Pagina 2 van 2

Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?

Geplaatst: 13 mei 2010 02:45
door fabiennez
Mijn buren hebben voor de 3e keer een tulp keuken en zijn zeer tevreden. Daarom zijn wij in november 2009 gelijk naar Tulp keuken in Woerden gegaan met de intentie in maart 2010 in mooie keuken van Tulp te koken.

Na duidelijk uitgelegd te hebben hoe wij het ontwerp wilde ontstond er een eerste tekening. De basis was prima maar wilde het thuis nog even goed meten en bekijken. Omdat we graag een tulp keuken wilde, ook al was de tekening misschien nog niet helemaal goed hebben onder voorbehoud van de financiering getekend. (stom!) Per mail heb ik om de maten in de tekening gevraagd welke ik ook vrij snel kreeg. Het ontwerp was nog niet helemaal naar ons zin, dus na lang denken en tekenen zijn we na telefonische afspraak weer langs geweest.

Al snel werd besloten omdat we met schuine muren zitten dat ze beter eerst alles konden inmeten. Vanuit daar konden ze de keuken in de werkelijke situatie tekenen. Die zelfde week is dit gebeurd. We zitten dan al eind februari. Er zou snel contact met ons worden opgenomen.17 maart hebben we ze gemaild, geen reactie.

24 maart heb ik ze maar gebeld, verkoper was telefonisch niet bereikbaar maar zou zelfde dag contact met ons opnemen. 26 maart een mail van de verkoper. Was er nog niet aan toe gekomen, gaat eraan werken.28 maart hebben wij onze teleurstelling gemaild.

6 april ontvangen we een mail van de verkoper met de tekening. Er waren 2 dingen aangepast maar waar het ons omging was nog exact het zelfde. Hierop heb ik de verkoper 7 april gemaild en aangegeven wat er niet / wel goed was. Daarnaast de vraag of we anders nog een keer langs moesten komen. Geen reactie.

uiteindelijk hebben we 8 mei'10 een aangetekende brief gestuurd. Ik ben er klaar mee om tulp keuken te smeken om een keuken. Het fijne is wel dat verkoper 11 mei belde de brief was binnen, dus ze kunnen toch wel snel reageren. Mijn 2 e mail was in de spam terecht gekomen vandaar de late reactie maar bij de laatste mail gaf de verkoper aan dat hij het wegens omstandigheden had laten liggen. Voor het laatste kregen we een excuus. We kregen de keuze doorgaan evt. andere verkoper of de brief naar de juridische afdeling. Gisteren hebben we telefonisch aangegeven dat de brief naar de juridische afdeling mag. Ons vertrouwen in nu wel op. We wachten af. Ondertussen gaan we maar voorzichtig zoeken naar een ander keuken, waar ik bijna geen zin meer in heb. Jammer dat het zo moet lopen.

Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?

Geplaatst: 20 mei 2010 22:51
door fabiennez
vandaag ben ik gebeld door de juridische afdeling. Men begreep mijn probleem en gaven aan dat dit niet hun manier van handelen is. En daarvoor hun excuus. Ze hebben nu het filiaal in Amerfoort aangeboden. Daar moet een vestigingsmanager zitten die ons naar wens zal helpen. Ik heb aangegeven dat ik dit best wil proberen maar alleen als het getekende contract wordt verscheurd en een nieuwe start kunnen maken. Daarnaast de verkoper op de hoogte wordt gesteld van ons verhaal. Morgen wordt ik terug gebeld. Ik ben goed en op een prettige manier te woord gestaan. Ik ga van het positieve uit!

29 mei
vandaag naar Tulp in Amersfoort geweest. Ben daar super goed geholpen. Er werd eerst naar ons geluisterd. Geen dwingende verkoopgelul. Daar is de keuken getekend zoals we het echt willen. Wij zijn echt heel tevreden, nu hopen dat de wet van murphy voor ons niet opgaat! plaatsing zal in september plaats vinden.

Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?

Geplaatst: 31 mei 2010 20:31
door j.stekel
Ik heb enkele jaren geleden een keuken gekocht, en ben erachter gekomen dat het een complex geheel is met vele toeleverancier om het geheel compleet te maken.
En ik denk als 1 rad in de molen niet goed mee draait dit gevolgen kan hebben voor het geheel.

Als ik het betoog van speeltuin lees krijg ik het gevoel dat hij er een sport van maakt om op wat voor manier dan ook zijn gelijk te halen, en een zwakte bod te doen om met andere gelijken te schermen ( 7 gevallen ???) om zichzelf het gevoel te geven hoe gelijk hij heeft.

Volgens mijn maakt speeltuin er een spelletje (sport) van om zo te handelen, zoals hij doet, denk ik dat hij eerder een probleem met zichzelf heeft.

Re: Slechte ervaringen met Tulp keukens?

Geplaatst: 02 jun 2010 10:05
door DHB
Ik moet zeggen dat ik als voormalig tulp "fan" nu toch ook wel behoorlijk klaar ben met deze winkel.

Laatst was ik in de vestiging in Veendam, samen met een vriend van me. Hij wilde graag een keuken en ik adviseerde Tulp. Bij een eerste afspraak stonden we echter met een uur al buiten zonder ook maar iets verder te zijn. We kregen slechts een richtprijs mee en een kladje op papier... we moesten later maar terug komen en dan gingen we de rest uitwerken. Dus wij nog een keer deze winkel waarop ik na nog geen 5 minuten al ruzie met de verkoper had. Hij zat immers 2000 euro boven de richtprijs, en na 4 keukens daar te hebben gekocht wist ik echt wel dat dit puur onzin was en dat hij wilde kijken of we bereid waren zo diep in de buidel te tasten. Doordat we aangaven niet zo ver te willen gaan kregen we meteen tot 3 maal toe de opmerking naar ons hoofd "dan stop ik ermee, ik ga niet mijn tijd zitten te verdoen". Uiteindelijk stonden we met de tweede afspraak met 45 min weer buiten en was er nog steeds geen frontje, werkblad of kleur uitgekozen.... natuurlijk probeerde de verkoper later toch nog wat te slijmen in de hoop toch nog een keuken te verkopen.

Bij mij is het in ieder geval klaar! ik laat me niet zeggen dat hij zijn tijd zit te verdoen (terwijl hij betaald krijgt om ons te helpen) en ik kosten moet maken om na 2 keer heen en weer rijden nog geen stap verder te zijn. Beetje jammer.....