LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

Die persoonlijke betalingsregeling kan uitkomen op het niet verder bemoeilijken van de aanslag. Een soort van kwijtschelding dus. Er worden wel algemene kwijtscheldingsformulieren meegegeven aan klanten hiervoor. Je moet wel erg veel gegevens invullen op deze formulieren, zoals je inkomen, bezit enz.. Wanneer echter na toekenning van dit niet verder bemoeilijken er een teruggave komt of een nabetaling, dan zal deze wel verrekend worden met de nog openstaande bedragen. Het zorgt er in ieder geval voor dat die (hoge) maandelijkse terugbetaling niet gedaan hoeft te worden en geeft de klant financieel ademruimte.
Wat je bedoelt is dat de invorderingsmaatregelen worden stopgezet. Voordat zoiets gebeurt moet er echt sprake zijn van schrijnende omstandigheden.

En dit:
Ik snap wel dat de belastingdienst niet in de toekomst kan kijken maar dit is van 2008 en begin 2009 hadden ze het dus al kunnen weten.
is zeker niet schrijnend te noemen. Dit is zelfs laks te noemen, want de folders die er aan het begin van het jaar bij zitten kunnen niet duidelijker.
hebben ze dus alles gewoon door laten lopen en mij niet gewaarschuuwd.
Dit is dus niet waar.

Ik zou als tip meegeven dat je gaat kijken of er lasten zijn die weg of lager kunnen.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Het is inderdaad niet waar dat er niet gewaarschuwd is. Er is zelfs na de toeslag voor 2007 tot op heden vijf keer gewaarschuwd.

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door Susie1983 »

Dit is zelfs laks te noemen, want de folders die er aan het begin van het jaar bij zitten kunnen niet duidelijker.
Laks?!? geloof niet dat jij dat over mij kan zeggen..
Ik zou als tip meegeven dat je gaat kijken of er lasten zijn die weg of lager kunnen.
En jij denkt dat ik dat nog niet had gedaan.. dat ik daar nog niet op was gekomen ofzo? Dit heb ik zowiezo al gedaan voor andere rekeningen.. ook om nog gewoon boodschappen te kunnen doen.. Dus aan die tip heb ik natuurlijk helemaal niks.. Vind het zo jammer dat er alleen maar negatieve reacties komen op dit forum. Sommigen mensen hebben gewoon geen overzicht van tijd tot tijd van hun adminstratie en dan gaat er wel wat fout ja. Het gaat er hier ook niet om hoe het komt maar wat ik er aan kan doen. Alleen daar wordt nauwelijks op ingegaan.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Susie1983 schreef:En jij denkt dat ik dat nog niet had gedaan.. dat ik daar nog niet op was gekomen ofzo? Dit heb ik zowiezo al gedaan voor andere rekeningen.. ook om nog gewoon boodschappen te kunnen doen.. Dus aan die tip heb ik natuurlijk helemaal niks.. Vind het zo jammer dat er alleen maar negatieve reacties komen op dit forum. Sommigen mensen hebben gewoon geen overzicht van tijd tot tijd van hun adminstratie en dan gaat er wel wat fout ja. Het gaat er hier ook niet om hoe het komt maar wat ik er aan kan doen. Alleen daar wordt nauwelijks op ingegaan.
De reacties vind ik niet negatief. Er zijn diverse suggesties gedaan. Ik vind het wel negatief dat je eigenlijk de schuld geeft aan een ander.

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door Susie1983 »

Nee hoor.. vind wel dat het beter kan daar...

Gesloten