Dit is natuurlijk pure onzin.de burger is altijd de mindere, wij moeten alles maar over ons heen laten gaan. want bedrijven hebben geld, dus macht hier in nederland.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S
Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S
-
renegade66
dan moet je wel de hele tekst meenemen kuklos,en nee, de juten doen er echt helemaal niets aan. die zijn liever lui dan moe, en het is in dit geval een civiele zaak. maar owhee, als wij dit doen, dan staan die sukkels er wel voor je deur.
de burger is altijd de mindere, wij moeten alles maar over ons heen laten gaan. want bedrijven hebben geld, dus macht hier in nederland.
die zin had te maken dat wij geen aangifte kunnen doen omdat het een civiele kwestie is, maar als wij dit soort dingen doen bij bijv. intrum zijn we wel strafbaar. en dan kan er wel aangifte gedaan worden.
en in dat geval geld in mijn ogen dus wel die zin die jij onzin vind.
ze bellen bijna altijd met een afgeschermd nr en aangezien veel andere bedrijven maar bv ook mijn dokter en het ziekenhuis dit doen nam ik dus meestal wel op...vogels schreef:Sorry, hoor, maar ik snap echt niet waarom jullie de telefoon opnemen. Niet opnemen, hoef je je ook niet te ergeren.
@renegade66, hoezo had ik de hele tekst mee moeten nemen. Dat de burger altijd de mindere is is onzin. En dat bedrijven de macht hebben omdat ze geld hebben is ook onzin.
We hebben nog altijd wetten waar iedereen zich aan heeft te houden. Dat niet iedereen dat doet wil niet zeggen dat hetgeen gezegd werd klopt.
We hebben nog altijd wetten waar iedereen zich aan heeft te houden. Dat niet iedereen dat doet wil niet zeggen dat hetgeen gezegd werd klopt.
-
seagoing racer2
Beste,
Als je dan toch voor de korte termijn oplossing gaat zeg dan het volgende :
Sorry, Meneer /Mevrouw, ik ben aan het koken, laat me even het gas wat lager zetten.
Vervolgens kom je dus niet meer terug aan de telefoon en na 20 minuten check je nog even of de ander kant nog daar is....
Sorry, Meneer /Mevrouw, ik ben aan het koken, laat me even het gas wat lager zetten.
Vervolgens kom je dus niet meer terug aan de telefoon en na 20 minuten check je nog even of de ander kant nog daar is....
reactie jvn: maar wij hebbben ook machtsmiddelen hoorrenegade66 schreef:net wat ik al eerder zei, ik heb alles al geprobeerd om telefonisch niet meer lastig gevallen te worden door i.j, als je er iets van zegt word je gewoon uitgelachen en duidelijk gemaakt dat zij dit zelf uitmaken, als je naar de naam vraagt krijg je die niet of ze geven een andere naam op. en ze bellen op mijn mobiel met een geheim nummer, dus je weet nooit wie het is. en in mijn geval kan dit gewoon een heel belangrijk telefoontje zijn, dus ik moet wel opnemen.
en nee, de juten doen er echt helemaal niets aan. die zijn liever lui dan moe, en het is in dit geval een civiele zaak. maar owhee, als wij dit doen, dan staan die sukkels er wel voor je deur.
de burger is altijd de mindere, wij moeten alles maar over ons heen laten gaan. want bedrijven hebben geld, dus macht hier in nederland.
De boycot voor bedrijven die de opdrachten geven aan die boeven.( nooit meer zaken mee doen )
De publiciteit ( hebben ze een hekel aan omdat ze dondersgoed weten dat ze met ondeugdelijke zaken bezig zijn.)
De officier van justitie.
De rechter.
En...Tros Radar / Tros Opgelicht
JVNseagoing racer2 schreef:Beste,
-
witte angora
Pffffffffff weer een topic met een hoop geschreeuw. Het begint al met de titel: in hoofdletters, dus geschreeuwd.
Het vervolgt met DE oplossing: op een fluitje blazen.
Zit topicstarter soms in een inrichting of zoiets? Dit is niet serieus te nemen, en toch gaan mensen er op in.
Dit is wéér een kwestie van wat we maar al te vaak tegen komen op het forum: mensen hebben geen probleem met een bedrijf, maar vooral met zichzelf, omdat ze niet kunnen/willen communiceren, omdat ze niet aan zelfreflectie doen, of wat dan ook. In plaats daarvan gaan we nu weer als een kleuter op een fluitje blazen, en wordt er verwacht dat iederéén dat in de toekomst gaat doen.
Dat mensen steeds oppervlakkiger worden weet ik, maar kinderlijker? Het moet niet gekker worden.
Je kunt niet duidelijker laten zien dat je geen enkel argument hebt om de rekening aan te vechten.
Vergeet niet: als er een vordering ligt, terecht of niet, dan zal de deurwaarder/incassoburo hoe dan ook geld willen zien. Dan kun je als een kleuter op een fluitje gaan zitten blazen, maar daarmee wordt niks opgelost. Integendeel, de kans dat de procedure ineens héél erg snel gaat lopen, en dat er met de deurwaarder niet meer te praten valt, wordt een heel stuk groter.
Maar dat ligt dan zoals gebruikelijk weer niet aan TS, die zich als een klein kind opstelt en daarmee iedere communicatie blokkeert, maar aan de deurwaarder/incassoburo.
Alles ligt aan een ander, het ligt nooit aan onszelf, en om dat te bewijzen gaan we als een klein kind op een fluitje blazen.
Jammer dat er geen emoticon is die naar zijn voorhoofd wijst, ik had het hier graag geplaatst.
Zit topicstarter soms in een inrichting of zoiets? Dit is niet serieus te nemen, en toch gaan mensen er op in.
Dit is wéér een kwestie van wat we maar al te vaak tegen komen op het forum: mensen hebben geen probleem met een bedrijf, maar vooral met zichzelf, omdat ze niet kunnen/willen communiceren, omdat ze niet aan zelfreflectie doen, of wat dan ook. In plaats daarvan gaan we nu weer als een kleuter op een fluitje blazen, en wordt er verwacht dat iederéén dat in de toekomst gaat doen.
Dat mensen steeds oppervlakkiger worden weet ik, maar kinderlijker? Het moet niet gekker worden.
Je kunt niet duidelijker laten zien dat je geen enkel argument hebt om de rekening aan te vechten.
Vergeet niet: als er een vordering ligt, terecht of niet, dan zal de deurwaarder/incassoburo hoe dan ook geld willen zien. Dan kun je als een kleuter op een fluitje gaan zitten blazen, maar daarmee wordt niks opgelost. Integendeel, de kans dat de procedure ineens héél erg snel gaat lopen, en dat er met de deurwaarder niet meer te praten valt, wordt een heel stuk groter.
Maar dat ligt dan zoals gebruikelijk weer niet aan TS, die zich als een klein kind opstelt en daarmee iedere communicatie blokkeert, maar aan de deurwaarder/incassoburo.
Alles ligt aan een ander, het ligt nooit aan onszelf, en om dat te bewijzen gaan we als een klein kind op een fluitje blazen.
Jammer dat er geen emoticon is die naar zijn voorhoofd wijst, ik had het hier graag geplaatst.
Als een incassobureau zich normaal en fatsoenlijk gedraagt zijn zulke dingen niet nodig.
Maar aangezien dat de woorden fatsoen en normaal niet in het woordenboek van een incassobureau voorkomen moet je toch wat.
En is het niet kinderachtig om iemand telefonisch lastig te vallen
En wat geld zien,als het onterecht is krijgen ze van mij niets,ze denken dat ze alles zijn en alles mogen,maar ze zijn niets meer en ze mogen niets meer als jij en ik.
Ik redeneerde ook zo,maar wacht maar tot je zelf met een incassoburo te maken krijgt.
Ze hebben me dik 2 jaar zo lastig gevallen,en nog onterecht ook.
Dan praat je wel anders.
Laat ze hun huiswerk goed doen en geen onschuldigen mensen een hartverzakking bezorgen.
Maar nee ze doen maar ,en als ze iemand voor de rechter hebben gedaagd gaan ze de vordering bekijken,en dan komen ze erachter dat het onterecht is en vragen royement aan.
Maar wel eerst ruim 2 jaar iemand stalken,bedreigen en intimideren
Maar aangezien dat de woorden fatsoen en normaal niet in het woordenboek van een incassobureau voorkomen moet je toch wat.
En is het niet kinderachtig om iemand telefonisch lastig te vallen
En zeker als de vordering onterecht is.
Vergeet niet: als er een vordering ligt, terecht of niet, dan zal de deurwaarder/incassoburo hoe dan ook geld willen zien.
En wat geld zien,als het onterecht is krijgen ze van mij niets,ze denken dat ze alles zijn en alles mogen,maar ze zijn niets meer en ze mogen niets meer als jij en ik.
Ik redeneerde ook zo,maar wacht maar tot je zelf met een incassoburo te maken krijgt.
Ze hebben me dik 2 jaar zo lastig gevallen,en nog onterecht ook.
Dan praat je wel anders.
Laat ze hun huiswerk goed doen en geen onschuldigen mensen een hartverzakking bezorgen.
Maar nee ze doen maar ,en als ze iemand voor de rechter hebben gedaagd gaan ze de vordering bekijken,en dan komen ze erachter dat het onterecht is en vragen royement aan.
Maar wel eerst ruim 2 jaar iemand stalken,bedreigen en intimideren
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 23:19, 3 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
En om te bewijzen dat de vordering onterecht is ga je op een fluitje blazen.En wat geld zien,als het onterecht is krijgen ze van mij niets,ze denken dat ze alles zijn en alles mogen,maar ze zijn niets meer en ze mogen niets meer als jij en ik.
Het is mij volkomen duidelijk hoe terecht of onterecht die nota in zo'n geval is. Meer argumenten heb ik niet nodig.
witte angora schreef:
Het is mij volkomen duidelijk hoe terecht of onterecht die nota in zo'n geval is. Meer argumenten heb ik niet nodig.
- Inderdaad ze kunnen mij nu betalen

- En het bevalt ze niet ,dus klagen ze bij de moderator dat ik me niet aan de gedragsregels hou van het forum(Lindorff B.V)
- Ze denken dat ze alles kunnen en mogen,maar ze komen nu van een koude kermis thuis.
het lijkt mij meer dat jij geen gevoel voor humor hebt en/of geen inlevingsvermogenwitte angora schreef:Pffffffffff weer een topic met een hoop geschreeuw. Het begint al met de titel: in hoofdletters, dus geschreeuwd.
Het forum is niet bedoelt voor zinloze topics. M.b.t. dit topic zie onderstaande tekst.het lijkt mij meer dat jij geen gevoel voor humor hebt en/of geen inlevingsvermogener gaat nogal een ellende over dit forum heen en ook bij mensen thuis kunnen de spanningen heel erg hoog oplopen, dus er is niks mis met af en toe even ontladen, of de boel op de hak nemen om het een beetje luchtig te houden
jouw argumenten om ts belachelijk mee te maken slaan dan ook als een *** op een drumstel
![]()
![]()
Gedragsregels van forum.
•Het gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het naar de interpretatie van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief en smileys.
•Bijdragen of topics die naar interpretatie van de redactie niets met een consumentenkwestie te maken hebben, kunnen worden verwijderd.
Hahahahahahaha 95% is nonsensHet forum is niet bedoelt voor zinloze topics. M.b.t. dit topic zie onderstaande tekst.
-
Deurwaarder Mark
Dat klopt, en wat mij betreft zou daar behoorlijk strenger op gemodereerd mogen worden. Natuurlijk mag iedereen zijn zegje doen, maar je ziet op dit forum heel veel topics zonder inhoud, en zelfs inhoudelijk sterke topics verzanden vaak in no time doordat er allerlei onzin doorheen gegooid wordt.
Ben ik helemaal met je eens Mark!
Al is het wel zo dat dit forum vaak de enige uitlaatklep is voor mensen die nergens meer terecht kunnen met hun incassoprobleem.
Tussen de regels door lees ik wel dat een aantal mensen voordat zij zich hier aanmelden al geruime tijd zwaar onder druk hebben gestaan.
En zich dan emotioneel even moeten ontladen,bovendien is dit een discussieforum.
Als wij het allemaal met elkaar eens zouden zijn,dan is de discussie niet nodig.
De mooiste oplossing zou zijn als de incassobureaus die zich schuldig maken aan het sturen van onterechte aanmaningen hun gedrag en werkwijze zouden verbeteren.Dan kan dit forum zich zelf opheffen.
Maar het is inderdaad wel van belang dat wij zoveel mogelijk bij het onderwerp blijven,en niet te veel afdwalen naar andere onderwerpen.
Wat mij trouwens wel opvalt is het grote verschil in reactie's van mensen die het wel en niet persoonlijk hebben ervaren,om de dupe te zijn van onterecht opgelegde aanmaningen.Enig begrip voor een gedupeerde zou daarvoor wel zinvol zijn.Heb je het zelf niet meegemaakt dan kun je je er geen voorstelling van maken wat een impact het heeft op iemand als er zo'n brief op je deurmat krijgt.
Dat zal jij als deurwaarder toch wel begrijpen.
Al is het wel zo dat dit forum vaak de enige uitlaatklep is voor mensen die nergens meer terecht kunnen met hun incassoprobleem.
Tussen de regels door lees ik wel dat een aantal mensen voordat zij zich hier aanmelden al geruime tijd zwaar onder druk hebben gestaan.
En zich dan emotioneel even moeten ontladen,bovendien is dit een discussieforum.
Als wij het allemaal met elkaar eens zouden zijn,dan is de discussie niet nodig.
De mooiste oplossing zou zijn als de incassobureaus die zich schuldig maken aan het sturen van onterechte aanmaningen hun gedrag en werkwijze zouden verbeteren.Dan kan dit forum zich zelf opheffen.
Maar het is inderdaad wel van belang dat wij zoveel mogelijk bij het onderwerp blijven,en niet te veel afdwalen naar andere onderwerpen.
Wat mij trouwens wel opvalt is het grote verschil in reactie's van mensen die het wel en niet persoonlijk hebben ervaren,om de dupe te zijn van onterecht opgelegde aanmaningen.Enig begrip voor een gedupeerde zou daarvoor wel zinvol zijn.Heb je het zelf niet meegemaakt dan kun je je er geen voorstelling van maken wat een impact het heeft op iemand als er zo'n brief op je deurmat krijgt.
Dat zal jij als deurwaarder toch wel begrijpen.
-
Deurwaarder Mark
Dat klopt hoor, even ontladen en je emotie eruit gooien is ook helemaal niet erg. Incassoproblemen maken nu eenmaal emoties los, dat weet ik als geen ander... en niet alleen als deurwaarder, ik heb ook weleens moeten vechten tegen de bierkaai hoor...
Wat mij dan ook nog opvalt, is dat er heel vaak direct geroepen wordt dat het om onterechte incasso zou gaan, en dat gaandeweg het topic blijkt dat het toch allemaal wel blijkt te kloppen... maar ondertussen is de zwarte piet dan al gelegd. Mensen reageren vanuit vooroordelen.
Het ging mij dus meer om de offtopicreacties die heel veel topics in no time doen doodlopen.
Wat mij dan ook nog opvalt, is dat er heel vaak direct geroepen wordt dat het om onterechte incasso zou gaan, en dat gaandeweg het topic blijkt dat het toch allemaal wel blijkt te kloppen... maar ondertussen is de zwarte piet dan al gelegd. Mensen reageren vanuit vooroordelen.
Het ging mij dus meer om de offtopicreacties die heel veel topics in no time doen doodlopen.
Als ik jou goed begrijp,bedoel je dan dat de meeste meldingen over onterechte incasso's niet juist zijn?
Maar dat ze toch terecht zijn?
Wil je dan even de nieuwe melding op de site van Tros Opgelicht bekijken, die is zojuist binnengekomen.
Graag zie ik jouw reactie zo spoedig mogelijk retour op deze melding.
Maar dat ze toch terecht zijn?
Wil je dan even de nieuwe melding op de site van Tros Opgelicht bekijken, die is zojuist binnengekomen.
Graag zie ik jouw reactie zo spoedig mogelijk retour op deze melding.
Laatst gewijzigd door jvn op 18 jan 2010 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier het bedoelde bericht idd heel raar en duister, je moet dan ook wel lef hebben hoor.
Re: KLACHTENMELDPUNT INCASSO BUREAU LINDORFF BV TE ZWOLLE
Lindorff ondersteund ook oplichters.
Zo heb ik via een webshop voor 300 euro aan spullen gekocht met als betalings methode acceptgiro.
Na 2 weken kreeg ik via de mail een aanmaning.
Hierop gereageerd nog geen spullen gezien te hebben en pas te batelen na ontvangst hiervan.
Weer 2 weken later een brief van Lindorff...
Niet dat ik ga betalen he...
Ze gaan eerst maar eens leveren.
Het bedrijf heb ik overigens gemaild en gebeld.
Telefonisch krijg ik geen fatsoenlijk antwoord.
Via de mail ook niet maar ze zeggen achteraf dat ik nooit gemaild heb.
Best dom want ik mail altijd met leesbevestiging....
En die heb ik op alle berichten.
Heb overigens toch al eventjes niets meer van Lindorff gehoord.....