Zoals beloofd hierbij de emailriedel met C&Z van de afgelopen tijd (zoals gebruikelijk met opvolgende emails onderaan beginnen met lezen). Zodirect nog even in een volgend berichtje de klant aan de consumentenauthoriteit en het daags daarop ontvangen antwoord. Veel leesplezier en doe je voordeel er mee !
Beste,
Deze week inderdaad een acceptgiro van u mogen ontvangen.
Of u kon deze administratief niet meer tegenhouden, of u bent net zo koppig als misleidend bij verkoop.
Maakt verder niet uit, ik had u al uitgelegd wat er mee zou gaan gebeuren. Niks dus !
Ik zal deze week een schriftelijke klacht gaan indienen over de praktijken van uw bedrijf bij de consumentenauthoriteit.
Als eerste stap op een eventueel langere weg zullen we maar zeggen.
W. Riemslag
----- Original Message -----
From: Marijke Sluyp
To: infoCenZ
Cc:
[email protected] ;
[email protected]
Sent: Wednesday, April 21, 2010 8:24 PM
Subject: Re: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010
Beste,
Dank u wel voor uw bericht.
U kunt zich de postzegel voor het toesturen van de acceptgiro besparen.
Uw laatste bericht maakt een hoop duidelijk : uw verkoopmethode is door mij abusievelijk als dubieus ervaren, want er blijkt zelfs sprake te zijn van bewuste misleiding ; kennelijk zijn uw verkoopsters geinstrueerd een mooi babbeltje af te steken over een telefoontje op korte termijn waarin een moment zou worden ingebouwd waarop men alsnog kan afzien van de getekende overeenkomst (op zich een goede klantvriendelijke stelling), wetende dat er mbt dat telefoontje geen opvolging zal plaatsvinden en er momenten later een overeenkomst zal worden getekend waarin datzelfde praatje wordt gekenmerkt als strijdig met uw voorwaarden.
Ronduit verwerpelijk en zelfs strafbaar in dit land : doelbewuste misleiding dienende tot verkoop.
Menig advocaat zou er wel raad mee weten.
Het bedragje in kwestie is het mij (vooralsnog) niet waard om er werk van te gaan maken.
Neem lekker een ander in de maling !
Mocht u de verkoopactiviteiten contractueel hebben vastgelegd met een derde partij, zoals ik uit uw berichtje meen te begrijpen, dan weet u nu ook direct waar u uw claim voor een kleine 40 € kunt gaan neerleggen.
Nogmaals voor degenen die moeite hebben met "begrijpend lezen" : ik betaal niks aan en wens niks niks te ontvangen van een onbetrouwbaar bedrijf dat zich BEWUST bezigt met misleidende verkooppraktijken. Mijn voorgevoel vertelt me dat uw bedrijf wellicht koppig toch pakketjes zal gaan opsturen ; belanden deze pakketjes onverhoopt in mijn huis, dan zal ik u dat melden en u de kans bieden ze weer ongeopend bij mij af te halen op een moment dat mij uitkomt......gebeurt dat niet, dan belanden ze ongeopend in de vuilnisbak.
Heel leuk dat u uw kennelijke interne beslissingsbevoegdheid ook op een schooljufferige manier op mij van toepassing acht ; dat is echter een misvatting uwerzijds ; u kunt deze bevoegdheid wellicht beter aanwenden om een oprechte transparante verkoopmethode voor uw bedrijf te ontwikkelen. Het niet voldoen aan bij bij verkoop door de verkoper zelf geuite voorwaarden, is in principe genoeg grond om van rechtswege de tot stand gekomen overeenkomst eenzijdig te ontbinden.
Ik heb hier nu genoeg tijd aan verspilt, ben er helemaal klaar mee en wens hierover geen verdere berichten te ontvangen dan een bevestiging dat wij hierover met rust worden gelaten.......besteed uw verdere moeite en aandacht maar aan mensen waar wel wat valt te halen.
W. Riemslag
----- Original Message -----
From: infoCenZ
To: Marijke Sluyp
Sent: Wednesday, April 21, 2010 10:49 AM
Subject: RE: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010
Geachte heer Riemslag,
De voorwaarden die wij hanteren staan op het contract beschreven. Wij zijn zelf niet aanwezig tijdens de verkoop aanwezig.
Mondelinge afspraken zijn niet geldig, dit staat duidelijk op het contract.
Fijn dat u niet bij een bepaalde categorie behoord, maar mijn beslissing zal hierdoor niet aangepast worden.
Nogmaals: Uw vrouw heeft getekend voor akkoord, heeft dus toestemming geven om dit abonnement in te laten gaan.
Zodra de storno bekend is zullen wij u een acceptgiro sturen.
Hierbij bevestig ik de annulering van het abonnement na betaling van de acceptgiro.
U ontvangt voor deze betaling vier pakketten.
Hierna is uw abonnement definitief beëindigd en zult u nergens meer aan vast zitten.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
C&Z Media Kids Club
Splinterlaan 154C
2352 SM Leiderdorp
071-581 45 01
[email protected]
http://www.cenzmedia.nl
Please consider the environment before printing this e-mail
Van: Marijke Sluyp [mailto:
[email protected]]
Verzonden: dinsdag 20 april 2010 11:25
Aan: infoCenZ
CC:
[email protected];
[email protected]
Onderwerp: Re: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010
Urgentie: Hoog
Uw verkoopster is bij u in dienst en/of werkt namens uw bedrijf.
Is dat niet zo, dan kan zij ook niet voor u of namens u verkopen.
Dit soort flauwekul zal ongetwijfeld een hoop indruk maken op een bepaalde categorie mensen ; ik behoor niet tot die categorie.
Uw bedrijf en/of uw verkoopster is in gebreke gebleven inzake een mondelinge toezegging dat er gebeld zou worden en dat er tijdens dat telefoontje nog van de verbintenis afgezien zou kunnen worden.
Op diverse forums op internet is te lezen dat uw bedrijf standaard deze dubieuze techniek gebruikt, dus verschuil u niet achter deze flauwekul.
Ik acht mij nergens aan verbonden indien de tegenpartij strijdig handelt medt zelf gedane toezeggingen die van invloed kunnen zijn op het wel dan niet afsluiten van een overeenkomst tot koop.
De incasso is inmiddels gestorneerd en ik wens ook niets van u te ontvangen.
Nogmaals : met bedrijven die hun eigen ter verkoop dienende toezeggingen niet nakomen wens ik niets van doen te hebben.
In mijn vorige bericht heb ik u gewezen op de gevolgen als er wel iets geleverd gaat worden en/of als u mij gaat lastig vallen met herinneringen en incassos.........ik adviseer u dringend daar notie van te nemen en juist te handelen.
Ik ben er klaar mee.
Eerst je eigen organisatie op orde hebben en niet consumenten er in luizen met deze dubieuze praktijken.
W. Riemslag, Weesp
----- Original Message -----
From: infoCenZ
To: Marijke Sluyp
Sent: Tuesday, April 20, 2010 11:06 AM
Subject: RE: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010
Geachte heer Riemslag,
Dat er beloofd is aan uw vrouw dat zij gebeld zou worden, is een afspraak die de verkoper zelf gemaakt heeft.
Hij of zij hoort deze afspraak na te komen. Wij bellen alleen steekproefsgewijs.
Niet voor een extra akkoord, deze heeft uw vrouw namelijk gegevens tijdens het tekenen.
Bijgaand vindt u een kopie van de overeenkomst met onze abonnementsvoorwaarden, tevens staan de kosten hierop ook duidelijk vermeld.
Hierbij bevestig ik de annulering van het abonnement.
U ontvangt voor uw betaling in de maand april nog pakketten tot en met de maand augustus.
Hierna is uw abonnement definitief beëindigd en zult u nergens meer aan vast zitten.
Wij wensen u veel plezier met de leveringen.
Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
C&Z Media Kids Club
Splinterlaan 154C
2352 SM Leiderdorp
071-581 45 01
[email protected]
http://www.cenzmedia.nl
Please consider the environment before printing this e-mail
Van: Marijke Sluyp [mailto:
[email protected]]
Verzonden: maandag 19 april 2010 11:06
Aan: infoCenZ
CC:
[email protected];
[email protected]
Onderwerp: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010
Urgentie: Hoog
L.S. ,
Uw hierboven genoemde brief ontvangen.
Zelden zo'n qua betaling agressieve zogenaamde welkomstbrief onder ogen gehad.
Dat maakt nieuwsgierig en wekt tot zorg en verbazing na even gegoogled te hebben.
Het zal u allemaal niet verbazen, want kennelijk weet u heel goed waar u kennelijk bewust mee bezig bent.
Dat brengt mij op het formele vervolg.
Dit zgn. gratis proefabbonnement is mijn vrouw aangesmeerd op een voor colportage zeer gunstig moment......met de kindertjes opgewonden op weg naar een show in de RAI. Daar is toegezegd door de vriendelijke verkoopster dat er op korte termijn gebeld zou worden om een en ander nog eens rustig door te nemen en dat in dat telefoongesprek het aangaan van het proefabbonnement terstond heroverwogen zou kunnen worden. Gezien het moment en de omstandigheden van verkoop een op zich vriendelijke aanvullende geste op de gangbare colportage-regels van uw bedrijf, zo dacht mijn vrouw en dit was dan ook het argument van haar om de formulieren te ondertekenen. Dit telefoongesprek heeft echter nooit of te nimmer plaatsgevonden, waardoor uw bedrijf zich niet aan de mondelinge afgegeven voorwaarden bij verkoop heeft gehouden. Gelukkig zijn in dit land ook mondelinge afspraken en toezeggingen die leiden tot het aangaan van een overeenkomst bindend. Dat deze manier van werken bij u een standaardwerkwijze betreft wordt gelukkig op diverse forums op internet honderden keren bevestigd.
Ik ben niet gewoon mij gehouden te voelen aan enig contract waarbij de tegenpartij zich niet houdt aan gedane afspraken en toezeggingen die juist tot het aangaan van datzelde contract hebben geleid. Ik ben NIET van plan uw bedrijf het eerste misleidende bedrijf te maken waarbij dat wel het geval is.
Daarom het volgende :
- ik acht vanwege uw bovengoemde ingebrekeblijving het onder valse voorwendselen afgesloten contract niet bindend.
- ik zal elke afschrijving derhalve DIRECT wel degelijk storneren
- ik zal geen enkel pakket of levering aan de deur accepteren ; wordt er bij mijn buren afgeleverd, dan wordt de levering niet geopend mag u het zelf terug laten halen (ik ga niet naar een postagentschap om zelf iets te retourneren !).
Gezien het feit dat u op zijn vroegst levering in mei aankondigt in uw brief, bent u hierbij dan op tijd gewaarschuwd !!!!
- dreigen met incassos en bijkomende kosten maakt op mij GEEN ENKELE INDRUK.
U bent niet de eerste die dit bij ons probeert........soortgelijke gevallen zijn door mij in het verleden op een zelfde manier afgehandeld.........bij verdere escalatie van dit door u bewust veroorzaakte vervelende voorval maakt u geen enkele kans.
Bij geen reactie op en/of bevestiging van dit bericht zal ik het naar u toefaxen.
met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor een correcte opvolging,
Wim Riemslag