LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De nieuwe greencard slechter en duurder

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Tommie75

Re: De nieuwe greencard slechter en duurder

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Nu ook een reactie van RePay op mijn brief gehad; zij geven inderdaad aan dat de overeenkomst met Laser was en dat de 75 euro ook aan hen betaald is.....
Volgens RePay is Laser helaas ook gerechtigd om eenzijdig op te zeggen en de 75 euro dus lekker in te pikken!

Het welbekende kastje-muur verhaal dus.......

Maar goed, zal ook Visa International maar eens even een berichtje sturen. Baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar!

Mark Nicolai

Ongelezen bericht door Mark Nicolai »

Heb zelfde ervaring als de meeste van mijn voorgangers. 75 euro betaalt met het idee dan een leven lang een gratis credit card te hebben voor mij en mijn partner. Na 4 jaar is nu het contract eenzijdig door Lasercards opgezegd en zijn mijn NAW gegevens doorgegeven aan een nieuwe tussenpersoon Repay.
Repay biedt nu de kaart 2 jaar gratis aan en daarna kost deze 15 euro per jaar per kaart.

Als ik aangeeft alleen een nieuwe kaart van Repay te willen onder dezelfde voorwaarden als bij Lasercards of anders mijn 75 euro terug te willen wordt ik van het bekende kastje-naar-de-muur gestuurd. Beide tussenpersonen geven aan niet verantwoordelijk te zijn en wijzen naar elkaar.

Lijkt me inderdaad een goede zaak voor Radar. 75 euro is wellicht geen gigantisch bedrag maar het aantal gedupeerden is wel groot.

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Heeft er al iemand de moeite genomen om de voorwaarden door te lezen waarvoor je getekend hebt?
Daar staat vast het eea over het opzeggen van de card door de maatschappij.

Sportster

Ongelezen bericht door Sportster »

:evil: Ik hoor het alweer, ik en vele anderen zijn dus gewoon weer eens genaaid. Tot mijn verbazing hebben vele anderen hier tenminste nog een aanbod gekregen voor die andere kaart, ik heb helemaal niets gehoord en ben zelf op onderzoek uitgegaan nadat ik een week geleden ineens niet meer kon betalen bij de pomp met m'n greencard. :evil:

Kleine letterjes, disclaimers, voorwaardes... het zal allemaal best keurig ingedekt zijn, maar toch is het zwendel en dat zou best eens aan de grote klok gehangen mogen worden. Lasercards besodemieterd de boel !

stevenvander

Ongelezen bericht door stevenvander »

Heeft iemand al de moeite genomen wél een nieuwe kaart aan te vragen? Ik wel. Met enige vertraging kreeg ik een mail dat alles voor de 20e november geregeld zou zijn. (ik had opnieuw mijn gegevens opgestuurd, de hele aanvraag moest dus opnieuw, is al vreemd want ik wordt toch 'gewoon' overgenomen?)
Wat blijkt echter nu? Ik hoorde maar niets en ben gaan navragen eergisteren en ze vertelde me doodleuk dat ik ben geweigerd!! Heel vreemd want mijn persoonlijke en financiele situatie is niet gewijzigd sinds 2 jaar (vast inkomen, geen schulden, etc..) Ze willen ook geen reden geven voor de weigering. Ik ben dus die 75 euro kwijt én heb geen recht meer op 2 'gratis' jaren. Volgens mij is het een geld kwestie en ben ik als klant te duur. Ze hebben natuurlijk liever mensen die meteen gaan betalen. Wat kan ik hier tegen doen?

Hatsikidee

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Dat ze je konden weigeren stond meteen al in een van de eerste mails/brieven. Dit om veranderde inkomstentoestanden.
Dat is vervelend natuurlijk.

Maar waar het om gaat is dat je dan meteen ook je 75 euro kwijt bent. Je werd gewoon geaccepteerd voor de oude kaart en hebt daarvoor 75 euro betaald voor lifelong. En die 75 euro is nu in de zakken van Laser Cards verdwenen.

Het zou echt hoogtijd zijn dat Radar daar eens tijd aan spendeerde. Want ik vraag mij af hoeveel duizenden mensen echt de klos zijn. En dat met het idee van een 'green'card...

stevenvander

Ik weet dat ze kunnen weigeren. Maar mijn financiele situatie is PRECIES dezelfde als toen ik de vorige kaart had aangevraagd. Daarom klopt er hier iets niet en wil ik weten of er meer mensen hetzelfde meemaken.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Jouw situatie is misschien hetzelfde, maar de wereld waarin je leeft is ietswat veranderd ten opzichte van 4 jaar geleden...
Ik denk ook dat er te weinig mensen zijn om een zaak van te maken voor trosradar.
Ik snap dat je baalt, maar voordat je er veel tijd en moeite insteekt zou ik je eerder aanraden een cc van een andere partij te nemen (je bank, anwb, bijenkorf enz.).

Consumentt

Hatsikidee schreef:Het zou echt hoogtijd zijn dat Radar daar eens tijd aan spendeerde. Want ik vraag mij af hoeveel duizenden mensen echt de klos zijn. En dat met het idee van een 'green'card...
Je zet 'green' terecht tussen ''.
Want groen staat al lang niet meer voor eerlijk.
Groen is big business, een hele industrie, waarmee meer zakken gevuld worden dan je denkt.
Daarom is het des te verwerpelijker dat de overheid nog steeds over 'groen' blijft doordrammen.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

groen staat voor eerlijk :?:

Wat een merkwaardige redenering. :?

Groen staat volgens mij voor meer CO2 want daar krijg je meer groen van! :D

Kortom groen is een door de commercie gehanteerd containerbegrip waar jullie maar al te graag achteraan lopen. :mrgreen:

Is geld lenen uberhaupt wel groen :shock:

stevenvander

rvkeuken schreef:Jouw situatie is misschien hetzelfde, maar de wereld waarin je leeft is ietswat veranderd ten opzichte van 4 jaar geleden...
Ik denk ook dat er te weinig mensen zijn om een zaak van te maken voor trosradar.
Ik snap dat je baalt, maar voordat je er veel tijd en moeite insteekt zou ik je eerder aanraden een cc van een andere partij te nemen (je bank, anwb, bijenkorf enz.).
Dat ga ik zeker doen. Ze kunnen de # op bij greencards. Ik hoop dat heel veel mensen er zo over denken en het lot van deze oplichters hetzelfde zal zijn als die bandieten bij DSB.

Consumentt

Als mensen een paar jaar van die cc gebruik gemaakt hebben dan vind ik het niet echt oplichterij. Dan heb je toch tegen een normaal tarief een kaart gehad.
Je had het misschien niet zo verwacht en het is daarom een tegenvaller, maar vergelijking met DSB slaat nergens op.

Als je niet meer geaccepteerd wordt door een andere cc maatschappij dan ben je niet kredietwaardig genoeg (meer) en is het maar goed dat je geweigerd wordt.
Kun je tenminste niet in de schulden komen.
Je kunt een cc ook beter als alternatief betaalmiddel zien dan als krediet mogelijkheid.

stevenvander

Consumentt schreef:Als mensen een paar jaar van die cc gebruik gemaakt hebben dan vind ik het niet echt oplichterij. Dan heb je toch tegen een normaal tarief een kaart gehad.
Je had het misschien niet zo verwacht en het is daarom een tegenvaller, maar vergelijking met DSB slaat nergens op.

Als je niet meer geaccepteerd wordt door een andere cc maatschappij dan ben je niet kredietwaardig genoeg (meer) en is het maar goed dat je geweigerd wordt.
Kun je tenminste niet in de schulden komen.
Je kunt een cc ook beter als alternatief betaalmiddel zien dan als krediet mogelijkheid.
Mensen, voordat jullie reageren lees aub de berichten goed. Ik heb pas 2 jaar die kaart. Dat ik 75 euro kwijt ben maakt me helemaal niet uit. Zeker omdat het principe van de kaart oke is. Ik geef graag extra geld uit als ik daarmee het milieu kan helpen. Het gaat mij om de weigering. Ik heb al verteld dat ik een goed vast inkomen heb, geen schulden en lage lasten. Er is absoluut geen reden mij te weigeren. Dat ze het toch doen zonder mij te vertellen waarom maakt mij kwaad. Die arrogantie is dezelfde als die vele banken hanteren en het is daarom terecht dat deze bankiers over de kop gaan.

RonaldvL

Ongelezen bericht door RonaldvL »

Het is toch van de gekke als je dan uiteindelijk accoord gaat met die twee jaar gratis cc, je ook nog geweigerd wordt terwijl je financiële situatie niet veranderd is!!! Wat denken ze wel! En...wat heet gratis als ze je toegezegd hebben dat je 'm voor het leven had. Bij elke andere maatschappij kun je zo maar 1 jaar gratis krijgen als je een nieuwe cc aanvraagt.

Het is ook wel heel vreemd dat een maatschappij niet failliet gaat, maar gewoon zijn contractuele afspraken niet nakomt omdat ze besluiten er mee te stoppen...

Kortom schandalig! Natuurlijk zal het wel weer weer binnen de perken van onze wetgeving zijn... Waar zit dan de fout... Zeker bij de cc-houder? Nee ons rechtsysteem geeft dit soort boeven gewoon de ruimte waar ze dankbaar gebruik van maken. Deze boeven wisten al bij de start dat ze deze kaart maar enkele jaren zouden verstrekken... De burger is er weer de dupe van.

Kortom dit zogenaamde goede rechtsysteem klopt voor geen meter. Kijk maar naar Bartels advocaten, DSB, Palminvest, Zoninvest, Pure Energy etc... Dit zijn allemaal voorbeelden waarin de klant de dupe is...

Tip neem geen cc meer maar betaal je aankopen gewoon met Ideal op internet. Heb je het geld voor niet om het aan te schaffen. Wacht dan even en spaar er voor. Dan heb je meer voldoening en het scheelt je rente...

Tommie75

Via het Klachteninstituut Financiele Dienstverlening, http://www.kifid.nl, is een klacht tegen Laser in te dienen. Dat heb ik dan ook vandaag gedaan.

Het is even wat zoekwerk (want je moet wat stukken bijvoegen), maar dan bezorg je ze in ieder geval wat werk!

Google overigens ook even op: beeindiging samenwerking Laser RePay.
Je ziet dan o.a. een breif die Laser heeft gestuurd aan omroep Max, die blijkbaar ook toelichting aan ze had gevraagd.
Laser geeft in deze brief aan dat voor mensen die pertinent niet willen overstappen, zij een alternatief aanbeidt.

Dat heb ik ze nog niet horen zeggen!

Hatsikidee

Uit die brief aan Max: Echter, als een kaarthouder pertinent niet wenst over te stappen naar de nieuwe GreenCard van RePay, dan is LaSer Nederland in principe bereid om zijn of haar eventuele verzoek voor een alternatief welwillend in overweging te nemen in de vorm van continuering met een reguliere Visa creditcard, onder voortzetting van de bestaande financiële voorwaarden.

Overigens, die voorwaarden voorzagen formeel in een kaartbijdrage van ⁄ 75 in het eerste jaar. Daarna was en is geen kaartbijdrage verschuldigd als de klant per jaar minimaal ⁄ 1 met de creditcard besteedt. De klant noch aanbieder hebben formeel een overeenkomst getekend ”voor het leven‘."

Jaja.. 'formeel' even 75 euro innen en hem dan (in mijn geval) binnen een jaar opheffen!

Wbt de eerste alinea belazeren ze gewoon de boel.. niemand hier (of op andere fora) heeft een continuering met een andere cc voor elkaar gekregen, er is aldoor gezegd de Greencard houdt op te bestaan en je kunt alleen overstappen.

Tommie75

Die brief bedoelde ik inderdaad.

In mijn officiele stukken (heb gisteren nog even alles nagekeken), staat overigens niks expliciet over die € 75 als eenmalige bijdrage en die voorwaarde dat je dan minimaal €1 moet uitgeven per jaar om het gratis te laten zijn.

In de officiele stukken is alles heel algemeen en vaag. Zinnen als 'Laser is gerechtigd de kaartbijdrage vast te stellen'.

Alleen in de promotie/reclame/websites staat heel groot dat je eenmalig € 75 betaalt en dat het dan levenslang gratis is....

Hebben andere mensen wel officiele stukken waar de € 75 en de € 1 genoemd wordt?

Nu ja, mijn klacht naar het KIFID is op de bus. Zal wel niet veel uitkomen, maar je moet je in ieder geval nooit zomaar gewonnen geven!

Consumentt

Tommie75 schreef:dat het dan levenslang gratis is....
Wat wordt er met levenslang bedoeld?
In electronica heb je soms ook levenslange garantie maar dat gaat niet over je eigen leven maar over de normale te verwachten levensduur van het artikel.

Tommie75

Tja wat is levenslang....

Op de website van de 'oude' Greencard stond het volgende:

'Eenmalige kaartbijdrage 75,-, daarna levenlang gratis'

'De Visa Greencard behoort tot één van de voordeligste creditcards van Nederland. Voor elke andere creditcard betaalt u elk jaar ongeveer 30 euro, de Visa Greencard is na slechts een éénmalige bijdrage van 75 euro de rest van uw leven gratis!'

Dus ja, 'levenslang' is door mij geïnterpreteerd als 'zolang mijn leven duurt.
En het lijkt erop dat mijn leven langer gaat duren dan de levensduur van de oude Greencard....

Hatsikidee

Ik heb nog een oude versie van www.greencard.nl kunnen vinden via:

http://web.archive.org/web/200608181546 ... rdvisa.nl/
(deze link kan wel langzaam laden.. dus even geduld)

en wat staat daar op...
"Betaalt u voor de meeste creditcards elk jaar een bijdrage van rond de 40 euro, de GreenCard Visa kost u slechts éénmalig 75 euro en is daarna uw levenlang gratis, inclusief een gratis partnerkaart! "

Dus wie wil kan er even een screenshot van maken :mrgreen:

Woorden van gelijke strekking stonden ook op de latere versies en toen ik hem vorig jaar aanschafte.

Gesloten