Re: betaling teruggestort, toch incassokosten!
Geplaatst: 25 nov 2009 17:19
Ik heb gewerkt voor o.a. Essent, KPN, Vodafone en DHL. Stuk voor stuk bedrijven met miljoenen klanten. Toch werd elke transactie uitgeplozen. Kwestie van professionaliteit.Mendoza schreef: Bij je werkgever misschien omdat daar niet zoveel betalingen binnen kwamen. Volgens de website van Fa-med bieden ze deze service aan 4000 zorgverleners. stel deze mensen hebben gemiddeld 5 klanten per dag(facturen per dag). dan komen daar dagelijks 20.000 transacties binnen. Ik denk zelf dat dit aantal veel hoger ligt. Moet je dan al deze transacties nalopen? En denk eens groter, de belastingdienst heeft miljoenen transacties per dag. Een arsenaaltje ambtenaren aanwijzen om dit maar te checken?
Dit proces start zodra jij als medewerker een betaling niet kunt plaatsen. Bijv. naar aanleiding van een tikfout.Mendoza schreef:Wat voor aanleiding had je om dit soort zaken te controleren? Ging je standaard alle betalingen nalopen? Belde iemand? hoe start dit proces?-De naam van de betaler in het systeem op te zoeken en te kijken in het systeem/de administratie naar openstaande vorderingen onder deze naam.
-Het rekeningnummer op te zoeken in het systeem/de administratie en de bijbehorende cliënt a.d.h. daarvan te vinden.
Ik wel. Hij heeft immers betaald, zij het iets te laat. Ja, je loopt een risico wanneer je structureel wacht met betalen tot de betalingsherinnering komt. Wat Fa-med mijns inziens had kunnen/moeten doen is TS om een verklaring vragen voor de herhaaldelijke te late betaling. Ook mijn tandarts werkt met een factureringsbedrijf (niet Fa-med overigens). Heeft deze om wat voor reden dan ook de betaling niet op tijd binnen, dan word ik eerst netjes gebeld en men vraagt of hier een reden voor is. Is mij twee keer overkomen dat de tandarts mijn verhuizing niet correct had verwerkt. Kan gebeuren, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Direct de klanten van je tandarts opzadelen met incassokosten is onprofessioneel en bot. Ik ben zelf ondernemer, maar als ik zo met klanten of klanten van klanten zou omgaan, dan ben ik mijn klanten snel kwijt. Fa-med moet wel beseffen dat de tandarts op hun gedrag wordt aangesprokenMendoza schreef:Ik vind iemand die bewust tot de 2e herinnering wacht met betalen, geen welwillende betaler.Fa-med is een bedrijf dat facturatie regelt voor o.a. tandartsen. Die betalen voor deze dienst dus dan mag je van Fa-med een goed georganiseerde, professionele dienstverlening verwachten. Niet een horkerig bedrijf dat welwillende, betalende klanten van de tandarts schoffeert door stante pede torenhoge incassokosten in rekening te brengen naar aanleiding van een lullig typfoutje.