LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
valken

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door valken »

Mijn opleiding is gebaseerd op onderzoeken en een besluit nemen en dan actie ondernemen :wink:
Laatst gewijzigd door valken op 08 dec 2009 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door WillemV »

valken schreef:Mijn opleiding is gebaseerd op onderzoeken en een besluit nemen en dan actie ondernemen
Nee.

http://www.google.nl/search?hl=nl&ei=Pp ... rg&spell=1

Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door Radar »

Uit deze discussie zijn enkele off-topic berichten verwijderd. Gelieve vanaf dit bericht weer on-topic verder te gaan.

schepP
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2009 16:32

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door schepP »

Wij zijn sinds een jaar of 4 bij Anderzorg verzekerd en zijn erg tevreden. Bellen doen we nooit, is ook niet nodig. Als we een vraag hebben dan chatten we of sturen een mail. Krijgen altijd snel antwoord.
Tot nu toe alles vergoed gekregen ook een groot gedeelte van een speciale bril die niet onder een verzekering viel. Dus alleen maar goede dingen hier over Anderzorg.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door gtp »

Ben al jaren bij anderzorg en in tegenstelling tot Y zeeeeeer tevreden meerdere keren in de afgelopen jaren per 112 vervoerd (hart patient) hart operatie daarna 2x infact geen enkele betalings problemen gehad, vragen per e-mail correct binnen enkele uren beantwoord. Je weet vantevoren dat Anderzorg een internet verzekeraar is dus dat telefoonkosten extra hoog zijn (moet je danook niet over zeuren). Nog enkele voorbeelden van goede afhandeling; fysiotherapie gehad geen rekening gehad gaat rechtstreeks, ivm hart een medicijn (voor geschreven door cardioloog) zonder problemen vergoed ook vervolg geen probleem,ik weet van een mede patient ( zit bij een andere zorgverz)dat hij elke keer (6 maanden) een machtiging moet aanvragen,zelfs bij de eerste aanvraag kreeg hij na 3 maanden pas toestemming en ging ook toen pas in(3 maanden zelf betalen).Een ieder heeft weleens wat ,maar voordat je gaat klagen ga dan jezelf eens na,handel jezelf wel correct?

Ralph84
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2007 21:01

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door Ralph84 »

Anderzorg is onderdeel van Menzis en is een rampzalige verzekeraar (net als Menzis, maar dit terzijde). Allereerst voert ook Anderzorg een zgn. preferentiebeleid, waarbij zij enkel de goedkoopste variant van een groot aantal geneesmiddelen vergoeden.
Verder schijnt de declaratie slordig te verlopen en krijgt men (achteraf) nog wel eens wat harde financiële noten te kraken als blijkt dat iets toch niet onder de basis- of aanvullende verzekering blijkt te vallen.

Als ik mag adviseren, dan zou ik eens kijken naar DSW, een kleinere zorgverzekeraar uit omgeving Schiedam. Deze voeren geen prefentiebeleid en scoren erg hoog in cliëntenwaardering.

kopermolen
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:01

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door kopermolen »

Allereerst voert ook Anderzorg een zgn. preferentiebeleid, waarbij zij enkel de goedkoopste variant van een groot aantal geneesmiddelen vergoeden.
Plavix werd door Agis niet vergoed terwijl AnderZorg dit wel vergoedt !! Wij hebben nooit problemen ondervonden met hun !

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

@jlthkoch

Ik heb even gecontroleerd. Je staat zelf op de lijst

kopermolen
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:01

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door kopermolen »

Heeft niks met Agis of Anderzorg te maken, de voorwaarden voor vergoeding van Plavix zijn per augustus 2007 gewijzigd. Ook Agis vergoedt nu Plavix, zelfs geen artsenverklaring nodig.
@vogels

Agis deed een paar jaar geleden erg moeilijk maar ze hebben blijkbaar geleerd :wink:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

testcase schreef:@jlthkoch

Ik heb even gecontroleerd. Je staat zelf op de lijst
Je bent kennelijk wat traag van begrip, maar ik zal het je uitleggen:
Een lijst die niet bestaat daar kan niemand op staan!
Daarnaast ben ik wel een van de laatsten die op zo'n lijst thuis zal horen en ben jij een van de laatsten die zou kunnen controleren wie er al dan niet op die lijst zou staan.

Of je bent traag van begrip, of je bent een trol. In beide gevallen kunnen we je hier missen als kiespijn. :D

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

@jltkoch

Laten we even vaststellen dat jij en Ralph de enige bent op dit draadje die niet tevreden was met Anderzorg. Laten we verder vaststellen dat je ontevredenheid totaal niet onderbouwd, behalve dat toetert dat je anderhalf jaar gezeik heb gehad. Als mensen naar ervaringen vragen, heb je niet zoveel aan zo'n antwoord. Ralph's kritiek is ook niet correct of heeft het uit 3e of 4e hand("schijnt"). Kortom ook niet betrouwbaar.

Verder ben ik net overgestapt naar Anderzorg en heb me verdiept in die klachten waar jij naar verwijst en ik kan niet anders concluderen dat de meesten klachten totaal ongefundeerd zijn en meestal door eigen incorrect handelen veroorzaakt. Anderzorg is een prima beoordeelde zorgverzekeraar en goedkoop. Je zou gek zijn als je niet overstapt. Tja. Je hebt nu eenmaal klagers en leuke mensen. Klagers zijn meestal mensen die moeite hebben met het nemen van hun eigen verantwoordelijkheid en dat graag iemand anders in hun schoenen schuift. Ik zeg of bekken kleur en zeg wat concreet het probleem is wat je hebt met Anderzorg of pleurt op van dit draadje of ga naar je ziggo-draadje waar je lekker door kunt klagen.

Je staat overigens wel op de lijst. Ik heb niet gezegd welke lijst.
Laatst gewijzigd door testcase op 21 dec 2009 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door enpassant »

Je staat overigens wel op de lijst. Ik heb niet gezegd welke lijst.
Toch niet die van de kerstman ?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

testcase schreef:@jltkoch

Laten we even vaststellen dat jij en Ralph de enige bent op dit draadje die niet tevreden was met Anderzorg. Laten we verder vaststellen dat je ontevredenheid totaal niet onderbouwd, behalve dat toetert dat je anderhalf jaar gezeik heb gehad. Als mensen naar ervaringen vragen, heb je niet zoveel aan zo'n antwoord. Ralph's kritiek is ook niet correct of heeft het uit 3e of 4e hand("schijnt"). Kortom ook niet betrouwbaar.

Verder ben ik net overgestapt naar Anderzorg en heb me verdiept in die klachten waar jij naar verwijst en ik kan niet anders concluderen dat de meesten klachten totaal ongefundeerd zijn en meestal door eigen incorrect handelen veroorzaakt. Anderzorg is een prima beoordeelde zorgverzekeraar en goedkoop. Je zou gek zijn als je niet overstapt. Tja. Je hebt nu eenmaal klagers en leuke mensen. Klagers zijn meestal mensen die moeite hebben met het nemen van hun eigen verantwoordelijkheid en dat graag iemand anders in hun schoenen schuift. Ik zeg of bekken kleur en zeg wat concreet het probleem is wat je hebt met Anderzorg of pleurt op van dit draadje of ga naar je ziggo-draadje waar je lekker door kunt klagen.

Je staat overigens wel op de lijst. Ik heb niet gezegd welke lijst.
Laten we even vaststellen dat er niet alleen in dit draadje geklaagd is over Anderzorg, maar dat er diverse klachten over Anderzorg zijn. Laten we tevens even vaststellen dat ik geen zin heb om het hele verhaal over Anderzorg nogmaals te vertellen, omdat al elders op dit forum staat. We kunnen dus vaststellen dat jij te lui bent om dit forum te doorzoeken.

Laten we even vaststellen dat er veel klachten over Anderzorg zijn (geweest) en dat deze niet als goed is beoordeeld. Je mag uiteraard proberen je stelling te onderbouwen om het tegendeel te bewijzen.

Verder kunnen we vaststellen dat je je niet weet te gedragen op dit forum dus dat het wellicht beter is als je zélf ergens anders je onzin gaat lopen verkondigen.

Verder probeer je interessant te doen, want net zo vaag als je beoordeling van Anderzorg is ook je bewering dat er een lijst zou zijn waar ik op zou staan (en met welke reden dan wel niet) maar uiteraard wens je ook dat niet te onderbouwen.....

Kortom, een zielige vertoning.

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door enpassant »

testcase bedoelt een lijst dat je een officiële waarschuwing hebt gehad van de Tros en ze jouw ban ingetrokken hebben, denk dat hij die lijst bedoelt :D

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

enpassant schreef:testcase bedoelt een lijst dat je een officiële waarschuwing hebt gehad van de Tros en ze jouw ban ingetrokken hebben, denk dat hij die lijst bedoelt :D
Dan gaat het dus nergens over, want de ban en de waarschuwing zijn ingetrokken (omdat deze achteraf onterecht was) en "testcase" heeft overigens geen toegang tot die lijst.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

@jltkoch

Ik kan wederom concluderen dat je weer geen enkele onderbouwing levert voor je beweringen.

Ik blijf dus herhalen dat Anderzorg een prima verzekering is.

Waar jij je mee bezig houdt is een goed nederlands woord voor en dat heet : smaad.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

testcase schreef:@jltkoch

Ik kan wederom concluderen dat je weer geen enkele onderbouwing levert voor je beweringen.

Ik blijf dus herhalen dat Anderzorg een prima verzekering is.

Waar jij je mee bezig houdt is een goed nederlands woord voor en dat heet : smaad.
De onderbouwing voor het feit dat Anderzorg geen goede verzekeraar is is allang geleverd. De reden waarom ook mijn ervaring met Anderzorg slecht is, is gewoon te vinden op dit forum.dat heeft niets met smaad te maken, dat is een reputatie die deze verzekeraar door eigen handelen heeft opgelopen en ik geef slechts weer wat mijn ervaring is. Heeft met smaad totaal niets te maken. Misschien kun je beter geen woorden gebruiken waar je de betekenis niet van kent?

De onderbouwing voor jouw bewering dat Anderzorg een goede verzekeraar is is nergens te vinden en die wil jij ook niet leveren. Voor deze bewering is een goed Nederlands woord: Onzin. (Net als je eerdere vage bewering over het bestaan van een lijst waar ik op zou staan)

Je kan wel blijven herhalen dat Anderzorg een prima verzekering is, dat is echter slechts jouw mening, veel mensen hebben andere ervaringen.
Als jij te lui bent om je mening te onderbouwen en daarnaast onzin loopt te verkopen dan vraag ik me af wat je hier komt doen.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

Als jij te lui bent om je mening te onderbouwen en daarnaast onzin loopt te verkopen dan vraag ik me af wat je hier komt doen.
De pot verwijt de ketel. Jij poneert de stelling dat Anderzorg niet deugt, dus ligt bij jou de bewijslast.

Ik heb het hele forum doorlopen, daarbij zie ik geen enkele klacht die enigszins hout snijdt of enigszins onderbouwd is. Daartegenover staat dat naast en klager minstens 5 tevreden meldingen staan. De officiële gemeten score van vorig jaar voor deze verzekeraar is 7,6 (en stijgt elk jaar), voeg daarbij dat ze de goedkoopste zijn en ergo zijn zij dus de beste verzekeraar in prijs kwaliteit verhouding.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

testcase schreef:
Als jij te lui bent om je mening te onderbouwen en daarnaast onzin loopt te verkopen dan vraag ik me af wat je hier komt doen.
De pot verwijt de ketel. Jij poneert de stelling dat Anderzorg niet deugt, dus ligt bij jou de bewijslast.

Ik heb het hele forum doorlopen, daarbij zie ik geen enkele klacht die enigszins hout snijdt of enigszins onderbouwd is. Daartegenover staat dat naast en klager minstens 5 tevreden meldingen staan. De officiële gemeten score van vorig jaar voor deze verzekeraar is 7,6 (en stijgt elk jaar), voeg daarbij dat ze de goedkoopste zijn en ergo zijn zij dus de beste verzekeraar in prijs kwaliteit verhouding.
Leuk bedacht, maar de verhouding tussen klagende en tevreden klanten ligt jammer genoeg voor jou heel wat minder gunstig. Daarnaast: Waar haal je deze score vandaan (bronvermelding?)

Daarnaast hoef ik geen bewijs aan te leveren voor iets dat bij de meeste mensen al bekend is, de klachten zijn gewoon te vinden op internet (en ook in dit forum) en dat jij van mening bent dat deze klachten onterecht zijn is niet relevant.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Wie heeft er ervaring met Anderzorg

Ongelezen bericht door testcase »

Ik had het kunnen weten, iemand die geen bronnen onderzoek doet.

Hier heb je ze, kan je nog wat van leren:

http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekering ... icescores/


En je kan niet tellen. Op dit draadje geven maar liefst TIEN mensen geheel spontaan aan zeer tevreden te zijn met Anderzorg. Hetgeen opmerkelijk is, aangezien consumenten fora meestal elkaar versterken in negativiteit. Alleen dat geeft al een heel positief signaal.

Er zijn slechts een paar goede slechte recensies. Die je vervolgens één voor één kan afvoeren.Te beginnen met die van jou(niet onderbouwd en te algemeen gesteld).
Klachten over de hoge telefoonkosten en onbereikbaarheid per telefoon. Dit vind ik een domme klacht daar het een internet-verzekeraar betreft. De klacht over de medicijnen zijn ook onterecht, dit is immers voor ieder gelijk geregeld via de basisverzekering en heeft niets met Anderzorg te maken maar alles met de overheid.

Ik constateer derhalve nog steeds dat je nog steeds geen deugdelijke onderbouwing hebt geleverd van je zeer onfatsoenlijke verdachtmakingen t.a.v. Anderzorg.
Laatst gewijzigd door testcase op 23 dec 2009 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten