Gewoon in een enveloppe doen en door de brievenbus mieteren.
Ben jij er van af en dan zoekt zij maar uit wat ze er mee doet.
Dan beginnen de problemen zodra de ex roept dat ze niks gekregen heeft. Ik zou toch maar die aangetekende brief sturen. Maak een lijst van alle artikelen, eventueel met foto's ervan, en zet dat in de brief.
Vandaar dat ik in regel 1 ook gezegd heb: 'na de door jou gestelde termijn'.
Ik bedoelde dus termijn stellen in aangetekende brief, daarna verliest hij er niets mee als hij ze door de bus doet, zie het maar als service.
al haar spullen die nog bij mij staan heb ik op papier gezet, ik heb al een angetekende brief gestuurd maar geen andword of medewerking.....
alleen via de telefoon bla bla bla alles kan wel weg...... ik zeg tegen haar zet dat maar even op papier dat alles weg kan en even je handtekening er onder.. maar daar wil ze niet aan mee werken....
Kun je niet een opslag huren op haar naam en (nieuwe) adres en daar die spullen inzetten? Krijgt zij de rekeningen en ben jij er vanaf. Beetje cru misschien, maar dan heb je het probleem in ieder geval zelf niet meer.
Of ze was op dat moment niet labiel en ze had dus gewoon moeten reageren op alle aanschrijvingen die spullen op te halen. Nu ze dat niet heeft gedaan is ze zelf verantwoordelijk voor de gevolgen daarven: kosten etcetera.
Of ze was wel labiel en je had dus de verplichting haar belangen te behartigen. Dat heb je gedaan door die opslag voor haar te huren. Kosten zijn natuurlijk wel voor haar.
aavanputten schreef:Of ze was op dat moment niet labiel en ze had dus gewoon moeten reageren op alle aanschrijvingen die spullen op te halen. Nu ze dat niet heeft gedaan is ze zelf verantwoordelijk voor de gevolgen daarven: kosten etcetera. Of ze was wel labiel en je had dus de verplichting haar belangen te behartigen. Dat heb je gedaan door die opslag voor haar te huren. Kosten zijn natuurlijk wel voor haar.
Niemand is zo maar verplicht om iemands belangen te behartigen in deze kwestie.
Meneer en mevrouw waren niet getrouwd dus is er geen verplichting.
Je sluit dan in dat geval dus keihard een contract af op naam en kosten van een ander en zoals Mark al stelt, is dat behoorlijk strafbaar.
En daarbij het is gewoon een nare en zielige manier om je ex even een hak te zetten.
Bah!
Chocomelk schreef:Juist alles per aangetekend met ontvangstbevestiging en schrijf alles wat er nog bij je is in die brief.
En wanneer je echt handig bent : gebruik een ander retouradres dan je eigen adres, anders weigert ze de post wanneer deze wordt aangeboden. Wanneer je een (voor haar) onbekend retouradres gebruikt is de kans groter dat ze wel tekent (het kan immers belangrijk zijn)
Je moet op het retouradres natuurlijk wel de handtekening weer kunnen ophalen.
Als je ex de post weigert dan krijg je daar volgens mij ook bericht van. Dat bericht lijkt me voldoende om aan te tonen dat ze niet mee wil werken.
Alhoewel ik de tip van crazyme wel een goede vind.
kuklos schreef:Als je ex de post weigert dan krijg je daar volgens mij ook bericht van. Dat bericht lijkt me voldoende om aan te tonen dat ze niet mee wil werken.
Alhoewel ik de tip van crazyme wel een goede vind.
Retour gekomen post in elk geval nooit openen ! Je weet toch wat er in staat en in een later stadium kun je aan de rechter bewijzen wat er in stond.
antonio32 schreef:al haar spullen die nog bij mij staan heb ik op papier gezet, ik heb al een angetekende brief gestuurd maar geen andword of medewerking.....
alleen via de telefoon bla bla bla alles kan wel weg...... ik zeg tegen haar zet dat maar even op papier dat alles weg kan en even je handtekening er onder.. maar daar wil ze niet aan mee werken....
Heb je in die brief een termijn aangegeven ?
Heb je die brief wel verzonden met ontvangstbevestiging met bewijs van
handtekening ????
Als ze nou helemaal niet reageerd op brieven of wat dan ook, zorg dan dat je een telefoongesprek voert wat je duidelijk op kan nemen. Als je dat kan/wil doen, zorg er dan voor dat ze overduidelijk uitspreekt dat je alles weg mag donderen, dat ze niets meer wil hebben en dat ze jou niet aansprakelijk stelt voor wat er dan ook nog tussen zit.. Stuur dan een laatste (aangetekende) brief waarin je bevestigd wat er in dat gesprek is gezegd. Maak inderdaad nooit retour gekomen post open..
Dat gesprek moet je niet publiek maken, maar mag je dus in geval van gedonder gewoon gebruik om aan te tonen dat je op haar verzoek heel de handel weg heb gedaan..
Denk dat dat sneller gaat dan via een advokaat of weet ik het dan ook proberen duidelijk te krijgen dat ze het niet wil hebben. Ik zou er niet teveel tijd meer in steken en het zo doen, want anders zit je tot sint juttemis met die handel opgescheept...