LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lindorff
Re: Lindorff
Euhm...ik geef toch zelf al aan dat ik te laat was met betalen......het gaat mij om het feit,dat ik iets te laat was met betalen en gelijk 22,50 euro op een rekening van 46 euro moet betalen.
Ik beweer ook niet dat het wettelijk niet zou mogen...het enige wat ik wil zeggen is dat ik de sanctie belachelijk hoog vind voor 2 weken te laat betalen.Voor de 1e herinnering nog.En ik kijk wel link uit,dat ik die mevr.Bosch ga mailen.Voor mij is het verder afgedaan zo.Ik heb betaald en koop gewoon nooit meer iets bij een bedrijf wat met ze samen werkt.Iedereen is wel eens iets te laat met dingen betalen.Kom op nou zeg.Ik vind het bedrag wat er bovenop komt gewoon belachelijk hoog.
En ik heb al contact gehad met Lindorff en die mensen vonden gewoon ,dat het terecht was..dus...ik zie het nut niet in van contact met mevr. Bosch.Die gaat vast niks anders beweren.
En fijn dat jij zo'n brave burger bent,die al zijn rekeningen stipt op tijd betaald Frans.Maar door persoonlijke omstandigheden was deze rekening me even ontschoten.Ik ben ook maar een mens he.
Ik beweer ook niet dat het wettelijk niet zou mogen...het enige wat ik wil zeggen is dat ik de sanctie belachelijk hoog vind voor 2 weken te laat betalen.Voor de 1e herinnering nog.En ik kijk wel link uit,dat ik die mevr.Bosch ga mailen.Voor mij is het verder afgedaan zo.Ik heb betaald en koop gewoon nooit meer iets bij een bedrijf wat met ze samen werkt.Iedereen is wel eens iets te laat met dingen betalen.Kom op nou zeg.Ik vind het bedrag wat er bovenop komt gewoon belachelijk hoog.
En ik heb al contact gehad met Lindorff en die mensen vonden gewoon ,dat het terecht was..dus...ik zie het nut niet in van contact met mevr. Bosch.Die gaat vast niks anders beweren.
En fijn dat jij zo'n brave burger bent,die al zijn rekeningen stipt op tijd betaald Frans.Maar door persoonlijke omstandigheden was deze rekening me even ontschoten.Ik ben ook maar een mens he.
En in het geval van Anniemall had ik de rekening allang betaald voor de 1e herinnering kwam.En kreeg ik een paar weken later gewoon een rekening met die 7,50 euro.En gelukkig had ik toen wel een fatsoenlijke medewerker van Lindorff aan de telefoon,die die 7,50 heeft geschrapt,maar anders had ik gewoon 7,50 euro extra mogen betalen voor een rekening die allang betaald was.Kijk,als je dat bij elke klant doet ,loop je lekker binnen.Ik vind het oplichterij.
En dan lees ik op de site van Lindorff zelf iets in de trant van:laat uw klant op tijd betalen,maar behoudt hem wel.Daar moest ik toch wel erg hard om lachen.Mij zijn ze iig kwijt.En als ik zo op dit forum lees,niet alleen mij.Dus goed voor je klantenbinding is dat samenwerken met Lindorff.
En dan lees ik op de site van Lindorff zelf iets in de trant van:laat uw klant op tijd betalen,maar behoudt hem wel.Daar moest ik toch wel erg hard om lachen.Mij zijn ze iig kwijt.En als ik zo op dit forum lees,niet alleen mij.Dus goed voor je klantenbinding is dat samenwerken met Lindorff.
@Frans.....en als je goed gelezen had,had je gelezen,dat ik al betaald had voor de herinnering met de boete van 7,50.Nou ja,volgens Lindorff dan niet he,die zetten gewoon doodleuk een datum op de 2e herinnering ,die hun beter uit komt.En al zouden ze gelijk hebben over die 7,50 (wat ze niet hebben) dan doen ze daar nog eens 15 euro bovenop.Op die 7,50 euro dus,want dat zou dan het enige zijn wat ik niet op tijd betaald zou hebben.En eerlijk gezegd vind ik gelijk 7,50 op een 1e herinnering al aan de forse kant.
En onder laks zijn met betalen versta ik wel iets anders als een keertje 2 weken te laat zijn.
Zo en nu ga ik erover op houden.Maar zoals je ziet,zit het me nogal hoog.
En onder laks zijn met betalen versta ik wel iets anders als een keertje 2 weken te laat zijn.
Zo en nu ga ik erover op houden.Maar zoals je ziet,zit het me nogal hoog.
Sorry Suzanne, maar lees mijn laatste post zelf nog maar weer eens.en als je goed gelezen had,had je gelezen,dat ik al betaald had voor de herinnering met de boete van 7,50
Daarin geef ik al aan dat je na de verval-datum hebt betaald (dat geef jij trouwens zelf ook al aan). Dat een herinnering met extra kosten na jouw te late betaling bij jou binnenkomt betekent dan niet dat je die extra kosten niet verschuldigd bent.
En inderdaad, iedereen kan wel eens een rekening over het hoofd zien, maar besef dan ook dat je zelf verantwoordelijk blijft voor de consequenties.
Heb net een mail gekregen van mevr.Bosch ,dat ik de 22,50 euro netjes terug krijg.Ze vonden nog wel,dat het terecht berekend was,maar dat het uit coulantie terug betaald wordt.Die mail is niet via deze site gekomen overigens,maar ik had ook een mail naar BigDennis.com gestuurd.Ik ben erg blij dat mijn klacht serieus is genomen.
Uit coulantie neem ik al boze opmerkingen over mevr Bosch bij deze terug.(sorry,vind het zelf wel een leuke grap) Ik vind nog steeds dat de bedragen voor iets te laat betalen erg hoog zijn,maar ik weet nu dat het zo werkt en zal het me niet meer zo gauw gebeuren weer in dezelfde situatie te komen.Voor mij is de zaak zo snel en netjes opgelost.
Uit coulantie neem ik al boze opmerkingen over mevr Bosch bij deze terug.(sorry,vind het zelf wel een leuke grap) Ik vind nog steeds dat de bedragen voor iets te laat betalen erg hoog zijn,maar ik weet nu dat het zo werkt en zal het me niet meer zo gauw gebeuren weer in dezelfde situatie te komen.Voor mij is de zaak zo snel en netjes opgelost.
tja nu maar hopen dat je het inderdaat terug krijg het er weinig vertrouwen in
http://www.bigdennis.com/order_processi ... anguage=nl
Suzanne,
In dit geval dus sprake van liefdadigheid, heb jij mazzel.
Suzanne,
In dit geval dus sprake van liefdadigheid, heb jij mazzel.
Ik was er gewoon vanuit gegaan,dat het hetzelfde werkte als bij ieder ander normaal bedrijf en had de voorwaarden dus niet gelezen.(jaja,ook stom,zeg het zelf maar even)Soms vergeet je wel eens een rekening en dan krijg je normaal gesproken een herinnering.Het woord zegt het al "herinnering".Goh,u bent deze rekening vergeten,wij herinneren u er even aan,zodat u alsnog kunt betalen.
En als je zou weten waarom de rekening mij was ontschoten zou je je wel behoorlijk schamen nu.Gelukkig hadden ze bij Lindorff meer begrip.En ik ga er vooralsnog vanuit dat ik het gewoon terug krijg.
En als je zou weten waarom de rekening mij was ontschoten zou je je wel behoorlijk schamen nu.Gelukkig hadden ze bij Lindorff meer begrip.En ik ga er vooralsnog vanuit dat ik het gewoon terug krijg.
Waarom zou ik me moeten schamen?En als je zou weten waarom de rekening mij was ontschoten zou je je wel behoorlijk schamen nu
Mijn opmerkingen zijn gebaseerd op de informatie die jij zelf hebt gegeven.
Jouw reden om niet op tijd te betalen is (buiten een "technische" reden zoals bijvoorbeeld het DSB-echec) voor mij irrelevant.
Klinkt misschien hard, maar hoe verwacht je anders een oprecht antwoord?
Zoals ik al zei...gelukkig werken er bij Lindorff mensen met meer begrip....en wat mij betreft is deze discussie klaar nu.Ik heb in mijn ogen mijn recht gekregen..ook al denk jij daar misschien anders over,maar gelukkig ben jij geen partij in deze.Als het geld is terug gestort zal ik het hier ook nog even komen melden.Ik blijf erbij (voorwaarden of niet) dat 7,50 euro bij een 1e herinnering nogal veel is.En ik had al betaald voor de herinnering.Maar ik weet het nu,dus bedenk ik me wel 10 x voordat ik weer wat bestel met een acceptgiro.Bestelde voorheen altijd bij BigDennis met Ideal.Dat beviel een stuk beter.
En ik vond het wel zo netjes te melden hier,dat Lindorff soms dus wel coulant is.
En ik vond het wel zo netjes te melden hier,dat Lindorff soms dus wel coulant is.
Dat verklaart de coulance.Bestelde voorheen altijd bij BigDennis met Ideal
Het feit blijft Frans, dat kosten pas in rekening mogen worden gebracht als er sprake is van verzuim. Zoals ik al eerder in een vorige posting aan haalde treed verzuim pas op, wanneer niet binnen de gestelde termijn in de 1e herinneringsbrief het bedrag wordt voldaan. Pas daarna mogen er kosten in rekening worden gebracht. Zie mijn 1e posting. Van coulance is in deze dus geen sptake.
In deze zaak zou Lindorff bij de rechter bakzijl halen.
In deze zaak zou Lindorff bij de rechter bakzijl halen.
Wat is dit nu weer voor onzin?LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.
Ehm, CB,
Lindorff handelde in dit geval niet als een incassobureau.
Bovendien was Suzanne al in verzuim, lees de voorwaarden maar.
Ik lees dat er kosten in rekening zijn gebracht bij de 1e herinnering en dat mag niet volgens het BW.
En dan kom ik dus met art. 83
Artikel 83 is verzuim zonder ingebrekestelling. Je bent hier dus niet ingebreke. Dat komt pas na de 1e herinnering/aanmaning.
Ok, mijn fout.
Maar toch moet je me even uitleggen waar expliciet staat dat bij een herinnering geen kosten mogen worden berekend, ik kan het niet in het BW vinden.
Maar toch moet je me even uitleggen waar expliciet staat dat bij een herinnering geen kosten mogen worden berekend, ik kan het niet in het BW vinden.
In het verleden heb ik zelf eens in zo'n situatie gezeten, toen ik vergeten was om een automatische betaalopdracht te verlengen. Ik heb het toen hier ergens gelezen. Naar aanleiding daarvan, heb ik het toen geverifieërd bij mijn rechtsbijstandsverzekering (DAS). Deze hebben mij toen op artikel 82 gewezen.
Er zijn 2 soorten van verzuim:
Er zijn 2 soorten van verzuim:
Er zijn wel uitzonderingen op bovenstaande citaat. Bijvoorbeeld bij het voldoen van belastingen, bekeuringen, huurlasten van de woning of de hypotheeklasten. Dit zijn brengschulden en hierbij treed verzuim op, als de datum van betaling conform het contract is verstreken.Verzuim
Een situatie waarin een nalatige partij zich bevindt nadat hij in gebreke is gesteld en een termijn is gegund om te presteren, maar de prestatie niet heeft verricht binnen de gestelde termijn.
Het beste is om het even na te vragen bij je rechtsbijstandsverzekering of een wetswinkel.Verzuim van rechtswege
De schuldenaar komt in toestand van verzuim zonder dat er een ingebrekestelling is verstuurd. Is bijvoorbeeld het geval als de schuldenaar ondubbelzinnig te kennen heeft gegeven niet na te kunnen of willen komen.
Ja en niet alleen kosten bij de 1e herinnering,maar later nog meer kosten ,omdat die 7,50 niet betaald was.Plus(ik zeg het nog maar een keer) dat ik al VOOR de 1e herinnering betaald had.Ik heb al een mail gehad,dat het daar binnen was en diezelfde dag weer terug gestort is.
Dus zie,het mag niet eens.....ik vond het al niet kunnen...
Dat heb ik je al op 5 november (pagina 1 posting 4) verteld.Suzanne68