Pagina 2 van 4
Re: Hostway
Geplaatst: 22 jun 2009 16:22
door herriebert
Ik had een linkje gestuurd naar die oud direkteur van Hostway nederland (zit nu als direkteur bij Hostway Belgie).
Zie onderstaand;
.......
Dank voor de link. Ik heb snel even gekeken en ja het is dus heel erg. Het is jammer dat ik er niets meer mee kan of mag doen. Ik zou er nog zo graag alles aan doen want het is niet nodig dat klanten niet goed geholpen worden. Met een klein beetje inspanning van de medewerkers en de juiste communicatie naar de klanten toe zou iedereen snel en goed geholpen zijn. Ik weet er alles van maar mag er in het belang van mijzelf van mijn advocaat niet over praten.
Ik blijf het forum volgen.
Met vriendelijke groet,
Ton
......................
Re: Hostway
Geplaatst: 22 jun 2009 16:26
door herriebert
..........Ik weet er alles van maar mag er in het belang van mijzelf van mijn advocaat niet over praten.
Daar kunnen we toch wat mee of niet ????
Re: Hostway
Geplaatst: 26 jun 2009 23:21
door T. van der Reijken
Je moet een onderwerp altijd van twee kanten bekijken. Klanten hebben last van fouten van providers maar geloof mij dat er veel verschillende soorten klanten zijn. Diegenen die het goed menen en normaal betalen en klanten die er op uit zijn om zo goedkoop mogelijk hosting en domeinnamen te registeren zonder er ook maar iets voor te willen betalen. Hostway heeft last van minder goed betalende klanten en dit komt voornamelijk door de recessie. Eten en drinken koop je elke dag omdat het nodig is. Een domeinnaam en hosting zijn minder sexy en worden daarom niet altijd betaald. Dan haal je de domeinnaam door en dan zijn klanten ineens ontevreden. Gek he ?
Re: Hostway
Geplaatst: 26 jun 2009 23:56
door T. van der Reijken
Mocht je nu problemen ondervinden met je provider (maakt niet uit wie het is) probeer dan eerst telefonisch je probleem of vraag uit te leggen aan die provider. Vraag door totdat je een manager aan de telefoon hebt want al snel wordt je het bekende bos in gestuurd. Een manager voelt zich meer verantwoordelijk dan regulier personeel en hij/zij heeft er belang bij dat klanten tevreden zijn. Begin dus niet hard rond te roepen dat alles x934r20r$$## is maar probeer om menselijke wijze contact te leggen. Open je gesprek bijvoorbeeld door te zeggen... ik ondervind de laatste tijd wat problemen en vraag daarvoor nu uw aandacht. weet ook altijd met wie je gesproken hebt en noteer de naam van diegene. vraag altijd om een bevestiging van een opzegging per email of nog beter per brief. Blijf redelijk aan de telefoon, dan kom je het verst. succes !
Re: Hostway
Geplaatst: 02 jul 2009 12:45
door IES-Maastricht
Onzin! Meneer of mevrouw Van der Reijken, deze boevenbende heeft standaard niet begrepen wat klantenservice is. Vooral bij problemen wordt er niet gereageerd of pas maanden na dato. Ondertussen wel rekeningen sturen, maar geen product leveren. Wij zijn nu zo ver dat we als bedrijf zelf gaan procederen tegen Hostway om in ieder geval ons geld terug te halen en de geldigheid van het contract aan te vechten. Wij adviseren iedereen een klacht in te dienen bij de toezichthouder. Hostway handelt volledig uit willekeur en dat is ordinaire diefstal.
Re: Hostway
Geplaatst: 02 jul 2009 15:37
door herriebert
Na mijn derde schriftelijke reactie om van een domeinnaam registratie af te komen, sturen ze me een bevestiging dat de betreffende domeinnaam voor een nieuwe periode van 2 jaar is verlengd. Ik weet echt niet hoe ik hiervan af kan komen. Zit er aan te denken om het geincasseerde bedrag NIET te storneren, en vervolgens te verhuizen naar een betrouwbare provider en m dan weg te smijten. Je komt echt niet van ze af.....
Het probleem is gewoon dat de bedragen die ze incasseren vrij laag zijn, en zij gokken erop dat je geen actie onderneemt. Mijn advocaat heeft geadviseerd om het op een dagvaarding aan te laten komen, dus gewoon niet betalen. Gezien de hoogte van het bedrag hoef je geen advocaat in te huren, en mag je zelf verweer voeren. Echter die bende zit mij zo hoog, ik wil er gewoon van af.
Re: Hostway
Geplaatst: 16 jul 2009 02:15
door Hele boze klant
Ik heb al jaren ellende met Hostway. Ze reageren nooit op mijn mail met vragen. Schrijven klakkeloos bedragen van je rekening af. Als je Alex van de "billing" afdeling spreekt, belooft hij een hoop, maar komt nooit zijn afspraken na.
Ik had zo'n 20 (of meer) domeinnamen geregistreerd bij Hostway, en heb inmiddels op een paar com. extenties alles verhuisd naar een betrouwbaar bedrijf. De com ga ik per fax opzeggen op het moment dat ze bijna verlopen. Want brieven komen daar inderaad nooit aan......
Nu heb ik vandaag een aanmaning gehad, dat ik een domeinnaam die ik reeds verhuisd heb, alsnog moet betalen. De domeinnaam liep af op 19 april 2009 en op 4 mei 2009 heb ik deze verhuisd. Inmiddels heb ik al heel lang geleden mijn bank opdracht gegeven om de firma Hostway op de zwarte lijst te zetten, en ze kunnen geen bedragen meer van mijn rekening afhalen.
Ik heb ze ook te kennen gegeven dat ik de verlenging voor de domeinnaam niet ga betalen. Ik kan namelijk in de algemene voorwaarden op hun site niet lezen dat domeinnamen stilzwijgend automatisch verlengd worden. Ook staat er op hun site, dat ze netjes per maand of jaar facturen sturen en deze incasseren. Echter daar klopt ook niks van, want bij mij hebben ze met sommige domeinnamen na twee jaar weer eens een factuur gestuurd die maar voor een jaar vooruit betaald was.
Ik heb ook eens schriftelijk per fax hosting opgezegd, maar de hosting werd niet uit de lucht gehaald. Navraag leverde op bij "Alex van de billing" afdeling dat ik telefonisch (terwijl altijd alles schriftelijk moet bij dit bedrijf) er vanaf had gezien en dit aan een medewerker had medegedeeld. Hij zei toen ook dat deze medewerker heel betrouwbaar was, kortom, ik was een leugenaar....
Kortom, een zooitje bij Hostway.
Re: Hostway
Geplaatst: 12 okt 2009 19:27
door ploert
dit zijn allemaal bij mij herkenbare problemen. Je wordt gelokt met lage tarieven, waarna ze een eenmalige machtiging beschouwen als vrijbrief om steeds bedragen, liefst dubbel, af te boeken. Na storneren en blokkeren heb ik een tijdlang niets gehoord, totdat ik 2 jaar later een rekening kreeg voor achterstallig abonnementsgeld en "kosten"van hun bij stornering door mij.Na bellen beloven ze alles in orde te maken, niet dus. Ik heb een aangetekende brief gestuurd, waar uiteraard niet op gereageerd werd. Na een tijdje kweamen er aanmaningen en nu een bericht van een incassobureau uit Amsterdam, misschien wel van hun.Ik heb weer een aangetekende brief gestuurd, waarin ik zei dat ik de samenwerking wenste te beeindigen. Ik heb een andere provider opdracht gegeven mijn domein te verhuizen, maar wat bleek, hostway had het domein in quarantaine laten zetten, zodat ik het 40 dagen lang niet kan verhuizen.
Reactiveren willen ze wel, maar kost €85,- ex BTW.
Uiteraard weiger ik te betalen, het vertrouwen is te veel geschaad.
Het lijkt steeds meer op pesterij, kortom nooit aan beginnen, deze oplichtersbende!!
Re: Hostway
Geplaatst: 20 okt 2009 10:14
door Michiel de Jong
canada078 schreef:Ik ben dringend op zoek naar mensen die ook problemen hebben ondervonden met de hostingprovider Hostway.
Opzeggingen lijken ze niet te verwerken en 4 jaar na dato komen er opeens aanmaningen binnen. Wie herkent dit en wil z'n verhaal delen?
Hallo Canada078,
k ben zo moe van Hostway dat ik geen zin meer heb om het scala aan miscommunicatie op te noemen. Het lijkt nu erop dat er jonge onervaren medewerkers worden opgescheept met langlopende issue\'s. Deze blijven omvermurvbaar wat je ook zegt en mailt, dat hebben ze goed geleerd op de interne cursus. Hoe ze de klanten een goed gevoel kunnen geven en de vraag stellen aan de klant: \"heb ik U zo goed geholpen\" wordt niet op de cursus behandeld. Ik heb verder het vermoeden dat het admin systeem totaal niet voldoet, het is volledig onbegrijpelijk en in het engels.
O ja, xxxx Boekhouding is overigens xxxx
Re: Hostway
Geplaatst: 26 okt 2009 10:53
door ronbos166
Ik heb nu dezelfde problemen als hier voor staan aangegeven.
Kom maar eens van hun af......
Je kunt aangetekend brieven versturen, bellen,mailen het helpt helemaal niet.
Vier maanden ben ik nu bezig om ervan af te komen. Gelukkig heb ik alle kopieen van emails brieven etc nog.
Ik ben ze nu helemaal zat.
In juli is mijn domeinnaam al overgegaan naar een ander hostingbedrijf en maak ik al helemaal geen gebruik van Hostway.
Kan radar op tv hier niet eens aandacht aan besteden?
Ronald
Re: Hostway
Geplaatst: 26 okt 2009 12:54
door Radar
Het noemen van persoonsgegevens, zoals de naam van een medewerker van het bedrijf, is niet toegestaan. Waar dat in dit topic wel gebeurd is, is de naam vervangen door xxxx.
Bij deze zijn alle deelnemers aan deze discussie gewaarschuwd. Een volgende overtreding van de gedragsregels kan u op een forum-ban komen te staan.
Re: Hostway
Geplaatst: 26 okt 2009 20:27
door ploert
Als je wilt dat radar dit probleem gaat behandelen kun je dit aanvragen op deze site onder het kopje "home", "contact", onderwerp voor radar.
Heb ik ook gedaan, en wie weet als er meer mensen dit aanvragen??
Re: Hostway
Geplaatst: 30 okt 2009 12:53
door kaatmossel
Op dit moment heb ik net de brief ontvangen van BVCM die aangeeft dat wanneer ik mijn vordering van HOSTWAY niet overmaak ik voor het kantongerecht gesleept wordt. Ik ga proberen mijn lange verhaalkort te formuleren. Ik ben klant geweest bij Hostway waar mijn zakelijke website was ondergebracht, heb altijd netjes de facturen betaald. omdat ik met een bepaald onderdeel van mijn werkzaamheden gestopt was gebruikte ik mijn website niet meer en ging ervan uit dat ik geen klant meer was. Ik dacht dat alles opgezegd was door de persoon die mijn website gemaakt had en onderhield. ik ontving ook geen facturen meer (laatste was in 2006 en die is ook netjes betaals), dus denk persoonlijk niet dat het vreemd is dat ik me van geen kwaad bewust was. vorig jaar, dec 2008 had ik ineens een incasso bedrijf aan de lijn ( LET OP, geen factuur, herinnering of aanmaning ontvangen en ook geen schriftlijk contact met incasso bureau!!!), dat ik Hostway geld verschuldigd was, toen ik Hostway belde en mijn hiervoor beschreven verhaal uitlegde reageerde ze begripvol maar factuur moest betaald worden. dit heb ik ook gedaan met zelfs een begeleidende e/mail met mijn excuses. vervolgens heeft ene Ton mij geholpen met het dicteren van een brief hoe ik mijn diensten van Hostway kon opzeggen. Toen deze brief met handtekening en kopie paspoort verstuurd was begon de ellende, er is een aantal keer heen en weer gemaild dat ze mijn opzegging niet konden uitvoeren omdat gegevens volgens hun niet volledig waren.alle gegevens waar ze om vroegen heb ik opgestuurd, maar opzegging bleef onmogelijk, vreemd genoeg vertelde hosytway me niet hoe ik dan WEL alles kon stop zetten. vervolgens hoorde ik niks meer, dus dacht dat alles in orde was.
Tot sept 2009, weer (afgeschermd) telefoon, van incasso bureau BVCM. Ik heb gelijk gereageerd met het voorgaande verhaal te vertellen. er werd begripvol gereageerd en ik moest bewijzen sturen. Ik heb de opgeslagen brief en e mails via de mail naar hun toegestuurd, maar helaas, dit wordt niet als voldoende bewijs gezien. Ook toen ik mijn oude website had gecheckt die vreemd genoeg NIET MEER BESTAAT (dus waar moet ik dan precies voor betalen??????) en dit aan BVCM vermeldde, die dit ook checkte, was het weerwoord van hostway dat ik ook mijn website ergens anders onder had kunnen brengen maar dan nog wel bij hun een hostingplan had ofzo...??????? ik snap er helemaal niks van en ik wordt nu dus waarschijnlijk voor de rechter gesleept....dus...HELP..heb je nog tips voor mij of kan je een helpende hand bieden???? ALLES IS WELKOM
Re: Hostway
Geplaatst: 30 okt 2009 15:11
door ploert
Rechszaken kosten veel geld. Als je voldoende bewijs hebt zou ik me geen zorgen maken, als zij de zaak verliezen moeten ze alles betalen. Ze dreigen volgens mij heel snel met een rechtszaak, mij ook.
Ik denk en hoop dat het alleen maar bangmakerij is.
Tijd dat deze zaken in de uitzending van radar komen, dan zingen ze misschien een toontje lager
Re: Hostway
Geplaatst: 11 nov 2009 13:11
door SilverBrown
Ook wij hebben problemen met Hostway. In december 2005 hebben wij een brief gestuurd naar Hostway aangezien het bedrijf opgeheven werd. We hebben Hostway laten weten dat we alles op wilden zeggen. Vanaf eind 2005 is er dan ook geen enkele communiatie meer geweest met Hostway. In maart 2009 ontvingen wij een aanmaning van Hostway, want ze konden de automatische incasso niet meer incasseren. Even voor de duidelijkheid, tussen september 2005 en september 2008 is er geen enkele poging tot automatische incasso geweest door Hostway. Naar aanleiding van de brief in maart 2009, hebben wij een brief terug gestuurd naar Hostway. Jammer, maar helaas, maar hier kwam geen enkele reactie op. In september 2009 ontvingen wij een aanmaning van BvCM. Ook hier weer contact over gehad en alles correspondentie naar hun toegestuurd. Wederom geen enkele reactie. OP 30 oktober ontvingen wij een laatste aanmaning van BvCM. En nogmaals een brief gestuurd naar Hostway en BvCM met ons hele verhaal. En wat denk je, wederom geen reactie. Nu hebben wij gisteren een brief ontvangen van BvCM met een gerechtelijke procedure. Volgens hun zijn wij niet van plan om tot een buitengerechtelijke oplossing te komen.
Hoe vaak moet je een aangetekende brief sturen om tot een oplossing te komen?
Wij weten nu echt niet meer wat we moeten doen.
Mocht er iemand nog idee hebben, dan is dat van harte welkom.
Re: Hostway
Geplaatst: 16 nov 2009 21:48
door Dees2009
Ik had in 2006 een .eu domeinnaam aangevraagd. De domeinnaam werd toegekend aan een ander en heb meteen mijn Hostway account opgezegd. Brieven, faxen, e-mails, telefoontjes, het helpt allemaal niks. Ze reageren niet en ze houden je aan het lijntje maar ze blijven wel rekeningen sturen. Vorige maand met incassoburo bij laatste aanmaning een regeling kunnen treffen en een schriftelijke bevestiging gekregen dat ik geen openstaande facturen meer heb. Wat denk je? Vandaag weer een rekening van Hostway gekregen!!!! Wat en criminelen!!!!
Re: Hostway
Geplaatst: 17 nov 2009 10:28
door stevenbrowns
Het wordt nu dringend tijd, dat er aandacht wordt geschonken aan de praktijken van Hostway.
Er zijn inmiddels al zoveel mensen in Nederland die slachtoffer zijn geworden van de praktijken van Hostway, dat het een heel interessant item is geworden voor een uitzending van Tros Radar.
Hostway is inmiddels al jaren bezig met deze praktijken en het wordt nu eindelijk echt eens tijd, dat hier wat aan gedaan wordt.
De praktijken die Hostway voert, dienen gestopt te worden. Op deze manier kan worden voorkomen dat er nog meer slachtoffers zullen worden gemaakt door Hostway.
Re: Hostway
Geplaatst: 17 nov 2009 17:05
door ploert
Zie mijn reactie hierboven, dit onderwerp moet aangemeld worden.
Trouwens, sinds mijn eerste reactie op dit forum heb ik geen reactie meer gekregen van het incassobureau. Kennelijk leggen ze mijn verweer naast zich neer en krijg ik over een heel of half jaar weer een incasso.
Mijn vermoeden om mensen angst aan te jagen met aanmaningen en incassobureau wordt steeds sterker. Ze proberen geld los te kloppen en als dat zo lukt bij een deel van hun (ex) klanten steken ze dat makkelijk in hun zak.
We moeten met z'n allen een blok vormen. Mijn advies is:
Betaal NIETS meer aan die oplichters.
Re: Hostway
Geplaatst: 03 dec 2009 00:27
door Euronextrader
Ook ik ben de gelukkige in de Hostway club, Na in 2007 enkele domeinnamen geregistreerd te hebben voor 5 euro per domeinnaam. Na een jaar kreeg ook ik de mail om mijn domeinnaam binnen 30 dagen te verlengen, zo niet was ik mijn domeinnaam kwijt, wel waren de prijzen met 200% gestegen, 15 euro per jaar. Ik heb de domeinnamen laten verlopen omdat ik er eigenlijks niet mee zou doen. Wat bleek later het geval te zijn, Hostway had zonder incasso machtiging geld van mijn rekening gehaald, dat is dus diefstal. Ook hadden ze uit eigen beweging domeinnamen voor meerdere jaren geregistreerd, heel brutaal dus. Ik heb daar vier aangetekende brieven aan opgeofferd met handtekening retour (altijd zo doen, zij tekenen dan voor ontvangst) en nooit een reactie gehad, bij mijn laatste brief heb ik een factuur gedaan met het bedrag wat zij zonder toestemming hebben geïncasseerd en gesommeerd dit terug te storten, nou geen reactie. Ik heb toen zelf een gerecht deurwaarder ingeschakeld en het verhaal voorgelegd, zij hebben het nu in behandeling. Onlangs kreeg ik van het incasso bureau BvCM van Hostway een berichtje of ik even wilde betalen, ik heb deze man direct terug gemaild of hij mij de overeenkomst wilde sturen en tevens de getekende automatische machtiging, als antwoord zei de man niets te hebben alleen dat er een betaling was gedaan en dan had je een contract zei hij. Deze man vond het nog nodig om op schofterige wijze te gaan dreigen en intimideren, helaas ben ik daar niet gevoelig voor, de zaak loopt en ik hou jullie op de hoogte.
Maar wat kan je zelf doen:
Stuur minimaal 3 keer een brief met handtekening retour, vermeld in de brief je onvrede en vraag direct of zij het geld terug willen storten op je rekening
In je laatste brief sommeer je voor de laatste maal en tel hierbij de kosten op die je hebt gemaakt,
Reageert Hostway wederom niet kun je ook als consument een incasso bureau in de hand nemen, maar de voorkeur gaat uit naar een gerechtsdeurwaarder, een incasso bureau kan namelijk niets, alleen dreigen, ze hebben namelijk geen status, een gerechtsdeurwaarder wel.
Gezien de werkwijze van Hostway kun je ook het incasso bureau van Hostway bestoken met alle negatieve berichten van Hostway, zoek op klachten Hostway en dat levert weken mail op, print ze uit en fax en mail bij elk schrijven van het incasso bureau de hele zaak weer door, zoveel mogelijk
Om toekomstige klanten duidelijk te maken dat ze beter niet met dit bedrijf in zee kunnen gaan is het een optie om alle vakbladen waar Hostway adverteert te bestoken met klachten, mail en fax
Stuur je klachten met zoveel mogelijk mails naar SIDN stichting internet domeinnaam registratie, handig als deze mensen ook op de hoogte gesteld worden.
Tot zover.
Re: Hostway
Geplaatst: 03 dec 2009 16:25
door Euronextrader
Meer informatie nodig/Request for more information - NL80278
Beste euronextrader ,
Om uw call NL80278 betreffende Tros opgelicht over Hostway, vele mensen zijn gedupeerd: Deel 1 verder te kunnen verwerken, ontvangen wij graag meer informatie van u. De beschrijving van deze benodigde informatie, vindt u onderaan dit bericht.
Indien u aanvullende informatie heeft over deze call kunt u een reply op dit bericht sturen, zodat deze nieuwe informatie automatisch aan uw call wordt toegevoegd.
________________________________________
Dear euronextrader ,
To be able to process your call NL80278 regarding Tros opgelicht over Hostway, vele mensen zijn gedupeerd: Deel 1, we need more information. The description of this requested information can be found at the bottom of this message.
If you have additional information for us, please send a reply to this message to have this information automatically added to your call.
Gevraagde informatie/Requested information:
Naar aanleiding van uw meerdere e-mails van vandaag, bericht ik u het volgende.
Aangezien de door u doorgestuurde klachten betrekking hebben op de invulling en toepassing van de onderlinge afspraken (bijvoorbeeld algemene voorwaarden of contract) tussen de klager en de registrar (SIDN-deelnemer), Hostway, The Hosting Company, waarbij SIDN geen partij is, kan SIDN dan ook niet behulpzaam zijn. SIDN ziet uitsluitend toe op de uitgifte van .nl-domeinnamen en is niet toegerust voor het verstrekken van inhoudelijk juridisch advies.
SIDN betreurt het dat de registrar (SIDN-deelnemer) opzeggingen van domeinnamen niet verwerkt en hier facturen voor blijft sturen. U zou kunnen overwegen om contact op te nemen met de Consumentenbond (
http://www.consumentenbond.nl). Op onderstaande pagina kunt u meer instanties vinden waar u terecht kan:
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,5848,, ... emers.html
Tenslotte kunt u ook nog overwegen de domeinnaam te verhuizen naar een andere registrar (SIDN-deelnemer). Voor een uitgebreide uitleg m.b.t de verhuisprocedure verwijzen wij u graag naar het onderwerp "Verhuizen" op onze website:
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,5731,, ... izen_.html
Wij raden u aan, indien nodig, advies in te winnen bij een advocaat/juridisch adviseur.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet/With kind regards,
xxxx
SIDN
R&S