LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Rita

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Rita »

Het beste kun je een PC bij mij kopen.

Pom

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Pom »

Als je een beetje verstand van pc's hebt en je woont dicht bij duitsland koop je daar toch je pc, nederlandse software erin, klaar is kees scheelt je heel wat euro's. Je kunt je pc daar ook zelf samenstellen heb je een supercomputer voor de prijs van een magere hollands Delletje.

Nederland plukt zijn burgers kaal, als je niet oppast hoor je daar ook bij. (Welcome to the kale kippen familie)

happytv

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door happytv »

8) Meneer u heeft gelijk. Ik wil er nog iets aan toevoegen. Op [url]http://www.kieskeurig.nl kun je als onwetende consument ook goed geholpen worden. Je kunt hier gratis pc onderdelen vergelijken op prijs en eigenschappen. Andere bezoekers die goede/slechte ervaringen hebben met deze onderdelen kunnen je waarschuwen en tips geven! :!: :)[/url]

SJAKIE

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door SJAKIE »

Een nieuwe PC koop je bij een speciaalzaak zoals Mycom of Paradigit, daar weet men waar men over praat en zij verkopen ook geen pindakaas, tandpasta en bananen..................

N. Tijdink

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door N. Tijdink »

Het doet me deugd toch veel medestanders te ontmoeten. Natuurlijk zit er wel eens een vreemde reactie tussen zoals die op 5 april van Bart, maar ja, dat mag....

Jammer alleen dat hij zo slecht leest. Ik beklaag me namelijk niet over het niveau van de verkopende winkels maar over het geklaag van mensen die bij die winkels kopen. Natuurlijk ben ik ook kritisch t.o.v. bepaalde winkels maar het is met name het geklaag van gebruikers waar ik mij aan stoor.


Oja....... Bart, erg knap van je om een profiel van mij te schetsen zonder mijn achtergrond te kennen. Dank hiervoor....

Ik zie gelukkig diverse winkelnamen voorbij komen die ik veel hoger aanschrijf zoals Paradigit en Mycom.

Natuurlijk staat het u weer vrij om hierop te reageren

N. Tijdink (Nico dus niet een mevrouw....)

Bennie
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2003 18:08

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Bennie »

Ik zou es bij Dell gaan kijken... ik heb al 3 jaar een Dell PC (gekregen van de baas, PC prive) en qua afwerking en het functioneren van de PC ben ik zelf zeer te spreken.

Normaal gesproken bouw ik zelf mijn PC's en het 1e wat ik deed was mijn nieuwe Dell openschroeven. Van binnen alles netjes geassembleerd en ook qua onderdelen topspul. Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen voor zo'n prijs maar kwalitatief is het absoluut niet slecht, zeker niet als je sommige onderdelen nog wat aanscherpt en een iets luxere (en duurdere) variant kiest.

Die Aldi spullen (Medion toch?) zijn ook niet beroerd zolang je er niet al te hoge eisen aan stelt. Om de prijs te drukken is er gekozen voor zo goedkoop mogelijke componenten. Dit wil niet zeggen dat die slechter zijn maar wel dat ze vaak wat meer problemen geven als er bv. es een nieuwe Windows-versie wordt geinstalleerd of wanneer je nieuwe drivers installeert. Ook qua support zijn dit soort merken vaak wat lastiger te vinden. Maar zoals gezegd, als het draait dan draait het... stel je daar verder geen extra eisen meer aan dan heb je een goede koop.

Oja, voor een vergelijkend warenonderzoek is http://www.tweakers.net een goede (Nederlandstalige) site.

badco

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door badco »

Een goede pc koop je bij paradigit of bij mycom.

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

En niet vergeten de PC shop.

piet2

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door piet2 »

Wat een geplaat over en weer. Zeker van de topic starter. Je koopt waar je wilt, soms pakt het goed uit soms niet. Ik ken hele verhalen van mensen die teleurgesteld zijn in de PC en de PCzaak waar ze hem kochten. Ik ken ook een aantal ZEER gelukkige gebruikers van Aldi & Lidl computers.

Wie veel geld uit wil geven, koopt lekker een HP of wat dan ook. Verwacht hier echter niet zonder meer de beste onderdelen. Wie voordelig uit wil zijn koopt zijn PC bij Aldi of Lidl. De laatste Lidl computer van 3 weken geleden (€1099) zou zelf samengesteld (absoluut de laagste internetprijzen) cica €1900 gaan kosten en bij de PC boer zeker €2500.
Alle onderdelen waren AAklasse spul. Asus, Ati, Pinnacle, Micrasoft, Norton enz enz.
Ik had gewild dat ik net een PC nodig had.

sander

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door sander »

Mensen,

Gaat het niet om de verwachting die iemand bij een aankoop heeft??

Verwacht je ondersteuning, kennis en aandacht?? Aldi --> EXIT

Verwacht je ondersteuning, kennis en aandacht?? A-merk of computerwinkel --> Welkom

Verwacht je een goedkope pc, geen ondersteuning en geen kennis (die je heb je zelf wel ?!?!?) --> Aldi WELKOM!!!

Verwacht geen service die je niet kan krijgen....

Ik heb een hekel aan mensen die professionaliteit vragen en vervolgens bij een kijkshop kopen... koop dan niet....

sander

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door sander »

Dan het antwoord van Piet2:

jij gaat er vanuit dat iedereen termen kent van "Asus, Geforce en noem maar op!!!)

dat is niet waar de consument naar zoekt....

Woorden als "stabiliteit, ondersteuning, NUTTIG, GENOEG, PROBLEEMLOOS" zijn voor veel mensen belangrijker...

Als jij een auto gaat kopen, snap jij termen als "olie-fiscositeit, remdiameter, cc, ecu, 2-3-4-5-6-cilinder-remmen, hittegraad-bougies" ???

NEE het kreng moet het doen waar jij hem voor koopt! Starten --> lopen en anders --> dealer!

met computers is het net zo! tenzij je , net als jij, monteur bent

lieske
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2003 21:23

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door lieske »

ik gebruik al jaren computers van aldi en ook saturn en mediamarkt (twee duitse electronica ketens) en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Plug and play. Probleemloos. Gewoon goede hardware die op elkaar is afgestemd en aanmerkelijk goedkoper dan PC shops. Die in het klein doen wat Aldi en die anderen in het groot laten doen. Het samenstellen van een configuratie. De grote inkoop zorgt voor lagere prijzen. Alleen, ben je echt een beginneling en ken je niemand met verstand van computers, dan ben je bij een lokale pc bouwer beter af. Want de Paradigits en Mycoms gaan er ook van uit dat hun klanten geen digibeten zijn.

#_#

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door #_# »

Ik koop al jaren engelse-drop bij de aldi, nooit problemen mee gehad.

moraal;

Als je tevreden bent met de prijs kwaliteit verhouding, en daarbij hoort ook zeker service. Is dat mooi meegenomen en wens ik iedereen veel plezier met z'n aldi pc.

Als je er problemen mee hebt zal het waarschijnlijk niet eens aan de componenten liggen maar aan hoe ze worden opgelost. Hiervoor moet je duidelijk niet bij de aldi of een willekeurige supermarkt/postorderbedrijf zijn. Dus heb je gekozen voor die prijs/kwaliteitverhouding en heb je iets te zeuren = het je eigen verantwoordelijkheid.

trewi

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door trewi »

Wat een geouwehoer over computers waardan ook gekocht. Elk bedrijf wil winst maken zo ook Aldi. Het service bedrijf Medion is gewoon in nederland gevestigd. En bij welkePC-boer krijg je 3 jaar garantie. Bij de plaatselijke PC-boer moet je software er ook nog bijkopen. Tel uit je winst. En het is toch vreem dat de nederlandse en duitse computer-bladen elke keer weer de computer van de Aldi/Lidl als beste testen.

En ook dit nog: In de RollsRoyce komen ook onderdelen voor die uit Taiwan komen en zeur niet over originele onderdelen.

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb de mijne van de zomer bij de Lidl gekocht voor een prikje.

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

hallo allemaal

ik heb een aldi pc prima ding niks mis mee
goede componenten in de pc
draaid al een half jaar zonder problemen
[zeker 3 uur per dag ]
voor 1229.is dit geen slechte aankoop geweest
en een goede monitor 19' [ook bij aldi]


ps op pagina 1 staat iemand di voor 500 euro een pc samen steld
DIT KAN NIET [ja met verouderde componenten]

voorbeeld de videokaart in de aldi pc kost alleen al :shock: +- 230.euro

nou de groeten [er komt volgende week weer een pc bij de aldi

KOOOOOPPPPPEEEENNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

super computer echt waar

spAro

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door spAro »

Ik ben zelf erg tevreden over Paradigit, dit is de grootste computerproducent van Nederland en levert tevens een uitstekende service! een eigen helpdesk en 13 filialen met een eigen technische dienst door heel nederland.
Bij de Aldi heb je ze vaak goedkoper maar daar kun je niet voor support op technische hulp langs,

de retailer

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door de retailer »

"Grootste computerproducent van Nederland" , met slechts 13 winkels in Nederland, laat me niet lachen en Vobis,Dynabyte,Dixons en Dynabyte dan, dat zijn zeker maar kleine klonenboertjes.
Ik vindt het erg leuk voor je dat je tevreden bent met je PC, maar roep geen dingen waar je geen verstand van hebt.

Syntraxx

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Syntraxx »

goeden middag heren/dames


het beste wat men kan doen is lekker naar een beurs gaan voor het aanschaffen van een leuke computer je kan daar voor lekker goed koop een leuke pc in elkaar zetten het enige vereiste is een bekende meenemen die er verstand van heeft zelf heb ik een jaar geleden
op een beurs voor €250 een PIII 750 in elkaar geflanst leuk om mee te beginnen en trouwens zo moeilijk is een pc in elkaar zetten niet eens het lijkt net een grote puzzel gewoon het goeie stukje bij de goeie gaatje zoeken en voila . natuurlijk wel opletten dat je niet statisch geladen bent :roll: of je laat het gewoon doen door weer een bekende . en het mooiste is op een beurs kan je ook je spul voor niets laten nameten nou beter als dat kan je het bijna niet krijgen ( en op de beurs verkopen ze niet alleen tweede hands spul hoor)

Gast

Re: Een nieuwe pc.... waar koop je die nu het beste ???

Ongelezen bericht door Gast »

Het lijkt mij inderdaad onzin dat Paradigit de grootste van Nederland is.

Maar zeker wel een van de beste!

Gesloten