@Roel
Dat is een hele terechte constatering die je doet. Het keurmerk verdient haar geld aan de webshops die aangesloten zijn, ze betalen om het keurmerk te mogen voeren. Ik heb stellig de indruk dat dit niet echt aanspoort om snel en adequaat op te treden. Het zou erg jammer zijn dat er nog onnodig slachtoffers vallen alleen maar omdat het keurmerk niet snel genoeg in actie komt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] internet service incasso 674773837
Re: internet service incasso 674773837
Inmiddels is het 03-04-2013 en nog steeds wordt dit rekening nummer gebruikt door de ING of ideal of wat so ever. Ook ik kwam er vandaag achter dat er een bedrag van € 19,95 is afgeschreven waar ik totaal niets van af weet. Ik heb de Rabobank die ik meteen heb gebeld zij gaan het uitzoeken.
Dit is voor mij de eerste keer en ik hoop de laatste.
Ik heb zelfs van de Rabobank een bevestiging gehad van deze ideal betaling. In de eerste instantie ben ik op zoek gegaan naar het factuur. Die ik dus in mijn hele administratie niet terug kan vinden.
Door het rekening nummer in google te typen ben ik hier terecht gekomen.
Heel vreemd dit allemaal en zeker als ik lees dat de eerste post al op 26-01-2010 is gemaakt hierover.
En er dus eigenlijk nog helemaal niks aan gedaan is door de ING.
Ik wacht even het telefoontje van de bank af kijken wat hier uit komt.
Is dit een en al negatief dat gaan we de social media op met naam en toenaam van de bedrijven die in dit forum worden genoemd.
Dit is voor mij de eerste keer en ik hoop de laatste.
Ik heb zelfs van de Rabobank een bevestiging gehad van deze ideal betaling. In de eerste instantie ben ik op zoek gegaan naar het factuur. Die ik dus in mijn hele administratie niet terug kan vinden.
Door het rekening nummer in google te typen ben ik hier terecht gekomen.
Heel vreemd dit allemaal en zeker als ik lees dat de eerste post al op 26-01-2010 is gemaakt hierover.
En er dus eigenlijk nog helemaal niks aan gedaan is door de ING.
Ik wacht even het telefoontje van de bank af kijken wat hier uit komt.
Is dit een en al negatief dat gaan we de social media op met naam en toenaam van de bedrijven die in dit forum worden genoemd.
het rekeningnummer wordt ook gebruikt door (sex)contactwebsites met fake profielen erop. heb me daar ooit toe laten verleiden (slechts 15 euro). misschien is je partner hier stiekem ook op actief (geweest),of zoiets.
Ik zie zojuist een vreemde afschrift naar rekening 674773837 van mijn rekening. Het betreft een Idealbetaling die ik nooit heb gedaan. Het gaat om een bedrag van € 761,78 naar bedrijf "Infotheek". zojuist met de ING gebeld en uiteindelijk komt eruit dat ik aangifte bij de politie moet doen. Het betreft een Idealbetaling, daar zou ik toch altijd bij moeten zijn om dat te doen.
-
- Contacteer:
Volgens mij wel.rzwart2 schreef:Ik zie zojuist een vreemde afschrift naar rekening 674773837 van mijn rekening. Het betreft een Idealbetaling die ik nooit heb gedaan. Het gaat om een bedrag van € 761,78 naar bedrijf "Infotheek". zojuist met de ING gebeld en uiteindelijk komt eruit dat ik aangifte bij de politie moet doen. Het betreft een Idealbetaling, daar zou ik toch altijd bij moeten zijn om dat te doen.
Maar.. Kan het zijn dat je (recentelijk) hardware hebt aangeschaft, eventueel via een school?
Als ik google op Infotheek + Incasso komt dat naar voren.
In hun voorwaarden komt bijvoorbeeld naar voren " Echter bij mislukken van de incasso is Infotheek gerechtigd voor rekening van de afnemer een hernieuwde incasso-opdracht te plaatsen." (Bron: http://infotheek.com/over-ons/voorwaarden/ )
Het zou zo maar een optie kunnen zijn. Men handelt ook onder bijvoorbeeld 'ipadhuur.nl'..
Eventueel zou ik even persoonlijk bij de bank langsgaan (kantoor) - en vragen om hulp omdat je dit niet snapt omdat je volgens jou weten nooit een ideal betaling hebt gedaan.
Het komt wel eens langs op dit forum dat mensen ergens een eerste ideal betaling hebben gedaan (bijv. voor een proefpakket/monster) en dat het bedrijf dat gebruikt (of misbruikt) om daar een incassoopdracht aan te hangen (zonder machtiging).
Afhankelijk van wat de bank zegt - als men het terug kan boeken (is best een hoop geld) dan kan je daarmee stellen 'de kous is af'. (is het echt een ideal betaling? of is het een eenmalige incasso? want de 2e is echt nog wel te storneren, duurt alleen wat langer)
Maar als het niet kan:
- Contact zoeken met infotheek en ze vragen om de reden van deze betaling - en de achterliggende contracten/ gegevens van bestelling (wat is besteld, waar is het aan geleverd) - en meld daar ook rustig dat aangifte volgt als het niet snel duidelijk word.
Daarna: (ook weer afhankelijk van antwoord infotheek)
- Aangifte doen van ideal fraude / incassofraude
- Klacht indienen bij ideal zelf
- Contact zoeken met je rechtsbijstand of met het juridisch loket voor eventuele vervolgstappen.
Succes.