Je bedoelt dat we subsidie kunnen aanvragen vanwege ontwikkelingshulp naar Nigeriawitte angora schreef:Hoezo, wat is daar mis mee dan? Als je een ander daar mee kunt helpen?Volgens mij zijn er hele volksstammen die nog JA klikken als er staat "wilt u dit virus installeren, en al uw gegevens naar Nigeria zenden?"
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SPAM ING
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: SPAM ING
Gezien de beperkte kennis van de Nederlandse taal bij veel Nederlanders zal het mij niet verbazen dat er hele grote groepen zijn die het geeneens opvalt dat die mails zo belabberd geschreven zijn....boko111 schreef:Daarom is het belangrijk zulke mailtje goed door te lezen je kan er dan al snel achter komen of z'n mailtje betrouwbaar is.
De grammatica is soms tenenkrommend e.n lachwekkend
Overigens, een dergelijk e-mailbericht met behoorlijk ongebruikelijk Nederlands cq veel spelfouten kun je het beste meteen de prullenbak in gooien.
Ow, er was me al iemand voor
Dit is geen spam, dit is phishing.
De TAN-codes van de ING zijn echt pre-historisch. Geen wonder dat daar zoveel ongelukken mee gebeuren.
De TAN-codes van de ING zijn echt pre-historisch. Geen wonder dat daar zoveel ongelukken mee gebeuren.
Guardian72 schreef:Volgens mij zijn er hele volksstammen die nog JA klikken als er staat "wilt u dit virus installeren, en al uw gegevens naar Nigeria zenden?"BBCS schreef: Strekking van het verhaal: mensen weten niet wat er aan de hand is, en klikken maar overal op.
En dan boos worden op fabrikant, winkelier, IT support of wie dan ook - maar totaal niet in staat zijn te begrijpen dat zij toch echt de mist in gegaan zijn door domweg op JA te klikken.
Men is (zo blijkt uit diverse fora) inderdaad zo lomp om persoonlijke gegevens in te vullen en overal "ja"op te zeggen zonder te lezen waar het over gaat!
Ik krijg wekelijks nep ING-mail.
De meeste komen in mijn spambox terecht.
Die enkele die in mijn gewone mailbox terecht komt vis ik er zo uit.
Het taalgebruik, de vragen/opmerkingen en de links in de mails zijn zooo overduidelijk NIET van de ING dat je wel heeeeeeeeeel erg naief moet zijn om er op te reageren!
Guardian72 schreef:Volgens mij zijn er hele volksstammen die nog JA klikken als er staat "wilt u dit virus installeren, en al uw gegevens naar Nigeria zenden?"
Beide opmerkingen kloppen volledig.GJvdZ schreef:Gezien de beperkte kennis van de Nederlandse taal bij veel Nederlanders zal het mij niet verbazen dat er hele grote groepen zijn die het geeneens opvalt dat die mails zo belabberd geschreven zijn....
Pas op, er is weer een phishing e-mail die rondgaat. Deze verleid je om informatie in te winnen omtrend het omzetten van je aflossingsvrije hypotheek. Deze mail is niet van de ING afkomstig!
Geachte heer xxxxxxxx,
Vraagt u zich af of u uw hypotheek moet omzetten in een Bankspaarhypotheek? De overheid heeft u hier onlangs meer tijd voor gegeven. Het omzetten van uw hypotheek is niet noodzakelijk om uw hypotheekrenteaftrek te behouden, maar kan wel gunstig voor u zijn.
Is het omzetten voor u interessant?
Aan de hand van een aantal vragen kunt u nagaan of het omzetten van uw hypotheek in een Bankspaarhypotheek voor u interessant is. Blijkt dit het geval te zijn? Neemt u dan uiterlijk vrijdag 22 februari 2013 contact met ons op. We zullen dan ons uiterste best doen om de omzetting nog op tijd voor u in orde te maken.
Afmelden
Alle genoemde tarieven zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Let op! Ga voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van de ING zullen nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord, activeringscode, TAN- of PAC-codes van Mijn ING vragen. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook.
Om er zeker van te zijn dat de ING e-mails goed aankomen, voeg [email protected] toe aan uw adresboek of safe list.
Deze e-mail is afkomstig van ING Bank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam, Handelsregister nr. 33031431.
Is er werkelijk nog een hond die actie onderneemt na het ontvangen van dergelijke emails
Ik snap er niks van.
Ik snap er niks van.