LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door olaf79 »

corgib schreef:De verkoper Office centre wilde de computer wel opsturen tegen een bedrag van €75,00, maar raden het af.
Uiteraard, ze verkopen liever een nieuw exemplaar a 750 euro.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door 53o »

De verkoper Office centre wilde de computer wel opsturen tegen een bedrag van €75,00, maar raden het af.

Uiteraard, ze verkopen liever een nieuw exemplaar a 750 euro.
Bij office centre koop je bedrijfsmatig.

Als je bij de macro/office centre/sligro iets koopt door een pasje te lenen van iemand of door een bedrijf te hebben, dan krijg je leuke prijzen, kan je BTW terugvorderen maar het hele consumentenrecht is dan niet meer op jouw aankoop van toepassing.

Verder is het advies van die medewerker niet zo raar. Veel reparatienota's die ik voorbij zie komen, die voor ons bedrijf zijn ipv de consument, zijn tussen een groot deel van de aankoopsprijs en zelfs boven de aankoopsprijs.

Zakelijke klanten moeten gewoon een goede afweging maken. Ik heb zakelijke klanten die proberen van 2 walletjes te eten. Ze kopen bij mij een notebook, krijgen 3 jaar non-conformiteitsgarantie ipv 1 jaar terwijl zij toch de BTW terug kunnen vorderen, maar daarentegen krijgen zij geen snellere afhandeling dan een gewone consument. Dat levert in zo'n geval soms een ontevreden zakelijke klant op wat extreem jammer is omdat dit vaak erg goede klanten zijn, die als een normale zakelijke klant on-site repair/vervanging had kunnen krijgen via de zakelijke kanalen, ten koste van garantie, of na extra te betalen, ook de garantie en snelle afhandeling had kunnen krijgen.

corgib
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 okt 2010 10:00

Re: 2x HP laptop probleem en HP service is traag!

Ongelezen bericht door corgib »

Op de mail van 530 het volgende. Ik heb geen pasje geleend,leen nooit mijn pasje uit dus de btw situatie als u voorsteld is niet van toepassing.
Ook heb ik als regelmatige klant van Office Centre geen enkele slechte ervaring met dit bedrijf en een enkel probleemje wordt altijd keurig opgelost. Personeel is ook altijd heel vriendelijk en behulpzaam.Geen slecht woord over Office Centre, zij zijn ook afhankelijk van producenten.

De boosdoener is HP met zijn service, door het sluiten van hun reparaties afdelingen.

Verder maakt het niet waar je de computer koopt en de winkels zie ook grote prijsverschillen en kan men niet zeggen als je hem bij goedkoopste koopt dat bij reparaties het je eigen schuld is.

Gesloten