LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vitens incassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Deurwaarder Mark

Re: Vitens incassokosten

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Was het antwoord in het andere topic voldoende voor je?

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Willems heeft inderdaad een eigen incassotak.

Veel adressen in Utrecht kunnen vanaf de straat afgesloten worden, er zijn echter nog voldoende adressen waarvoor toegang tot de woning nodig is (en dus een vonnis).
Wat ik nog mis in de opsomming van de afsluitprocedure zijn de kosten van de heraansluiting.
Om heraansluiting van het water te krijgen moeten ongeveer dezelfde monteurskosten worden betaald, de volledige achterstand moet zijn voldaan, ook de nog niet vervallen termijnen, daarnaast moet er nog een termijn aan borg worden voldaan.

Dus afsluiten kan € 300,00 kosten, maar de heraansluitkosten zijn ook niet mis.
Als dit alles via een gerechtelijke procedure is geweest dan kan je al snel denken aan € 2000,00. Wel heel veel geld dus.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

MoeBenIkErVan schreef:Ik krijg van een incasso buro een bericht dat zij mij 100,00 incassokosten in rekening brengen over een bedrag van 261,00.
Kan ik hier tegen in protest gaan :?:
Ja op basis van Rapport voorwerk II zouden ze niet meer dan 15% op de hoofdsom in rekening mogen brengen waarbij vaak 37 euro als minimum wordt gehanteerd. (op 1 juli treed een nieuwe wet in werking) Ik ga er van uit dat ze je eerst een herinnering hebben gestuurd. Ik zou dus in ieder geval 39 euro en 15 cent plus 261 euro plus de wettelijke rente overmaken.

Gesloten