LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leveringsproblemen henders en hazel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jolanda83
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2010 08:57

Re: leveringsproblemen henders en hazel

Ongelezen bericht door jolanda83 »

Ja hier ook een groot probleem.
Wij hebben 29 september 2009 de serie Codam besteld bij de groot wonen in apeldoorn. Ze gaven ons aan dat de levertijd 8 tot 10 weken zou zijn, dus ongeveer week 49. Dat was mooi want dan konden we voor de kerst in ons appartement.
18 november hebben we de sleutel van ons appartement gekregen.
Eind oktober gebeld hoe het met de levertijd stond. Zij gaven mij aan dat wij op 1 oktober 2009 zouden hebben gekregen met de melding dat de meubels week 1 2010 zouden komen. Met reden dat ze de bestellingen niet aankonden. Deze brief hebben ze niet naar ons oude adres gestuurd maar naar ons nieuwe adres. Die konden we dus pas lezen op 18 november.
Maar goed, Ze gaven aan dat ze er niks aan konden doen en dat we leen meubelen konden krijgen. Dat wil je opdat moment echt niet horen. Ik vroeg waarom ze dan niet gebeld hebben dan konden wij nog een keuze maken of we de meubels dan nog wilde hebben.
Op 31 december nog maar een keer gebeld wanneer ze de meubels komen brengen. Hebben ze net gehoord dat de meubels pas week 4 komen.
Ze hebben ons nu verschillende redenen geven.
1. ze konden de bestellingen niet aan.
2. Ze hadden kleur verschil in de fabriek
3. ze hebben ze op een boot staan in china.
De laksheid van het personeel is niet normaal. Ben toen echt uit mijn plaat gegaan. Gevraagd naar de manager en die kon mij een korting geven van wel 5% of leenmeubels. Hier zijn we niet mee akkoord gegaan uiteraard.
Mijn gevoel zij me dat het nog niet goed zat. Dus gister 13-1 weer gebeld. en ja hoor nu zou het week 6 worden als we geluk hebben.
Nu hebben ze het net 12-1 gehoord en ze vonden het niet nodig om ons te bellen. want ze hadden het druk met andere dingen. Ze vroeg nog wel of wij akkoord gingen met hun voorstel. niet dus. De reden nu was dat h en h had besloten dat de meubels nu maar uit roemenie gehaald worden.?? wat moet je hiermee..
Ze hebben later mijn vriend gebeld en nu gaven ze 10 % of leenmeubelen nadat mijn vriend had gezegd dat ze de boel terug kunnen nemen en dat we ze niet meer willen hebben. die 10% is helemaal niks met wat we nu al hebben geinvesteerd. We hebben het nu wat rustiger aan kunnen doen maar het huis was dus wel voor oud en nieuw klaar. dus de rekening blijven binnen stromen. met alles wat we hebben aangevraagd.
Vind het echt jammer hoe de groot dit aan gepakt heeft. Nu gaan we in iedergeval de rechtsbijstand inschakelen. dus ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen.

Mocht ik ze binnen hebben laat ik het weten.

erwin76
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2010 20:57

Re: leveringsproblemen henders en hazel

Ongelezen bericht door erwin76 »

ik dacht eerst dat de winkel een smoes verzon dat henders en hazel een leverings probleem had maar ik lees dat ik niet de enige ben ik heb het eindelijk binnen :D ook vervelend voor de henders en hazel winkel maar het is het wachten waard voor de programma tivoli van henders en hazel :D

Altus
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:33

Re: leveringsproblemen henders en hazel

Ongelezen bericht door Altus »

Ik wil graag even reageren op alle verhalen over H&H.

Alles van H&H komt van 1 zeer grote meubelimporteur. Dus je bent helemaal afhankelijk van hen.Dat werkt normaal gesproken zeer goed.
Het voorraad niveau van deze importeur is zeer groot, maar er zijn wel eens spullen die zo snel uitverkocht zijn dat ze niet alles op voorraad kunnen houden.
Alles wat hun leveren komt uit landen dien niet in de buurt liggen, dus daarom kan het wel eens een tijdje duren voordat het weer voorradig is

Het probleem met het Codam en Tivoli programma waar sommige mensen over spraken komt ook nog eens een keer door het feit dat er meerdere containers hier in Nederland waren afgekeurd omdat er te "jong" hout gebruikt is. Hierdoor kon de importeur niet de garantie geven die ze normaal geven op deze meubels. De kans op scheuren en uitzetten/krimpen was zeer groot en dat verhoogd de kans op klachten en dat willen zei niet en daar bent u ook niet mee gediend.

Het nadeel is dan dat u langer moet wachten dan normaal en dat is irritant. De meeste meubelzaken zijn hier ook tijdig over ingelicht en die hadden dat gelijk door moeten geven aan de klanten zodat die op de hoogte waren. Zo voorkom je een hoop irritatie die niet nodig is.

Normaal gesproken is H&H zeer betrouwbaar qua levertijden en als het moet en alles is voorradig dan kunnen ze binnen twee weken bij u leveren. Ik spreek uit ervaring. Het is echt een bedrijf wat zeer leuke meubels levert en die ook een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft.

Maar ja alles staat en valt met een duidelijke communicatie, vanaf de verkoop tot aan de daadwerkelijke levering. Dat voorkomt een hoop narigheid.
:)

naadje34
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 nov 2009 21:40

Re: leveringsproblemen henders en hazel

Ongelezen bericht door naadje34 »

klopt helemaal....werd ons ook verteld dat er een afgekeurde partij tussen zat daarom wij ook zo lang hebben moeten wachten....zie wel wat kleurverschil tussen de meubels maarja dat neem ik echt wel voor lief....het staat niet toch niet allemaal te dicht bij elkaar....had wel twee kleine beschadegingen op de tafel....dat is wel jammer maar niet heel storend....misschien eens een kleuren stiftje halen.....
Ben alleen niet blij hoe je op de hoogte word gehouden door de winkel ivm levertijden echt slecht.....gelukkig is het hier allemaal opgelost....en hopende dat onze jongen met zn auto niet overal tegen aan rijd en allemaal deuken in onze meubels botst haha....
voor ons had het ook geen zin om de meubels te annuleren want dan krijg je niks en tja je wil natuurlijk de meubels wel hebben.....en bij een andere winkel moet je ook gewoon weer wachten
voor iedereen suc6 met het wachten....het duurt even maar dan heb je ook wat 8)

Gesloten