LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door devious »

Wat mij hierzo vooral opvalt is dat de boze mensen naar een provider bellen met op voorhand de gedachte dat het de schuld van de provider is dat er geen internet is,of omdat de verbinding slecht is en/of verbreekt.Dan krijgen die mensen uiteraard te horen dat de Helpdeskmedewerker wat info van hun wil,maar dat willen ze dan weer niet geven,of liegen erop los.En wellicht niet eens met opzet,maar gewoon omdat ze bellen omdat ze een bepaald antwoord willen horen.En dat krijgen ze dan niet.Valt tegen en hup...weer een k*t-provider erbij.
Kabels kunnen niet slijten en het heeft altijd gewerkt,dus het is niet de schuld van de consument.Vreemd dat ze wel begrijpen dat autobanden wèl slijten,en dat als je problemen met je auto hebt je niet boos gaat bellen naar het tank-station.

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door suz123 »

devious heeft wel gelijk.. Want wees eerlijk...
Een provider is goed tot je problemen hebt.. Werkt het een keer niet is het meteen een *** provider. En ook al zal het idd een keer bij de provider liggen.. Het is techniek en dat kan dus kapot gaan en er komt ook mensen werk aan te pas dus er kan eens wat fout gaan. Mensen lijken daar geen begrip voor te hebben. Terwijl als ze in hun werk een fout maken het ook vast niet altijd direct opgelost hebben (oke ligt er beetje aan wat voor werk je doet)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Devious:

Ik ken, uit eigen ervaring, beide zijden van de medaille.

Ja, je hebt mensen (gebruikers) die zelf een fout maken, maar daar de serviceprovider (telecom, internet, TV) de schuld van geven - en ook niet mee willen werken. (Wilt u het modem resetten? "waarom, dat doet het, want er brand een groen lampje, zorg maar dat het werkt, ***")

Maar ook als consument heb ik bij helpdesks dramatisch slechte ervaringen.
Als internet niet werkt, weet ik ook dat ik
- kabels moet chechen
- modem moet resetten
- PC (eventueel) opnieuw opstarten
- ip adres release/renew

nou ja- het hele riedeltje.
Als je na al die checks nog niets hebt - bel je de helpdesk, en meld je alles wat je gedaan hebt. Maar nee - dan nog ligt het aan mijn PC of mijn aansluiting.
Bij deze provider (ziggo) kwam ik na 4 maanden klagen eindelijk een iets inteligentere helpdesk medewerker tegen - dwz, een die ook naast het standaard script kan denken - en wat bleek - het modem was toch defect.
Daarna nog 5 maanden moeten zeuren om een redelijke vergoeding - maar ja.
Probeer dan, als klant, nog maar eens redelijk te blijven.

Kan natuurlijk zijn dat Ziggo een schoolvoorbeeld is van hoe het niet moet.

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door suz123 »

@Guardian72
Dat een helpdeskmedewerker toch alles wil controleren ook al heb jij alles gecheckt vind ik niet raar. Die zal bv tijdens het uitvoeren van die handelingen kijken of hij veranderingen ziet op de lijn.

Daarnaast lijkt me dat je pas ophangt tot er een oplossing wordt geboden. Ik zou zelf niet ophangen als ik die dingen moet door lopen en ze niet geloven dat ik dat al gedaan heb.

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier deed de TV het laatst ook niet. Blauw beeld, op welke zender ik ook drukte. Dus bijna Lijbrandt gebeld, tot mijn oog op de kabel viel... :shock:

De krabpaal van de kat stond toen naast het antennekastje, blijkbaar heeft mevrouw Witte Angora het voor elkaar gekregen tijdens het nagels scherpen de stekker uit het antennekastje te peuteren. :? En dan heb je inderdaad geen beeld. :lol:

Is natuurlijk ook de schuld van de provider, maar ik heb ze toch maar niet gebeld. :wink:

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Had niet verwacht dat dit topic nog zou lopen.

Maar idd kan er thuis altijd iets fout gaan en ook met kleine stekkers als je een kat hebt lopen.

Ziggo vind ik een belabberde service hebben en wordt dik betaald door klanten.
Nogmaals, ik blijf altijd heel erg vriendelijk, tot ze mij anders gaan behandelen, maar dan denk ik maar, dat is hun onmacht.

Tot nu toe heb ik geen klagen, ja over sommige wel, maar dat heeft dan weer niets te maken met internet providers.

Maar dan ga ik ook een stapje hoger en dan komen ze me tegen.
Fora's zijn in mijn ogen om te leren, te kijken, om een goed product te zoeken, met de juiste service!

En die Callcentra's, we weten allemaal wat voor mensen daar werken, als je bij de Mac niet kan slagen, nou kan je daar nog altijd terecht en die doen een bedrijf geen goed. De uitbesteding klonk leuk, maar ze kunnen het niet. Je kan toch ook niet verwachten dat je met een leuke telefoon stem van alles af moet weten?

Heinrich.Hannover
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Ha endlich jemanden die Ziggo ook goed vindt !

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ziggo, gans toll, aber nicht for mich!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

suz123 schreef:@Guardian72
Dat een helpdeskmedewerker toch alles wil controleren ook al heb jij alles gecheckt vind ik niet raar. Die zal bv tijdens het uitvoeren van die handelingen kijken of hij veranderingen ziet op de lijn.

Daarnaast lijkt me dat je pas ophangt tot er een oplossing wordt geboden. Ik zou zelf niet ophangen als ik die dingen moet door lopen en ze niet geloven dat ik dat al gedaan heb.

@ Suz123 - toendertijd was het nog een betaald nummer.
Dan blijf je ook weer niet te lang hangen.. kosten terugkrijgen van Ziggo...
Ik geloof dat de Rode Zee splijten (net als Mozes) makkelijker is....

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door suz123 »

Guardian72 schreef:
suz123 schreef:@Guardian72
Dat een helpdeskmedewerker toch alles wil controleren ook al heb jij alles gecheckt vind ik niet raar. Die zal bv tijdens het uitvoeren van die handelingen kijken of hij veranderingen ziet op de lijn.

Daarnaast lijkt me dat je pas ophangt tot er een oplossing wordt geboden. Ik zou zelf niet ophangen als ik die dingen moet door lopen en ze niet geloven dat ik dat al gedaan heb.

@ Suz123 - toendertijd was het nog een betaald nummer.
Dan blijf je ook weer niet te lang hangen.. kosten terugkrijgen van Ziggo...
Ik geloof dat de Rode Zee splijten (net als Mozes) makkelijker is....
Telfort a 30cent p.m zou ik idd ook niet graag blijven hangen moet ik toegeven.. Maar het is belachelijk als ze je dan neit geloven. Ik zou zelfs gaan zeggen dat ik al had gebeld en dit moest doen als ze me niet willen geloven..
Maar bij xs4all lokaal tarief zou ik wel blijven hangen haha :P Dan kan je daar geen excuus krijgen met dat je het nog eens moet controleren :)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoe gaan de consumenten om met de klantenservice?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

suz123 schreef: Telfort a 30cent p.m zou ik idd ook niet graag blijven hangen moet ik toegeven.. Maar het is belachelijk als ze je dan neit geloven. Ik zou zelfs gaan zeggen dat ik al had gebeld en dit moest doen als ze me niet willen geloven..
Maar bij xs4all lokaal tarief zou ik wel blijven hangen haha :P Dan kan je daar geen excuus krijgen met dat je het nog eens moet controleren :)
XS4All tot op heden geen probleem.
Wel een keer een virus gehad - waardoor ik in een 'sandbox' kwam - een beveiligde omgeving. Maar ook daar, je kan naar een normaal nummer bellen - en de uitleg was helder en duidelijk.
Ook een groot verschil met bijv. Ziggo.

Compuserve was ook zo - helder en duidelijk - en in 6 jaar slechts 1 storing gehad - en dat was achteraf een fout, omdat ik een aankondiging van werkzaamheden gemist had.

Gesloten