LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HET IS DRUK BIJ DE POLITIE

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Inter

Re: HET IS DRUK BIJ DE POLITIE

Ongelezen bericht door Inter »

Maar het is cru om te vernemen dat er manschappen worden opgeleid voor het regelen van boetes terwijl die mensen elders harder nodig zijn.
Daar heb volkomen gelijk in.Ook op de ander punten op een enkele uitzonderingen na.
Maar het beleid van bekeuringen zoals het nu gaat is wel goedgekeurd door de overheid.Denk maar aan het bureauverkeershandhaving.
Er is geen één kabinet die het verandert omdat dit gewoon snelheidsbelasting is.
Ben niet tegen alle controles maar als je iemand gaat bekeuren bijvoorbeeld op een weg waar 50 echt te langzaam is dan is hier flink wat mis.
Ook het bijna elke dag controleren op een autoweg met 2x2 gescheiden rijbanen (N11) of je maar precies 100 rijdt .
Alcoholcontroles daartegen zijn er veel te weinig.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als een politicus alleen met vla wordt bedreigd gaat de hele politiemacht er al wel achteraan. :roll:

Gast

Maak de borst maar nat, ik heb gisteren een voetbalwedstrijd gezien, daar ging de politie door het lint bij het inbeuken op een over het veld lopende suporter, met een vlag in zijn hand.
De menigte kon dit niet erg waarderen, resultaat 3 weghollende politieagenten en één die buiten westen op het veld bleef liggen.
Ik geloof inderdaad, dat de politie het steeds drukker gaar krijgen en ze de hulp van millitairen zullen gaan inzetten.
Ja je moet wat, 1 km te hard betekend toch weer € 50,00 en daar moet men toch energie in blijven steken (spekt de kas).

:D

Gast

Als een politicus alleen met vla wordt bedreigd gaat de hele politiemacht er al wel achteraan
Nou ja, zolang die vla maar keurig is betaald bij de kassa!!. Veel anders kan het aflopen als je dit doet, met een flesje bier, waarvan men denkt dat het gestolen is.

Klassejustitie betekent o.a., dat wanneer een polticus wordt bedreigt, hij vroegtijdig bewaking rond zijn huis heeft staan, anders dan wanneer je als vooraanstaande burger wordt bedreigt, dan moet er éérst wat ergs gaan overkomen, voordat men ingrijpt!

Het gaat ook op dit gebied heel goed met onze rechtstaat, collectanten zijn het geworden. De aangiftes kunnen in de toekomst via Internet geschieden, worden geselecteerd op klasse, waarbij de rest in de map 'ongewenste e-mail' terecht komt.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

De aangiftes kunnen in de toekomst via Internet geschieden, worden geselecteerd op klasse, waarbij de rest in de map 'ongewenste e-mail' terecht komt.
Waar inderdaad niks meer mee gedaan wordt.Hoe komt het toch dat de verkeringspremies zo hoog zijn.
Voor inbraken in kelders en schuurtjes of tuinhuizen komen ze niet eens.
Nee liever maar weer een blik agenten openmaken voor een lasercontrole.
Even kijken waar zoveel mogelijk geld binnen kunnen.
Laten we maar eens gaan staan waar iedereen van de snelweg komt .
O wat raar niet iedereen rijdt 50 hier. Laat er maar paar door we kunnen het niet eens aan.

:D :P :P :P

Gast

Nee inderdaad voor miljoenen fietsen die gestolen worden, heeft de politie geen tijd.
Wanneer er ergens een pak vla als wapen wordt gebruikt, dan rukt het hele politiecorps ineens uit naar de plaats van het delict.

Het is een kwestie van prioriteit stellen!!

:shock:

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

We kunnen aan de andere kant ook niet verwachten dat de politie in kan staan voor de veiligheid van 16 miljoen mensen. We zullen als maatschappij weer enige mate van sociale controle moeten uitoefenen. Mijn maten moeten het niet flikken om dronken achter het stuur te kruipen of zich schuldig te maken aan zaken als geweld.

dc

Ongelezen bericht door dc »

Het wordt hiet in deze topic helaas wel erg zwart-wit gesteld. Natuurlijk kan de politie niet op iedere gestolen fiets een heel rechercheursteam zetten of iedere geparkeerde fiets in de gaten houden. En helaas is dat met die VLA een beetje opgetrokken en dat komt dan vooral door de media!!

Iedereen begint hier in NL een beetje op zichzelf te leven. Er is inderdaad steeds minder sociale controle en als men iets ziet gebeuren durft men niets meer te doen (en dat is soms ook terecht als er met bijvoorbeeld vuurwapens wordt gedreigd). Er is gewoon steeds meer criminaliteit en het politiekorps is hier niet in mee kunnen groeien....geld is er niet voldoende voor vrijgemaakt.

Gast

Ik als politieman wil hierop reageren wat denken jullie wat wij in het weekend doen ? Juist ja knokpartijen verhinderen, zuiplappen controleren, fietsen opsporen. Moordenaars opsluiten vermiste huisdieren opsporen etc.

Ook waken wij 's nachts over u en uw gezin. Stop eens om ons af te schilderen als aso's :evil: :twisted:

Gast

De politie doet z'n werk goed vind ik.

Alleen jammer dat oplichters e.d vrijuit gaan omdat de aangifte 9 van de 10 tot niks leidt tenzij de dader op een dienblad gepresenteerd wordt. (ernstige misdrijven worden zeker serieus genomen)

Gast

Ik als politieman wil hierop reageren wat denken jullie wat wij in het weekend doen ? Juist ja knokpartijen verhinderen, zuiplappen controleren, fietsen opsporen. Moordenaars opsluiten vermiste huisdieren opsporen etc.
Waarom merkt de burger daar dan zo weinig van?
Waarom zijn jullie er alleen als de kippen bij wanneer jullie weer eens een bekeuring uit kunnen schrijven, omdat iemand een paar kilometertjes te hard rijd?

Keesjan

De hoogste prioriteit zou wat mij betreft bij de tijdkritische zaken moeten liggen. Dat is bijvoorbeeld het geval bij geweld, want als daar niet snel ingegrepen wordt kan het ernstige gevolgen hebben. Verkeerscontroles, fraude en oplichting zijn minder tijdkritisch en deze zaken zouden daarom geen voorrang mogen genieten ten opzichte van mishandeling, geweld, verkrachting, poging tot moord enz. Helaas kan de politie niet alle prioriteiten zelf regelen. Zij moeten zich houden aan regels die van boven opgelegd worden. Zo moet er gewoon verdiend worden aan verkeersboetes. Ingrijpen als iemand mishandeld wordt kost geld, want in die tijd had men iemand die 55 reed een boete kunnen geven.

Gast

Kijk ik geef iemand een boete die in een 30km zone 2 km te hard rijdt. Desnoods sla ik al zijn tanden eruit. Maar een oud vrouwtje die berooft wordt, dat interesseert me niet. Die laat ik in haar broek plassen en geef haar dan een bekeuring wegens wildplassen.

z.e.i.k.e.r.d.s.

Keesjan

Zet gewoon een begrenzer in elke auto tot 120 km en zet de "moord met voorbedachte rade" straf op iedereen die te hard rijdt. Want dat is het: met voorbedachte rade iets doen waarbij je weet dat je nooit meer optijd kan stoppen mocht er wat gebeuren. Vervolgens hoeft de politie niet meer te controleren en kunnen ze zich bezighouden met andere dingen.

Gast

Zet gewoon een begrenzer in elke auto tot 120 km en zet de "moord met voorbedachte rade" straf op iedereen die te hard rijdt. Want dat is het: met voorbedachte rade iets doen waarbij je weet dat je nooit meer optijd kan stoppen mocht er wat gebeuren. Vervolgens hoeft de politie niet meer te controleren en kunnen ze zich bezighouden met andere dingen.
Oh ja, dan kun je alsnog 120 rijden in een 30 km.zone. En dat is waar hardrijden het gevaarlijkst is. Niet op de snelweg, KeesJan. En dat "moord met voorbedachte rade" slaast echt helemaal nergens op. De politie zou niet meer hoeven te controleren?? Dus dan kunnen rechtsinhalers en aso's die over de vluchtstrook een file inhalen gewoon lekker doorgaan (en zo nog meer overtreders).

KeesJan, je moet eerst even nadenken voordat je iets neerpent! :shock:

www.tt-c.nl

Ongelezen bericht door www.tt-c.nl »

Beter kan ik het niet zeggen vorige Gast .
140 op een hele stille snelweg is altijd nog minder gevaarlijk)eigenlijk helemal niet) dan 60 bij een school gaan rijden .
Er zijn wel systemen zoalsISAISA maar daar je haal je niet het echte gevaarlijk gedrag eruit .
Denk ook maar eens aan alcohol en bumperklevers (daar zijn ook systemen voor)..Rechts inhalen is gevaarlijk maar diegene de te lang links rijdt is ook fout en is tevens een fileveroorzaker want de weg wordt niet goed benut..
Ook is het erg triest met de verkeerskennis in Nederland.
Allemaal echt Nederlands waarom ze in Duitsland wel de echte verkeerovertreders kunnen aanpakken is me dan geen raadsel.
Drempels zie je daar ook maar heel weinig
Als ik daar rijdt zijn het bijna altijd Nederlanders of Belgen die te lang links rijden met een veel te lage snelheid.

Het is de politiek die dit vreemde beleid heeft verzonnen en je moet het niet zien als een aanval op de agenten zelf.Die worden ook wel eens moe van als ze iedere keer dezelfde winkeldief of zakkenroller weer zien.

http://www.tt-c.nl/ is een leuk site.

Keesjan

KeesJan, je moet eerst even nadenken voordat je iets neerpent!
De hogere straf zal in grote mate reguleren. Voor 50 euro boete en eventueel een taakstraf razen mensen makkelijker met 120 langs jouw naar schoolgaande kinderen dan wanneer er 6 jaar cel op staat.

Gast

Jaja, KeesJan. 50 euro boete als je 120 rijdt waar je 30 mag??

Natuurlijk moet iemand die zoiets doet zwaar gestraft worden. Maar je had het over een snelheidsbegrenzer. LAten we de auto's dan maar begrenzen tot 30 km/h. Dan lopen we helemaal geen risico's meer. Dit gaat echt helemaal nergens over, KeesJan.

Back to reality!

Notebook

Ongelezen bericht door Notebook »

Waar het om gaat is dat er boetes worden uitgedeeld aan mensen die in het totaal niet een medeweggebruiker of andere mensen in gevaar brengen. Ze moeten bekeuren als je echt asociaal rijgedrag vertoont, en dat heeft niets met snelheid te maken. Als je met 40 rijdt strak langs twee knikkerende kinderen, dat is 10x erger dan wanneer je zondagochtend om half vijf met 130 over de A1 rijd. Het gaat om de situatie, en aan de hand daarvan kunnen ze wel een boete statistiekje opbouwen, net zoals dat de boetes hoger worden als je hard rijd waar wegwerkzaamheden zijn. Maar ga me niet staan te flitsen als ik op een rechte weg, zonder huizen of uitritten, 62 rijdt waar ik 60 mag, dat is een verkapte vorm van belastingheffen. (staatskas spekken). De mensen die ze inzetten in de wagens (zoals je ziet met Wegmisbruikers of Blik op de Weg) zijn tenminste wel beter bezig, die halen de gekken van de weg die alle regels aan hun laars lappen.

Gast

Notebook, dat precies bedoelde ik ook!

Gesloten