zijn er die tegenwoordig nog?macadamia schreef:Ik heb een aangetekende brief verstuurd.
Ineens bedenk ik me dat ik een gesprek heb gehad, om duidelijk te vragen of alles hetzelfde zou blijven en dat is me toegezegd.
Meestal worden deze gesprekken toch opgenomen??Verschrikkelijk wat een elende met T-mobile ik raad echt iedereen aan naar een andere aanbieder te gaan zoeken die wel een goede service biedt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15
Re: T-Mobile
Re: T-Mobile
als je hier op het forum kijkt word je toch aardig pessimistisch in het vinden van een provider met goede service.
-
- Berichten: 32343
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: T-Mobile
Valt wel mee hoor Bernd. Als je van tevoren een aantal voorzorgsmaatregelen neemt, en bepaalde bedrijven uit de weg gaat, dan gaat het meestal wel goed.berndv schreef:als je hier op het forum kijkt word je toch aardig pessimistisch in het vinden van een provider met goede service.
In het algemeen geld:
- ga nooit in op aanbiedingen die anderen je aanreiken, ga zelf op zoek.
- vraag je eerst af wat je nodig hebt en wat je wilt, en waar de prioriteiten liggen.
- als je een leuke aanbieding ziet, op internet, de omroepgids of wat dan ook, begin dan met een gezonde dosis wantrouwen. Alle voordeeltjes, gadgets, wat dan ook, bespreek het even telefonisch met de klantenservice. 'krijg ik echt de telefoon van dat merk van dat model in die kleur en blablabla. Geld ook voor de belminuten, de smsjes en alles. Vaak blijkt dan dat er nogal wat addertjes onder het gras zitten.
- leg vervolgens de telefoon neer en denk even rustig na over de informatie die je gehad hebt. Slaap er rustig nog een nachtje over. Trap niet in verhalen als: als je nu niet beslist kan het zijn dat die telefoon niet meer leverbaar is. Die is nog wel leverbaar, en anders hebben ze wel weer wat anders. Of je wacht nog een weekje, tot de nieuwe aanbieding.
- maak duidelijke afspraken, aan de telefoon, per e-mail of wat dan ook.
- wees in je contacten, zeker in je briefwisseling, kort maar zakelijk. Dan wordt je een stuk serieuzer genomen dan dat je uitgebreid staat te vertellen dat je van plan was naar ome Klaas in Zuid-Amerika te bellen maar dat zijn andere neef een abonnement had bij x en dat het zo goed beviel en nou ben jij teleurgesteld en blablabla. Dit soort romans in briefvorm worden niet gelezen, dus dat werkt niet.
Op deze manier kun je een hele hoop ellende voorkomen.
Re: T-Mobile
Ik was over de service en mogelijkheden voor de kinderen bij Orange echt heel erg tevreden.
Nooit geen problemen mee gehad. Duidelijk en alles zwart op wit.
Tja.....
Natuurlijk zijn er genoeg anderen die weer anders denken over Orange.
Dat houd je altijd wel denk ik.
Maar ik vind het wel fijn als je eerlijk en duidelijk verteld wordt wat er wel veranderd.
Zelf ken ik die voorwaarden wel lezen,maar ik begrijp er geen snars van en zonder een vergrootglas is het al helemaal niet te doen
Nooit geen problemen mee gehad. Duidelijk en alles zwart op wit.
Tja.....
Natuurlijk zijn er genoeg anderen die weer anders denken over Orange.
Dat houd je altijd wel denk ik.
Maar ik vind het wel fijn als je eerlijk en duidelijk verteld wordt wat er wel veranderd.
Zelf ken ik die voorwaarden wel lezen,maar ik begrijp er geen snars van en zonder een vergrootglas is het al helemaal niet te doen
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: T-Mobile
@macadamia ik deel die mening.. bij orange had ik nooit problemen.. toen ik naar t-mobile werd overgezet begon het gezeik. Gelukkig ben ik snel vertrokken.
Re: T-Mobile
Daar is dit forum voor. Om te miepen over bedrijven. Een goede service topic zie je hier niet. Dus een loze opmerking.berndv schreef:als je hier op het forum kijkt word je toch aardig pessimistisch in het vinden van een provider met goede service.
En trouwens, T-Mobile doet niks met aangetekende brieven, zie mij eerdere antwoorden in een andere topic maar eens. Ze ontvangen ze zogezegd niet.
Re: T-Mobile
Elke provider heeft wel problemen met klanten, Tmobile heeft immers miljoenen klanten, ook Vodafone of KPN mobiel..
Denkt men dat alles foutloos gaat tussen al die miljoenen bellenden?
Tuurlijk heb je wel mensen waar het mis gaat.
En dan moet je zelf op je hoede zijn en je zaken goed regelen.
Boos zijn op Tmobile oke,maar begin eerst bij je dochter zou ik zeggen..
Succes ermee, en hoop dat het snel wordt opgelost
Denkt men dat alles foutloos gaat tussen al die miljoenen bellenden?
Tuurlijk heb je wel mensen waar het mis gaat.
En dan moet je zelf op je hoede zijn en je zaken goed regelen.
Boos zijn op Tmobile oke,maar begin eerst bij je dochter zou ik zeggen..
Succes ermee, en hoop dat het snel wordt opgelost
Re: T-Mobile
Toch blijft beltegoed eigen verantwoordelijkheid.
je kan het immers ook online bijhouden..
en dat een bedrag van 200 euro 965 euro word... is makkelijk te verklaren..
niet betalen.. Dan wordt je afgesloten.. dan kan het zijn dat je in 1 keer het hele abonnementsbedrag moet afbetalen..Maar ik zie ook dat lindorff incasso is ingeschakkeld dus dat betekend al bijna automatisch dat er nog 2 keer een aanmaning is geweest. en ja dan worden de bedragen fors verhoogd.
Ik heb een keer een incasso gehad met fysio.. het moest een bedrag van 45 euro zijn.. uiteindelijk was het 380 euro geworden.. mijn eigen schuld.. en ja.. toen was ik ook 18. rekening was op mijn oude adres terecht gekomen.. lullig maar mijn eigen verantwoordelijkheid. Was toen ook net op mezelf gaan wonen.. Zijn niet fijn zulke dingen. Dat begrijp ik volkomen. Zoals ik al 2 keer zei.. mijn eigen schuld
je kan het immers ook online bijhouden..
en dat een bedrag van 200 euro 965 euro word... is makkelijk te verklaren..
niet betalen.. Dan wordt je afgesloten.. dan kan het zijn dat je in 1 keer het hele abonnementsbedrag moet afbetalen..Maar ik zie ook dat lindorff incasso is ingeschakkeld dus dat betekend al bijna automatisch dat er nog 2 keer een aanmaning is geweest. en ja dan worden de bedragen fors verhoogd.
Ik heb een keer een incasso gehad met fysio.. het moest een bedrag van 45 euro zijn.. uiteindelijk was het 380 euro geworden.. mijn eigen schuld.. en ja.. toen was ik ook 18. rekening was op mijn oude adres terecht gekomen.. lullig maar mijn eigen verantwoordelijkheid. Was toen ook net op mezelf gaan wonen.. Zijn niet fijn zulke dingen. Dat begrijp ik volkomen. Zoals ik al 2 keer zei.. mijn eigen schuld
Re: T-Mobile
@Glow
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Nu ik me een beetje in de materie verdiept heb zie ik ook dat het op het internet allemaal bij gehoudenkan worden.
Maar ik had een veilig gevoel bij Orange het ging over jonge kinderen die toen nog 11 en 13 waren.
De mobieltjes waren er voor de veiligheid, ik kon hun bereiken en zij mij.
Gelijk een deal gesloten met Orange dat ze niet en nooit over hun beltegoed konden bellen, dat kon allemaal zonder enig probleem geregeld worden.
Dus ik wist niet beter dan dat het zo zou blijven.
Het abonnement was voor ons ideaal.
En daarnaast mogen mijn kinderen niet zomaar zichzelf registreren op het internet. Heel Nederland staat overal al geregistreerd en ik vind het onzin.
Maar ik wist het ook niet hoor.
Tuurlijk is dat misschien in jouw ogen eigenschuld, maar als jij had geweten dat de factuur ergens anders heen was gestuurd dan had je er ook achteraan gegaan.
Maar zolang jij niet op de hoogte bent.
Nou ik vind dus dat toen t-mobile Orange overnam ze veel duidelijk erbij hadden moeten zeggen hoe het zou gaan lopen.
En tegen mij is echt gezegd er veranderd voor u helemaal niets.
Nou dan ga je er toch ook van uit dat het zo is.
Dacht je echt dat iemand zit te wachten op een hoge onverwachte rekening?
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Nu ik me een beetje in de materie verdiept heb zie ik ook dat het op het internet allemaal bij gehoudenkan worden.
Maar ik had een veilig gevoel bij Orange het ging over jonge kinderen die toen nog 11 en 13 waren.
De mobieltjes waren er voor de veiligheid, ik kon hun bereiken en zij mij.
Gelijk een deal gesloten met Orange dat ze niet en nooit over hun beltegoed konden bellen, dat kon allemaal zonder enig probleem geregeld worden.
Dus ik wist niet beter dan dat het zo zou blijven.
Het abonnement was voor ons ideaal.
En daarnaast mogen mijn kinderen niet zomaar zichzelf registreren op het internet. Heel Nederland staat overal al geregistreerd en ik vind het onzin.
Maar ik wist het ook niet hoor.
Tuurlijk is dat misschien in jouw ogen eigenschuld, maar als jij had geweten dat de factuur ergens anders heen was gestuurd dan had je er ook achteraan gegaan.
Maar zolang jij niet op de hoogte bent.
Nou ik vind dus dat toen t-mobile Orange overnam ze veel duidelijk erbij hadden moeten zeggen hoe het zou gaan lopen.
En tegen mij is echt gezegd er veranderd voor u helemaal niets.
Nou dan ga je er toch ook van uit dat het zo is.
Dacht je echt dat iemand zit te wachten op een hoge onverwachte rekening?
Re: T-Mobile
tsja, wederom hoe lullig ook,eigen verantwoording.
Snap de frustatie heus wel, maar er wordt zoveel gezegd binnen de telecom, geloof niet elke klantenservice miep op dr warme aardige stem, met bijvoorbeeld er veranderd niks, Logisch, anders lopen de klanten weg..
Snap de frustatie heus wel, maar er wordt zoveel gezegd binnen de telecom, geloof niet elke klantenservice miep op dr warme aardige stem, met bijvoorbeeld er veranderd niks, Logisch, anders lopen de klanten weg..
Re: T-Mobile
- Waren ze de enige mee, en zal denk ik ook niet meer terugkomen, juist daar verdienen providers aan.macadamia schreef:
Gelijk een deal gesloten met Orange dat ze niet en nooit over hun beltegoed konden bellen, dat kon allemaal zonder enig probleem geregeld worden.
Dus ik wist niet beter dan dat het zo zou blijven.
Nou ik vind dus dat toen t-mobile Orange overnam ze veel duidelijk erbij hadden moeten zeggen hoe het zou gaan lopen.
En tegen mij is echt gezegd er veranderd voor u helemaal niets.
Nou dan ga je er toch ook van uit dat het zo is.
- Is een aanname, wijze les, doe niet gelijk een aanname een volgende keer, je weet dat als er een bedrijfsovername is er altijd wel iets veranderd.
Re: T-Mobile
heeft tmobile u nog opties aangeboden?, om bijvoorbeeld het contract oversluiten naar een familielid ?. zonee dan kan het aannemelijk gemaakt worden dat tmobile niet alle mogelijkheden goed met u heeft overwogen.
tevens moet tmobile u wel voorlichten wat de mogelijkheden zijn omtrend nummerbehoud in dergelijke gevallen. het kan natuurlijk niet zijn dat een telefoonnummer zomaar wordt gewist, in nederland heeft men sinds 1999 namelijk wettelijke recht tot nummerportabiliteit (nummerbehoud).
dat zou nog het enige verweer voor een rechtzaak kunnen zijn waar een rechter iets mee kan, coulance toepassen en tmobile dwingen om het contract, geheel intact te houden, over te sluiten naar een persooon die de maandelijkse lasten wil dragen (incl dus de 200eur schuld).
u heeft al betaald, dan kan u met terugwerkende kracht hierover zelf zo'n verzoek moeten indienen bij tmobile, bij weigering (zelf tmobile dagvaarden) dus goed eerst overwegen of dit een rechtzaak waard is.
tevens moet tmobile u wel voorlichten wat de mogelijkheden zijn omtrend nummerbehoud in dergelijke gevallen. het kan natuurlijk niet zijn dat een telefoonnummer zomaar wordt gewist, in nederland heeft men sinds 1999 namelijk wettelijke recht tot nummerportabiliteit (nummerbehoud).
dat zou nog het enige verweer voor een rechtzaak kunnen zijn waar een rechter iets mee kan, coulance toepassen en tmobile dwingen om het contract, geheel intact te houden, over te sluiten naar een persooon die de maandelijkse lasten wil dragen (incl dus de 200eur schuld).
u heeft al betaald, dan kan u met terugwerkende kracht hierover zelf zo'n verzoek moeten indienen bij tmobile, bij weigering (zelf tmobile dagvaarden) dus goed eerst overwegen of dit een rechtzaak waard is.
Re: T-Mobile
Ik zou eerder eens een hartig woordje praten met de (voor de wet) volwassen dochter in kwestie. T-Mobile mag wellicht het probleem zijn, maar feit is wel dat dochterlief haar ouders flink in de problemen heeft gebracht met dit geintje. Mocht ze nog thuis wonen, dan dient ze zich te houden aan de huisregels (als die er zijn tenminste). Ik zou dit op die leeftijd echt niet moeten flikken bij mijn ouders...
Ik begrijp dat T-Mobile met hun in rekening gebrachte kosten een groot probleem is, belangrijker lijkt het me om de oorzaak aan te pakken: de dochter. Anders ben ik bang dat dit geheid nog eens gebeurd...
Ik begrijp dat T-Mobile met hun in rekening gebrachte kosten een groot probleem is, belangrijker lijkt het me om de oorzaak aan te pakken: de dochter. Anders ben ik bang dat dit geheid nog eens gebeurd...
Re: T-Mobile
WarZir schreef:
Ik begrijp dat T-Mobile met hun in rekening gebrachte kosten een groot probleem is, belangrijker lijkt het me om de oorzaak aan te pakken: de dochter. Anders ben ik bang dat dit geheid nog eens gebeurd...
dat zoiezo, maar dergelijke voorwaarden zijn onredelijk bezwarend indien tmobile had verzuimd om tot een oplossing te komen. Tmobile verdiend wel heel gemakkelijk aan de problemen van een klant. bovendien is er ook op ander vlak sprake van rechtsongelijkheid; bij overlijden kan immers wel kostenloos ontbonden worden, zelf met terugwerkende kracht krijgen nabestaanden dan nog de abonnementskosten terug totaan de dd van overlijden, en is het tevens niet verplicht om een kortingstoestel weer in te leveren.
dus deze voorwaarde die bedrijven voor mensen met betalingsachterstand hanteren zit op vele vlakken scheef !!!
Re: T-Mobile
Dacht ik ervan af te zijn.
Alle is betaald want dat gaat automatisch vlak voor het weekend. Erg scherp geregeld.
Krijg ik gisteren een brief in brievenbus dat ik nu no 25 eur moet betalen.
Ik begrijp er niets van.
eerst 300 toen 80 en nu 25???? mijn zoon heeft zijn simkaart ingeleverd bij me en vanaf januari niet meer gebeld.
het is een betaling tot 28-02 terwijl de opzegging ingaat per 18-01
Ik wordt hopeloos gek van deze praktijken.
Help
Ik dacht dat er in Nederland geen bloedzuigers leefden
Alle is betaald want dat gaat automatisch vlak voor het weekend. Erg scherp geregeld.
Krijg ik gisteren een brief in brievenbus dat ik nu no 25 eur moet betalen.
Ik begrijp er niets van.
eerst 300 toen 80 en nu 25???? mijn zoon heeft zijn simkaart ingeleverd bij me en vanaf januari niet meer gebeld.
het is een betaling tot 28-02 terwijl de opzegging ingaat per 18-01
Ik wordt hopeloos gek van deze praktijken.
Help
Ik dacht dat er in Nederland geen bloedzuigers leefden
Re: T-Mobile
Sommige diensten worden later naar TM gefactureerd daardoor komen de kosten ook met vertraging bij consument.
Is er niet nog een SMS dienst aktief?
Is er niet nog een SMS dienst aktief?
Re: T-Mobile
vanaf 18 januari overgegaan naar een andere aanbieder dus ik vindhet raar een factuur over februari te krijgen.
En er staat ook niet in waar het op gebaseerd is dat bedrag.
zoals gebruikelijk bij Tmobile.
En er staat ook niet in waar het op gebaseerd is dat bedrag.
zoals gebruikelijk bij Tmobile.
Re: T-Mobile
Vreemd ik krijg hele duidelijke online facturen van t-mobile.
Wat snap je niet wat op je factuur staat?
Wat snap je niet wat op je factuur staat?
Re: T-Mobile
het betreft de maand februari.
Contract is beeindigd per 18 januari.
Maandkosten zijn 8.40 en administratie kosten 12.50
??
Contract is beeindigd per 18 januari.
Maandkosten zijn 8.40 en administratie kosten 12.50
??
Re: T-Mobile
en ik vergeet te vermelden dat hij voor de periode van januari nog 31 euro beltegoed heeft.macadamia schreef:het betreft de maand februari.
Contract is beeindigd per 18 januari.
Maandkosten zijn 8.40 en administratie kosten 12.50
??
waarvan 01-02 tm 28-02 ingekocht 16.81 euro???