LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

klopt helemaal. Ennee ik verlies het liever zelf dan dat die zgn. adviseurs het voor me verliezen. Genoeg slechte ervaringen opgedaan in de crisis van 2000.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door peewee »

Consument1001,
Even terug naar je vraag. Het lijkt mij op dit moment niet zinvol om je te melden bij een advocatenkantoor of andere belangenbehartiger. Zo''n advocaat/belangenbehartiger kan voor deze groep weinig meerwaarde bieden. Advocaat Bartels is inmiddels geschorst, overigens. De curator dient op te komen voor de belangen van alle schuldeisers en wordt hierbij op de vingers gekeken door een door de Rechtbank benoemde rechter-commissaris.
De belangen van uiteenlopende groepen schuldeisers willen nog wel eens met elkaar botsen. Het is hier letterlijk: ''ieder voor zich en god voor ons allen !''
In de media heeft de curator zich overigens laten ontvallen dat hij verwacht dat de spaarders met een spaarsaldo van meer dan 100.000,-- van het meerdere boven de 100.000,-- ook een groot deel terug kunnen verwachten. Alleen de achtergestelde depositohouders zijn vermoedelijkhun gehele inleg kwijt. Afwachten dus of deze voorspelling van de curator uitkomt.
Een aansprakelijkheidsclaim op de overheid (Min. van Financien; AFM; DNB) wegens falend toezicht op DSB in het verleden zou mogelijk nog perspectieven kunnen bieden, maar de causaliteitshobbel (de noodzakelijk causaliteit tussen het gebrekkige toezicht een de bij een indivduele gedupeerde geleden schade) kan mogelijk een hoge drempel vormen. Bovendien vergt dit tien jaar (rechts)strijd.
Verder heeft de Vereniging Consument & Geldzken zich eind vorige maand sterk gemaakt bij Minister Wouter Bos om de staatswinst van circa 2 miljard op de eerder dit jaar verleende staatssteun een ING, SNS Reaal en AEGON te gebruiken voor een Schadefonds Slachtoffers Marktgedrag Financiele Sector. Dit als bodempje in de pot van een schadefonds om ALLE schandalen van de afgelopen 8 jaar (aandelenlease; woekerpolissen; teakoutbeleggingsmalversaties; vastgoedbeleggingoplichting en DSB en Afab) in één keer aan te pakken. Dit pleidooi zal vermoelijk bij Wouter Bos in een zeer diepe la zijn verdwenen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Janny »

Diederick en AA,
aex sparen is geen beleggen!!!!!!
je hebt de zekerheid van 0% en de mogelijkheid van 7%
je verliest je geld niet.!!!
en je spaart voor een vooraf vastgelegde periode van 6 maanden 1/2 jaar!!
ik mag geen reclame maken maar googelen op AEX sparen legt je helemaal uit hoe het werkt.
groet janny.

o ja, vooral verder zoeken naar mogelijkheden om je hypotheek over te sluiten als je een DSB hypotheek hebt.

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Verder heeft de Vereniging Consument & Geldzken zich eind vorige maand sterk gemaakt bij Minister Wouter Bos om de staatswinst van circa 2 miljard op de eerder dit jaar verleende staatssteun een ING, SNS Reaal en AEGON te gebruiken voor een Schadefonds Slachtoffers Marktgedrag Financiele Sector. Dit als bodempje in de pot van een schadefonds om ALLE schandalen van de afgelopen 8 jaar (aandelenlease; woekerpolissen; teakoutbeleggingsmalversaties; vastgoedbeleggingoplichting en DSB en Afab) in één keer aan te pakken. Dit pleidooi zal vermoelijk bij Wouter Bos in een zeer diepe la zijn verdwenen.
Ik hoop in een hele diepe lade, want als je zo gaat redeneren wil ik ook graag compensatie van de staat voor een groot gat in mijn aandelenportefeuille!
Bij wie kan ik me melden? Er is vast wel weer een advocaatje die zich hard wil maken voor het terugvorderen van geleden verliezen op de Nasdaq op de Nederlandse Staat. :lol:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Bij deze, ik verzorg/verstrek naast deze werkzaamheden ook leningen zodat het lidmaatschapsgeld van de verschillende stichtingen betaald kan worden.

Maar goed om op jouw specifieke geval in et gaan.
Allereerst ga ik uw dossier bekijken en op zoek naar soortgelijke dossiers. Dan ga ik een collectieve claim voorbereiden. Dan ga ik boos kijken naar de verschillende instanties. Als dat nog niet helpt dan bied ik uiteraard de mogelijkheid voor proces.

Het totaalplaatje tot proces komt uit op 21.000 euro, bij meerdere deelnemers gaan de kosten ook omlaag,uiteraard (met een eurootje of zo) en uiteraard handel ik alleen vanuit uw belang en mensen die neit betalen die krijgen lekker niks (mensen die wel betalen ook niet, maar dat zeg ik maar niet)
interesse? De website is binnenkort in de lucht, ik ben nu nog bezig met mijn andere hulpactiviteiten.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Janny, weet dat het een spaar product is. En het ergste wat kan gebeuren een lage rente is.
Enige wat ik je probeer uit te leggen is wat de bank o.a. met je geld doet.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Enne Arie, kan je verzekeren dat ik AEX top bedrijven, Nasdag/Dow Jones, Nikkei top 20 bedrijven. Zeg maar gerust fortune 500/1000 bedrijven die mij volledig vertrouwen (al jaren) in mijn diensten.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Consumentt »

AEX sparen. Weer zo'n lekker wazig product om de klanten lekker te maken.
In praktijk grote kans om met een beroerd rendement te eindigen.
En valt zoiets onder het garantiestelsel?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Janny »

ja

en is het echt zo beroerd?
als je gewoon spaart krijg je soms 2,5%
deposito op dit moment 1,6%
en aex sparen een kans van 7%per jaar, contract voor een duur van een half jaar.
ja soms neem je een risico van de variabele rente op je spaargeld.
hoeveel procent de aex groeit zoveel procent rente ,tot volgens afspraak voor een halfjaar 7%..Voor mij allezins acceptabel. Niks wazigs aan.
Je inleg bedrag is gegarandeerd, en valt onder de garantieregeling.Dus niet meer dan 100.000 € per rekening of een en /of rekening of een andere bank. Nou onder die honderd blijf ik wel dus. we zien wel.
janny

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Op zich niet verkeerd. Moment van instappen is wel belangrijk. Ik geloof namelijk dat we een 'double dip' oftewel 'W' krijgen.
- thanksgiving en kerst' uitgaven in de VS zullen tegenvallen
- Werkloosheid cijfers in VS en NL/EU zullen tegenvallen
- Weliswaas hogere productie, maar door tegenvallen consumptie grote voor raden
- En in 2010Q1, zullen de overheids tekorten, duidelijk zichtbaar worden

Maarrree het ergste wat kan gebeuren is 0% rente

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door gtp »

toch altijd nog beter als alles verliezen (achtergestelde obligaties)

DSB.Spaarders
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2009 17:41

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door DSB.Spaarders »

Leuke discussie over AEX sparen, maar of de starter van deze discussie daar iets aan heeft?

Er is een recent initiatief van DSB Spaarders. Het is nog erg recent, maar registreren is gratis, zie http://www.dsbspaarder.nl/page9.php

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: DSB gedupeerden spaarrekening > 100.000

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Ah weer iemand die denkt een slaatje te kunnen slaan uit DSB-mislukkelingen. Meneer DSBspaarders.

Ff checken waar die nu weer vandaan komt...

Gesloten