LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement zondag krant Telegraaf

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door testcase »

Inderdaad wat een grote praatjes allemaal.

Reijerse staat hier zijn groot onrecht te verkondigen en te vragen bij Jan en alleman wat hij tegen dit grote onrecht moet doen, maar hij neemt niet de moeite om even gewoon met de telegraaf te bellen en vriendelijk te vragen hoe we dit kunnen oplossen.
Nee hoor gelijk met veel poeha op dit forum van leer trekken over 3 keer niks.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door plumber »

Volgens mijn bescheiden mening bestaat er geen abo op de Zondagkrant.
Die krijg je nml gratis als abonnee zijnde met welk abonnement dan ook.
Dus ze stoppen gewoon met iets wat gratis is.Ook bij een weekend abonnement stond met gratis Zondagkrant.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb al jarenlang alleen de zaterdagkrant ( abonn) en ben later ook de zondagskrant erbij gaan lezen, maar betaal daar wel degelijk apart voor.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door witte angora »

helpendhandje schreef: En, Angora, heb een terrier die katten rauw lust (van een afstandje 8) lag in een deuk om je papierpropjesverhaal :D )
Die kat van mij is te uitgekookt om zich te laten vangen, dus als die terrier van jou alleen rauwe katten lust zal hij haar wel met rust laten denk ik. :wink:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door plumber »

G7 schreef:Ik heb al jarenlang alleen de zaterdagkrant ( abonn) en ben later ook de zondagskrant erbij gaan lezen, maar betaal daar wel degelijk apart voor.
Ik heb gewoon een abo en kreeg de Zondagkrant er
gratis bij vandaar mijn opmerking.

gijssie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2009 10:46

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door gijssie »

Ok, Reijerse heeft het misschien een beetje ongelukkig verwoord, maar hij heeft wel degelijk een punt. Het probleem is namelijk als volgt: de telegraaf biedt een weekend-abonnement aan, wat inhoud dat je alleen op zaterdag en zondag een krant krijgt. Die zondagkrant was trouwens voor ons de reden om voor telegraaf te kiezen, want zij zijn de enige zondagkrant (kranten die op zaterdag verschijnen zijn er genoeg, daarvoor hoeven niet de telegraaf te kiezen). Nu veranderen zij de voorwaarden van het abonnement: de zondagkrant stopt, en in plaats daarvan krijg je een krant op vrijdag en maandag. Het weekend-abonnement levert straks dus een krant op vrijdag, zaterdag en maandag ipv zaterdag en zondag. Naar mijn mening verandert het abonnement dus, en hebben we dus recht om het op te zeggen.

Het probleem is nu, dat wanneer we de telegraaf bellen, dat zij zeggen dat het abonnement niet verandert, want je krijgt een extra krant voor dezelfde prijs. Daarom kunnen we pas per 1 februari opzeggen. Qua kosten vind ik dat geen probleem, maar het principe klopt gewoon niet: wij hebben een weekend-abonnement, en vrijdag en maandag vallen bij mijn weten NÏET in het weekend. Ook al hebben we dan een extra krant voor dezelfde prijs, wij zijn gewoon niet in staat om doordeweeks een krant te lezen (ivm drukke werkzaamheden). De telegraaf zegt dan doodleuk dat we de krant maar moeten bewaren tot zondag (lekker het nieuws van maandag of vrijdag lezen op zondag..... leuk!).

Maar goed, zoals gezegd gaat het niet om die paar centen, dus wij laten het er bij zitten. Ik weet echter al precies hoe het straks gaat: telegraaf belt ons halverwege januari, om te vragen hoe het nieuwe abonnement ons bevalt en ze kunnen ons een "fantastische aanbieding" doen, en proberen ons zo toch te verleiden om het abonnement te verlengen... Nou ja, wij zijn op onze hoede!

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door witte angora »

Goh... gijssie staat helemaal achter reijerse, weet zijn punt perfect uit te leggen.
Maar Gijssie heeft tot nu toe maar één bericht geplaatst. Gijssie en Reijerse zijn zeker dezelfde?

Want het abonnement loopt in beide gevallen ook op 1 februari af. En oh oh de kosten zijn het probleem niet (daar is door diverse posters ook al wat over gezegd), het gaat om het principe blablabla. En ook een weekendabonnement genomen alleen om de zondagkrant, en ook alweer niet blij met een krant op vrijdag en maandag.

Beste Reijerse en/of Gijssie, ga eens naar de Fillipijnen, vraag eens of ze daar op het ogenblik ook zo principieel zijn met abonnementjes van zondag zaterdag en weekendabonnementen. Wat dacht je van degenen in de Verenigde Staten die naar het ziekenhuis moeten maar geen zorgverzekering hebben. Wat denk je van de gedupeerden van DSB. En noem maar op.

Het blijft gezeur om niks, en om nou een nieuw account aan te maken zodat je een 'medestander' hebt alleen om je gelijk te halen?

Typisch Hollands Gekleuter. Wordt eens volwassen.
Maar goed, zoals gezegd gaat het niet om die paar centen, dus wij laten het er bij zitten. Ik weet echter al precies hoe het straks gaat: telegraaf belt ons halverwege januari, om te vragen hoe het nieuwe abonnement ons bevalt en ze kunnen ons een "fantastische aanbieding" doen, en proberen ons zo toch te verleiden om het abonnement te verlengen... Nou ja, wij zijn op onze hoede!
Nabellen doet iedere krant, ieder tijdschrift, ieder abonnement of whatever dat je opzegt. De Nuon doet het, Essent, ga zo maar door. Dit is ook weer een opmerking om niks.

gijssie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2009 10:46

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door gijssie »

Gijssie en Reijerse zijn zeker dezelfde?
Wat is dat nu weer voor onzin? Ik ging gewoon eens zoeken op internet of er meer mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hadden met de telegraaf...
Want het abonnement loopt in beide gevallen ook op 1 februari af.
Ja, goh... Misschien omdat we allebei op hetzelfde moment opgezegd hebben ("toevallig" net nadat bekend is geworden dat de zondagkrant stopt)?
ga eens naar de Fillipijnen, vraag eens of ze daar op het ogenblik ook zo principieel zijn
Ok, die opmerking maakt gewoon het hele forum van radar overbodig :lol: :lol:
Typisch Hollands Gekleuter. Wordt eens volwassen

Ik snap de toegevoegde waarde van deze hele discussie niet zo... Iemand vroeg of er iets tegen te doen is dat de telegraaf mensen oplicht, maar daar komen (op een paar uitzonderingen na) geen normale reacties op. Reageer dan gewoon niet!

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap de toegevoegde waarde van deze hele discussie niet zo... Iemand vroeg of er iets tegen te doen is dat de telegraaf mensen oplicht, maar daar komen (op een paar uitzonderingen na) geen normale reacties op. Reageer dan gewoon niet!
Als je al onze reacties niet normaal vind, en de toegevoegde waarde van deze discussie niet snapt waarom post je hier dan überhaupt nog...

Dan kun je toch geen normale reacties terug verwachten? :mrgreen:

Gezien het feit dat je wel heel snel doorhebt hoe je moet citeren/quoten lijkt het toch wel dat je iets langer meeloopt dan tot nu toe 2 posts...
telegraaf mensen oplicht,
Je had eerst een abonnement voor twee kranten per week, en nu zonder enige bijbetaling voor drie kranten per week. Noem je dat oplichterij? Over normale reacties gesproken.

Goh, dan wil ik wel vaker opgelicht worden hoor. :mrgreen:

Maar het feit dat jullie dit allebei blijkbaar oplichterij vinden geeft toch wel weer te denken of niet?

gijssie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2009 10:46

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door gijssie »

Gezien het feit dat je wel heel snel doorhebt hoe je moet citeren/quoten lijkt het toch wel dat je iets langer meeloopt dan tot nu toe 2 posts...
Ok, dus omdat ik al iets langer meeloop op dat nieuwe medium dat INTERNET heet, en het quoten van andermans posts op fora iets heel normaals is, wil zeggen dat ik al jaren op dit forum van radar meeloop? :shock: :lol:
onze reacties
Vooral jou reacties


Maar goed, als dit het niveau is, dan zullen dit m'n eerste en tevens laatste berichten op dit forum zijn geweest... tabee!

edit: zijn er hier geen moderators? Dit hele gedoe (inclusief mijn twee recentste posts) lijkt me toch nog amper iets toevoegen aan de vraag van TS....

kuklos
Berichten: 10137
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door kuklos »

@witte angora, ik vind je reactie niet echt passen hier. Gijssie heeft wel degelijk een punt. Als het abonnement is aangegaan nadat de zondagskrant al bestond dan is er wel degelijk sprake van een verandering in de voorwaarden en bij mijn weten is dat grond om overeenkomst te ontbinden.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door witte angora »

En ik blijf zeggen dat het gewoon nergens om gaat: een weekendabonnement dat voor 4 weken na 1 januari nog doorloopt. Om daar nou zo'n kabaal om te maken?

En daar ben ik niet de enige in.

Ik lees trouwens nergens dat de klagers (reijerse/gijssie) protest hebben aangetekend bij de Telegraaf, noch lees ik de reactie van de Telegraaf op de klacht. Zou dat niet de eerstaangewezen weg zijn om te bewandelen alvorens hier te klagen en een discussie over niks op te starten? Of is de postzegel te duur soms.

Wie weet of de Telegraaf uit coulance het abonnement dan per 1 januari opzegt. Probleem opgelost. En wie weet geeft de Telegraaf de klager nog compleet gelijk ook om van het gezeur af te zijn. :mrgreen:

kuklos
Berichten: 10137
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door kuklos »

En ik blijf zeggen dat het gewoon nergens om gaat: een weekendabonnement dat voor 4 weken na 1 januari nog doorloopt. Om daar nou zo'n kabaal om te maken?
Dus als jij het bedrag te laag vindt moeten we maar niet gaan discussiëren? Sorry. Maar regels zijn regels, ook bij lage bedragen. En mocht de topicstarter in dit geval gelijk hebben dan maakt het me niet uit of het over 1 miljard gaat of 1 cent, de regels gelden voor iedereen en eenieder moet zelf weten waarover hij zich opwindt. Dat is niet aan jou om te bepalen.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
En ik blijf zeggen dat het gewoon nergens om gaat: een weekendabonnement dat voor 4 weken na 1 januari nog doorloopt. Om daar nou zo'n kabaal om te maken?
Dus als jij het bedrag te laag vindt moeten we maar niet gaan discussiëren? Sorry. Maar regels zijn regels, ook bij lage bedragen. En mocht de topicstarter in dit geval gelijk hebben dan maakt het me niet uit of het over 1 miljard gaat of 1 cent, de regels gelden voor iedereen en eenieder moet zelf weten waarover hij zich opwindt. Dat is niet aan jou om te bepalen.
En ik blijf zeggen dat topicstarter eenst maar eens contact met de telegraaf op moet nemen om te zien of het mogelijk is het abonnement per 1 januari te laten beëindigen. Want ik lees nergens dat hij dat gedaan heeft. En dan maar eens zien of er nog wat te klagen valt.

En van mij mogen jullie discussieren tot je erbij neervalt, ik mag vinden dat het allemaal weinig om het lijf heeft, zeker gezien de aangedragen argumenten en grote woorden die hier gebruikt zijn. 3 Kranten per week krijgen in plaats van 2, voor hetzelfde geld, en dat oplichting noemen?

En waar is de rest van de pak-hem-beet 700.000 'gedupeerde' abonnees van de Telegraaf? Waarom is er geen volksopstand, geen actiegroepen? Zegt het feit dat blijkbaar niemand in Nederland zich hier al te druk om maakt niet genoeg?

Wat te denken van testcase en helpend handje die het allebei ook drukte vinden om niks? Regels zijn regels, ok, maar om er nou zo'n drama van te maken terwijl de Telegraaf nog niet eens benaderd was?

Kom nou, ga een stuk fietsen, mischien dat je het dan helderder krijgt. :wink:

lijomany
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2009 15:10

Re: Abonnement zondag krant Telegraaf

Ongelezen bericht door lijomany »

ik denk dat wij wel degelijk een punt hebben.
Net als de andere bezoekers wil ik ook mijn abonnement beeindigen omdat ik geen zondagkrant meer krijg. Ik heb dan toevallig wel een krant voor de hele week, maar zo is die ook verkocht vorig jaar op de huishoudbeurs. (vandaar misschien al die kontrakten die in februari aflopen). Ik heb wel degelijk contact opgenomen met de telegraaf, maar zij zijn niet bereid het abonnement per 1 januari te laten beeindigen. Zij verwijzen naar hun voorwaarden die op de website staan, maar dat zijn niet de voorwaarden waar ik mijn handtekening heb ondergezet. Volgens mij is het wettelijk zo, dat als een contract eenzijdig aangepast word, het contract ontbonden word, maar telegraaf denkt daar anders over.
Sterker nog, op mijn verzoek om mijn getekende contract te krijgen, krijg ik helemaal geen antwoord meer.
Hoe ga je klantvriendelijk met je klanten om.
Wel krijg ik een opzeggingsbrief dat met ingang van half februari mijn contract word beeindigd en het leuke is, dat daar in de hoek staat dat ik een zevendaags abonnement heb.
Nog leuker is, dat Telegraaf, momenteel nog steeds 7 daagse en weekendabonnementen aanbied.... Jaja, hoe belazer je je abonnees.

Gesloten