LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hamburg-mannheimer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hettie

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door hettie »

Als het om vrachtwagens gaat, zal het waarschijnlijk niet gaan om Hamburg Mannheimer de verzekeringsmaatschappij.
Je kan wel informatie opvragen bij Hamburg Mannheimer of je je vrachtwagen daar kan verzekeren. Vraag NCFSA voor een tussenpersoon in de buurt.

hettie

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door hettie »

Ik ben nog niet bekend met alle opleidingen binnen de verzekeringsbranche, dus mijn vorige berichtje kan vreemd over komen. Ik weet (dus) niet wat dat in houd, een NIMA-diploma. Wil je me dat uitleggen? ben ook nieuwsgierig....

Jan

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jan »

Hamburg-Mannheimer staat niet bij de SER en Verzekeringskamer ingeschreven, derhalve geen controle en toezicht door deze instituten op het doen en laten van deze maatschappij. Voorts zijn niet de Nederlandse maar de Belgische wetgeving van toepassing.H-M staat ook niet onder toezicht van het Klachteninstituut Verzekeringen en de Ombudsman levensverzekeringen. Dus als er iets gebeurt met de Nederlandse klanten en H-M trekt zich terug heb je als klant geen verhaal en zul je in Belgie moeten gaan rechten!
Leuk dat je "vrienden" dit jou dan gelapt hebben(geldvrienden)Tevens hoeven de verkopers van het produkt niet in het bezit te zijn van de benodigde verzekeringsdiploma's. Hoe kan dit nu rijmen met de wetgeving die in de maak is mbt het toezicht op het intermediair? Degene die deze produkten aan de man brengen op de diverse partys zullen zich ervan moeten gewissen, dat zij ook de zorgplicht en de verantwoording toebedeeld krijgen van de FMA(Docters van Leeuwem), met andere woorden:
ook de verkopers zijn nu reeds persoonlijk aansprakelijk voor de evt. schade die hun klienten lopen door het niet goed uitvoeren van de Maatschappij.
Dus verkopers: let op Uw zaak!!!!!!

Meisje

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Meisje »

Een ding kan ik jullie wel vertellen:

Indien je je inlaat met deze zogenaamde verzekeringsmaatschappij en je hun producten verkoopt en om wat voor reden dan ook klanten achter H-M achter gaan, ze ook zeker achter jou aankomen. Je bent namelijk zelf ook hoofdelijk aansprakelijk bij dit soort contstructies.

H-M blijft bij problemen zelf buiten schot omdat ze niet onder Nederlands toezicht vallen maar dat geld niet voor de werknemers.

Enige tijd geleden was er ook zo'n bedrijf bezig in Nederland. Het heette de Verenenigde Assurantien van America. Precies dezelfde werkwijze. Echter, zij konden niet aangepakt worden omdat ze in Duitsland gevestigd waren.
Maar helaas zijn Nederlandse werknemers wel aangepakt.

En vaak is het bij dit soort bedrijven ook nog een zo dat ze je op pad sturen om verzekeringsproducten te verkopen.

Dat is al de eerste fout want het is in Nederland verboden om verzekeringsproducten aan de deur te verkopen. Colportage heet dat.

Mensen, laat dit soort bedrijven gewoon links liggen en zoek een baan bij en respectabel bedrijf en niet bij een oplichtersbende.

Niet meer Nieuwsgierig

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Niet meer Nieuwsgierig »

Tjah, het is eenvoudig te vertellen dat ik inderdaad ben afgeknapt op de verhalen die worden verteld.
Mijn nieuwsgierigheid heeft me duidelijk gestrafd, het is niet voor mij weggelegd om op zo een "wrange" manier, niet-wetende mensen iets te verkopen dat alleen maar vraagtekens schept. ( cognitieve dissonantie ? )
Neej, ik blijf bij mijn "gewone" werk, en gun een ander deze onzekerheid wel.
Bovendien is er niets of weinig bekend van deze organisatie, die ( zoals mij verteld werd ) een werknemers aantal wenst te verhogen naar 4000 mensen, terwijl er nu ongeveer 300 werkzaam zijn.. Vreemd eigenlijk, de werkgelegenheid binnen Nederland is op het moment erg laag.
Een bedrijf(?) als deze gaat nu ruim 1300% groeien ??
Nee mensen, trap er niet in, en blijf inderdaad bij je normale werk.

Meisje

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Meisje »

Onderstaande tekst komt uit het jaaroverzicht 2001 van het Verzekeringsblad:

Verder constateerde Het VB het opmerkelijke fenomeen polisparty's. De Belgische tak van het Duitse verzekeringsconcern Hamburg-Mannheimer probeerde op deze curieuze manier met psuedo-verzekeringsadviseurs haar polissen te sluiten. De uitzending van Kassa!, waarin deze agressieve verkoopmethode via netwerkmarketing aan de kaak werd gesteld, leverde talloze reacties op van gedupeerden.

Door internationale afspraken valt de handel en wandel van HMI onder het toezicht van de 'Belgische Verzekeringskamer'. De Nederlandse PVK kan en mag zich niet bemoeien met de werkwijze en/of solvabiliteit van deze vreemde een in de bijt. Het op deze manier door de huidige wet- en regelgeving opengelaten kattenluikje biedt minder goedwillende buitenlandse maatschappijen vrij toegang tot de Nederlandse markt.

Dus beslis zelf maar of je mee wil doen aan oplichterspraktijken.

Nieuwsgierig

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Nieuwsgierig »

Thnx for info, meisje...
ik ben er al op afgeknapt.
Bovendien hebben ze geprobeert mij met dure woorden, waarvan hun dachten dat ik ze niet zou begrijpen, om te praten , om deel te nemen.
Helaas, ik begreep ieder woord, deze mensen zijn slim, dat wel, maar dom ook weer, om het te proberen bij mensen die wat meer afweten van het ontstaan van een goed verzekeringsbedrijf.
Binnen 20 minuten was het einde verhaal, terwijl ze een gesprek van 1,5 uur gepland hadden.
Wat bleek nou , ik corrigeerde de vriendelijke man, op eigenlijk alles wat hij me probeerde te vertellen.
Het lijkt of deze mensen zijn gebrainwashed en zelf niet meer logisch kunnen nadenken..
Pff...best triest eigenlijk, maar helaas waarheid.

Reactie

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Reactie »

Ik hoor me hier toch een hoop gekakel op dit forum. De een weet het nog beter te vertellen dan de ander. Zoek een paar termen in het woordenboek op en mijn verhaal lijkt direct meer inhoud te hebben. Omdat sommigen via-via iets gehoord hebben (kennen niet het hele verhaal) (vullen zelf de gaten wel op)... anderen hebben een blauwe maandag daar gewerkt... Ja, je zult daar wel moeten werken, en ik hoor hier niemand zeggen "het ligt aan mij", "daar moet je wel iets doen voor je centen, en daar heb ik geen zin in...". Altijd makkelijk om de schuld af te schuiven.

Er is in NL iets mis met op provisie werken. Ik mag wel wat aan je verdienen, als de klant het maar niet rechtstreeks ziet. Wat een kop-in-het-zand-stekerij.
Tuurlijk verdient iedereen hier aan elkaar. Dat noemen ze nou economie. Als het niks voor je is, op deze manier werken, moet je dat vooral niet doen. Maar is het nu echt nodig om op diegenen die dat wel willen zo af te geven??!!

Foei

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Foei »

@ reactie....

Volgens mij ( correct me if i'm wrong ) bent u duidelijk een van de mensen die werkzaam zijn binnen het bedrijf HM ©.
Ik respecteer uw keuze om daar te werken, maar laten we het erop houden dat het voor de meeste mensen, met een hart, niet veel bijzonders is.
Bovendien is het gebruik van de aangeboden modules bovenop je gewone verzekeringen niet echt verstandig en veelbelovend.
Hoe weten jullie nou, dat er politiek gezien, over 20 jaar geen wijzigingen in de paketten zijn aangebracht, die aanduiden dat de produkten die HM aanbied, standaart worden ?
Vage organisatie....maar ach, als het werkt, wens ik u veel succes en vooral veel plezier in uw werk.
Het is niets voor mij, ik blijf in de reclamewereld..

Reactie

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Reactie »

Beste Foei,

Nee, ik ben niet werkzaam bij deze maatschappij. Ik ken ze wel en ik ken hun werkwijze. Ik ben zelfs al 5 jaar klant. Laten we zeggen dat ik daar als klant beter behandeld word, dan bij welke Nederlandse maatschappij dan ook.

Ja en wat er over 20 jaar gebeurd, dat kan ik je niet vertellen... maar mogelijk enkele mensen op dit forum wel.

Waar het mij meer om gaat is dat iedereen zo'n uitgesproken mening heeft, die op niks gebaseerd is. Het type "heb de klok horen luiden...". Sommigen dingen die ik hier lees, zijn gewoon klink-klare onzin.

Je kunt precies zien dat er mensen zijn die op iedere topic die gepost is een antwoord weten... maakt niet uit waar het overgaat. T'is altijd zo makkelijk om op anderen een hoop commentaar te hebben.

Jean

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jean »

HM is niets anders als een duitse maatschappij die een produkt aanbiedt wat lijkt op op een universallife produkt die je ook bij andere (bijv. Falcon) kunt krijgen. HM is een oud bedrijf met jaren ervaring, daar niets mis mee.

De adviseurs zijn werkzaam op provisie en inderdaad werken ze veelal via het pyramidesysteem.

Of je wel of niet in zee moet gaan, als klant en als adviseur is pas te bepalen na een goede inventarisatie van de mogelijkheden. Laat je gewoon goed informeren.

Weet wat je wilt en kijk of een maatschappij je wens kan vervullen. Wil je aan het werk als adviseur dan moet je bepalen of je tegen de stress kunt van omzettargets halen etc. etc.

Meisje

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Meisje »

Reactie en Jean,

Je kan zeggen wat je wil om HM goed te praten maar waar het op neer komt is dat ze in Nederland niet volgens de geldende wetten te werk gaan. Maar omdat ze, heel sluw, vanuit Duitsland en Belgie werken is er niest tegen te doen.
Anders was dat namelijk allang gebeurd.

Dat je Tupperware op een party verkoopt is tot daar aan toe maar bij verzekeringen is dit gewoon verboden!

Jean

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jean »

He hallo, praat HM helemaal niet goed, maar breek het ook niet af. Geef weer hoe ze werken. Het is aan de klant zelf of ze met ze in zee willen gaan.

Edwin

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Edwin »

ze zijn bij mij van harte welkom, dan zal ik dat stelletje losers eens ff de pan uitvegen..en hun kennis eens ff grondig testen wedden dat ze falikant door de mand vallen....ze vertrekken jankend....en hadden gehoopt dat ze er nooit aan waren begonnen...

ik lust ze rauw....

GRT EDWIN

Jongen

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Jongen »

Dan zijn jullie van die mislukte medewerkers...

Meisje

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Meisje »

Pff..wat een waardeloze organisatie zeg.
Komen ze mij vertellen dat ik een mooie opvulling van het pensioengat via hun kan afsluiten.
Ik verkoop ze zelf, en wel via de normale weg. ( dé bank )
Er werd een vreemde stilte in het gesprek gelast, toen ik vertelde dat hun geen garantie kunnen geven daarover, toen ik vroeg waarom ze mij wilde vragen om zoiets af te sluiten, werd er snel over iets anders begonnen.
Kortom, niet vakkundig, en ongeorganiseerd...
alleen maar verkoop, niet meer niet minder.
Mensen, trap er niet in, het zijn een stelletje oplichters.

Brabonees

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Brabonees »

Feit: de polis wordt niet afgesloten door een adviseur maar door een assurantie tussenpersoon.

Feit: Werk zelf in de elektronika op provisie dit gebeurt dagelijks in nl

Feit: Wie laat mij een beter produkt zien.

Feit: Denk je als het een piramide spel had geweest dat ze daar bij kassa niets over zouden zeggen.

Feit: Ook bij Kassa is niet gezegd dat het produkt slecht is.

Feit: Meisje werkt bij een bank en die kunnen ook niets garanderen m.b.t. de toekomst.

Feit: Hamburg mannheimer werkt n i e t met aandelen.

Feit: Hamburg mannheimer staat ingeschreven bij de ser en kvk.

Feit: Vergelijk het belgische recht eens met het nederlandse.

Feit: Als je niet in zee wilt gaan met hamburg mannheimer, doe het dan lekker niet.

Ik ben een tevreden klant die in het begin ook heel sceptisch was, maar als iemand mij een beter produkt kan aanbieden dan zeg ik mijn polis gelijk op. Dit heb ik al eerder gedaan. Dit was geen probleem overigens. Uiteindelijk ben ik toch weer terug gegaan.

In nederland zijn we met zijn allen gewoon stronteigenwijs als we het niet kennen dan moeten we het niet. Maar als de buren het hebben willen we het opeens ook.

Brabonees

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Brabonees »

Trouwens.......

Als ik een beetje surf over internet zie ik allemaal mensen die vervelende ervaringen hebben met verschillende verzekeraars. (zo'n beetje elke maatschapij)


Maar wie heeft er nou echt een probleem gehad met Hamburg Mannheimer??? Want ik kan niemand vinden die echt een gegronde klacht heeft i.p.v. hearsay

Het enige echte Meisje

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Het enige echte Meisje »

Zo Brabonees,

Als je nick een afgeleide is van Brabant dan begrijp ik de nuttelozen inhoud van je reactie wel. Ik zal jouw mailtje dan ook even rechtzeten:

Feit: de polis wordt niet afgesloten door een adviseur maar door een assurantie tussenpersoon.
OPM: Een adviseur is een andere benaming voor een tussenpersoon.

Feit: Werk zelf in de elektronika op provisie dit gebeurt dagelijks in nl
OPM: Dat zal best wel, maar dat leuke feitje alleen bewijst dat je geen kaas hebt gegeten van assurantiën. Je hebt in de assurantiebusiness namelijk ook de soort hit-and run kantoren en daar zitten we nu eenmaal niet op te wachten.

Feit: Wie laat mij een beter produkt zien.
OPM: Kom maar op dan met je persoonlijke gegevens en wensen, gaan wij op zoek naar een solide verz. mij die niet de Nederlandse wet overtreedt, in tegenstelling tot HM

Feit: Denk je als het een piramide spel had geweest dat ze daar bij kassa niets over zouden zeggen.
OPM: Het gaat niet precies om Pyramide maar eerder om een vorm van MLM. Wat overigens wel met elkaar te vergelijken is.

Feit: Ook bij Kassa is niet gezegd dat het produkt slecht is.
OPM: Het product is ook niet bar-slecht, als je met je spaargeld wilt gokken tenminste, maar dat maakt niet uit, dat is niet de issue hier.

Feit: Meisje werkt bij een bank en die kunnen ook niets garanderen m.b.t. de toekomst.
OPM: dat is btw een ander meisje dan ik en elke bank in Nederland heeft wel een product waarbij garanties afgegeven kunnen worden mbt. de toekomst.

Feit: Hamburg mannheimer werkt n i e t met aandelen.
OPM: Misschien niet, maar ze werken wel met colportage, wat bij de Nederlandse wet verboden is.

Feit: Hamburg mannheimer staat ingeschreven bij de ser en kvk.
OPM: Van die KvK is waar, het betekent alleen geen reet. Iedereen kan een bedrijf oprichten en zich inschrijven.
Dat van de SER zal ook best wel. Maar omdat dit bedrijf niet officieel in Nederland is gevestigd, maar vanuit België en Duitsland opereert vallen e niet onder de Nederlandse wetgeving. Anders was dat bedrijf allang door de AFM aangepakt.

Feit: Vergelijk het belgische recht eens met het Nederlandse.
OPM:Dat is heel makkelijk, want in België mag je wel aan de deur en op feestjes verzekeringen verkopen en in Nederland niet.

Feit: Als je niet in zee wilt gaan met hamburg mannheimer, doe het dan lekker niet. Mensen die ervan af weten zullen dit ook niet doen, alleen is het jammer dat HM gebruikt maakt van MLM en je er dus door je vrienden, familie en kennissen ingepraat wordt. Inderdaad ja, net als een pyramide spel.

qoute:
In nederland zijn we met zijn allen gewoon stronteigenwijs als we het niet kennen dan moeten we het niet. Maar als de buren het hebben willen we het opeens ook.

OPM: Spreek voor jezelf. Als het bedrijf zich officieel in Nederland vestigde dan zou ik er geen problemen mee hebben.
Alleen zij wel, want ze weten dondersgoed dat ze een stel witte-boorden criminelen zijn.

Voortaan niet zo maar meer blaten als een mak HM-schaap!

Sjaak

Re: hamburg-mannheimer

Ongelezen bericht door Sjaak »

Wij zijn er ook geweest, lijkt ons wel een goed idee.

Sjaak en Nel

Gesloten