Pagina 2 van 2

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 21:11
door Deurwaarder Mark
andre.l schreef:
Ik durf niet te zeggen dat mijn pc niet besmet is, maar wel dat de kans dat er én een keylogger op mijn pc zit én dat tegelijk mijn sim gecloond wordt, nihil is.
en als nou eens iemand je nummer kan laten veranderen bij ING , doordat ze je gegevens als hebben :roll: :roll: :!:
Dat kan alleen als ze een TAN-code hebben die naar mijn telefoon wordt gestuurd.

Mijn enige risico is, inderdaad, mijn echtgenote... haha!

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 21:14
door andre.l
Dat kan alleen als ze een TAN-code hebben die naar mijn telefoon wordt gestuurd.
nee hoor. met genoeg gegevens van jouw kan ik een ander 06 opgeven bij ING.

en dan komen de TAN codes bij mij. :shock: :shock: :shock:

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 21:40
door witte angora
vogels schreef:Van de ING site:

Is uw oude mobiele nummer dat geregistreerd staat in Mijn ING niet meer in gebruik? Om een nieuw mobiel nummer in te stellen, moet u eerst uw TAN-functie in Mijn ING blokkeren. U ontvangt dan binnen 5 werkdagen per brief een Activeringscode om uw TAN-functie opnieuw te activeren. Hierbij kunt u uw nieuwe mobiele nummer invoeren. U ontvangt voortaan de TAN-codes per sms op uw nieuwe mobiele nummer. Blokkeren kunt u bij ‘Instellingen’ in Mijn ING. Vervolgens kiest u in het linksonderin voor ‘Blokkeren TAN-functie’.
Dus als ik het goed begrijp moet ik, om geld van Mark zijn rekening te kunnen incasseren:

Eerst zijn gebruikersnaam en w8woord van zijn ING hebben, en daarmee zijn TAN-functie blokkeren. Mark logt natúúrlijk hooguit een keer per twee weken in, dus het valt hem niet op dat ik zijn TAN geblokkeert heb.

Ik moet vervolgens zorgen dat op één of andere manier de brief van de ING niet bij Mark komt, maar bij mij. Dat zou kunnen door al zijn post naar mij door te laten sturen, daar komt Mark natúúrlijk nooit achter, immers, als deurwaarder krijgt Mark zelden post, en al helemaal geen zeer dringende post.

Een andere mogelijkheid is het adres in de ING-gegevens te veranderen, en daar komt Mark natúúrlijk ook niet achter binnen die 5 dagen, want die logt toch nooit in.

En vervolgens ga ik heel enthousiast al zijn geld op mijn rekening over schrijven, en niemand, helemaal niemand, zal er ooit achter komen dat ik het was.




Zou het? :wink:

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 21:41
door andre.l
Kijk eindelijk iemand die het snapt. :shock:

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 21:43
door andre.l
Wel ff niet via je eigen IP adres doen :mrgreen:

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 21:47
door witte angora
andre.l schreef:Kijk eindelijk iemand die het snapt. :shock:
En dan te bedenken dat ik absoluut niet wil internetbankieren omdat ik het niet vertrouw :lol:

Wat ik tegen de bank zeg, zeg ik ook hier: zolang internet niet veilig is, is internetbankieren het ook niet. De SNS was het er niet mee eens, die stellen dat internetbankieren volledig betrouwbaar is.

De Rabobank is een stuk realistischer, die zeggen dat er inderdaad een minimale kans is dat het fout gaat, maar mocht het fout gaan, dan hebben ze daar een procedure voor.

Toch doe ik het niet, want:

Toen de flappentappen in het straatbeeld verschenen zeiden de banken ook dat het 100% veilig was. En de pincode kon nooooiit gekopieerd worden. Inmiddels weten we allemaal wat skimmen is.

Van pc's wisten we al vóór het internetbankieren dat ze gehackt kunnen worden, dus??? :mrgreen:

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 21:50
door witte angora
andre.l schreef:Wel ff niet via je eigen IP adres doen :mrgreen:
Nee stel je voor dat ze me vinden. :lol: :lol:

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 22:00
door Deurwaarder Mark
Ook al gaat het om mijn geld: ik zou bijna zeggen: succes met het afschrijven van geld van mijn rekening... :mrgreen:

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 20 jan 2010 22:27
door witte angora
Heeft meer te maken met vertrouwen in je eigen handelen. Als je weet waar je mee bezig bent, is er niets aan de hand.
Ik internet bankier als vanaf de dag dat dit mogelijk was en zou niet anders willen. Al dat gedoe met acceptgiro's en overschrijvingskaarten, nee dank je.

Maar ieder mag daar natuurlijk zijn/haar eigen mening over hebben.
Het meeste doe ik met automatische afschrijvingen.

Het verschil tussen een acceptgiro invullen (alleen handtekening) enerzijds, en anderzijds een computer opstarten, Rabobank pagina opzoeken, de boel opstarten en invullen, TAN-code of weet ik veel wat ze dáár nou weer hebben opzoeken en invullen. Ja ik weet het, ik zit ook iedere dag op Trosradar, dus de computer staat toch al aan.

Toch weet ik het wel.

Eventuele acceptgiro's moet ik naar het bankfiliaal brengen, dat is 800 meter, nou, dan heb ik toch meteen weer mijn dagelijkse loopje weer gehad? :wink:

Ieder zijn eigen ding, inderdaad. :P

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 21 jan 2010 02:02
door WillemV
andre.l schreef:Wel ff niet via je eigen IP adres doen
Zo simpel is het niet. Je zal toch echt wanneer je een bedrag van de 'gekraakte bankrekening' via internet bankieren wil overmaken, een bankrekening op moeten geven waar dat bedrag dan naar toe moet. Wanneer je vervolgens over het saldo van die bankrekening wil beschikken hebben ze je zo te pakken. Die rekening moet dan immers op jouw naam staan.
witte angora schreef:En vervolgens ga ik heel enthousiast al zijn geld op mijn rekening over schrijven, en niemand, helemaal niemand, zal er ooit achter komen dat ik het was.
En dat gaat dus niet op... Tenzij je een bankrekening hebt in één of ander duister land.

Re: ING belangrijke bug op website en doen weinig eraan !

Geplaatst: 21 jan 2010 08:01
door jor
De algemene voorwaarden gaan veranderen per 1-maart- 2010
je hoeft dan geen 5 dagen meer te wachten als je het wachtwoord kwijt bent.hieronder het stukje .


Bron=ing.nl

PS, ik kon het pas zien na het inloggen(linksboven) maar misschien staat het ook ergens anders op de site.