LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet (UPC) werkt niet meer sinds stroomstoring

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
renegade66

Re: Internet (UPC) werkt niet meer sinds stroomstoring

Ongelezen bericht door renegade66 »

ok, welke regio woon je? drachten?, leeuwarden?

dan is er al eens iemand van css bij je geweest als het goed is.

waar komt je groene kabel binnen?
meterkast? is daar het overnamepunt al eens vervangen?
woonkamer? is daar de wandcontactdoos al eens vervangen?

als je uitzending gemist niet ontvangt heb je meestal een retourprobleem wat dan weer duid op een niet retourgeschikte wandcontactdoos. die is dus nooit vervangen.
als het signaal te laag binnenkomt, waarom heeft die monteur dan geen lijnmeting laten doen?
Met internet heb ik er geen last van, omdat ik een wat hoger abonnement heb denk ik. Maar digitale TV werkt vaak niet (uitzending gemist e.d.).
heeft niets met je hoger abbo te maken

als je mijn advies opvolgt komen we er wel uit hoor, ik heb dit werk namelijk bijna 10 jaar gedaan. ook in jouw omgeving waarvan 3 jaar bij CSS.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

renegade66 schreef:ok, welke regio woon je? drachten?, leeuwarden?
als je mijn advies opvolgt komen we er wel uit hoor, ik heb dit werk namelijk bijna 10 jaar gedaan. ook in jouw omgeving waarvan 3 jaar bij CSS.

CSS=Guidion???, Renegade66, dan moet jij ook weten dat de binnendienst en de buitendienst gesplitst zijn, de monteur van de modems doet zeker geen lijnmetingenen blijft uit de buiten verdeelkasten,de binnenmonteur doet wel een signaalmeting op de binnenkomende kabel,maar voorstaande weet jij natuurlijk. :?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jouw buren?

Ja, test Uw modem eens bij buren die ook UPC hebben en als je dat doet
weet je of je modem stuk is of wat anders zoals de draden naar het modem die signaal moeten geven..
Ook jou laptop (desktop is lastiger) daar proberen en als je weet of je PC en Modem wel of niet bij buren werken en je dit melde is het voor UPC ook makkelijker en sneller te vinden.
Als modem stuk eventueel modem buren bij jou testen voor zekerheid...

Na ruilen modem met buren is er tenminste zekerheid wat er fout is en dan zul je sneller geholpen worden.
Dit geld natuurlijk ook voor ADSL providers en ik heb ook zo mijn defecte modem ooit gevonden...

Jos56

Ongelezen bericht door Jos56 »

stofzuigertje schreef:Jouw buren?

Na ruilen modem met buren is er tenminste zekerheid wat er fout is en dan zul je sneller geholpen worden.

En als het Modem bij jou werkt...moeten de buren UPC bellen.
Want jij bent dan al geholpen...
:D

renegade66

henri42,
CSS=Guidion???, Renegade66, dan moet jij ook weten dat de binnendienst en de buitendienst gesplitst zijn, de monteur van de modems doet zeker geen lijnmetingenen blijft uit de buiten verdeelkasten,de binnenmonteur doet wel een signaalmeting op de binnenkomende kabel,maar voorstaande weet jij natuurlijk.

henri42, ik weet niet hoe jij er bij komt dat CSS guidion is, maar dat is dus echt lariekoek, guidion zit over het algemeen alleen in de randstad, en zover ik weet is leeuwarden en drachten nou niet bepaalt daar in de omgeving. daarbij guidion zijn allemaal ZZP,ers. CSS is een onderdeel van Centric. en je weet vast wel dat dit niet een flutbedrijfje is. sterker nog guidion houd het dit jaar niet eens meer vol bij UPC. ze belazeren de klanten en doen hun werk slecht.

verder voor de rest van de antwoorden die gegeven worden, TS heeft niet bepaalt een modem probleem, hij heef te weinig signaal volgens een monteur van de binnendienst. zo iemand noemen ze een home monteur en zoals ik aangaf had hij een lijnmeting moeten aanvragen en dan komt er iemand van de buitendienst. dus henri eerst goed lezen wat ik vertel en dan pas commentaar gaan leveren. hou anders liever je reactie's voor je.

Henri42

renegade66 schreef:
henri42,
CSS=Guidion???, Renegade66, dan moet jij ook weten dat de binnendienst en de buitendienst gesplitst zijn, de monteur van de modems doet zeker geen lijnmetingenen blijft uit de buiten verdeelkasten,de binnenmonteur doet wel een signaalmeting op de binnenkomende kabel,maar voorstaande weet jij natuurlijk.

henri42, ik weet niet hoe jij er bij komt dat CSS guidion is, maar dat is dus echt lariekoek, guidion zit over het algemeen alleen in de randstad, en zover ik weet is leeuwarden en drachten nou niet bepaalt daar in de omgeving. daarbij guidion zijn allemaal ZZP,ers. CSS is een onderdeel van Centric. en je weet vast wel dat dit niet een flutbedrijfje is. sterker nog guidion houd het dit jaar niet eens meer vol bij UPC. ze belazeren de klanten en doen hun werk slecht.

verder voor de rest van de antwoorden die gegeven worden, TS heeft niet bepaalt een modem probleem, hij heef te weinig signaal volgens een monteur van de binnendienst. zo iemand noemen ze een home monteur en zoals ik aangaf had hij een lijnmeting moeten aanvragen en dan komt er iemand van de buitendienst. dus henri eerst goed lezen wat ik vertel en dan pas commentaar gaan leveren. hou anders liever je reactie's voor je.

Ex monteur, ik woon in Brabant en daar opereert Guidion cq CSS, je bent slecht geinformeerd over je ex baas, wat doe je nu voor werk ??. :).

Nogmaals guidion/css doen uitsluitend binnenwerk cq modems omruilen en signaalmetingen, de bonnen van de binnenmonteur controleren en de aut. incasso doorstrepen.
Het buitenwerk wordt door eigen monteurs van UPC verricht, zij resetten en reviseren de huisaansluiting in de verdeelkast en doen lijnmetingen, waarom weet jij dit allemaal niet ??? LOL :) :?

renegade66

Nogmaals guidion/css doen uitsluitend binnenwerk cq modems omruilen en signaalmetingen, de bonnen van de binnenmonteur controleren en de aut. incasso doorstrepen.
Het buitenwerk wordt door eigen monteurs van UPC verricht, zij resetten en reviseren de huisaansluiting in de verdeelkast en doen lijnmetingen, waarom weet jij dit allemaal niet ??? LOL
ik weet het niet hoor, maar volgens mij vertel ik dit ook!!! door het niet goed lezen van jou wordt er voor TS alleen maar verwarring veroorzaakt.
ik woon in Brabant en daar opereert Guidion cq CSS, je bent slecht geinformeerd over je ex baas, wat doe je nu voor werk ??.
wat in brabant gebeurt weet ik niet, het gaat hier over friesland. waar je de informatie weg haalt dat CSS veranderd is naar guidion is mij een raadsel. guidion is een compleet ander bedrijf. en is geen onderdeel van Centric Installation Services. ik heb het net nog bij een oud collega nagevraagd. en wat voor werk ik doe maakt niet uit toch? maar om je gerust te stellen ben ik storingsmonteur FTTH.

Henri42

Fiber to the Home Project (FTTH) , glasvezel bekabelingen oa door OBN wordt een fiasco gezien de weing animo van de particulieren ervoor, voor zakelijke bedrijven kan het nuttig zijn zodra alle bedrijven zouden willen meedoen.
FTTH geeft je veel vrije uren :) :) :D

Ik maak TS niet verward maar geef hen /haar juiste uitleg,ik ben geen ex monteur,heb zijn probleemje zelf mee gemaakt.

Gesloten