We kunnen dit onderzoek bijna direct al in de prullenbak gooien. Jammer. De eerste regel van wetenschappelijk onderzoek is publiceren in vakbladen, en juist NIET de pers opzoeken of inlichten. Dat levert direct rode vlaggen en vraagtekens bij je onderzoek op.
Als aan alternatieve geneeskunde dezelfde eisen en budgetten zouden worden toegekend als het geval is met reguliere farmacie
Jammer weer die insinuatie en foute voorstelling van zaken. Qua bewijsbaarheid van de werking worden aan beiden dezelfde eisen gesteld. Juist de alternatieve kant probeert dit tegen te gaan. En er worden geen budgetten toegekend, farmaciebedrijven dienen zelf voor hun funding te zorgen.
Het schijnt zo te zijn dat een heel aantal genen inmiddels zijn gepatenteerd. Dit lijkt natuurlijk op korte termijn goed maar op lange termijn is het absoluut funest voor de mensheid.
Ach, uiteindelijk komt het allemaal op de centjes aan.
Ook dit is weer zo jammer. Gelijk al weer die beschuldiging. Ik ken het boek waarop je dit baseert. Next van Michael Crichton. Maar het is nog niet zeker of mensen inderdaad gedwongen kunnen worden hun genen af te staan aan een (farmaceutisch) bedrijf voor onderzoek en geneesmiddelen maken.
Actie ondernemen om te zorgen dat we op de juiste manier omgaan met alle ontdekte kennis is goed, maar bij voorbaat al conclusies trekken? Jammer, je verliest hiermee je gelijkwaardigheid in het gesprek.
Als de zaken uit het boek Next bewaarheid worden (dus iemand wordt gedwongen zijn genen af te staan omdat een bedrijf daar patent op heeft) dan is wat mij betreft de wereld te klein en zijn werkelijk alle middelen geoorloofd om dat om te keren. En dan wat mij betreft ook werkelijk echt alle middelen, hoe walgelijk ook. Maar tot die tijd zie ik meer heil in een discussie en op die manier ervoor zorgen dat we aan alle partijen recht doen en de mensheid vooruit helpen.