LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobile Internet Onbeperkt Tele2 ! NIET ONBEPERKT LIMIET 20MB

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jeffrey-Jacobs

Re: Mobile Internet Onbeperkt Tele2 ! NIET ONBEPERKT LIMIET 20MB

Ongelezen bericht door Jeffrey-Jacobs »

Ik vind het maar een takke bedrijf aan het worden. Ik heb inmiddels mijn brief tot ontbinding van mijn Contract opgestuurd met als bijlage de Algemene Voorwaarden zoals ze waren toen me contract werd afgesloten bij tele2. Ik zie het echt niet zitten dat ik nog tot aug 2010 nog bij hun klant ben!

Het is inmiddels de zoveelste tegenvaller! Voor degende die interesse hebben zal ik op verzoek de brief als voorbeeld op het internet zetten. Ik ben er helemaal klaar mee! Volgende weekend ga ik maar is een andere provider nemen want dit is niet meer zoals Tele2 vroeger ............ was!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Liegen en bedriegen: de core business van Tele2. Als Tele2 je alleen laat gaan door je een boete te laten betalen kun je online een geschil indienen bij de

Geschillencommissie Electronische Communicatiediensten

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Niets indienen, ook niet meer betalen, laten ze maar naar de rechter gaan!
Hun diensten zijn prut en vallen idd onder het zwarte schaap, ze houden zich niet aan hun voorwaarden, hun afspraken, eigenlijk aan helemaal niets!

Laat je niet intimideren, zij zijn in gebreke, stap over en betaal geen cent meer!
Let wel op hun voorwaarden, want daar kan je ze op pakken, ik ben van ze af, eindelijk, na 5 jaar!
Wat een flut bedrijf!

Trunks81

Ongelezen bericht door Trunks81 »

Hallo

Echter niet meer betalen zal ook niet opschieten omdat dit soort bedrijven erg snel zijn met hun BKR registraties. Dus dan zit je mooi dubbel gebakken.
Niet te spreken over de belachelijke incasso kosten die de incassoburo erop zetten.
En idd met het zwarte schaap bedoelen ze ons. Het gevoel van niet betalen heb ik ook weet alleen zeker als ik dat doe ik verder van huis ben.
Wat ik me ook afvraag ze vertelde me dat ik 1 Feb weer word aangesloten.
Zullen ze dit dan ook automatisch doen of zal ik weer moeten bellen er over.
Ik denk dat ik het antwoord al weet

@Jeffrey-Jacobs
Zou je die brief tot ontbinding willen delen ? Kom ook van het oude systeem
Dus misschien kom ik er dan ook onderuit.

En ondertussen ook niks meer gehoord van de Tele2Webservice.
Had niet anders meer verwacht gezien diverse berichten.
Volgens mij zijn dat gewoon zoethouders zodat wij stil zijn er de rest denkt dat het opgelost is...... Bij deze dus nog niet

Jeffrey-Jacobs

Ongelezen bericht door Jeffrey-Jacobs »

Ja hoor dat is geen probleem dus bij deze. Nog niets gehoord van Tele2 overigens.

Afzender :

Aan:
Tele 2 Nederland BV
T.a.v Klachtenafhandeling Mobiel
Postbus 70041
9707 AA Groningen

Betreft : Klacht over mobiel internet op de mobiele telefoon
Capelle aan den IJssel, 13 januari 2010

Geachte heer/mevrouw,

Op dinsdag 12 januari ben ik er erachter komen dat mijn mobiele internet abonnement op mijn telefoon geblokkeerd is omdat ik over een datalimiet heen zou zijn. Echter heb ik expres met één van uw collega’s gesproken over het mobiel internet en die heeft mij vermeld dat ik onbeperkt mobiel zou kunnen internetten op mijn mobiele telefoon.
Hierbij werd er wel bij verteld omdat u overging naar een nieuw netwerk (T-mobile) dat ik mijn abonnement moest omzetten, omdat anders internet niet mogelijk was. Dit resulteerde echter dat ik meer per maand ging betalen plus 10 euro voor het mobiele internet erbovenop. Uiteindelijk ben ik nu dus 45 euro per maand kwijt aan mijn abonnement met mobiel internet.
De tweede klacht was dat in november en oktober geen rekeningen door jullie zijn geincasseerd waardoor ik in december een rekening kreeg van ruim 145 euro en ik van één van uw medewerkers te horen kreeg dat er ook nog gprs ergens open stond. Dit is echter wel goed gezet.

Tevens is de dekking van het mobiele netwerk dermate slechter geworden dat bij de overname naar het andere netwerk mijn telefoon op veel locatie’s zeer slecht of zwak is waarbij gesprekken spontaan wegvallen, of het niet mogelijk is om een gesprek te starten.

Hierbij kunt u als telecomprovider dus niet aan uw voorwaarden voldoen en zie ik mij genoodzaakt dat u mijn contract kosteloos te beëindigen. En dan voornamelijk vanwege het mobiele internet abonnement waardoor ik mij erg misleid voel. Mijn klantnummer is “je klantnummer”. Het contract loopt tot augustus 2010.
Ik verzoek u vriendelijk binnen vier weken op mijn klacht te reageren. Indien mijn klacht binnen deze termijn niet (naar tevredenheid) is afgehandeld, zie ik mij genoodzaakt deze kwestie voor te leggen aan de Geschillencomissie.

Hoogachtend,

Trunks81

Hallo

Vreemd genoeg zie ik dat op mijn telefoon de data verbinding weer is geactiveerd.
Niet echt de 1 feb waar ze het over hadden, maar goed.
Het werkt weer alleen nu de vraag voor hoelang.
Zal in de toekomst hier gewoon blijven melden als ze het weer doen.

snufduck

Ongelezen bericht door snufduck »

ik heb vandaag 26-01-2010.

nog eens gebeld met de klantenservice van tele 2.
ik heb ondanks ook een nieuwe mobiel bij tele 2 genomen met een databundel basis van 10 euro per maand.

Fair Use Policy .
---------------------------------------------------
  • MOBIELE INTERNET DIENSTEN
    Databundels
    Indien de door de Klant gegenereerde datahoeveelheid of de kosten van dat dataverkeer
    (in het geheel of buiten de databundel) significant meer is dan het gemiddelde van andere
    particuliere Klanten die dezelfde dienst van Tele2 afnemen, heeft Tele2 het recht om de
    snelheid van de dataverbinding van de Klant te verlagen voor het resterende deel van de
    maand. De beoordeling van de bovenstaande norm ligt geheel bij Tele2. Tele2 gaat hierbij
    uit van normaal dataverbruik van de particuliere Klant.
    Indien het dataverbruik ook na het verlagen van de snelheid bovengemiddeld blijft,
    zal Tele2 de Klant informeren en behoudt Tele2 zich het recht voor om (i) alle daarmee
    verbandhoudende kosten aan de Klant in rekening te brengen en/of (ii) de gehele
    mobiele dienstverlening aan de Klant buiten gebruik stellen en/of te wijzigen en/of (iii) de
    overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.
---------------------------------------------------

in de fair use policy is dus niet te lezen wat dus je maximale mb per maand is voor deze databundel.

de vrouw van de klantenservice kon mijn vertellen dat het 40mb per maand is.
dit is dus niet onbeperkt !!.
dus je neemt een telefoon waar mee je op internet kan Mailen enz enz.
je neemt er een databundel bij om niet van die hoge kosten te hebben zit je nog met de gebakken peren ..

dit is dus erg misleidend nu zei ze ook nog even vrolijk van zal ik u anders verhogen naar de bundel van 15 euro per maand ..
ik vroeg naar mijn rekening en die was al 135 euro..( voor een 2 weken oud abo )
tele 2 zou ook de klant informeren als je over de limiet heen gaat dit is bij mijn echter niet gebeurt was ineens totaal afgesloten + de mobiel van me vader ook klant bij tele 2 maar geen databundel. ( we zijn wel weer van de blokkade af ze waren bij mijn de data bundel vergeten te activeren en kwam dus op een limiet van 150 euro toen heeft het systeem ons automatisch afgesloten het bedrag zou verrekent worden met de nieuwe factuur ben benieuwd )

wat kan ik hier aan doen ?

heb uit veiligheid alles wat automatische zou updaten via internet op mijn mobiel uitgezet.

Groetjes,
Berry Hagen.

Trunks81

Oke zal er dus op neer komen dat ze me nu weer aangesloten hebben maar dat ik nu dus gewoon per Kb ga betalen ?
heb dus gelijk gebeld hierover en ben dus gewoon weer aangesloten zonder dat ik het weer weet.
Ook kan ik bevestigen dat het maandlimiet nu op 40mb ligt.
En ze hebben het gedeelte Onbeperkt er niet meer bij staan.
En nog steeds vermelden ze het limiet gedeelte niet !
Ook wilde de beste medewerker me wel weer terug zetten naar het oude abbo van voor T-Mobile. Maar daar zit je dan met je N96 zonder mobiel internet.
Opmerking van de dame was nog lekker u kunt dan gewoon internetten tegen oude tariefen van x bedrag per 100kb
Wat wel de insteek was omdat in de tijd bekend werd dat ze daar naar toe gingen.

snufduck

Ongelezen bericht door snufduck »

nou hierop is dus de conclusie dat je gewoon 10 euro per maand voor 4mb data door de neus geboord wordt terwijl ze dus nu op het netwerk van T-Mobile zitten en T-Mobile heeft wel een goede data verbinding i.v.b met de Iphone ..

en bedankt tele 2 "its really a great offer" :evil:

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

hmmm, onbeperkt is volgens mij geen limiet hebben. met t-mobile i-phone is onbeperkt ook echt onbeperkt.

jor

Ongelezen bericht door jor »

renegade66 schreef:hmmm, onbeperkt is volgens mij geen limiet hebben. met t-mobile i-phone is onbeperkt ook echt onbeperkt.
Of het echt helemaal onbeperkt is weet ik niet maar in de 16 maanden dat ik de iPhone heb van T-mobile met i300 heb ik nog nooit iets gehoord over het datagebruik en de iPhone word heel veel gebruikt icm het internet.Zou mij wel kunnen voorstellen dat er ergens een grens is omdat sommige de telefoon als modem gebruiken voor hun laptop en zo erg veel data opsnoepen. :wink:

Trunks81

Onbeperkt is het niet in het begin noemde ze hetwel zo.
Maar dat is misleidend en hebben ook gewoon verandert.
En de hebben het liemt nu wel op gehoogt naar 40mb maar dat is nog steeds niks.

FerdyC

Ongelezen bericht door FerdyC »

Ik heb precies dezelfde problemen als hier worden beschreven! Ik zie dat de laatste reactie al bijna een jaar geleden is gepost, maar zijn er meerderen die momenteel deze problemen nog hebben? Bij mij is m'n verbinding na twee weken afgesloten na een verbruik van 75 mb..en niet eerst verlaagd en via een sms gewaarschuwd zoals beloofd in de voorwaarden! Heb vervolgens gebeld naar Tele2, die ook niet wisten wat dan gemiddeld verbruik is, en de sms zou wel verstuurd zijn...ook zei hij dat het verlagen van de snelheid vaak gelijk staat aan afsluiting?!
Heb nu Danielle van Tele2 gemaild of zij meer weet, maar misschien zijn er hier mensen met dezelfde ervaring?

Alvast bedankt!

BeatleStone

Ongelezen bericht door BeatleStone »

Die firma wordt geleid door schapen... Waren het maar schapen... want zijn eigenheimers die de boel willen flessen.
Mobiele telefoonaanbieders......doet mij denken aan een uitdrukking.....
Er zijn meer ratten met dassen dan met staarten !

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste FerdyC,

Ik heb je bericht gelezen en je een e-mail gestuurd.
Ik zal dit verder oppakken en houd je hiervan op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

RvS_009

Ongelezen bericht door RvS_009 »

ik heb hetzelfde probleem.

Hierbij mijn verhaal gepost op het tele2 forum.

Goedendag,

Ik zag dat er al vele topics over dit onderwerp waren. Toch heb ik besloten om zelf ook een topic over mijn probleem. Wel voor de duidelijkheid.

Nou ik ben nu dus al heel lang tevreden klant van tele2. Ik was hiervoor ook altijd tevreden met mijn mobiele abonnementen, ( heb er hiervoor 2 gehad).
En vorige week was het weer tijd om te verlengen (voor de derde keer dus). Op de site gekeken vond ik de HTC legend. En ik wist het direct, deze zou het worden.

Maar het is een smartphone, die hebben internet nodig. Van de kleinste dingen wat betreft het weer, tot het downloaden van apps. Ook google maps gebruik ik voor navigatie en die download zijn kaarten van internet.

Dus daarom heb ik er ook mobiel internet bij genomen. HIERBIJ WAS IK BEWUST VAN DE FAIR USE POLICY, maar daar staat GEMIDDELD gebruik. Dus ik denk van mezelf: Ik ga het wel gebruiken, maar niet extreem. En ik zal het nooit 10x meer gebruiken dan gemiddeld.

Afgelopen zaterdag mijn toestel binnen gekregen. En alles werkte perfect. Het internetten was heerlijk. Heb al 2 keer de navigatie gebruikt, meerdere apps gedownload. enz. enz.

Krijg ik vanochtend een smsje, dat mijn snelheid omlaag zou gaan. Ik dacht nog: zit ik nu al aan gemiddeld????? Ik dacht oke dan, dan gaan we het maar wat minder doen dan.
Kom ik tot de veronderstelling, dat ik nu vanaf vanmiddag helemaal geen internet meer heb. Dus dan heb ik al 10x boven limiet gezeten blijkbaar. (ik heb tele2 nog niet gebeld, maar dit moet het haast wel zijn, hiervoor werkte het perfect)

Ik lees ook dat de limiet maar 20mb zou zijn. Wat is dit nu!!!!!!!!!!!. ten eerste is het dus niet onbeperkt. Ten tweede dat is 50 cent per mb. Dan kun je net zo goed gewoon nog via wap internetten, ben je maar iets duurder.

Ik heb de hele middag verspilt om sites en vooral forums te bekijken hierover, en er zijn meer problemen over. Meer mensen met dit probleem.
maar wel zag ik dat laatste tijd dit probleem zo goed als nooit meer op forums werd gepost. Blijkbaar is er dus een oplossing??????

Heeft iemand dus een oplossing voor mij.

Als deze niet binnen 2 dagen komt dan ga ik doen wat in een brief van 5 oktober staat (binnen 7 werkdagen bellen contact opnemen en contract ontbinden)

Je mag mij dus ook helpen Danielle!!!!

(al ben ik bang dat daar bij tele2 weinig van komt)

Tele2 Webcare

Beste RvS_009,

Het spijt me om te lezen dat mobiel internet niet naar tevredenheid werkt. Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Wil je je postcode + huisnummer of klantnummer sturen naar [email protected]? Dan kom ik hier zo snel mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

RvS_009

Ongelezen bericht door RvS_009 »

Heel ghek, maar vandaag doet alles het opeens weer.

maar ik stuur je toch mijn gegevens toe, kun je het alsnog even nakijken.

Tele2 Webcare

Beste RvS_009,

Ik heb je zojuist gemaild en heb je probleem in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

FerdyC

Ongelezen bericht door FerdyC »

Bij mij is inmiddels m'n snelheid ook weer verlaagd, na een verbruik van ongeveer 80 mb...overigens nu wel een sms'je gehad. Maar 80 mb lijkt me geen abnormaal hoog verbruik waarmee ik het netwerk overbelast. Volgens de voorwaarden zou je na verlaging van de snelheid het risico lopen geheel afgesloten te worden wanneer je tien keer zoveel data verbruikt als de gemiddelde Tele2-gebruiker, is het inmiddels al bekend wat het gemiddelde verbruik is Danielle? Want ik zie het alweer gebeuren dat ik binnen een paar dagen volledig wordt afgesloten..
Alvast bedankt!

Gesloten