Dit zijn geen berekeningen... Zet de bedragen er ook even bij, dan weten we waar we over praten.
Dit is echt een onzinbewering..Wil je dat mensen meer gaan uitgeven, om de economie gezond te krijgen, haal de gulden dan terug, hebben de mensen weer geld om uit te besteden.
Als de inkomsten door terugkomst van de gulden worden verdubbeld ( x 2,20 ), dan zullen ook de uitgaven x 2,20 gaan.. Pro saldo schiet je daar dus niets mee op.
Wederom een onzinbewering..Maar als ondernemer weet ik ook dat ik mijn prijzen niet ineens kan gaan verdubbelen als de gulden terug zou komen, omdat het lijd tot belachelijk hoge prijzen
In een hypothetisch geval dat de gulden terug zou komen, gaan jouw kosten als ondernemer ineens met een factor 2,2 omhoog.. Die kosten zul je door moeten berekenen in je kostprijs en dus zullen ook alle prijzen met een factor 2,2 stijgen..
Elke ondernemer die dit niet doet gaat failliet.
Sorry, maar in de guldentijd had ook niemand een salaris die omgerekend ( reken even mee: modaal salaris is op dit moment 30 000 euro x 2,20 = fl. 66000 gulden.. )...Men zegt dat je niet moet omrekenen, maar ga maar even ergens in een winkel staan en reken even om voor iets dat je leuk lijkt, en reken de prijs om in guldens, zou jij die bedrag nog steeds voor dat product neergetelt hebben in de gulden periode?
Dat heeft echt niets met een modaal salaris van die tijd te maken.. Dat lijkt er niet eens op..