LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door kweenie »

Erg betrouwbaar, een webwinkel die niet eens een normaal mailadres heeft, maar slechts een yahoo (ymail) en msn adres. Net als vele eerdere chinese oplichterssites. Grote kans dat de site volgend jaar niet meer bestaat en de oprichters met de noorderzon (en een zak geld) vertrokken zijn.

Maar je doet je nickname wel eer aan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Kweenie - meestal bestaan ze een maand of 4 tot 6 en dan zijn ze weg.

Soms duurt het even voordat de 'powers that be' het doorhebben.

Zolang mensen direct geloven dat ping-ping webshop een product wat overal rond de 300 euro kost, voor 30 kan leveren - zullen dit soort zaakjes blijven opduiken, helaas :(

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Ik wacht af of het uberhaupt opgestuurd wordt.. ik voorspel dat er nog 10 smoesjes komen om nog wat geld over te maken.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Ridouan »

Pindakaaspotje schreef:Ik wacht af of het uberhaupt opgestuurd wordt.. ik voorspel dat er nog 10 smoesjes komen om nog wat geld over te maken.
Omdat hun moeder/vader/parkiet ziek is...................
Heb je een Wii besteld of een mailorder bride? :D

jefafa
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2010 20:29

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door jefafa »

Hallo Allemaal,

Hier weer even een berichtje van de oprichter van dit onderwerp.
Ik heb enige tijd niets van me laten horen maar het volgende is de laatste weken gebeurd. Ik heb iets redelijk goedkoops uitgezocht om uit te testen of het werkt. Deze order ook gedeelt samen met mijn vader en dus afgesproken dat als het mis gaat, en deze kans achte we groot, dan is de " schade verdeelt over 2 personen".
Besteld, orderbevestiging ontvangen en ook wij kregen hetzelfde verhaal te horen als " an idiot, zie berichten hierboven". Ze zeiden dat het pakketje normaal als gift wordt verzonden en zo de douane wordt omzeild. Maar ons pakket was onderschept door de chinese douane en nu moest er extra betaalt worden voor, zoals zij dit noemen " tariff. Hier gingen we niet me accoord want dan blijf je aan de gang natuurlijk. Ik heb toen gemaild dat ze de order kunnen annuleren en het geld kunnen terugstorten. Maar dit kon natuurlijk niet. Na wat heen en weer te hebben gemaild heb ik ze de volgende mail gestuurd:


I'm really losing patience about this situation. As you said youself, you are a big company and won't get bankruped if you send the money back to me.
The story about costums and paying the in- and export tarirfs is not told on your website. If you are good a self respecting company, you should put this on your website and inform customers about this before buying, but probable you are no company at all, so let's do some really buisness.

I wil NOT pay the tariff en won't become VIP member for the cost of 2000 euro's.

I will give you 2 options:


1. You cancel the order, get your item back from customs and pay back the money, we say goodbye and never meet again.

2. You will not pay me back the money and i will take the following actions:
- I will creat a HOAX email witch will spread around Europa and further in witch i will tell about your company, your methods and warn everybody NOT to buy items at CHEAPELE.com
- I will start and spread an account on Face book, twitter, myspace and hyves with the name, Don't buy items at Cheapele.com
- I will send our correspondence to the chinese government and police and request them to start an investigation.


You have 7 days before i start with option 2. ( international payments cost about 5 working days )

Vervolgens heb ik ze elke dag een email gestuurd met hierin, nog 6 dagen, nog 5 dagen enz. Ik dacht hier hoor ik nooit meer iets van maar na de laatste dag kreeg ik toch een wat geiriteerd mailtje, nl deze:

Dear,
Thanks for your letter.
Now you have three choices:
1) do nothing, and then you and our company will get nothing.
2) Be a VIP(silver or glod) of our site, from that on, enjoy pay no tariff forever.
3) Pay the tariff, get your order.
There is have not other ways.
Please do not re-letter:money back, money back.
We have already tired.Do not say it again!!!!!
We are very tired of you always say it.
If you say it again,we will not reply you forever.
you can make your decision after considering carefully!!!!!
Best regards
Customer Service

M.A.W. Leuk geprobeerd maar, KOOP HIER NIETS, valt inderdaad zoals al eerder vermeld onder de catagorie oplichters uit Nigeria.

Zo, nu ga ik iedereen waarschuwen, en zegt het dus tegen iedereen DAT JE NIETS MOET KOPEN BIJ WWW.CHEAPELE.COM, mail je vrienden en zorg dat deze mail rondgaat op het internet zodat niemand meer iets besteld. ( ze hebben wel een mooie website trouwens)
Nog vragen, ik hoor het graag.

Groetjes,

Jeffrey

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Ridouan »

jefafa schreef:valt inderdaad zoals al eerder vermeld onder de catagorie oplichters uit Nigeria.
Was dit niet China?

jefafa
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2010 20:29

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door jefafa »

Ja, deze zit in China. Net als de volgende webshops met bijna indentieke lay-out:

www.oemhot.com
www.sweedat.com
www.sale-buys.com
www.peaks68.com
www.worldwidele.com
www.buyjuy.com
www.elegrocery.com
www.buyjuy.com
www.pcpele.com
www.eletoo.com

Kom ik na wat onderzoek achter. Kijk maar eens op www.scams.net
De website van cheapele bestaat sinds 17-12-2009. Ik heb tijdens de chat een keer gevraagd hoe lang hun bedrijf al bestond. Ze zeiden toen al heel lang. Toen ik ze confronteerde dat deze site pas per 17-12-2009 geregistreerd staat hadden ze als smoes dat er onlangs nieuwe servers waren geinstaleerd, maar dat heeft natuurlijk geen invloed op het bestaan van een web-site.

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Roeltej »

Klopt het trouwens wel dat de chinese douane geld wil zien voor uitgaande pakketten?
Zover ik weet is dat alleen voor pakketten die en land in gaan...

Weet niet wat er gebeurt als je zoiets stuurt?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Roeltej schreef:Klopt het trouwens wel dat de chinese douane geld wil zien voor uitgaande pakketten?
Zover ik weet is dat alleen voor pakketten die en land in gaan...

Weet niet wat er gebeurt als je zoiets stuurt?
klinkt idd sowieso vreemd... het is denk ik alleen een extra smoes om nog wat geld af te troggelen, zolang mensen erin trappen.

an idiot
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2010 13:13

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door an idiot »

Het is inderdaad een grote scam.

Ze doen net alsof ze je op de hoogte houden, maar het is allemaal onzin.
Ik heb nu weer een mailtje gekregen dat mijn pakketje is vrijgegeven door de douane, maar nu is mijn pakketje weer te zwaar om te mogen worden verzonden met EMS en nu willen ze dat via TNT doen en moet ik nog eens 125 betalen.

Uiteraard doe ik dat niet en neem mijn verlies. Wij hadden gehoopt dat het echt was en wilde daar veel meer en duurdere items bestellen als de Wii netjes was aangekomen. Ben blij dat we de Wii als test hebben genomen en helaas hebben we dat verloren. Zelf zullen wij nooit meer iets bestellen buiten de EU.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door kweenie »

Bestellen van buiten de EU hoeft op zich geen probleem te zijn, mits je van tevoren je huiswerk doet. En dus o.a. goed nagaat hoeveel invoerheffingen er overheen komen en je een koshere winkel hebt. In bv. de VS zijn genoeg goede webwinkels, al moet je ook altijd alert zijn op andere systemen (bij elektronica). Maar ook in een niet-EU land als Zwitserland zijn normale webwinkels.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: www.Cheapele.com (super goedkope electronica)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Slwna schreef:Hallooo.
ik heb een vraagje,
ik heb een site gevonden.

icictrade.comblah blah....
De bedrijfsnaam is a8company zoals bovenaan vermeld is op de website.

heeft iemand ervaringen hiermee en is dit te vertrouwen.
wil er namelijk heel graag bestellen maar veel van deze site's zijn niet te vertrouwen zoals ik heb gelezen.

hoop dat iemand me meer kan vertellen.

Groetjes
Vertrouwen?
Nee - te jong (nog geen jaar oud)
Geregistreerd in China (http://www.networksolutions.com/whois-s ... ctrade.com)

Beroerd engels..

In principe geld hier - dit is gokken, en kans op winst is minimaal.

Gesloten