Pagina 2 van 2

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 11 apr 2005 12:34
door Gast
Ik heb juist een hele goede service van Modern Electronics ondervonden.
Vorige week kreeg ik een derde nieuwe portable Philips Expanium CD/MP3 spelertje mee, omdat ook de laser van het tweede exemplaar het begeven had na weinig gebruik. De garantietermijn was al verstreken, maar ik kreeg van het audio/video reparatiebedrijf (waar een goede vriend van me werkt) het advies om toch gewoon naar de winkel toe te gaan, omdat zo'n Philips CD/MP3 speler niet na ruim een jaar al kapot mag gaan. :D

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 14 apr 2005 03:23
door Gast
Het is simpel:

net als alle andere dozenschuivers of radioboeren is er geen hond die maar ook 1 haar verstand van de producten heeft. producten kun je zelf niet meer maken, en de administratie bij de modern electronics zaken is een puinhoop.
Personeel is onbeschoft, niet goed opgeleid van apekoolniveau en de werkgever heeft slechte arbeidsvoorwaarden,
De directeur heeft een koelkast vol met bier op zijn kantoor staan, en het gemiddelde leidinggevende personeel heeft nog nooit van omgangsvormen gehoord en/of algemeen beschaafd Nederlands,
De prijzen zijn te hoog, het bezorgbedrijf is een ramp; veel waar men mee adverteert is NIET op voorraad, maar word als lokker gebruikt.

het bedrijf is onsympathiek,
Een oud werknemer van Modern.

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 16 apr 2005 21:39
door Rian
:? Ik geloof het gewoon niet Modern is mooi goedkoopm en voordelig ik koop altijd bij Media Markt en Modern Geen Probelem Kan het mie nie voorstellen maarja kan gebeuren!

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 16 apr 2005 22:37
door witgoedverkoper
En nu in het nederlands aub?

Met die verloedering van de maatschappij is het wel heel erg gesteld, zie voorgaand bericht: mooie afspiegeling van het niveau van 80 procent van de Nederlanders................


Ex Witgoedverkoper. (die echter te slim voor het bedrijf bleek).

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 17 apr 2005 10:22
door cygnum
Ja inderdaad, ik werd zelfs op mijn vingers getikt omdat ik te klantvriendelijk bezig zou zijn :shock: :? :o

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 17 apr 2005 18:37
door Ex witgoedspecialist
De directie van Modern alcoholics eh electronics bestaat uit 1e klas losers, die beter tankers kunnen schoonmaken, ga eens op de kamer van de directeur kijken en verbaas je van de luxe, over de ruggen van de werknemers, dan nog het feit, dat wij niet eens een pilsje mochten drinken, maar de directeur himself....... een hele koelkast met bier een sterke drank verorberde. destijds........................

En dan die idiote rayonleiders: gecreeerde banen voor losers met het verstand van een kippenei!!!!!!!!

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 17 apr 2005 18:49
door inxsnl
Hier bespeur ik jaloezie.

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 17 apr 2005 20:36
door Gast
Beste mensen,

Misschien een heel bekend probleem: (of misschien is het geen probleem) Ik heb een chello abbonnement genomen. Alles keurig geregeld door upc. Alleen bij het krijgen van rekening borg modem kreeg ik ook nog een rekening voor de eenmalige aansluitkosten voor radio en televisie van UPC. Dit is een bedrag van 35 euro. Is dit altijd zo? Toen ikdehelpdesk belde zei de man dat het logisch was. Als je internet van UPC hebt viade kabel, moet ook je televisie en radio via de kabel van UPC. Nu woon ik in Rotterdam en wat voor televisie levernacier hiervoor had weet ik niet. Maarwie herkent dit? wordt ik in het ootje genomen? of is dit normaal?

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 18 apr 2005 15:43
door cygnum
Die vraag stel je maar ergens anders, je zit hier totaal verkeerd.

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 18 apr 2005 16:09
door inxsnl
Denon geen high end

Bied mij hun mono blokken maar eens aan .

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 26 apr 2005 20:29
door ModernHater
Òok ik zal even reageren, het is een (helaas) heel lang verhaal. Wellicht verschillen de Modern Electronics zaken onderling qua service, ik vermoed echter dat Modern Electronics te DOETINCHEM een 10 haalt wat betreft de meeste slechte service van alle electronica zaken. Vandaag voor de 7e keer met product terug in de winkel, reparatie opgehaald (cd laserunit kapot, vervangen, reparatieduur 8 weken, en dit is de 2e keer al!) anyway, druk thuis de stekker erin: ERROR! that's all, niet open, niet dicht, de cd wisselaar-lade doet helemaal nix meer. Met de keer dat ik er kom wat het erger en de emoties lopen hoger en hoger op. Verkopen wil Modern graag, als er echter service geboden moet worden zijn zij niet thuis. Van het kasje naar de muur. Laten we niet vergeten: ik heb met HUN een koopovereenkomst en niet met de fabrikant van het product! Nogmaals: er zit reeds een hele gigantische voorhistorie aanvast die ik jullie zal besparen, maar wat Modern me inmiddels allemaal geflikt heeft, dit slaat echt alles! Morgen voor de zoveelste keer terug, spul op de toonbank gooien met mijn gegevens en binnen 2 dagen eis ik een oplossing. Tevens eis ik het geld van de reparatie terug, zij zijn de gemaakte afspraak (voor de zoveelste keer) niet nagekomen. Vrijdagavond op koopavond kom ik terug en ga niet naar huis zonder een product. Of mijn eigen gerepareerde en functionerende product OF een leenapparaat, hetzij goed schiks, hetzij kwaadschiks. Desnoods trek ik wat uit de schappen. DE MAAT IS VOL! GRRR!

Mocht u uit de omgeving van Doetinchem komen, loop met een enorme boog om dit oplichtershol heen!!! Bedankt voor de mogelijkheid om even te spuien. Dank u wel.

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 28 apr 2005 12:13
door VOOR MIJ GEEN MODERN MEER
Het is simpel:

net als alle andere dozenschuivers of radioboeren is er geen hond die maar ook 1 haar verstand van de producten heeft. producten kun je zelf niet meer maken, en de administratie bij de modern electronics zaken is een puinhoop.
Personeel is onbeschoft, niet goed opgeleid van apekoolniveau en de werkgever heeft slechte arbeidsvoorwaarden,
De directeur heeft een koelkast vol met bier op zijn kantoor staan, en het gemiddelde leidinggevende personeel heeft nog nooit van omgangsvormen gehoord en/of algemeen beschaafd Nederlands,
De prijzen zijn te hoog, het bezorgbedrijf is een ramp; veel waar men mee adverteert is NIET op voorraad, maar word als lokker gebruikt.

het bedrijf is onsympathiek,
Een oud werknemer en klant van Modern.

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 02 mei 2005 16:00
door lous26
Hallo,

afgelopen donderdag is er bij mij een koelkast geleverd van Modern Electronics. Aangezien er nog een keukenblad afgezaagd moest worden om plaats te maken voor de koelkast is hij in doos afgeleverd en niet uitgepakt.
Ik heb gevraagd of dit geen problemen zou geven met evt garantie(er staat op de website dat garantie alleen geld als je gelijk bij aflevering controleert of hij in orde is en anders moet je niet ondertekenen.)
Nee zeiden ze, we schrijven gewoon op de bon dat hij wegens verbouwing in doos geleverd is.

Heb 's middags de koelkast kunnen plaatsen en uitgepakt. Nu blijkt er nogal wat aan te mankeren. Slechte afwerking van het vriesvak, het rubberen sluitstrip zit verkeerd gekit, de kit komt er uit en de rubberen sluiting zit daardoor scheef, bovendien is een gedeelte van het rubber zwart en krijg je niet schoon,de voorzijde bovenaan een strip zit scheef, er zit aan de ene kant onder het deurtje een halve cm ruimte de andere kant een mm.
Enz enz.

Heb gelijk modern gebeld, werd 's avonds door een computer gebeld om een afspraak te maken met de technische dienst. Die komen volgende week dinsdag langs. Ben heel benieuwd. De winkelier zei dat als hij inderdaad scheef in elkaar zit ik gewoon een nieuwe krijg. Dus ben heel benieuwd.

groeten Lous

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 02 mei 2005 16:19
door aardbei
Tja, Modern. Ze waren zo modern, toen ik een cassettedeck wilde kopen werd er doodleuk beweerd dat het niet meer bestond (helaas voor hen en gelukkig voor mij had de concurrent gewoon nog cassettedecks!!)

Wat betreft reparaties daar heb ik geen ervaring mee, we hadden een kapotte videorecorder en vroegen of dat gemaakt kon worden (afgebroken plastic onderdeeltje) we kregen advies om nieuw te kopen want reparatie zou duurder zijn, onderdeeltje was niet los te verkrijgen het hele deel waarin dat zat zou besteld moeten worden..

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 11 mei 2005 15:27
door Gast
Ik heb een koelkast en magnetron gekocht bij Modern Electronics in september 2004. Deze zouden beide bezorgd worden half oktober.
Een week na bestelling zag ik dat de magnetron voor 60 eurp goedkoper in de reclamefolder stond. Dus ik terug naar de Modern en gevraagd of ik deze korting kon krijgen. De verkoopster ging het navragen aan de bedrijfsleider en die zei dat dat niet mogelijk was (dit kreeg ik via haar te horen). Het kon niet meer worden aangepast in de administratie en van iets wat al betaald was kon geen geld meer worden teruggegeven. Maar mijn producten waren nog niet betaald, er was alleen een aanbetaling gedaan en er moest ook nog geleverd worden. Dus de verkoopster weer terug naar de bedrijfsleider. De helft van het bedrag kon terug worden gegeven. Hier ging ik niet mee akkoord. Dus de verkoopster voor de 3e maal terug naar de bedrijfsleider. Toen kon ik wel het hele bedrag van 60 euro retour krijgen.
Na veel zeuren is het dan toch gelukt. Verder heb ik gelukkig nog geen aanspraak op de garantie hoeven doen of andere problemen met Modern gehad.

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 11 mei 2005 20:42
door ronan
had je hem maar een week later moeten kopen hoor ik vind dat ze wel heel schappelijk zijn geweest.
Ikzie het al voor me ik ga op vrijdag boodschappen doen en op zaterdag zijn een aantal producten goedkoper ga je toch ook niet dat geld terug vragen
Mijn standpunt is dus gekocht is gekocht

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 12 mei 2005 00:39
door Gast
@ Gast: mooi dat ze geld retour hebben gegeven.

In het algmeen wil ik kwijt dat Modern Electronics niet is aangeloten bij de Uneto. Je hebt als je problemen hebt geen poot om op te staan als ze vervelend gaan doen (hetgeen ze best willen doen). Het is dan fijn om een naar een geschillencommissie te kunnen stappen i.p.v. dat je met je rechtbijstandsverzekering moet gaan werken. (Waar ze uiteindelijk gewoonweg geen reactie op geven en het voor hen dan is afgedaan, tenzij je een dure rechtzaak gaat beginnen)

Zoek een zaak die bij de Uneto is aangsloten en loop Modern Electronics met een grote boog voorbij, is mijn advies...

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 12 mei 2005 11:13
door Henk999
Modern is wel degelijk aangesloten bij de Uneto.

Re: Modern Electronis: nooit meer iets kopen

Geplaatst: 19 jun 2005 14:53
door ikke2005
Zowel Modern áls It's (beide IMPact Retail) zijn NIET aangesloten bij de Uneto. Waar mogelijk, en indien niet strijdig met de eigen interne regels volgen ze de Uneto-richtlijnen, maar wanneer dat te moeilijk is, of teveel kost, doen ze het niet. Uiteindelijk ben je dus altijd overgeleverd aan de goedheid van 't filiaal. Ikzelf heb echter ondanks dat enorm goede ervaringen, maar zoals al eerder is gezegd, dat ligt misschien per filiaal en bedrijfsleider anders. Je kan 't treffen, of niet.

Overigens: Er werd hier een paar keer gesuggereerd dat een eigen reparatie-dienst voordelen heeft boven reparatie bij de fabrikant; dit is onzin: In de spullen van tegenwoordig, zelfs in de kleinste, simpelste huishoudelijke apparatuur zit al zoveel electronica, daar kun je niets mee. Het zou in 90% van de gevallen betekenen dat 't apparaat eerst bij de eigen reparatie-dienst terecht komt, waar men constateert dat 't alsnog naar de fabrikant moet; dit kost alleen maar meer geld, en tijd.

Daarbij hebben steeds meer fabrikanten hele goede service, en worden apparaten vrij snel omgeruild, wanneer daadwerkelijk blijkt dat iets defect is. Ik denk dan ook dat, wanneer je echt heel lang moet wachten, 't apparaat gewoon te lang op de plank heeft gestaan bij de winkel: Ik heb dat bij mijn ex-werkgever ook meegemaakt: De krat met reparaties moest eerst vol zijn, voordat ze 't gingen versturen...