Als je als ouder beweert dat het gedekt is door de verzekering én je negeert brieven van de deurwaarder, dan ben je in mijn ogen fout.rattaplan schreef:VioletPrue, je hebt zeker een punt we kennen de situatie en omstandiogeheden niet precies, topicstarter geeft ook weinig informatie hierover (logisch natuurlijk). kijk je kan zeggen dat zij misschieen een rotjeugd heeft gehad etc. Andersom kan natuurlijk ook. Dat de ouders veel problemen met haar hebben gehad etc. en dat dit de druppel voor de ouders is.
Dan hadden de ouders nadat zij de eerste brief van de deurwaarder gekregen hadden, aan de bel moeten trekken bij de dochter.
Of 1/3 voor de dochter omdat zij van niets heeft geweten en 2/3 voor pa en ma, omdat zij de kosten onnodig hoog hebben laten oplopen, door de deurwaarder te negeren.rattaplan schreef:Ik zou gelet op de argumenten over de minderjarige leeftijd dan maar voorstellen om de kosten te delen. 17 t/m 19 jaar de beugel gehad. Dus 1/3 kosten voor ouders (toen zij 17 was) en 2/3 kosten voor dochter. (op haar 18 en 19 jarige leeftijd, volwassen)
Maar moet de dame op de blaren zitten, omdat pa en ma op zwart zaad zitten?rattaplan schreef:Kijk dat met dat koophuis etc. bedoel ik meer in de zin van dat de dochter nu wss een goede toekomst tegemoet gaat en het voor haar ouders er op dit moment niet zo rooskleurig uitziet. Om dan (om geld) op zo'n manier naar je ouders toe te reageren vind ik niet netjes. Zeer zeker niet door haar vriend.
En dat haar vriend een koophuis heeft, wil niet zeggen dat zíj het goed heeft?
Klopt, maar dat moet ook mogelijk zijn.rattaplan schreef:Werken naast je studie is trouwens ook nooit iemand slechter van geworden hoor.VioletPrue schreef:Vriendin studeert immers en heeft enkel een beurs.
Da's geen vetpot.
Als vriend fulltime werkt, moet het huishouden gedaan worden en vriendin zal ook moeten studeren.
Hier gaat ook tijd in zitten, en mensen onderschatten dit ernstig.
Maar ik ben met je eens dat werken een optie is.
Maar daar heb je echt niet meteen € 2700,- mee tevoorschijn getoverd.