LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhoging Rode Kruis bijdrage 2010

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
plumber

Re: Verhoging Rode Kruis bijdrage 2010

Ongelezen bericht door plumber »

Waarschuwing van de moderator vanwege
een opmerking naar witte angora.
Volgens mij hebben ze het modereren
uitbesteed aan een kleuterklas.Snel lezen Toolboy
kan het nu wel schudden.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

@plumber.

Chat :D

Ik begrijp er dus niets van.
Gewoon blijven U bent een aanwinst op dit forum.

T

Ranewen

Ongelezen bericht door Ranewen »

Ook ik kreeg deze brief. Ik doneerde een bijzonder laag bedrag, namelijk 20 euro per jaar. Voor mij betekent die verhoging dus een toename van meer dan 50%. Het gaat mij niet om het geld, maar om het prinicpe. Ze verlangen dat ik actie onderneem als ik dit niet wil. Prima, ik heb actie ondernomen: mijn donaties zijn per direct stopgezet.

Gelukkig had ik wel meteen een telefonist aan de lijn. Toen ik om een schriftelijke bevestiging vroeg, wilde hij deze niet geven. Heb er toch om gevraagd dus ik ben benieuwd. Vanmiddag toch maar een brief er achteraan sturen, want juist opzeggingen lijken vaak niet door te komen bij dit soort instanties.

Toen ik de telefonist vroeg of deze praktijken uberhaupt legaal waren (ivm bvb energiemaatschappijen die offertes sturen die contracten bleken te zijn bij niet opzeggen) zei hij: ja, want uw donatie is als het ware een contributie, en die mag altijd worden verhoogd want hij valt onder een andere wetgeving.
Maar bij contributie betaal je toch voor een product of dienst, terwijl daar bij donaties geen sprake van kan zijn? Het hele idee van donaties is toch dat je er niets voor terughoeft (op papier dan).

Nou goed, ik hoef in elk geval geen peperdure glossy fullcolor folders meer uit sealplastic te halen om dit vervolgens gescheiden weg te gooien.
Ik koop wel een nieuwe winterjas voor mijn tante, die in de bijstand zit en moeilijk kan rondkomen.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Heb plumber een PB gestuurd, ook ik vind plumber best goed bezig op het forum.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Gelezen jor maar kan je niet bereiken
met msn

jor

plumber schreef:Gelezen jor maar kan je niet bereiken
met msn
msn werkt niet( meer).mag ook via een PB hoor :wink:

PS sorry, zag dat ik PB-berichten per ongeluk uit had staan :oops:

Toolboy

On topic again.

Ik zou een mail krijgen met de bevestiging van opzegging.
Heb ik dus niet gehad.

Maar weer effe belle dus.

T

Belletje gedaan zojuist!
Krijg dus geen bevestiging per mail foutje van de andere medewerker die ik gister aan de tel had.
Wordt me nu dus verteld dat ik moet afwachten als het door de administratie is verwerkt.

Sorry maar dit kan/mag echt niet.

T

Ranewen

Ik heb dus ook expliciet gevraagd om een schriftelijke bevestiging - ben erg benieuwd of ik die krijg want 'normaliter doen zij dat niet'.
Nou en? Als zij me zwart op wit kunnen stellen dat mijn donatie zonder tegenbericht wordt verhoogd, kunnen ze me ook zwart op wit vertellen dat ik niets meer doneer.
Benieuwd of dit het programma Radar nog halen zal.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd hoeft plumber van mij niet weg, je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, en we zijn hier om te discussieren. En van dat discussieren kun je ook leren, heb in de paar maanden dat ik hier rondloop best al het nodige opgestoken. En dan gaat het heus niet alleen om het inhoudelijke.

Je mag het best weten, ik ben licht autistisch, heb hier al ontzettend veel geleerd over hoe niet-autisten met elkaar omgaan bijvoorbeeld. En dat kan ik weer menemen in het IRL.

Soms gaat iemand over het randje, dat is nu ook gebeurd, maar als iemand na een waarschuwing of iets dergelijks weer netjes binnen dat randje blijft?

Eerder al is iemand opnieuw beoordeeld, toen bleek het achteraf eigenlijk best wel mee te vallen, ik hoop dat dat nu ook gebeurd.

Plumber, ik hoop dat je mag blijven, en dat we niet meer op een nare manier reageren ok?

jor

haso schreef: Alleen de wijze waarop ze dat proberen binnen te halen is gewoon onfatsoenlijk. In de ontvangen brief staat dat je bijdrage met € 12 per jaar zal worden opgehoogd als je NIET reageert. Ze overrulen dus gewoon de eerder afgegeven machtiging en verhogen het bedrag. Dit is dus weer zo'n geval van opt-out in plaats van opt-in.
Ontopic.. Het is een vrijwillige bijdrage maar deze manier stuit mij ook tegen de borst. Voor mij ook even pas op de plaats, ik hou niet van dit soort grappen.

Offtopic..Fijn je zo te horen witte angora, laten wij samen in 2010 op dit forum proberen bezoekers met vragen enz te helpen.En voor de goede orde, ook ik liep wel eens tegen een waarschuwing aan hoor :wink:

G7

Ongelezen bericht door G7 »

plumber schreef:plumber heeft zich op advies van de moderator verwijderd.
Dat meen je toch niet? Moet je weer een andere naam verzinnen. :oops:

Nou, vind dat de moderator wel erg kinderachtig bezig was hoor. Tuurlijk moet jij blijven.

On-topic: Ik heb die brief gister ook gehad en heb 'm gelezen en dan denk ik.... het zij zo en heb het doorgescheurd en bij de oude kranten gegooid. Jullie zijn het dus niet met de manier waarop, eens? Kun je nagaan... heb ik heel niet bij stilgestaan, maar het is natuurlijk wel zo. Nou, misschien ook maar eens even bellen dan. :roll:

mars4i

Ongelezen bericht door mars4i »

Ranewen schreef: Toen ik de telefonist vroeg of deze praktijken uberhaupt legaal waren (ivm bvb energiemaatschappijen die offertes sturen die contracten bleken te zijn bij niet opzeggen) zei hij: ja, want uw donatie is als het ware een contributie, en die mag altijd worden verhoogd want hij valt onder een andere wetgeving.
Maar bij contributie betaal je toch voor een product of dienst, terwijl daar bij donaties geen sprake van kan zijn? Het hele idee van donaties is toch dat je er niets voor terughoeft (op papier dan).
In de brief staat lid of donateur. Ik ben geen lid, maar donateur. Dus volgens mij mogen ze dit helemaal niet zo doen. Het zou ook vreemd zijn dat iedereen een andere contributie moet betalen.

Een tijdje geleden belde het KWF met de vraag of ik mijn donatie wou verhogen. Aan het einde van het gesprek werd alles op band opgenomen. Dus daar moeten ze wel officiële toestemming hebben om het bedrag aan te passen. Dat zou ik hier ook verwachten.

Na 3 pogingen te bellen heb ik het kaartje maar opgestuurd. Op de achterkant geschreven dat ik dit geen stijl vind. En dat als ze dat nogmaals proberen ik mijn hele donatie zou opzeggen.
Laatst gewijzigd door mars4i op 29 dec 2009 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Gewoon de rode kruis site bezoeken om af temelden, kan je zelf je bevestiging uit printen.

Toolboy

flepp schreef:Gewoon de rode kruis site bezoeken om af temelden, kan je zelf je bevestiging uit printen.
Nope: Dan heb ik nog steeds geen bewijs dat deze aangekomen is :wink:

Ga je missen Plumber.

Groet T

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

je krijgt een automatische email terug dat lijkt mij de bevestiging van ontvangst, wat ze er meedoen moeten ze maar zelf uitzoeken

Toolboy

flepp schreef:je krijgt een automatische email terug dat lijkt mij de bevestiging van ontvangst, wat ze er meedoen moeten ze maar zelf uitzoeken
Precies dat bedoel ik.
Maar het gaat over de gedupeerden.
En die bevestiging is geen garantie!

T

gudero

Ongelezen bericht door gudero »

Eind vorig jaar kreeg mijn vrouw een bericht van het Rode Kruis dat haar donatie verhoogd zou gaan worden van € 2,00 naar € 3,00 per maand. Alleen als je een bericht stuurde dat je daar niet mee akkoord gaat wordt deze verhoging niet doorgevoerd. Mijn vrouw en ik vinden deze aktie zeer laakbaar. Onze donatie is op een vrijwillige basis aangegaan. Als tot een verhoging besloten gaat worden dan willen wij daar wel zelf het heft in handen hebben.
Daarom zijn wij het niet eens met deze wijze van fondsenwerving.

Wij zijn zeer benieuwd wie bij het Rode Kruis deze actie heeft bedacht en welke verantwoordelijk personen hier in toegestemd hebben.

Guus en Ria de Rooij

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Persoonlijk vind ik dit niet kunnen.

Een verzoek, of men vanwege gestegen kosten (lees, directie salarissen) de bijdrage wil verhogen - en dan reageren (van Ja, ik ga accoord) lijkt mij een betere methode.

Of, bel je donateurs op, en vraag erom.

Maar zeggen "wij halen meer geld van uw rekening, tenzij u met ons contact opneemt" getuigd van alles behalve een besef van hoe het hoort.
Als donateur teken je voor bedrag X per periode - als zij dit zomaar verhogen, is dat onjuist, en zou eens nagezocht moeten worden of dit niet strafbaar is.

Als iemand om wat voor reden dan ook niet kan reageren (ziekte, vakantie, post "komt niet aan" etc.) - word hij/zij in principe toch bestolen?

Bruut1

Ongelezen bericht door Bruut1 »

Ook ik heb grote problemen met de wijze waarop het Rode Kruis de inkomsten probeert te verhogen. Ik meen me te herinneren dat dit de negatieve optie heet, die in het verleden graag door verzekeraars werd gehanteerd maar nu voor zover ik weet niet meer is toegestaan. Op eigen houtje de door mij afgegeven machtiging verhogen accepteer ik niet. Een vraag om een hogere bijdrage om welke reden dan ook had wel kans van slagen gehad. Ik heb mijn machtiging onmiddellijk ingetrokken. Een gift naar aanleiding van een calamiteit blijf ik natuurlijk wel doen.

Ranewen

Bruut1 schreef: Ik meen me te herinneren dat dit de negatieve optie heet, die in het verleden graag door verzekeraars werd gehanteerd maar nu voor zover ik weet niet meer is toegestaan.
Ik heb dit gevraagd aan de callcentermedewerker die ik toen aan de lijn kreeg, maar hij vertelde me dat donaties aan het Rode Kruis onder de wetgeving van contributies vallen, waardoor er andere regels gelden en de "contributie" dus wel mag worden verhoogd. Ik vraag me echt af in hoeverre dit waar is. Ik ben benieuwd of hier nog meer aandacht voor komt, maar ik ben bang dat veel mensen het contact opnemen teveel moeite vinden en het Rode Kruis er dus mee wegkomt.
Een gift naar aanleiding van een calamiteit blijf ik natuurlijk wel doen.
Tja, toen met die tsunami 5 jaar geleden bleek dat ze geld over hadden en de hulpdiensten en goederen zo slecht gecoordineerd waren dat de slachtoffers alsnog niet verder konden, ben ik gestopt met extra donaties.

Gesloten