Pagina 2 van 3

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 02 feb 2010 17:15
door Foostenrijk
Nou ik heb vandaag mijn antwoord gekregen op mijn klachtenbrief die ik naar kpn had gestuurd.
Dit is het antwoord wat ik van kpn terug heb gekregen vandaag.

Mvg. Ferry


Geachte heer/mevrouw Oostenrijk,



Naar aanleiding van uw e-mail waarin u aangeeft het niet eens te zijn met de verandering van het pakket kunnen wij u als volgt informeren:



De diensten die door KPN Glasvezel aangeboden worden, zijn onderhevig aan ontwikkelingen en vernieuwingen. Aangezien KPN zich bewust is van haar positie in de markt, worden deze ontwikkelingen op korte termijn gepland. In de algemene voorwaarden van KPN, waar u mee akkoord gegaan bent, staat dat KPN het recht heeft veranderingen in de pakketten aan te brengen.

U heeft recht om op te zeggen als u het niet met deze veranderingen eens bent.



U kunt nog tot het einde van de competitie gratis kijken naar Eredivisie Live. Eredivisie Live heeft besloten om de prijs te verhogen naar € 14,95 per maand. KPN brengt hiervoor € 12,50 in rekening.



Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.



Met vriendelijke groeten,



Klantenservice Glasvezel van KPN

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 02 feb 2010 21:13
door oscarm
Ook ik heb een reactie en zie standaard antwoord van de Kpn. Ik heb echter hierop een reacie gestuurd 31 januari jl. met de vraag of ik dan eventueel kosteloos mijn contract kan opzeggen (deze loopt nog tot december 2010). En of dit hun normale beleid is om op deze manier afscheid te nemen van een klant. Ook over het feit dat ze nog steeds met de aanbieding zoals ik destijds heb aangeschaft adverteren op hun site vind ik geen stijl en zeer misleidend. Hierop heb ik echter nog geen reactie gehad.

Geachte heer Mulder,



Naar aanleiding van uw e-mail waarin u aangeeft het niet eens te zijn met de verandering van het pakket kunnen wij u als volgt informeren:



De diensten die door KPN Glasvezel aangeboden worden, zijn onderhevig aan ontwikkelingen en vernieuwingen. Aangezien KPN zich bewust is van haar positie in de markt, worden deze ontwikkelingen op korte termijn gepland. In de algemene voorwaarden van KPN, waar u mee akkoord gegaan bent, staat dat KPN het recht heeft veranderingen in de pakketten aan te brengen.

U heeft recht om op te zeggen als u het niet met deze veranderingen eens bent.



U kunt nog tot het einde van de competitie gratis kijken naar Eredivisie Live. Eredivisie Live heeft besloten om de prijs te verhogen naar € 14,95 per maand. KPN brengt hiervoor € 12,50 in rekening.



Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.



Met vriendelijke groeten,


Klantenservice Glasvezel van KPN

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 feb 2010 13:27
door den72
ook ik heb een schrijven gehad van KPN ivm wijziging pakket.
Nou was ik al ontstemd over het feit dat Eredivisie Live er uitgehaald wordt en dat je daarvoor dus moet bijbetalen maar het wordt nog erger:
Men geeft nu blijkbaar aan dat je zowieso tot 1 mei gratis kunt blijven kijken?
(waarom staat dat niet in de brief???) Waarom moet ik dan per 1 maart a.s. al 12,50 per maand vooruit gaan betalen en krijg ik eind van het jaar dan de helft terug ????

Betekent dat ik uiteindelijk geen 6,25 euro per maand betaal tot het einde van het jaar, maar 10 *6,25 = 62,50 euro voor 8 maanden (1 mei / 31 december) en de competitie begint pas weer in augustus ? Al met al dure voetbalmaanden voor 5 maanden voetbal is dat 12,50 per maand

Geen goede zet van KPN, vooral voor diegene die het goudpakket mede om eredivisie live hebben genomen. Eerst klanten lokken dat je 6 maanden de prijs van zilver betaald (60 euro ipv 75) maar het vervolgens weer terughalen bij de eigen klant, hoezo SIGAAR UIT EIGEN DOOS ?

Overstappen? Tja, ben je eindelijk na lang wachten aangesloten op glasvezel, waarbij ik notabene een halve dag bezig ben geweest om een utp kabel vanuit de meterkast via de gang en door een dikke muur heen uiteindelijk in de woonkamer terecht te komen, word ik hier uiteindelijk niets wijzer van, alleen armer !

Volgens de voorwaarden hebben ze gelijk dat ze eea kunnen aanpassen waarbij de klant de mogelijkheid krijgt op te zeggen, de slogan "klaar voor de komende 10 jaar" ja, straks ben ik er definitief klaar mee.

Kan Radar hier aandacht aan besteden en KPN wellicht begewen de klant DE KEUZE te geven of hij OF hd zenders erbij wilt hebben OF eredivisie live wilt behouden?

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 feb 2010 13:44
door Sharky_80
Het 'lijkt' natuurlijk mooi dat ze een gebaar maken dat je tot 1 maart kosteloos je abonnement kunt annuleren. In werkelijkheid kom je hiermee alleen maar verder in de problemen.

In mijn situatie voor 12 januari had ik een ADSL aansluiting van KPN. Deze aansluitingen zijn allemaal door de monteur onklaar gemaakt. Ook mijn Ziggo aansluiting is inmiddels afgesloten. Mijn oude router (ExperiaBox van KPN) heb ik inmiddels ook niet meer... Terug naar de oude situatie is dus niet meer mogelijk.

Dus met het annuleren van het abo kom je nog geen steek verder! Alternatief (in mijn regio) is het overstappen naar Ziggo. Maar die rekenen zowieso weer 29,95 extra voor het maken van een aansluiting voor een niet-abonnee ( :shock: )

Daarnaast heeft Ziggo ook geen Eredivisie Live in hun pakket en onbeperkt bellen (alleen naar Ziggo abo's) Per saldo kan ik dus het beste mijn Goud pakket houden...

Toch voel ik me ernstig benadeeld; met name doordat je je zo machteloos voelt!

Groeten, Marc

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 feb 2010 19:55
door willemc
KPN maakt het nu wel echt erg.

Ererdivisie live wordt uit het pakket gehaald omdat er nveel vraag is naar HD. (zie eerdere posters)

En dit "aanbod" vandaag per mail gekregen.

Geachte heer/mevrouw,

Beleef de medaillerace van uw helden alsof u zelf in Vancouver bent. Kippenvel bij het volkslied. Dat kan nu met het HD tv-pakket van KPN Glasvezel. HD tv staat voor High Definition Television en is de nieuwe manier van televisie kijken. Het beeld is tot wel vijf keer scherper. Ook kleuren worden intenser en het geluid superieur. Daardoor lijkt het alsof u er zelf bij bent en wordt tv-kijken een belevenis.

Voor €10,- per maand heeft u het HD tv-pakket al in huis. Dit pakket bestaat nu uit 9 HD zenders, waaronder de publieke, commerciële en Belgische omroepen. Ook zitten themazenders in het pakket zoals Discovery en Animal Planet. Voor 1 mei wordt het HD tv-pakket gratis uitgebreid naar 14 HD kanalen.

Klik hier voor meer informatie over het HD tv-pakket of om direct te bestellen.

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 08 feb 2010 18:45
door jandee126
Ook ik heb geprotesteerd tegen de inkrimping van het zenderpakket. De zenders ned 1,2 en 3 en discovery worden al in HD kwaliteit uitgezonden; kijk maar naar de kanalen 781, 782 en 783 voor de nederlandse zenders en kanaal 795 voor Discovery HD. Daarnaast worden op dit moment ook 6 sportzenders van Sport1 uitgezonden (vanaf kanaal 231). Ik snap niet goed waar KPN mee bezig is, maar ik voel me wel op zijn zachtst gezegd "beetgenomen" door KPN. Bovendien verwacht ik van KPN dat op het glasvezelkanaal alleen maar zenders in HD kwaliteit worden doorgegeven. Het is van de zotte dat ik, daar waar ik kies voor de hoogste kwaliteit in het duurste pakket, voor zogenaamde nieuwe zenders in HD kwaliteit extra moet betalen tov het zilverpakket. Het meest belachelijke vind ik dat KPN geen alternatief aanbiedt; als je het er niet mee eens bent, dan zeg je maar op.
Wat mij betreft mogen ze de pornozenders in een apart pakket aanbieden tegen een vergoeding, als ze eredivisielive maar handhaven. Overigens heb ik op mijn klachtenbrief nog geen reactie van KPN ontvangen. Maar gezien hetgeen op dit forum is vermeld, weet ik wat voor antwoord ik kan verwachten. Zou nog meer publiciteit zoeken helpen?

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 13 feb 2010 21:42
door henriette1608
wij hebben pakket brons en pluspakket maar zijn het ook niet eens met het verdwijnen van de hd zenders.
kpn staat voor:
waardeloze levering termijn.
veel elende met het onterecht inhouden van geld van oude kpn diensten (het net en digitenne)
een te trage decoder.
en wel meer betalen.
wij gaan opzeggen de arrogantie die ik hier lees wat betreft kpn zijn we helemaal zat.
kpn gefeliciteerd met waardeloze service.arrogantie en het hebben van alleen een blik op inhaligheid.

henriette de wit

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 03 mar 2010 20:30
door oscarm
Nu net weer eens contact gehad met de Kpn, want tot mijn verbazing ( of niet) heb ik nu al dus geen Eredivisie live meer. Kpn zegt dat dit een foutje was en dat ik binnen een paar dagen weer kan kijken. Echter ik moet nu al wel € 12.50 betalen maar uit coulance !!! zullen ze deze uiterlijk binnen 4 maanden terug storten.

Ik heb hier echt geen woorden voor !!

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 03 mar 2010 21:06
door _Alfred_
Ook ik ben de dupe van de wijziging.

Ik heb een klacht bij KPN gemeld en kreeg hetzelfde standaard antwoord.
Dus, toen zat er maar één ding op..........

Ik heb het contract met KPN opgezegd en ben weer klant van Ziggo. Dit is de enige manier om je ongenoegen echt kenbaar te maken. Aan mij hebben ze geen cent verdiend, door hun domme actie.

Groeten Alfred, en ik hoop dat goed voorbeeld doet volgen.

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 mar 2010 10:19
door oscarm
Dat is een optie. Maar in mijn woonplaats ( Apeldoorn) kan ik nog niet echt een goed alternatief vinden. Als we iets willen beginnen tegen KPN moet het volgens mij collectief gebeuren en via de media anders nemen ze je echt niet serieus. Ze zullen wel ingecalculeerd hebben dat ze met deze actie klanten kwijt raken maar gaan rustig verder met hun woeker praktijken.

De internetsnelheid waarmee ze adverteren klopt trouwens bij mij ook voor geen meter. Heb diverse tests gedaan en kom vaak niet verder dan 7mb.......

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 mar 2010 10:45
door Sharky_80
Ik zit (zoals in een post ergens hierboven) met hetzelfde probleem... ok ik had graag opgezegd maar er is eigenlijk geen alternatief voorhanden. En dat heeft KPN zelf ook wel door! Vandaar dat ze dit soort beslissingen er gewoon kunnen doorjassen.

En als consument sta je met je rug tegen de muur en heb je niets in te brengen. Dat gevoel maakt het juist zo erg!

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 mar 2010 12:04
door Quisquid
Ook ik heb een digitaal zenderabonnement via de glasvezelkabel die tot in de woning ligt. Niet bij KPN overigens. Voor de vier zenders Eredivisie Live 1, 2, 3 en 4 samen zou mij dat EUR 10,95 per maand extra kosten, maar daaraan heb ik geen behoefte.

Wat het KPN-abonnement van de oorspronkelijke poster betreft:
als afgesproken is dat Eredivisie Live de eerste zes maanden gratis zou worden doorgegeven, moet KPN zich daaraan houden.
Dat de aanbieding nog steeds bestaat voor nieuwe klanten, terwijl jij na zes maanden abonnementsgeld moet betalen, is geen oplichting. Het is een welkomstaanbieding die is gekoppeld aan een nieuw abonnement, niet een tarief dat voor iedereen geldt tot een bepaalde datum. Daar is dus niets mis mee.

Een kabelaar kan niet verplicht worden tot in de eeuwigheid altijd maar hetzelfde zenderaanbod door te geven (alleen de nationale publieke zenders en de regionale zender van je provincie moet hij wettelijk verplicht in zijn pakket hebben zitten). En ook niet altijd voor dezelfde prijs.
Dat zal de kabelaar ook wel in zijn algemene voorwaarden hebben staan.
Wel moet hij wijzigingen tijdig doorgeven, waarna je de gelegenheid hebt van abonnementsvorm te veranderen of wellicht het abonnement op te zeggen.

Uiteraard moet een aan de klant gedane toezegging gedurende een bepaalde eriode een of meer zenders gratis te leveren, wel gestand worden gedaan. Doet KPN dat niet, dan kun je KPN aan de overeenkomst houden.

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 mar 2010 12:13
door Quisquid
Sharky_80 schreef:Ik zit (zoals in een post ergens hierboven) met hetzelfde probleem... ok ik had graag opgezegd maar er is eigenlijk geen alternatief voorhanden. En dat heeft KPN zelf ook wel door! Vandaar dat ze dit soort beslissingen er gewoon kunnen doorjassen.

En als consument sta je met je rug tegen de muur en heb je niets in te brengen. Dat gevoel maakt het juist zo erg!
Alternatieven zijn er meestal wel.
Als je geen keuze hebt tussen meerdere kabelaars (in sommige plaatsen is die keuze er wél), bijvoorbeeld via de glasvezel of via de "oude" kabel, zoals die van UPC, is er ook nog de mogelijkheid van de Digitenne (ook KPN) of van een eigen antenne (meestal is dat dan een satellietontvanger).

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 mar 2010 15:53
door Sharky_80
Ja, dan heb je het alleen over televisie... In mijn geval heb ik het over televisie, internet en telefonie...

En terug naar de oude situatie kan ook niet, omdat al mijn oude aparatuur al ge-deinstalleerd en deels weg is...

Het enige alternatief zou Ziggo zijn... Maar dat is lood om oud ijzer..

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 05 mar 2010 16:17
door oscarm
Bij mij net zo. Ik ben niet voor niets weg gegaan bij UPC omdat dat ook al zo'n waardeloos bedrijf is.

@Quisquid

Het is niet waar wat je schrijft, want ik heb een abonnement afgesloten voor € 75 (goud) inclusief Eredivisie live. De actie was alleen het eerste half jaar betaal je slechts €60. Dit heeft tot 28 februari op hun site gestaan. Nu halen ze Eredivisie live uit het pakket maar ik moet nog wel steeds € 75 betalen voor mijn abonnement. Ipv Eredivisie live krijg ik op termijn een paar zenders terug in HD kwaliteit, deze zenders heb ik nu ook al echter niet in HD. Het feit dat je als klant ook het contract mag verbreken, geeft al aan dat ze iets doen wat niet klopt.

Dit noem ik oplichten van mensen.

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 08 mar 2010 12:19
door Thaleonoor
Aloha allen:)

Kan me voorstellen dat een ieder niet erg content is met hetgeen de kpn aan het uitvoeren is, voor mezelf maakt het me niet uit of er wel of geen voetbal te zien is en voor mij was eredivisie geen extra reden om dit pakket aan te schaffen.

Wat mijn probleem wel is is dat de kpn ook in het zilver pakket alle hd-zenders heeft weggehaald, en ervoor in de plaats niets heeft teruggezet.
Als een kpn-topman een auto koopt, ermee wegrijd en deze enkele weken
gebruikt en vervolgens zijn auto wil starten en bemerkt dat de dealer de wielen er zomaar afgehaald heeft en meld dat hij deze voor 12,50 extra er weer bij mag hebben, zal hij zich ook even achter de oren krabben lijkt me.
Ook is de daadwerkelijke snelheid die aangeboden word en die waarmee geadverteerd word erg verschillend als we het over het internet hebben.
Al met al vind ik het erg jammer dat klanten op deze manier behandeld worden, maar dat we wel elke maand op tijd moeten betalen, om extra kosten te vermijden.
Ik ga vandaag maar weer eens een poging wagen iemand van de kpn te overtuigen van hun eigen wangedrag t.o.v. de betalende klant, hopende dat
het ooit een keer word zoals het hoort te zijn, namelijk: waar krijgen voor je geld.

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 08 mar 2010 13:10
door oscarm
Op dit moment is het zelfs nog erger. Ik zou volgens de KPN in iedergeval tot einde competitie naar Eredivisie live kunnen kijken. Nu hebben ze me "per ongeluk " toch afgesloten. Na dit gemeld ( 3 maart ) te hebben zou ik binnen een paar dagen weer aangesloten worden. Afgelopen zaterdag nog maar eens gebeld of dat ging lukken. Kreeg echter als antwoord dat dit nog wel 1 a 1.5 week zou kunnen duren omdat er een storing is.

Ben dus nu heel benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben? Want krijg toch sterk het idee dat ik helemaal geen Eredivisie Live meer kan kijken, omdat ik nog geen bevestiging heb gegeven op de vraag of ik het abonnement wil houden na einde competitie

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 10 mar 2010 13:01
door dijaru1704
oscarm schreef:Op dit moment is het zelfs nog erger. Ik zou volgens de KPN in iedergeval tot einde competitie naar Eredivisie live kunnen kijken. Nu hebben ze me "per ongeluk " toch afgesloten. Na dit gemeld ( 3 maart ) te hebben zou ik binnen een paar dagen weer aangesloten worden. Afgelopen zaterdag nog maar eens gebeld of dat ging lukken. Kreeg echter als antwoord dat dit nog wel 1 a 1.5 week zou kunnen duren omdat er een storing is.

Ben dus nu heel benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben? Want krijg toch sterk het idee dat ik helemaal geen Eredivisie Live meer kan kijken, omdat ik nog geen bevestiging heb gegeven op de vraag of ik het abonnement wil houden na einde competitie
Ik had het zelfde probleem . had al ruim een week geen voetbal meer ik heb goud 60Mbit Down/700kb/sec Up
Nu is er vanacht om 00:00 een upgrade bij ons in almere geweest en ik heb nu de eredivisie weer terug . en ook mijn snelheid is verhoogt van 60mbit naar 100mbit down en 10mbit Up
denk dat je even je reciever opnieuw moet starten dan kijken of ze weer tussen staan .

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 10 mar 2010 17:53
door Bob Schurkjens
Het "leuke" aan deze KPN-verrassingen is altijd dat je wel kan opzeggen, maar dat je de eenmalige kosten die je hebt betaald bij aanvang van het abonnement NIET geheel of gedeeltelijk terugkrijgt.

Een hele slimme manier van KPN om de drempel te verhogen om op te zeggen.

Bij Digitenne heeft KPN hetzelfde gedaan: nieuwe klanten die bijvoorbeeld nog maar een maand Digitenne hadden en 25 euro eenmalige kosten (administratie- of aansluitkosten) hadden betaald, confronteren met een prijsverhoging van 14% per maand. Kosteloos opzeggen uiteraard mogelijk (KPN is wettelijk verplicht dit aan te bieden). Maar de 25 euro aansluitkosten ben je kwijt.

Providers zouden dus wettelijk verplicht moeten worden om de eenmalige kosten óók terug te betalen wanneer door de klant binnen de minimum contracttermijn opzegd wordt wegens tariefsverhoging.

Re: KPN wijziging zenderpakket glasvezel(goud)

Geplaatst: 10 mar 2010 19:51
door oscarm
Ik had het zelfde probleem . had al ruim een week geen voetbal meer ik heb goud 60Mbit Down/700kb/sec Up
Nu is er vanacht om 00:00 een upgrade bij ons in almere geweest en ik heb nu de eredivisie weer terug . en ook mijn snelheid is verhoogt van 60mbit naar 100mbit down en 10mbit Up
denk dat je even je reciever opnieuw moet starten dan kijken of ze weer tussen staan .
Bedankt voor je tip, maar helaas werkt het bij mij dus niet. Ga maar weer eens bellen. Laat de uitkomst nog wel weten