LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Scheidsrechterrobert
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2010 17:47

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Scheidsrechterrobert »

Mij is hetzelfde gebeurt als eenieder ,ik heb ook 2jaar geleden iets gekocht bij shell en daar kreeg je de hotelgoldcard voor €4,95 aan verzendkosten
Deze kaart heb ik nooit gebruikt en dacht van och daar hoor je toch niets meer van dus laat gaan
Een paar weken geleden een nieuwe goldcard ,Keek ik gisteren op mijn rekening hadden ze zonder dat ik het wist €98,00 van mijn rekening gehaald
Kan dit zomaar
Vandaag gebeld om te kijken of het mogelijk is om de goldcard af te melden zit je er aanvast tot 2011 zonder dat ik het wil
Wat moet ik hiermee?

dutchbloke
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2010 17:23

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door dutchbloke »

In oktober 2009 bestelde ik de HGC. Direct bij ontvangst annuleerde ik de card en stuurde alles terug. Nog voor ik de card had teruggestuurd was het geld al van mijn rekening. op 16 november ontving ik een bevestiging dat de card terug was ontvangen en dat het bedrag (139,90) voor 1 december teruggestort zou worden. Het is inmiddels 12 maart 2010 en vele telefoontjes en e-mails later. U raadt het al: Mijn geld is inmiddels nog niet teruggestort. Heb vandaag maar een aangetekend schrijven de deur uit gedaan met de mededeling dat HGC in gebreke is gebleven en dat ik een incassobureau ter hand zal nemen om mijn geld terug te krijgen (met de 5 maanden rente). Het is bar en boos... Tros Radar, hier zou best een uitzending aan gewijdt kunnen worden..... - HvL te Den Haag.

joyco
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mar 2010 20:10

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door joyco »

Gelukkig is het nu waarschijnlijk toch goed afgelopen. Ik kreeg een mail vandaag waarin staat dat er een fout in de ledenadministratie zit waardoor dit heeft kunnen gebeuren. Ik neem aan dat de fout voor iedereen wordt hersteld. Succes.

simbaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2010 11:11

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door simbaatje »

Je kunt die incasso toch direct terughalen als je wilt. Daarna goed je rekening in de gaten houden of men niet weer geld erafhaalt.

R.Paulis
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2010 20:22

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door R.Paulis »

Mij is exact hetzelfde overkomen. In 2007 heb ik 2 flesjes Coca Cola gekocht, waarbij je tegen verzendkosten een Hotelgoldcard kreeg. Deze heb ik direct schriftelijk opgezegd, (helaas niet aangetekend, want tja dan is het natuurlijk niet gratis meer) ervanuitgaande dat het bonafide bedrijf zou zijn. Verder niks van dit bedrijf vernomen en in 2008 ook geen nieuwe kaart ontvangen. Ook is er dat jaar niks afgeschreven. Alles leek dus keurig geregeld. Nu ontvang ik begin maart 2010 ineens een nieuwe kaart en wordt er €98.- afgeschreven van mijn rekening. Daar waar ik in eerste instantie even dacht dat ik niet juist gehandeld zou hebben en dit jaar dan maar gebuik zou gaan maken van de kaart, weet ik nu door dit andere forums wel beter. Dit is mijn inziens je reinste vorm van oplichting. Het vervelende is dat je er weer enorm veel werk van hebt om je geld uiteindelijk weer terug te krijgen. Van de week eerst maar eens naar de bank en rechtsbijstand inschakelen.


mvg
Rado Paulis

tesje2512
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:08

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door tesje2512 »

Ik ben vandaag benaderd door een bedrijf dat zei dat ik een vakantie gewonnen zou hebben. Ik zou deze gewonnen hebben via een site, waar ik ooit iets had ingevuld en nu (na een half jaar) bellen ze op. Er had toen eigenlijk al een belletje moeten gaan rinkelen, stom stom! Maar goed, ze wisten mijn naam en adres. Ik kreeg een hele uitleg enzo en ze moesten mijn bankrekeningnummer hebben. Ik had dat al gegeven voordat ik mij bedacht om te vragen waarvoor ze dat nodig hebben. Er werd geantwoord met dat ze dat nodig hebben indien ik akkoord ga na ontvangst van informatie (voor een automatische incasso). Er werd gezegd dat ik 7 dagen bedenktijd heb na ontvangst van de informatie. Als ik het retourneer binnen deze 7 dagen, gebeurt er niks. Anders wordt er een bedrag van €139,90 automatisch geïncasseerd.

Allemaal mooi en wel, maar ik dacht, ik ga toch eens op internet zoeken naar deze Hotel Gold Card en Hotel Silver Card. Zo kwam ik op diverse sites waar er meer staat over deze OPLICHTERIJ. Het gaat blijkbaar om het 'bedrijf' MAT Consultancy. Er zijn (helaas) meer mensen die hierin getrapt zijn. Maar gelukkig ben ik er snel achter gekomen! Nu kan ik er nog iets aan doen!

Ik heb meteen mijn bank opgebeld om bankrekeningnummer 12.65.79.484 te laten blokkeren. Dit nummer vond ik op diverse sites.
Nou blijkt dat dit nummer geen incassorecht (meer) heeft. Dus via dit nummer kunnen ze niks incasseren.
Ik ben verder gaan zoeken op internet naar een ander bankrekeningnummer, en heb het volgende ook nog gevonden: 29.39.86.738. Dus toen ook dit nummer maar laten blokkeren.

Als het nou zo mag zijn dat ze via een ander bankrekeningnummer €139,90 gaan incasseren kan ik het gelukkig meteen laten terugstorten, ook als het een eenmalige machtiging zonder terugboekrecht is. Ik zal dit bankrekeningnummer dan ook hierop vermelden!
Maar van een kale kip kunnen ze niet plukken.. Dus tijdelijk maar minder geld op me rekening zetten :wink:

Ik ga ook nog aangifte doen bij de politie, hopelijk doet iedereen dit!

eamy
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2010 16:05

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door eamy »

Toevallig, Ik ben ook gebeld en natuurlijk ben ik stom stom stom bezig geweest. Eenmaal opgehangen ging ik toch maar even googlen en vond ik deze topics maar allemaal zo oud al. Als laatste bericht was die van Tesje op 13 april, en hoe verbazingwekkend... Mij is exact hetzelfde gebeurd... Heb direct mijn bank gebeld en gevraagd wat nu te doen.
De allerliefste dame vertelde me dat ze nu niks kon maar dat zodra het afgeboekt werd ik het kon terug laten halen.
Ik zal nu eerst maar wachten of het pakket binnen komt en kijken of ik overal vanaf kom.. Zo niet dan maar ook gelijk aangifte doen volgende week.

Wat ik alleen niet begrijp; hebben deze mensen 2 a 3 maand oplichterspauze gehad ofzo? De meeste berichten zijn toch echt van 2009... maar ik ben benieuwd wat er gebeurt....

tesje2512
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:08

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door tesje2512 »

Ik heb vandaag het 'pakketje' ontvangen.. Het is alleen een brief met daarin de Hotel Gold Card en de Hotel Silver Card. Daar staat dus inderdaad wel in dat je het kan terugsturen binnen 7 dagen en dat het dan geannuleerd wordt. Dat ga ik dus doen.. Maar nou vraag ik mij af hoe dat zit met het bedrijf wat mij gebeld heeft.. Want ik stuur de brief terug naar Hotelgoldcard! Dus hoe moeten zij nou weten dat ik het terug gestuurd heb?

Ik probeer Hotelgoldcard te bereiken, maar het wil niet echt lukken. Heb ze wel eerder al aan de lijn gehad, maar ben dit vergeten te vragen :? ..

P.s. tot nu toe is er nog niks afgeschreven, maar ik weet niet of dit ligt aan het feit dat er niet genoeg saldo is!

Shadow75
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010 16:43

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Shadow75 »

Hoi allemaal,
Ik lees dit allemaal zo over Hotel Card gold en ik ben bang dat ik de zoveelste gedupeerde geworden ben :?
Ik heb ook die mensen aan de telefoon gehad en ik heb vandaag de kaarten ontvangen,er staat ook duidelijk bij de bijgaande brief dat de annulering binnen 7 dagen moet gebeuren,ik stuur dus per direct terug.
Dit doe ik natuurlijk wel aangetekend,zodat ik kan volgen of het daar wel aan komt.
En ik blokkeer alle rekening nummers die jullie tot nu toe vermeld hebben hier.
Eens kijken wat er gebeurt.

Groetjes :wink:

Shadow75
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2010 16:43

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Shadow75 »

oja voordat ik het vergeet,ik heb 2 tel.nummers gehad van hun en de naam vandegen die ik gesproken heb namelijk: 0900-7770001 en nummer 0900-2020720 en heb gesproken met Sonja Kamphuis (ze had een apart accent)

Inie Minie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2010 18:20

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Inie Minie »

Ik ben vandaag gebeld door een leugenachtige Peter Jansen van een callcenter, die overigens geen Nederlander kan zijn met zijn zware accent...Dat had mij het gesprek al moeten doen afbreken, ook door zijn gezwijmel dat ik een vakantie gewonnen had waar ik wel even voor moet betalen! Maar jaaaa, toch verder gesproken...

Op zich leek me deze goldcards wel iets, maar als ik de klachten zo lees op deze forum, dan gaan mijn haren wel overeind staan. Toch maar besloten van deze cards af te zien. Ook, omdat de organisatie niet te bereiken is via het telefoonnummer dat op de site van Hotelgoldcard staat (geblokkeerd); de andere telefoonnummers ook geprobeerd....Ik moet nu maar afwachten wat er gebeurd als ik mijn pakketje terug stuur, mocht ik het uberhaupt ontvangen...

Inie Minie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2010 18:20

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Inie Minie »

Ik had vandaag gee-maild naar Hotelgoldcard met de mededeling dat het telefoonnummer is geblokkeerd. Ik heb antwoord teruggekregen van de Servicedesk.

De Servicedesk vertelt dat wanneer je met een vaste lijn belt het nummer gewoon werkt. Lekker handig. Wat als je geen vaste telefoonlijn hebt, want dat heb ik niet.

Positief is wel dat Hotelgoldcard gereageerd heeft.

Natyevg
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2010 12:16

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Natyevg »

Ik ben er ook ingetrapt, maar meteen mijn rekening laten blokkeren. Afgelopen zaterdag heb ik die kaarten gekregen en gisteren aangetekend retour opgestuurd, nu in afwachting van hun reactie, of tenminste geen afschrijfingen van de bankrekening.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Inie Minie schreef:Ik ben vandaag gebeld door een leugenachtige Peter Jansen van een callcenter, die overigens geen Nederlander kan zijn met zijn zware accent...Dat had mij het gesprek al moeten doen afbreken, ook door zijn gezwijmel dat ik een vakantie gewonnen had waar ik wel even voor moet betalen! Maar jaaaa, toch verder gesproken...

Op zich leek me deze goldcards wel iets, maar als ik de klachten zo lees op deze forum, dan gaan mijn haren wel overeind staan. Toch maar besloten van deze cards af te zien. Ook, omdat de organisatie niet te bereiken is via het telefoonnummer dat op de site van Hotelgoldcard staat (geblokkeerd); de andere telefoonnummers ook geprobeerd....Ik moet nu maar afwachten wat er gebeurd als ik mijn pakketje terug stuur, mocht ik het uberhaupt ontvangen...
Het accent van een sjeng (=Maastrichtenaar) is voor andere Limburgers al moeilijk te volgen :lol: Maar de man zal wel een Nederlands paspoort hebben gehad. De republiek Sjengnaria is nog niet uitgeroepen :mrgreen:

En bedenk, elke tussenschakel in een keten kost geld.
Ik hoop dat je er verder niks meer van hoort

hrm verhoeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2010 11:28

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door hrm verhoeven »

ben door deze firma ook opgelicht ze hebben eerst geld van mijn rek gehaald en hotelgoldkaart nooit thuis gekregen
hrm verhoeven

Inie Minie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2010 18:20

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Inie Minie »

Ik heb de kaarten ontvangen en inmiddels terug gestuurd, aangetekend.

Er is ook niets van mijn rekening afgeschreven door deze firma of enig ander firma gelinkt aan Hotelgoldcard.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Die hele hotelcardorganisatie is een grote oplichtersbende. Als het je al een keer lukt om een hotel geboekt te krijgen ben je je voordeel al lang kwijtgeraakt aan tijd en telefoonkosten.

Trouwens de hotels van tegenwoordig zijn sowieso gewoon veel te duur. En ze pakken je met de maaltijden en met name met de fles wijn.

Doe zoals ik, ik ga altijd op bonnefooi naar duitsland en oostenrijk en informeer ter plekke naar zimmer frei. Niet de eerste de beste nemen natuurlijk maar een beetje vergelijken. Vervolgens in de supermarkt bier en worst kopen en herrlich im freien verzehren. Nee, die reismaffia zal mij mijn zuurverdiende centjes niet meer afpikken....

Waalkade
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2010 19:44

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Waalkade »

21 mei € 139,90 afgeschreven van mijn rekening door hotelgoldcard volgens hen had ik toestemming hiervoor gegeven telefonisch op 29 april niet dat ik weet. waarschijnlijk hebben een van mijn kinderen gedacht goed te doen. Vervolgens niet geleverd. Vandaag mail van hen dat ze het alsnog gingen leveren ik wil dit niet ontvangen maar ik wil mijn geld terug. wat moet ik doen, kan ik hiermee naar de politie. Ing heeft banknummer van hen geblokkeerd dus een 2e keer kan dit niet.
Weet iemand het dit is toch pure oplichterij.

TM

Gedupeert
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2010 16:21

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door Gedupeert »

Mij is iets soortgelijks overkomen.

Eind april ben ik gebeld om een HGC te nemen, hier heb ik ja op gezegd. Binnen een paar dagen wilde ik er toch van af zien en heb ik het boeltje teruggestuurd. Nadat er geld was afgeschreven, belde ik om te controleren of het overgekomen was. Bij HGC was de brief niet ontvangen, 'er was waarschijnlijk iets fout gegaan bij de post'. Ik meldde dat ik het toch graag wilde annuleren en ik kreeg de belofte van ene Erica dat zij het door de financiele afdeling in orde zou laten maken; binnen een paar weken zou ik het geld ontvangen.

Maar niks daarvan: een paar weken later kreeg ik een mail van Erica dat de financiele afdeling het niet kan crediteren omdat ik de eerste brief niet aangetekend had verstuurd. Ja, dankje de koekoek. Daar ging het niet meer om, ik wilde het product annuleren. Normaal kan dit, binnen een bepaalde periode, telefonisch bij zulke bedrijven en als dat dan niet kan en er iets mis gaat met de brief, toon dan in ieder geval wat coulance.

Maar nee hoor, niet dus. Ik kon een klachtenbrief sturen, wat ik ook gedaan heb. Aangetekend dit keer. Maar hier heb ik na meer dan 2 weken geen antwoord op, en het geld is ook nog niet terug. Ze zijn nu telefonisch niet meer te bereiken, ze zijn gister en vandaag al de hele dag dicht (0900-7770001).

Ik ben het zo onderhand behoorlijk zat aan het worden. Weet iemand wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen?

1 Kor. 6:9
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2010 12:33

Re: Hotel Gold Card/Travel card aan de Boschcour 34 Maastricht

Ongelezen bericht door 1 Kor. 6:9 »

Beste mensen,

Mij is hetzelfde overkomen, wat kun je je dan rot voelen zeg. Je snapt natuurlijk meteen dat dit hele zaakje zo onzuiver is als de p*st, maar een goede training om telefonisch aan te smeren hebben ze gehad!!!!
Ik ben enorm aan de slag gegaan om alle acties zie ze willen doen te voorkomen -> ze willen geld zien van jouw rekening.

Meteen gemaild naar alle e-mailadressen die ze hebben dat ik niets met ze te maken wil hebben en dat ik van alle mogelijke diensten af wil zien.
Toch het "pakketje" = 1 brief (met gefeliciteerd met uw aankoop, welke aankoop, ik heb nooit gezegd dat ik het aan wil kopen, alleen kijken of het wat voor me is) met 2 passen ontvangen (hoogst onpersoonlijk met 1 of ander vaag nr er op).

Gelukkig had ik mijn bankrekening al op limiet gezet (helaas -1000€ rood, rente valt ook wel weer mee) en naar de bank gegaan voor een algehele incassoblokkade. Is ff lastig, je moet natuurlijk je telefoon/zorgverzekering en al het andere wat automatisch gaan nu zelf over gaan maken. Maar alles liever dan HGC een rooie rotcent te gunnen -> ze krijgen niets van me.

Aangetekend heb ik de boel teruggestuurd (€7,-) en heel wat over en weer gemaild met de fraudeurs. Ik was enorm kwaad van binnen en gedreven om hier een echte zaak van te maken.

Uiteindelijk een bevestiging gehad dat ik verwijderd ben uit hun bestanden. Maarja, wees daar nog maar eens zeker van...
Toch heb ik dus genoeg bewijsmateriaal opgespaard mochten ze alsnog eens iets bij me willen proberen.
Je moet flink in de slag voor je geld, maar als je volhoudt...dan gaat het je lukken!!

Ik was dus steeds een stap voor op hen, wat je moet doen als het echt is afgeschreven dat weet ik niet precies. Lees in ieder geval de voorwaarden van de bank waar je bij zit!!!

Voorbeeld ABN AMRO:

Of zoals ABNAMRO stelt in http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... arden.html:
Citaat
Terugboeking van het afgeschreven bedrag is mogelijk binnen 30 kalenderdagen als:
* u een doorlopende machtiging hebt afgegeven, bijvoorbeeld aan uw energiebedrijf.
* u een telefonische eenmalige machtiging hebt afgegeven, bijvoorbeeld bij een telefonische aankoop. (PS: Dit heb ik niet afgegeven, maar okee)
* u een eenmalige actie machtiging hebt afgegeven, bijvoorbeeld aan een goed doel.

Zie punt 2: kaart dit bij je bank aan! Ik zou het uiteraard ook niet leuk vinden om mn bank hier mee op te zadelen, maarja, ze moeten er eigenlijk ook voor je zijn als je in deze staat verkeert. Dan gaan zij het verder uitzoeken.

Nog wat overige info:
* E-mailadressen:
1) [email protected]
2) [email protected]
3) [email protected]
4) [email protected]
5) [email protected]
6) [email protected]
7) [email protected]

Blokkeer de volgende rekeningnummers als je geen algehele incassoblokkade wilt:
reknr 116537353 Buckaroo St. Derdengelden IZ: Sell-IT
reknr 126579482 MAT Consultancy
reknr 293986738 ST.DERDENG.MCS.ME.CO.SY
reknr 4137663 t.n.v. Hotelgoldcard
Reknr 507922026 TMB van den Bert
Reknr 121503038 Buckaroo Online Payment services
Reknr 5123769 ING rekening t.n.v. Sell-It
Dan kunnen ze of nu niets afschrijven, of in de toekomst in ieder geval niet. Waar ik onzeker over ben is dat ze dan misschien allang al weer nieuwe rekeningnummers hebben.

Mocht je toch nog niet weten wat je moet, ga dan naar de Rechtswinkel / Juridisch Loket / Politie / gesprek bank!

Dat de mensen van Hotel Goldcard er toch mee kunnen leven om van andermans centen hun vrijetijd door kunnen brengen. Ze worden in dit leven misschien niet gestraft zoals wij dat graag zouden zien, maar wacht maar tot ze voor de grote veroordeling staan.......

Veel succes in ieder geval!!

Gesloten