Gezien de uitspraak van de storingsdienst is het controleren van deze meter toch een optie. Je bent je geld alleen kwijt als de meter in orde is en dat lijkt toch niet zo te zijn.Zonder dat er ergens iets fout gaat ( illegaal aftappen of iets dergelijks) kunnen deze afwijkingen(300% verhoging) naar mijn mening niet bestaan.MTS Stroom schreef:Sinds een paar dagen zijn wij er ook achter gekomen dat onze analoge meter kennelijk ook een defect vertoont. We ontvingen de eindafrekening van de energieleverancier waar onze mond van open viel. In een huishouden van van 2 personen (die allebei fulltime werken en dus alleen 's avonds thuis zijn) heeft de meter berekend dat we 9.000 KwH verbruikt hebben in 2009! Dat is 3x het gemiddelde van een huishouden per jaar.
De storingsdienst hebben we ook gebeld en gevraagd hoe dit in godsnaam zou kunnen gebeuren en of zij daar ervaringen mee hebben. Die gaven aan dat als wij die stroom inderdaad verbruikt zouden hebben al onze apparatuur allang kapot zou zijn.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte analoge elektriciteitsmeter
Re: Defecte analoge elektriciteitsmeter
-
witte angora
Weet je MTS, op dit forum kunnen wij alleen maar meedenken. Dit is een consumentenforum, waar sommigen profs zijn op hun gebied, maar de meesten zijn consumenten als jij.
Soms vind je in één keer de gouden tip, vaker is het een kwestie van brainstormen. Dat niet alle tips in jouw geval bruikbaar zijn maakt ze nog niet onzinnig.
Aangezien jij blijkbaar niks aan dit topic hebt lijkt het me beter dat je elders maar naar antwoorden zoekt. Antwoorden die in één keer raak zijn. Hier zul je dat niet vinden. Zeker niet als je de goede tips die gegeven zijn ook niet ter harte wilt nemen.
Soms vind je in één keer de gouden tip, vaker is het een kwestie van brainstormen. Dat niet alle tips in jouw geval bruikbaar zijn maakt ze nog niet onzinnig.
Aangezien jij blijkbaar niks aan dit topic hebt lijkt het me beter dat je elders maar naar antwoorden zoekt. Antwoorden die in één keer raak zijn. Hier zul je dat niet vinden. Zeker niet als je de goede tips die gegeven zijn ook niet ter harte wilt nemen.
-
MTS Stroom
Ten eerste heb ik niet gezegd dat de tips onzinnig zijn. Verre van dat, ik ben juist aan het kijken of ervaringen van andere mensen mij zouden kunnen helpen. Dat er ondertussen grapjes worden gemaakt is natuurlijk niet erg, zo lang er niet van het onderwerp wordt afgeweken.
Ik had gehoopt dat er iemand op het forum zou zijn die hetzelfde gemaakt heeft en kan uitleggen hoe hij/zij dat opgelost heeft. Zodat ik hetzelfde kan doen. Helaas ben ik diegene nog niet tegengekomen.
Ik had gehoopt dat er iemand op het forum zou zijn die hetzelfde gemaakt heeft en kan uitleggen hoe hij/zij dat opgelost heeft. Zodat ik hetzelfde kan doen. Helaas ben ik diegene nog niet tegengekomen.
-
Guardian72
- Contacteer:
MTS - de tip van de TS lijkt me toch een goede:
Wij hebben een aantal dagen geleden een tweede meter door een erkend installateur parallel laten plaatsen. Bijna direct bleek dat mijn meter veel sneller liep dan de net geplaatste meter.
Nu ga ik een ijking aanvragen
-
MTS Stroom
Dat gaan wij ook doen, de afspraak stond al gepland met de installateur.
Ik vroeg mij alleen af in hoeverre dat van de energiemaatschappij zomaar mag en of het betrouwbaar wordt geacht door de energieleverancier. Dat ze niet straks gaan zeggen dat wij ermee hebben lopen rommelen ofzo.
Ik vroeg mij alleen af in hoeverre dat van de energiemaatschappij zomaar mag en of het betrouwbaar wordt geacht door de energieleverancier. Dat ze niet straks gaan zeggen dat wij ermee hebben lopen rommelen ofzo.
-
Guardian72
- Contacteer:
Zolang je een erkend / gecertificeerde installateur het werk laat doen, en vraagt of hij een en ander goed wil documenteren (wat trof hij aan, meterstanden etc. alles) lijkt het me stug dat men je zou kunnen beschuldigen.
Zowiezo zou dossiervorming , met foto`s en wat dies al niet meer zij, een goed idee zijn (al denk ik dat je dat al hebt)
Zowiezo zou dossiervorming , met foto`s en wat dies al niet meer zij, een goed idee zijn (al denk ik dat je dat al hebt)