LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC digitale facturen OF meer betalen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hasjroker1

Re: UPC digitale facturen OF meer betalen

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Beste remcovo,

Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer totaal geen zin heb in dat gezeik. Je heb een bedrijf draaiende te houden en dat is in deze tijd van economische crisis al een hele klus. Je zal er eens over kunnen denken om over te stappen naar een andere ISP UPC is meer gericht op de thuismarkt. XS4ALL is ook sterk gericht op het bedrijfsleven. Je kan daar zelfs serviceruimte inhuren. Kijk voor de grap als je tijd heb eens op www.xs4all.nl. Het is een zeer betrouwbare ISP en zeker voor het bedrijfsleven bij uitstek geschikt. Zelf zit ik daar ook bij en heb er alleen maar goede ervaringen mee. Zowel als ondernemer als privé. Ik hoop dat je goed uit de crisis komt want voor een zelfstandige is het geen makkelijke tijd.

Gr. A.

remcovo

Ongelezen bericht door remcovo »

Ik ben niet zo zeer tegen digitaal factureren, begrijp mij goed. Ook ik zal binnenkort die ommezwaai maken, en mijn facturen per email versturen.
Persoonlijk vind ik het inlog gebeuren irritant, en heb liever dat ze de factuur dan direct versturen, ipv een bericht dat er een nieuwe factuur klaar staat. Maar dat is niet mijn 'klaagzang'..

Waar het mij om gaat is dat ze voordoen als 'heb je liever een papieren factuur, geen probleem, bel de helpdesk en geef het ons simpelweg even door'.

Maar doe je dat, wordt je geconfronteerd met het feit dat je overeengekomen totaalpakket 'korting' daarmee vervalt, en dus 12 factuurtjes ineens 120 pj kosten.. Kiezen of slikken... Ze wilden mij wel gratis een formulier toesturen waarmee ik dit bevestig, dat dan weer wel :)

Ik heb dit nu ook schriftelijk ingediend, even wachten op hun reactie...

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Persoonlijk vind ik het inlog gebeuren irritant, en heb liever dat ze de factuur dan direct versturen, ipv een bericht dat er een nieuwe factuur klaar staat
Ik noem dit veiligheid immers jij kan alleen bij je factuur met email kan altijd iets mis gaan.
Maar doe je dat, wordt je geconfronteerd met het feit dat je overeengekomen totaalpakket 'korting' daarmee vervalt, en dus 12 factuurtjes ineens 120 pj kosten.. Kiezen of slikken... Ze wilden mij wel gratis een formulier toesturen waarmee ik dit bevestig, dat dan weer wel :)

Ik heb het idee dat jij een compleet andere vraag gesteld hebt daar, zie mijn eerdere opmerking.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Ik noem dit veiligheid immers jij kan alleen bij je factuur met email kan altijd iets mis gaan.
Dat is onzin, ook als men per post verstuurt kan iets mis gaan, verloren of bezorging op verkeerd adres enz.
Verzenden per e-mail is vele malen veiliger dan per post, en telkens moeten inloggen is tijdrovend en kan als zeer irritant worden ervaren.

remcovo

Ik heb het idee dat jij een compleet andere vraag gesteld hebt daar, zie mijn eerdere opmerking.
nee quantas, ik ben zeer duidelijk geweest in mijn vraagstelling (tot 2x toe en nu schrijftelijk) . Is het antwoord van UPC dan zo moeilijk voor te stellen voor je?
Nou dat is dus ook mijn reactie

quantas01

nee quantas, ik ben zeer duidelijk geweest in mijn vraagstelling (tot 2x toe en nu schrijftelijk) . Is het antwoord van UPC dan zo moeilijk voor te stellen voor je?
Ja want ik heb je regelrecht het bewijs ge -quote vanaf hun eigen site.
Dat is onzin, ook als men per post verstuurt kan iets mis gaan, verloren of bezorging op verkeerd adres enz.
Verzenden per e-mail is vele malen veiliger dan per post, en telkens moeten inloggen is tijdrovend en kan als zeer irritant worden ervaren.
Och och wat tijdrovend 2 sec werk wat is dat toch tijdrovend gaat net zo snel als die mail met pdf openen of een envelop.

Buiten dat zie je mooi al je facturen op een rij staan zeer handig.
En uiteraard is het gewoonweg veiliger voor jezelf.

Kan jij niet beter je internet uit de deur gooien want inloggen op internetbankieren is ook tijdrovend en per post is veiliger.
Zullen we gewoon alle beveiligingen overal afhalen zodat je compleet onbeschermd bent.

Mijn god wat kunnen consumenten toch zeuren over dood normale dingen tegenwoordig

remcovo

XS4ALL is goed, i know heb daar ook 9 jaar gezeten, ondanks een kleine service dipje tijdens de overname met KPN, met heel veel plezier .

Ik moest overstappen naar de kabel, gezien de beperkende factor mijn ISDN lijn was. Van ISDN naar analoog (= hogere internetsnelheden mogelijk) zou bij KPN betekenen dat ik 'mogelijk' 6 weken niet bereikbaar was'. Enige keuze was dus overstappen naar telefonie via de kabel met behoud van je nummer. Zo kan je dus bereikbaar blijven en ISDN opzeggen... Dus UPC was de keuze...

Over de dienstenpakket van UPC ben ik overigens tevreden. Sinds kort goede internet snelheid, digitale TV & media box is verder ook perfect... Alleen het 'bedrijf UPC' valt nopg een en ander op aan te merken...

remcovo

Lees nou eens waar het om gaat, quantas...
Goed van je dat je dat stukje tekst hebt gevonden, maar in de praktijk blijkt die tekst niet volledig te zijn

quantas01

Speciaal voor jou net even mijn directe lijn van UPC gebeld ( heb nl snelle toegangsnr's van alle providers wij bellen regelmatig nl)

Zoals het op de site klopt gewoon je papieren factuur kan jij gewoon krijgen kosteloos en dat vraag je gewoon per brief aan.

Ik kan helaas dit niet voor je regelen daar ik op een andere afdeling uitkom als ik bel maar schriftelijk is het gewoon te doen.

Zet dat maar in je brief dat de 1e lijn support desk dat gezegd heeft.

remcovo

Ok de schriftelijke aanvraag is al de deur uit, ik wacht nu op hun reactie.

Je krijgt duidelijk een andere helpdesk dan ik die krijg met het 0900 nummer...

Quote van 'mijn heldesk': "dat is goed mogelijk mijnheer, maar ik lees hier op mijn scherm dat daarmee uw totaalpakket korting vervalt, zal ik u een formulier toesturen waarmee u akkoord gaat?" - en ja ik heb geverifieerd of mijn vraag begrepen was en of ik dat antwoord goed begrepen had..

Je wilt jouw directe nummer zeker niet delen met ons of wel?

Hannie74

Ongelezen bericht door Hannie74 »

Nou, dan zal ik het nog spannender maken....
Mijn moeder is 71, heeft telefonie en tv van UPC.
Ze kreeg een brief in de bus van UPC, dan ze enige tijd geleden een brief had ontvangen met daarin de voordelen van een digitale factuur. En dat ze daarop nog niet was ingegaan.
Nee dat klopt, daar is ze niet op ingegaan, want ze heeft geen PC of internet!
Nu stond er dus heel leuk in de brief, dat als ze geen digitale factuur wilde ontvangen, ze ook de papieren versie kon blijven ontvangen, maar dat deze dan wel voortaan €1,- per factuur ging kosten!

Nou, wat een geldklopperij van UPC, dus bejaarden, die niets van een pc weten, moeten maar meer gaan betalen. Vind dit echt te schandalig voor woorden.

Hannie74

Ongelezen bericht door Hannie74 »

Is het maar goed dat jij geen kind van mijn moeder bent. Mijn moeder is niet van die tijd, wil het ook niet leren. heeft hobbies genoeg. En idd, er zijn genoeg 70 plussers die wel heel goed overweg kunnen met een pc, mijn vader was daar een voorbeeld van, helaas is hij afgelopen augustus overleden!!

Zo zijn er natuurlijk nog veel meer van mijn moeders leeftijd die nu gedwongen worden €12,- meer per jaar te betalen, omdat ze geen internet hebben. Ik vind het echt nergens over gaan..... maar goed, ze heeft geen keus, want met overstappen naar een andere provider is het altijd duurder voor haar.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Toen UPC begon met de digitale factuur (welbeschouwd het maandelijkse overzicht. Ik betaal middels automatische incasso) kregen we een brief dat we konden kiezen. Ongeacht je keuze, er zaten géén extra kosten aan verbonden. Ik heb toen gekozen voor de papieren versie. Ruim een jaar heb ik de papieren versie gewoon netjss ontvangen.
Echter,......van de een op de andere dag ontving ik ineens geen papieren versie meer. Hoe dit kan en wat hieraan ten grondslag lag is mij een raadsel.
Ik heb nooit een schrijven van UPC ontvangen dat ze voor verzending van de papierenversie extra kosten berekenen. Ook heb ik nooit ingelogd (weet mijn inloggegevens niet eens) om een wijziging aan te brengen.
UPC heeft dus zelf op gegeven moment een wijziging mbt mijn factuur doorgevoerd.

Ik begrijp de keuze die bedrijven maken om facturen digitaal te leveren. Kostenbesparingen. Wel moet ik zeggen dat ik langzaam aan ook wat dol wordt van overal maar moeten inloggen om mijn maandelijkse facturen nog te kunnen zien. Ook voor mij geldt dat tijd geld kost. OP de een of andere manier zou er toch een digitale oplossing moeten zijn om dergelijke factuuroverzichten voor de burger te centraliseren. Dus dat je nog maar op 1 site hoeft in te loggen!
Wat ik wel vind is dat de oudere generatie, niet opgegroeid met de computer en ook niet in staat meer is dit te leren, ongewild opgezadeld worden met extra kosten. Precies die generatie die grote waarde hecht aan een papieren factuuroverzicht.
Ik zou daarom grote voorstander zijn dat dergelijke factuuroverzichten vanaf een bepaalde leeftijd zonder extra kosten gewoon op papier verzonden worden.
Zijn anders genoeg 70-plussers die wel een p.c. gebruiken
Net zoals er genoeg 70+ zijn die geen pc gebruiken en hier ook echt totaal niet mee uit de voeten kunnen.
Ik merk het aan mijzelf.
Vroeger begreep ik mijn ouders maar niet dat ze niet snapten hoe die nieuwe tv's, telefoons en dies meer werken. Nu zelf niet meer de jongste merk ik dat ik ook steeds meer moeite begin te krijgen met de vele nieuwe ontwikkelingen en toepassingen. Ik kan het niet meer bijbenen. Voor de jeugd daarentegen peanuts en denken zij er net zo over als ik, toen ik jong was.

ericbuit

Ongelezen bericht door ericbuit »

Ik heb mijn pakket uitgebreid omdat ik dan minder zou betalen.
Er werd niet bijverteld dat als ik niet mijn facteur online moest nemen.Daardoor vervalt nu de pakket korting .In het contract staat daar over niets in en upc zegt dat ze daar niets aan kunnen veranderen.In plaats van €58 betaal ik nu €127 pure oplichters .Wie weet raad.

Groet

Eric Buitendorp

Gesloten