LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken kopen in Duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
willemvanderven

Re: Keuken kopen in Duitsland

Ongelezen bericht door willemvanderven »

Westendorp zou wel eens gelijk kunnen hebben. Wij zijn ook bezig met een bulthaup keuken. Een b 1 of b3 keuken gaat het worden. Vinden b1 eigenlijk mooier , maar kunnen niet al onze wensen daar in kwijt. Beetje weinig mogelijkheden maar wel waanzinnig mooi design.

Goed, Ik zag vandaag in de telegraaf een advertentie van ekelhof kuchenland]waar de naam bulthaup niet op staat. Dat zou kunnen kloppen met het verhaal van westendorp. Het is toch vreemd dat ze niet meer met hun topmerk adverteren!?

Wij zijn trouwens heel goed geholpen in Nederland. Kennissen van ons hebben wel in Duitsland gekocht. Ik vind het een beetje gênant, de lokale bulthaup dealer sponsort de tennisvereniging waar mijn dochter tennist. Ik wil absoluut niet de hoofdprijs betalen maar loop ook niet zomaar weg. Als ondernemer vind ik het gewoonweg niet netjes om een leverancier = relatie vertrouwen te misbruiken. Zo zou ik zelf niet behandeld willen worden en behandel andere mensen ook niet zo. En ondanks deze (of dankzij) instelling loopt mijn bedrijf zelfs in de crisis beter dan de concurrentie!

Wij hebben trouwens wel open kaart gespeeld en aangegeven dat we geen zin hebben om te shoppen maar uiteraard ook een normale prijs willen betalen. De eigenaar was heel open over de prijs opbouw en zelfs over zijn inkoopprijzen!

Westendorp, ik vind het goed dat je besloten hebt niet je keuken in het buitenland te kopen! Kan je jezelf in de spiegel blijven kijken en " waar rook is is vuur" misschien heb je wel gelijk!

westendorp01

Ongelezen bericht door westendorp01 »

bedankt voor je verhaal , willemvanderven

Duitsland hebben we nu definitief uit ons hoofd gezet, mede door jou toevoeging.
We zijn wel naar een aantal anderde keukenbedrijven geweest, maar als je eenmaal de bulthaup hebt gezien, is de rest toch minder. We hebben o.a. gekeken naar een Italiaanse keuken arclinea, maar vonden de stijl en afwerking toch minder.

We gaan volgende week toch nog maar weer ons licht opsteken bij een bulthaup vestiging. Als je nog tips hebt dan vernemen we die graag.

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

feit blijft gewoon dat Ekelhoff nog steeds 99% van z'n keukens in NL afzet...
(vinden m'n buurmannen prima, die monteren liever bij NL-ers dan bij duitsers)

Mochten er trouwens echt "nare" ervaringen met Ekelhoff zijn, ik heb 3 fantastiche buurmannen die bij Ekelhoff werken, ik kan een verhaal rustig overbrengen. Ik had ook een minder prettige ervaring met Ekelhoff die ik uitvoerig met hun besproken heb...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Emlichheimer schreef:feit blijft gewoon dat Ekelhoff nog steeds 99% van z'n keukens in NL afzet...
Dat zou voor mij reden zijn om daar niet te kopen. Blijkbaar zijn er voor de 'lokale' bevolking veel betere en goedkopere winkels te vinden. En waarom zou dat voor de Nederlanders anders zijn?

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

kweenie schreef:
Emlichheimer schreef:feit blijft gewoon dat Ekelhoff nog steeds 99% van z'n keukens in NL afzet...
Dat zou voor mij reden zijn om daar niet te kopen. Blijkbaar zijn er voor de 'lokale' bevolking veel betere en goedkopere winkels te vinden. En waarom zou dat voor de Nederlanders anders zijn?
Heb wel in de gaten dat Ekelhoff zich voor 100% op Nederland richt, ik zie hier in de kranten nevernooit een advertentie van hun staan, terwijl ik in bijna elk Nederlands dagblad wel een keer in de week een advertentie van hun zie staan.

Goed, Ekelhoff was mij ook simpelweg te duur en heb een iets kleinere zaak genomen.

De duitsers die echt "goedkoop" uit willen zijn gaan veelal naar de grotere keuken-discounters, die zitten hier ook genoeg, beetje vergelijkbaar met de DMG.

Gesloten