LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
TrosjeBananen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2010 13:08

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door TrosjeBananen »

Dit is mij ook wel eens gebeurd. Snap niet dat ze zoiets niet netjes oplossen, is wel zo klantvriendelijk, maar goed is ook wel een beetje je eigen schuld, gewoon opletten wat je boekt!

Maar lijkt mij niet meer dan logisch dat je vliegtickets vergelijkt bij zoveel mogelijk vliegticketsites. Als je een badkamer of keuken laat plaatsen of een hypotheek afsluit, vraag je toch ook meerdere offertes op?

Vergelijk vliegtickets altijd bij zoveel mogelijk aanbieders. Dit kan je veel geld besparen. Vliegticket vergelijkers als Vliegtickets Tool en ook Kelkoo bieden hier uitkomst in.

Dat voorbeeld van die pot pindakaas slaat de spijker volledig op zijn kop!

truusenkarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:04

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door truusenkarel »

michaelz1981 schreef:Ticketprijzen veranderen elke dag. De ene dag kan je goedkoper of duurder uit zijn. Misschien zie je over een paar maanden tickets van nog een paar 100 euro goedkoper. Als je bij je vlucht eens gaat rondvragen wat mensen hebben betaald voor hun vlucht dan zitten er zeker mensen tussen die meer hadden betaald , maar ook zeker minder. Zie het gewoon als leergeld, en kijkt voortaan verder dan je neus lang is.

Elk bedrijf wilt zeer altijd zo goedkoop mogelijk profileren. Kan weinig bedrijven bedenken die duur te boek willen staan. Jij hebt mss teveel betaald, maar er zijn ook genoeg mensen te vinden die een stuk goedkoper uit zijn met cheaptickets.

De enigste wat je hiermee bevestigd naar het publiek toe is dat ze altijd verschillende sites moeten raadplegen voordat ze een ticket boeken.
Ik zou het helemaal eens met je kunnen zijn als jij niet aan een paar feiten voorbij zou gaan. Het gaat hier namelijk om een prijsverschil van 200 Euro bij dezelfde luchtvaartmaatschappij op dezelfde dag geconstateerd. Vliegtickets.nl, British Airways, allemaal 200 Euro goedkoper dan Cheaptickets. Op die site gaat dan toch iets verkeerd denk ik zelf. Maar ik sluit dit onderwerp af want ik vind het inmiddels niet belangrijk genoeg meer...

truusenkarel
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:04

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door truusenkarel »

TrosjeBananen schreef:Dit is mij ook wel eens gebeurd. Snap niet dat ze zoiets niet netjes oplossen, is wel zo klantvriendelijk, maar goed is ook wel een beetje je eigen schuld, gewoon opletten wat je boekt!

Maar lijkt mij niet meer dan logisch dat je vliegtickets vergelijkt bij zoveel mogelijk vliegticketsites. Als je een badkamer of keuken laat plaatsen of een hypotheek afsluit, vraag je toch ook meerdere offertes op?

Vergelijk vliegtickets altijd bij zoveel mogelijk aanbieders. Dit kan je veel geld besparen. Vliegticket vergelijkers als Vliegtickets Tool en ook Kelkoo bieden hier uitkomst in.

Dat voorbeeld van die pot pindakaas slaat de spijker volledig op zijn kop!
Als het over een potje pindakaas van 200 Euro zou gaan wel :-D

witte angora
Berichten: 32135
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door witte angora »

Truus en Karel, zoals jullie over die 200 euro blijven voortmodderen... Straks moeten jullie het vliegtuig in. Zitten jullie dan in de rondte te kijken wie er wel of niet goedkoper zou vliegen? Gaan jullie medepassagiers daarover vragen stellen? Je beklag doen tegenover hen?

Zullen julllie evengoed nog wel een fijne vakantie hebben? :(

Het is een hoop geld, dat ben ik met je eens. Voor mij is dat ruim een maand boodschappen, dus dan weet je het wel. Kan de teleurstelling ergens heus wel begrijpen.

Sommige dingen zijn echter niet anders. Dit ook. Probeer het los te laten. Zie het zo: als je de situatie niet kunt veranderen, probeer dan je denken te veranderen, zodat jullie straks van je vakantie kunnen genieten.

Want daar ging het toch om, uiteindelijk, of niet?

Dus voor straks: Een fijne vakantie!! :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ongeacht wie hier gelijk heeft kun je een geschil aanspannen tegen Cheaptickets bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=thu

Dit is de makkelijkste en goedkoopste manier om je recht te halen. Gratis als je in het gelijk wordt gesteld.

Voor reisproducten geldt de mogelijkheid tot annuleren binnen zeven werkdagen trouwens niet.

Zoekmachine voor vliegtickets: http://www.skyscanner.nl

VioletPrue
Berichten: 3573
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

truusenkarel schreef:[
VioletPrue schreef: Je mag het uiteraard neerzetten, maar je treft hier cheaptickets niet meer, in tegendeel zelfs.
Gelukkig maar dat ik het mag neerzetten. Het 'integendeel' snap ik echter niet helemaal. Denkt er nu iemand, wow... 200 meer, daar moet ik zijn!
Voor jou waren ze € 200,- duurder, niet voor iedereen.
Het feit dat jij niet rondkijkt voor je boekt zet cheaptickets niet in een kwaad daglicht, zoals je overduidelijk hoopte, maar toont aan dat je zelf niet slim gehandeld hebt.
Dankzij jouw verhaal ben ik eens voor mijn vakantie, die ik nog niet geboekt heb, gaan kijken bij cheaptickets.
En ik vind me daar toch even een aanbieding!
Een vlucht die ik nergens anders kon vinden, die mij ruim € 300,- per retourtje scheelt in vergelijking met een andere vlucht.
Dus eigenlijk moet ik je heel erg bedanken, ik kan nu een ruimere en duurdere huurauto betalen.
Dus dank je wel!

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door ron1 »

Graag gedaan, das dan 25 euro alstublieft....

witte angora
Berichten: 32135
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door witte angora »

VioletPrue schreef:
truusenkarel schreef:[
VioletPrue schreef: Je mag het uiteraard neerzetten, maar je treft hier cheaptickets niet meer, in tegendeel zelfs.
Gelukkig maar dat ik het mag neerzetten. Het 'integendeel' snap ik echter niet helemaal. Denkt er nu iemand, wow... 200 meer, daar moet ik zijn!
Voor jou waren ze € 200,- duurder, niet voor iedereen.
Het feit dat jij niet rondkijkt voor je boekt zet cheaptickets niet in een kwaad daglicht, zoals je overduidelijk hoopte, maar toont aan dat je zelf niet slim gehandeld hebt.
Dankzij jouw verhaal ben ik eens voor mijn vakantie, die ik nog niet geboekt heb, gaan kijken bij cheaptickets.
En ik vind me daar toch even een aanbieding!
Een vlucht die ik nergens anders kon vinden, die mij ruim € 300,- per retourtje scheelt in vergelijking met een andere vlucht.
Dus eigenlijk moet ik je heel erg bedanken, ik kan nu een ruimere en duurdere huurauto betalen.
Dus dank je wel!
Ik heb zojuist ook een vakantie geboekt bij cheaptickets. Het blijkt dat cheaptickets een speciaal potje heeft voor mensen zoals ik, en velen anderen, die door de maatschappij op een rot manier gepakt zijn, en die dus geen geld hebben voor een vakantie. Dat potje wordt gevuld door degenen die 200 euro teveel betalen. Ik betaal lekker niks. :wink: :mrgreen:

Nee hoor, ik heb er geen moeite mee dat ik niet op vakantie kan, zit sinds ruim een jaar in een prachtige omgeving waar ik me thuis voel, wat dus 15 jaar lang niet zo was. Vlak bij de duinen en de zee, midden tussen de (nu dus kale) bollenvelden, vriendelijke mensen, van files en drukte geen last. Mooie flat, prachtig uitzicht, grote tuin met groot terras, goed bed, goed eten, noem maar op. Deze kat heeft gewoon geduldig gewacht tot er een hele geschikte prooi voorbij kwam. :wink:

Dingen die ik elders heus niet beter vind. Dus waarom zou ik geld (dat ik dus niet heb) uitgeven aan iets waar ik eigenlijk minder plezier van heb dan dat ik thuisblijf.

VioletPrue
Berichten: 3573
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:Nee hoor, ik heb er geen moeite mee dat ik niet op vakantie kan, zit sinds ruim een jaar in een prachtige omgeving waar ik me thuis voel, wat dus 15 jaar lang niet zo was. Vlak bij de duinen en de zee, midden tussen de (nu dus kale) bollenvelden, vriendelijke mensen, van files en drukte geen last. Mooie flat, prachtig uitzicht, grote tuin met groot terras, goed bed, goed eten, noem maar op. Deze kat heeft gewoon geduldig gewacht tot er een hele geschikte prooi voorbij kwam. :wink:

Dingen die ik elders heus niet beter vind. Dus waarom zou ik geld (dat ik dus niet heb) uitgeven aan iets waar ik eigenlijk minder plezier van heb dan dat ik thuisblijf.
Voor huismussen (zoals wij) is een leuke omgeving heel erg belangrijk. (om van een goed bed nog maar te zwijgen!) :wink:
Ben blij dat jij die gevonden hebt, ik ben ook uiterst tevreden op mijn stekkie.
Maar die 4 weken Californië, daar kijk ik toch wel erg naar uit hoor!

witte angora
Berichten: 32135
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door witte angora »

Over Californie heb ik laatst een stukje van een documentaire gezien, je komt heel veel elementen tegen die aan Frankrijk doen denken, zoals de wijnbouw.

Lijkt me ontzettend mooi inderdaad.

Als je het interesseert heb ik hier een link:
http://users.telenet.be/rulu/ru/ca/

Het gaat om een reisverslag, als je je plannen nog niet helemaal rond hebt geeft het mischien wat ideeën?

Ga je ook naar Las Vegas? Ze hebben daar zelfs Venetie nagebouwd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door G7 »

witte angora schreef:
Het gaat om een reisverslag, als je je plannen nog niet helemaal rond hebt geeft het mischien wat ideeën?

Ga je ook naar Las Vegas? Ze hebben daar zelfs Venetie nagebouwd.
Ja en zelfs de Eifeltoren staat in Las Vegas. Misschien heeft CT daar ook wel cheap tickets voor. 8)

witte angora
Berichten: 32135
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja en zelfs de Eifeltoren staat in Las Vegas. Misschien heeft CT daar ook wel cheap tickets voor.
Ik heb ervan gehoord, het schijnt dat ze daar twee soorten tickets hebben: dure truusenkarel tickets en goedkopere anderemensentickets. :lol:

Ik kan TS dus niet anders adviseren dan om even door te vragen en te kiezen voor de goedkopere anderemensentickets. :mrgreen:

VioletPrue
Berichten: 3573
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:Over Californie heb ik laatst een stukje van een documentaire gezien, je komt heel veel elementen tegen die aan Frankrijk doen denken, zoals de wijnbouw.

Lijkt me ontzettend mooi inderdaad.

Als je het interesseert heb ik hier een link:
http://users.telenet.be/rulu/ru/ca/

Het gaat om een reisverslag, als je je plannen nog niet helemaal rond hebt geeft het mischien wat ideeën?

Ga je ook naar Las Vegas? Ze hebben daar zelfs Venetie nagebouwd.
Hee te gek, dank je wel!
Ik ga met mijn zus en begin in San Fransisco, dan via Yosemite National Park naar Death Valley National Park, uitstapje naar Las Vegas, dan via Joshua Tree National Park naar Palm Springs en San Diego, dan langs de kust naar L.A. en weer langs de kust terug naar San Fransisco.
Ik heb overal natuurlijk veel zin in, maar vooral de Victoriaanse huizen in Los Angeles en (vooral) San Fransisco lijken me geweldig.
We hebben al een dikke gids over Californië en hebben plkkers geplakt bij wat we willen zien.
Het boekje is dus tweemaal zo dik als eerst....

witte angora
Berichten: 32135
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik het zo bekijk komen jullie op aardig wat plaatsen waar die andere twee mensen ook geweest zijn. Jullie gaan een prachtvakantie tegemoet, dat weet ik zeker!

Wellicht dat truus en karel ook iets met deze link kunnen? Die 200 euro krijgen ze niet terug, maar de foto's geven wel een beetje een idee van leuke dingen die je kunt zien.

Zoals die tram in San Francisco, of die haarspeldbocht in Lombard Street.

Dat Yoshua Tree Park lijkt wel een beetje op dat 'Dessert' gedeelte in Ouwehands Dierenpark zie je dat? (die dierentuin in Arhnem)

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Cheaptickets.nl is helemaal niet cheap!

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Normaal hou ik niet zo van reageren, maar voor dit topic maak ik een uitzondering en heb ik een account aangemaakt.

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk uitstekende ervaringen heb met cheaptickets.nl. Ik heb daar reeds verscheidene vliegreizen geboekt (niet in combinatie met hotel of huurauto, dus daar kan ik niet over oordelen) en dat is mij eigenlijk elke keer uitstekend bevallen. Ik heb voordat ik geboekt heb iedere keer netjes alle aanbieders naast elkaar gezet, als ook de website van de vliegmaatschappij zelf. Cheaptickets is meestal de goedkoopste aanbieder en zit op hetzelfde prijsniveau als de vliegmaatschappij. Er zijn dan wel echter enkele bijkomende kosten (in totaal zo'n 25,-, 5 euro administratiekosten en 20 euro reserveringskosten). De 20 euro reserveringskosten kunnen echter worden gecompenseerd met de kortingsvoucher die bij de vorige boeking is ontvangen (kijk maar in uw boekingsbevestiging). Daarnaast is Cheaptickets één van de weinige aanbieders die daadwerkelijk alle opties op een rijtje zetten, dit uiterst overzichtelijk weergeeft en daarnaast eenvoudige betaal- en reserveringsprocedures hanteert. De klantenservice werkt naar mijn mening (zeker na het introduceren van het chatsysteem) ook uitstekend.

Gesloten