LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:klopt wat je zegt.
Ik heb al veel gevechten met dsb etc achter de rug, nu probeerde ik een laatste poging om een fallisement uit de weg te gaan en voorstellen naar dsb om het tocht te doen slagen,
Had inmiddels alweer nieuwe baan en mijn vrouw was ook al zoekende.
Alles net niet toereikend, maar waren ermee bezig.
Het LBIO besluit wel even een beslag op het loon te leggen, omdat dochterlief wel even een extra zakcentje wil hebben.
Hierdoor kan de hypotheek niet volledig betaald worden.
Ondanks het feit dat ze dat weten en dat het een fallisement tot gevolg heeft, zegt het LBIO simpelweg dat ze hun belangen naleven en die van hun clienten.

( ze doen immers toch gewoon hun werk ). tja wie doet je wat.

Een kort geding ga ik even navragen, maar mijn advocaat begint nu ook al te sodemieteren van eerst wil mijn baas geld zien anders mogen we u niet verder helpen, pfffffffffff word steeds gekker

Krijgt u geen gefinancierde rechthulp in uw zaak?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Nee ook weer zoiets leuks.
Er word gekeken naar 2 jaar geleden hoe de financiele situatie toen was, toen werkte ik dus nog gewoon.
Een peiljaarverlegging aanvragen kan ook, echter zie je dan dat de schadevergoeding meegeteld word alszijnde inkomsten uit arbeid, en het maakt dan niet uit of je die gebruikt hebt voor achterstallige betalingen.
Ik ben toen door de belasting aangeslagen wegens loonbelasting, en droeg bijna 50% af aan de belasting.
Toch wordt dit bedrag meegeteld in het nieuwe jaar waardoor je ondanks peiljaarverlenging hoger uitkomt, of je ze nu hebt of niet.
Met andere woorden, betaal je eigen advocaat maar met de fictive bedragen die je niet hebt.

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Welkom in Nederland, het land waar iedereen zo rijk is, waar de gebraden kippen in de mond vliegen, waar iedereen gelukkig en tevreden is, het land der beloften.
:(

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

In en In triets dit verhaal.
Ik kom zelf ook een gescheiden gezin, maar heb altijd respect gehad voor allebei mijn ouders. Zelfs nadat ik erachter kwam waardoor ze gescheiden zijn.

Met mijn schoonouders is het ook enigzins fout gelopen, ook mijn schoonmoeder sprak alleen maar kwaad over mijn schoonvader, terwijl mijn schoonvader dit niet deed.

Ik vind het zoiezo al raar dat je als kind vanaf je 18de nog alimentatie kunt vragen van voorgaande jaren. Dit zou in mijn ogen niet moeten kunnen, en al helemaal niet als je je dochter nooit meer gesproken of gezien hebt. En jij daardoor in zware problemen komt.
Ik moet ook zeggen dat ik de moeder niet snap, ik zou als mij dit overkomt toch wel mijn kids goed onderhanden nemen om dit nooit te flikken bij hun vader. Ongeacht of ik nu ook ruzie met ze zou hebben of niet, ze zouden van mij een draai om hun oren kunnen krijgen.
Want zo lijkt het wel de lusten maar niet de lasten van je dochter naar jou toe.
En dan op zo'n manier je tegen te werken en de afgrond in te dumpen met je nieuwe gezinnetje.
Ik hoop voor jou dat het geweten van je dochter een flinke knauw krijgt, en ze gaat beseffen wat ze hiermee wil bereiken.

Er word vaak gezegd dat de vaders rotzakken zijn etc etc, maar als ik sommige verhalen lees en hoor dan kunnen vrouwen er ook heel wat van om hun man het onmogelijk te maken een nieuw leven op te bouwen.


Ik hoop voor dat er een oplossing gevonden kan worden, iig heel veel sterkte hiermee. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je dochter studeerd mag ze alimentatie eisen tot haar 21 ste (geloof ik), zodra je dochter stopt met studeren en zou gaan werken dan houd de alimentatie direct op.

Niet dat je daar wat aan hebt, maar begrijp volledig je frustratie zeg.
Wat een in en in gemeen mens is je dochter, bah !

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Als je dochter studeerd mag ze alimentatie eisen tot haar 21 ste (geloof ik), zodra je dochter stopt met studeren en zou gaan werken dan houd de alimentatie direct op.
Dat is idd iets wat je uit zou kunnen zoeken of ze nog studeerd of al werkt, dan ben je gelijk van die kopzorgen af.
Goed idee van jou chocomelk :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hier nog wat informatie erover:
http://www.jurofoon.nl/alimentatie/wat_ ... ntatie.asp
Wat is kinderalimentatie?
A. Kinderalimentatie in onderling overleg

Over alimentatie voor minderjarige kinderen kunnen uw ex-partner en u als ouders in het echtscheidingsconvenant een afspraak maken. In dat geval bekijkt de rechter of het overeengekomen bedrag naar verhouding niet veel te laag is. Als de rechter dat nodig vindt, kan hij of zij een ander bedrag vaststellen.

Kinderalimentatie loopt door tot het kind 21 jaar wordt. Dit betekent dat de afspraak tussen uw ex-partner en u (de ouders) moet worden vervangen door een afspraak tussen de betalende ouder en het kind, als het kind 18 jaar wordt. Het kan zijn dat dan hetzelfde bedrag wordt afgesproken, maar er kan ook een andere afspraak worden gemaakt. Is het kind op het moment dat uw partner en u uit elkaar gaan 18, 19 of 20 jaar, dan moeten de betalende ouder en het kind samen afspreken welk bedrag het kind als bijdrage in de kosten van levensonderhoud en studie van de ouder krijgt.

Bij meerderjarige kinderen speelt de Wet studiefinanciering een rol. Als het kind studiefinanciering heeft en er wordt een relatief laag alimentatiebedrag afgesproken, kan het zijn dat het kind voor een hoger bedrag wordt gekort op de aanvullende beurs.

B. Kinderalimentatie via de rechter

Wanneer u als ouders samen geen afspraken kunt maken over kinderalimentatie voor een minderjarig kind, dan stelt de rechter een bedrag per kind vast dat meestal maandelijks moet worden betaald.

De rechter kan ook voor meerderjarige kinderen tussen 18 en 21 jaar een bedrag vaststellen dat de meerderjarige van de ouder(s) moet krijgen als ouder(s) en kind er niet samen uitkomen. In de beslissing van de rechter staat wanneer de eerste betaling moet worden gedaan. De rechter kan in de beslissing ook voorwaarden opnemen
Wie heeft overigens het bedrag vastgesteld van de hoogte van de alimentatie
die je dochter denkt te krijgen ?

ps. trek je niets aan van het LBIO :wink:

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Vastgesteld in het vonnis 2006. 280,- euro per maand met de jaarlijkse verhoging van 6% p/j.
En trek je niets aan van LBIO zou ik wel willen, maar ze leggen wel even beslag op loon.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

elmo43 schreef:
Als je dochter studeerd mag ze alimentatie eisen tot haar 21 ste (geloof ik), zodra je dochter stopt met studeren en zou gaan werken dan houd de alimentatie direct op.
Dat is idd iets wat je uit zou kunnen zoeken of ze nog studeerd of al werkt, dan ben je gelijk van die kopzorgen af.
Goed idee van jou chocomelk :D
Zeker goed van chocomelk. :D Stel dat de dochter al werkt,
hoeft er niets
betaald te worden en in het andere geval, wordt er rekening gehouden
met ook haar inkomsten t.w. studiefinanciering of een extra baantje,
volgens mij.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

EagleOne2002 schreef:Vastgesteld in het vonnis 2006. 280,- euro per maand met de jaarlijkse verhoging van 6% p/j.
En trek je niets aan van LBIO zou ik wel willen, maar ze leggen wel even beslag op loon.

Weet je wel of je dochter studeerd of werkt ?
Dat is erg belangrijk nu even in je 'zaak'.

Als je dochter studeerd maar een bijbaantje heeft kan je het bedrag opnieuw
laten berekenen en dan zal je zeer waarschijnlijk veel lager uitkomen.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 09 feb 2010 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Als ik het zo eens lees op de site LBIO, dan moet er eerst heel wat zijn gebeurd voordat er daadwerkelijk beslag geegd mag worden op jouw loon.

Heb je het al gelezen en is idd aan al die stappen voldaan, of is er per direct beslag gelegd op je loon??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat ik niet begrijp is dat in onderling overleg je de goedkeuring hebt
gekregen dat je geen alimentatie hoefde te betalen aan je ex (voor je kinder(en)), maar het is wel vastgesteld in 2006.

Als jou ex het op papier voor je zet dat zij de goedkeuring ervoor heeft gegeven dat je geen alimentatie hoefde te betalen tot je dochter 18 was, heeft je dochter geen poot om op te staan ivm de met terugwerkende kracht betaling.
Wel naar haar 18 de.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Dit klopt wat jullie zeggen, echter komt de rechtzaak pas over maanden aan de orde, dan zit de kans erin dat ze terug moet betalen, echter is het kalf an al verdronken.
ik krijg niets lopende die dit alles stopzet tot na onderzoek.
Dat is wat ik bedoel met de wet moet aangepast worden.
Eerst word er verwacht dat je gewoon betaald, in dit geval met loonbeslag waar ik niks tegen kan doen.
Achteraf als je gelijk hebt, dan zie je mischien de centen terug, maar het gaat me niet om de centen dan, het gaat erom dat ik op dit moment moet betalen en dat het niet gaat, en de moeizame betaling naar de hypotheek verstrekker zodanig in de knel komt dat het huis verkocht moet worden.
De rechtsgang zou moeten zijn, dat eerst een onderzoek naar draagkracht moet komen, en kijken of zij inderdaad behoeftig is, dan pas tot actie komen.
Niet eerst alles kapot laten maken en dan achteraf sorry zeggen, foutje tot ziens!
Ik krijg de kans niet om eerst te bewijzen dat ze werkt cq wat dan ook, er moet eerst betaald worden, en over 5 tot 6 maanden mag ik aantonen of ik gelijk heb of niet.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Chocomelk schreef:Wat ik niet begrijp is dat in onderling overleg je de goedkeuring hebt
gekregen dat je geen alimentatie hoefde te betalen aan je ex (voor je kinder(en)), maar het is wel vastgesteld in 2006.

Als jou ex het op papier voor je zet dat zij de goedkeuring ervoor heeft gegeven dat je geen alimentatie hoefde te betalen tot je dochter 18 was, heeft je dochter geen poot om op te staan ivm de met terugwerkende kracht betaling.
Wel naar haar 18 de.
De allimentatie was vastgesteld op 280 euro op papier destijds, echter hebben we onderling besloten deze regeling te treffen, en heeft altijd goed gewerkt tot dochter 18 werd

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Even brainstormen:

Is er een mogelijkheid dat je aanspraak maakt op de kinderbijslag voor uitwonende/studerende kinderen?

Immers, je betaalt aan haar levensonderhoud terwijl ze nog onder de 27 is.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

elmo43 schreef:Als ik het zo eens lees op de site LBIO, dan moet er eerst heel wat zijn gebeurd voordat er daadwerkelijk beslag geegd mag worden op jouw loon.

Heb je het al gelezen en is idd aan al die stappen voldaan, of is er per direct beslag gelegd op je loon??
Ik kreeg een brief waarin stond dat ik niet of nauwelijks mijn betalingen verichte aan mijn dochter, en als ik per omegaande het bedrag op haar rekening wou storten.( wist niet eens waar ze woont, laat staan haar rekening nummer ).
Vervolgens persoon pronk gebeld en verhaal uitgelegd.
Deze zei ik handel na het vonnis in 2006, en in opdracht van uw dochter.
Ik heb een avocaat ingeschakeld die een brief stuurde om alle acties te staken tot na de zitting.
LBIO stuurt vervolgens een brief na dochter of ze wilde dat LBIO wachten tot na de zitting, anders liep ze kans alles terug te moeten betalen.
Antwoord dochter: nee ik wil het nu.
Vervolgens krijg ik van werkgever te horen er wort beslag op je loon gelegd.
Zo is het gegaan

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

witte angora schreef:Even brainstormen:

Is er een mogelijkheid dat je aanspraak maakt op de kinderbijslag voor uitwonende/studerende kinderen?

Immers, je betaalt aan haar levensonderhoud terwijl ze nog onder de 27 is.
Ik heb nooit kinderbijslag ontvangen dit ging allemaal naar de ex.
Daarbij studeert ze niet zover ik weet,

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Chocomelk schreef:Als je dochter studeerd mag ze alimentatie eisen tot haar 21 ste (geloof ik), zodra je dochter stopt met studeren en zou gaan werken dan houd de alimentatie direct op.

Niet dat je daar wat aan hebt, maar begrijp volledig je frustratie zeg.
Wat een in en in gemeen mens is je dochter, bah !
Als ze zou studeren tot 25 jaar zelfs, maar wel met aantoonbare goede resultaten

witte angora
Berichten: 30987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Vervolgens krijg ik van werkgever te horen er wort beslag op je loon gelegd.
Zo is het gegaan
Ik denk dat Deurwaarder Mark hier het beste zinvolle informatie kan geven.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Als ze idd niet studeerd maar wel wekt al is dit maar 20 uur ofzo, dan heeft ze geen recht van spreken.
Hoe je daar achter kunt komen weet ik ook niet zo gauw maar dat zou je advocaat uit kunnen zoeken voor je.
Mocht dus blijken dat zij een baan heeft dan kan ze fluiten naar de alimitatie, en behoort de terug draaing van loon beslag.

Het is toch te zot voor woorden dat niemand je hiermee kan helpen of dat je per direct een spoed kort geding aan moet kunnen spannen om het ongedaan te maken.
En dat je eerst de rechtzitting moet afwachten wat de rechter dadelijk gaat oordelen, met dan in de hoop dat jij je geld terug ziet.
Word nog een hels karwei zo :?

Gesloten