LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Aanvragen kunnen inmiddels enkele dagen worden ingediend. Van medewerkers van DNB hoor ik dat bij het indienen van een volledige aanvraag het geld binnen 2 werkdagen op de rekening kan zijn bijgeschreven.

Is er inmiddels al iemand die het geld heeft ontvangen en, zo ja, is alles netjes afgehandeld? M.a.w.: is er ook vergoed wat gevorderd is?

Graag jullie bevindingen.

Consumentt
Berichten: 756
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Donna schreef:DNB zegt nu dat het 7 dagen duurt na indienen van de aanvraag en dat alleen als er niets aan de gegevens is veranderd. Het zijn waarschijnlijk 7 werkdagen en als het gaat zoals tot nu toe zal die periode nog wel een paar keer verlengd worden.
20 november ingevuld en nu staat de status nog op "Ingestuurd". Dat is 12 werkdagen. Ach ja het gaat maar over een paar centen, maar ik wil er onderhand wel mee klaar zijn, waar blijft mijn transactieoverzicht?

student538

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door student538 »

Beste ex-bankers van de DSB,

Ik had gebeld met de DSB hoe het zat met de aanvraag van de voorschot regeling. Zij wist daar niets van. Gelukkig hebben ze bij de aanvraag mijn tegen bankrekening wel gewijzigd. Die was namelijk van de Argenta Bank die er per 15 september 2009 mee is gestopt.

Zojuist gebeld met de Nederlandse Bank zij gaven aan dat er heel veel klachten zijn met de aanvraag van de voorschot. Als u daar een foutje in heeft gemaakt is die aanvraag niet verder in behandeling genomen. Heel veel mensen hebben dan ook niet de voorschot mogen ontvangen.

Melding aanvragen DSB deposito garantie:

Het is niet toegestaan in te loggen. Uw gegevens zijn niet bekend en/of u heeft geen batig saldo.

Had uw wel een rekening met een batig saldo bij de DSB Bank, neem dan contact op met de Informatiedesk van de Nederlandsche Bank: Tel 0800 – 020 1068 (gratis)

Gebeld met hun of ik nu geen batig saldo heb of dat laatste. Dat weet DNB niet maar deze maand zou ik overzicht van de DSB moeten ontvangen wat mijn saldo is. De DSB bank gaf aan dat ik eind november 2009 een saldo overzicht zou ontvangen. Tot op heden nog geen saldo overzicht gehad. Verder gaf de DNB aan dat mensen die een negatief saldo hebben geen saldo overzicht kunnen verkrijgen van de DSB. Ook navraag gedaan hoe het zit met de debet rente, als dat van toepassing is. Die zou ook per 16 oktober dan bevroren zijn.

Ik hoop dat ik dan deze maand dat ook daadwerkelijk ga krijgen want als je geld wilt terug vragen na 22 maart 2010: Dan kun je er naar gaan fluiten omdat je dan niet meer kunt beroepen op de Nederlandse Deposito Garantie. Ik wil toch een aanvraag doen, maar het kan alleen via DiGID? Ik wil het via de post doen, want straks blijkt wel dat ik onbekend ben. Weg geld.

P.s. ik had dit in een eigen topic gezet, maar zag dat hier al een onderwerp over was.

Consumentt
Berichten: 756
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Vandaag de transactielijst van DSB ontvangen.
DSB papier en enveloppen kunnen zo nog mooi worden opgebruikt.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Consumentt schreef:20 november ingevuld en nu staat de status nog op "Ingestuurd". Dat is 12 werkdagen. Ach ja het gaat maar over een paar centen, maar ik wil er onderhand wel mee klaar zijn, waar blijft mijn transactieoverzicht?
Dat lijkt me erg sterk, Consumentt. Pas vanaf 02-12-2009 kon er een aanvraag worden ingediend onder het DGS.

Neemt overigens niet weg dat de afhandeling zo langzamerhand 1 grote soap begint te worden. Voorschotten die niet worden verstrekt, het verschuiven van deadlines, gebrekkige en onvolledige informatievoorziening, etc. etc. etc. Het is te gek voor woorden dat deze dikbetaalde curatoren en DNB zulk slecht werk afleveren. Moet je "op de werkvloer" eens doen...

Concreet: 02-12-2009 aanvraag via DigiD/sms ingediend en mijn status staat ook nog op "ingediend". Misschien moesten we er hier maar eens een weddenschapje op loslaten wie als eerste z'n geld terugkrijgt en daar een leuk prijsje op zetten, bij wijze van compensatie voor het renteverlies :wink:

Consumentt
Berichten: 756
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

DanMan1 schreef:Dat lijkt me erg sterk, Consumentt. Pas vanaf 02-12-2009 kon er een aanvraag worden ingediend onder het DGS.
Is ook sterk. Want hoe ik aan die datum kom? Het is inderdaad 2-12.
Maar mij hoor je niet meer klagen voor die paar rotcenten (in mijn geval).
Ben blij dat ik vandaag mijn overzichten heb gekregen en mijn administratie kon afsluiten.

student538

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door student538 »

En wat moet ik nu doen? Ik kan de aanvraag niet eens doen omdat ik onbekend/geen batig saldo heb. Ik zie op de website geen enkele verwijzing staan dat je het schriftelijk kunt aanvragen.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Donna schreef: Als de aanvraag is ingediend kun je op http://www.dgs-dsb.nl de status daarvan bekijken. Inloggen met DigiD en sms code. Er zijn 4 statussen: ingediend, in behandeling, besluit genomen en uitgekeerd. Ik ben nog steeds niet verder dan "Ingediend"' en ik was er toch heel snel bij.
Update 09-12-2009: Gisteren stond mijn aanvraag nog op status "ingediend" en nu op "ontvangen". Deze status komt echter niet voor volgens Donna's opgave. Wellicht kan zij mij hier een toelichting op geven?

Consumentt
Berichten: 756
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij mij staat er "In behandeling genomen"

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Thx voor je reactie, Donna. Ben bang dat ik dan wel weer de enige uitzondering in het hele verhaal zal zijn :lol:

Net nog even gecheckt maar m'n centjes zijn nog niet binnen. Er zit niets anders op dan het dan maar dagelijks even te checken.

Morgen dan maar weer een update.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Update 10-12-2009: status inmiddels ook "in behandeling genomen". We wachten netjes af...

diquydiq
Berichten: 145
Lid geworden op: 16 sep 2005 17:43

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door diquydiq »

En wat moet ik nu doen? Ik kan de aanvraag niet eens doen omdat ik onbekend/geen batig saldo heb. Ik zie op de website geen enkele verwijzing staan dat je het schriftelijk kunt aanvragen.

Bij mij is dit tevens het geval. DNB weet, doodleuk, te melden dat ik maar hun schrijven moet afwachten, om de aanvraag op de 'langzame wijze' in te dienen!

Nu heb ik speciaal 'DidiD' met 'sms-code' aangevraagd, om snel te worden 'geholpen', en mag nu, door toedoen van DNB, lekker extra lang gaan afwachten.
Dat ik reeds door de DSB voldoende ben benadeeld, is blijkbaar voor DNB niet toereikend - ook DNB doet maar al te graag een greep uit mijn kas!!! Waarschijnlijk, als zijnde een 'vrijwillige' bijdrage aan de kerstbonus voor de heer Wellink. :roll:

Mijn 'eindsaldo' bij de DSB is mij nog steeds niet bekendgemaakt, door de DSB!!!

pukpietje
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:23

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door pukpietje »

8 dagen na indienen via digid staat mijn status op "in behandeling genomen"
Er zit schot in iig

Mvr gr

Consumentt
Berichten: 756
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Donna schreef: :D :D Niet te geloven, het geld is overgemaakt, het staat op mijn rekening. :D :D
Hier ook, net gebeurd zeker, want vanmorgen stond ik nog in behandeling genomen :mrgreen:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door rvkeuken »

En dat terwijl ze (de boeven, bankrovers; dnb enzo) alleen maar wilde pesten...
net als bij icesave lijkt het wederom een zegen voor het garantiestelsel te worden waarbij binnen korte tijd het geld weer beschikbaar wordt.

Zelfs de verrekening spaargeld-hypotheek lijkt niet te gebeuren, zodat de hypotheek overgenomen kan worden en het spaargeld nog steeds beschikbaar is/komt.

Lijkt mij een mooie afsluiting van het jaar en ik hoop dat de afhandeling bij iedereen zo voorspoedig gaat.

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Feli aan allen die nu eindelijk het geld retour hebben! Nu kunnen jullie het tenminste zelf weer laten renderen.

Helaas behoor ik nog niet tot die categorie; mijn status is nog immer "in behandeling". Waarschijnlijk ligt het aan een extra check die ze moeten doen omdat ik enkele gegevens heb veranderd.

We wachten maar weer keurig af...

pukpietje
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:23

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door pukpietje »

Nou na het lezen van de mensen die hun geld hebben ook maar eens ingelogt bij de bank en inderdaad..het is gestort! :D
Iedereen succes verder met de afhandeling
Hier nu alleen nog een papieren afhandeling met mijn zoon die ook nog een rekening heeft maar minderjarig is

En Danman@@ de status staat nog steeds op behandeling maar er is toch betaald...wie weet bij jouw ook

Fijne feestdagen

Mvr gr

Consumentt
Berichten: 756
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Consumentt »

Mijn status staat ook nog steeds op in behandeling genomen, maar het zal me verder worst wezen. Met de uitbetaling van het saldo is het DSB era voor mij afgesloten.

Stuur
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 dec 2009 18:41

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door Stuur »

Fijn om hier te lezen dat iemand het geld al terug heeft gekregen. Ik wist niet dat je de status van je aanvraag kon bekijken. Het staat bij mij op in behandeling genomen. Het gaat bij ons om al ons spaargeld en ik zal heel blij zijn als we het terug hebben. Daar heb ik me best wel zorgen om gemaakt. Je moet er toch niet aan denken dat je je (moeizaam) vergaarde spaargeld allemaal kwijt bent!

robertje1
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2009 21:17

Re: Afhandeling spaartegoeden DSB onder Depositogarantiestelsel

Ongelezen bericht door robertje1 »

Er staat nog altijd "in behandeling genomen" (ingediend 03-12-2009), ik ben benieuwd of er nog een verschil is tussen het overboeken naar een voormalige postbankrekening of een bankrekening,
afwachten tot maandag!

Gesloten