tot hij terug is. Is hij niet goed, dan regel ik wel weer oppas om daar een ander toestel te gaan halen want een 4de keer gaat hij echt niet weg!

Nikki127

Vandaag zijn we 14 dagen verder.
Ze geven ongeveer 10 dagen aan voor reparatie.
Hou dan zelf maar even rekening met 10 werkdagen en dat is dus vandaag.
Volgens de status op de T-Mobile website is hij nog steeds in reparatie.
(Anders komt er te staan dat hij is terug gestuurd.)
Vind het nu wel lang duren en heb ook totaal geen vertrouwen meer in het toestel uiteraard. Het probleem is gewoon te structureel bij de Arena.
Zou ik al om een ander toestel kunnen vragen?

Nikki127

Nou, toestel was retour maar nog defect.
Arena is ook niet meer leverbaar.
We zijn overeengekomen dat mijn contract vernieuwing ongedaan wordt gemaakt. Dan kan ik de Arena inleveren in de shop en het contract opnieuw verlengen en dan zo een ander toestel uit te zoeken.
het geld dat ik had bijbetaald en de punten die ik ingeleverd heb voor korting
krijg ik terug. Dit is in totaal 99.95 en wordt via mijn factuur verrekend.
Hoef dus 2 maanden en een beetje niets te betalen.
Nou ook opgelost toch.

Gesloten