LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ontploffende stofzuigerzakken heb ik nog niet meegemaakt,

Echter wanneer de stofzak bijna vol is en er staat 2200Watt aan te trekken kan het best gebeuren dat de zak openscheurt omdat de zak onverhoopt vacuüm trekt,

Mijns inziens is het een ontwerpfoutje van Miele,

De wattage race is bij de stofzuigers nog niet uitgewoedt, en dan vraag je om problemen zoals deze,

Mijns inziens kun je het beste het motorvermogen terugregelen naar de helft van het maximum vermogen, de stofzuiger zal zeker voldoende zuigen, en de ontploffende stofzakken gaan tot het verleden horen,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

MichelMD
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2010 13:35

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door MichelMD »

Ontploffende zakken, geen garantie bij gebruik ander merk zakken, taboe op bouwstof, vacuum trekken funest? Echt wat een hoop onzin hier.

In 2004 heb ik ooit eens 2 2200w Miele stofzuigers gekocht voor 325eur, dat was destijds 1 van de hogere/duurdere topmodellen (opheffingsverkoop van een elektrozaak, 2 halen 1 betalen).

1 van deze stofzuigers is min of meer mijn hobby&werkplaats 'bitch'. Daar zuig ik allerhande schuur, boor en ieder ander bouwstof rommel mee op, daar gaan zakken waar ik op dat moment tegenaangelopen ben. Met een zeer hoge regelmaat gebruik ik hem ook om dingen ermee vacium te zuigen (van die grote pastic kleding bewaarzakken), en dan zet ik hem dan pas uit als ik zeker weet dat ieder grammetje lucht eruit getrokken is. Sluit hem regelmatig aan op mijn zaagtafel (voor zowel hout, steen en gips), schuurmachine, en heb zelfs ooit eens een keer aan een motorfietsuitlaat gehangen om de uitlaatgassen buiten mijn werkplaatsgarage te blazen terwijl ik bezig was met het afstellen van de motor.

Oh gebruik hem ook wel eens om de laatste restjes steentjes en (nat) zand uit een leeggelopen aquarium te zuigen. Afgelopen zomer heb ik dat ding ook gebruikt met een herbruikbare stofzuigerzak van katoen om mijn tuinbestrating schoon te zuigen nadat ik de troep met een hogedruk had los en schoongespoten.

En raad eens, stofzuiger doet het nog steeds perfect. Dus hier hoef je echt niet aan te komen dat stofzuigers fragiele kwetsbare machientjes zijn.

Ik kan de TS alleen de tip geven, ga op een drukke koopavond terug naar die BCC, en laat je daar wat luid je mening geven over stofzuigers die stuk gaan met opzuigen van stof. Wellicht worden ze dan ineens wat behulpzamer.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zal een stofzuiger van 2200 Watt nu zoveel beter zuigen dan een met 1000 Watt vermogen,

Wanneer ik de 1000 Watt op het tapijt loslaat, zuigt de zuigmond bijna vast aan het tapijt!, vast en zeker dat 2200 Watt bijna de vezels uit het tapijt trekt,

Zelf zie ik meer nut in het verbeteren van de constructie van de motor en de onderdelen van de stofzuiger zelf, zodat er met minder wattage een hogere zuigkracht ontwikkeld kan worden, zodat het milieu én uw rug minder belast worden, 2200 Watt lijkt me niet er zinvol,

Straks hebben we stofzuigers met 3600 watt aan boord, wat zal het schoon zijn in huis..., :wink:

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Pirreke »

MichelMD schreef:Ik kan de TS alleen de tip geven, ga op een drukke koopavond terug naar die BCC, en laat je daar wat luid je mening geven over stofzuigers die stuk gaan met opzuigen van stof. Wellicht worden ze dan ineens wat behulpzamer.
Feitelijk gezien adviseer jij dus afpersing van een winkel, doordrammen om je zin te krijgen???

Heel apart advies als je het mij vraagt....

-Peter

MichelMD
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2010 13:35

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door MichelMD »

Pirreke schreef:
MichelMD schreef:Ik kan de TS alleen de tip geven, ga op een drukke koopavond terug naar die BCC, en laat je daar wat luid je mening geven over stofzuigers die stuk gaan met opzuigen van stof. Wellicht worden ze dan ineens wat behulpzamer.
Feitelijk gezien adviseer jij dus afpersing van een winkel, doordrammen om je zin te krijgen???

Heel apart advies als je het mij vraagt....

-Peter
Als BCC hun klanten nu gewoon netjes en correct behandeld zijn dit soort akties ook niet nodig. Ze verschuilen zich echter maar al te vaak achter de fabrikant, terwijl jij als klant daar wettelijk niets mee te maken heb.

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: Ontploffende Miele stofzuigerzak, daarom geen garantie!

Ongelezen bericht door Pirreke »

MichelMD schreef:
Pirreke schreef:
MichelMD schreef:Ik kan de TS alleen de tip geven, ga op een drukke koopavond terug naar die BCC, en laat je daar wat luid je mening geven over stofzuigers die stuk gaan met opzuigen van stof. Wellicht worden ze dan ineens wat behulpzamer.
Feitelijk gezien adviseer jij dus afpersing van een winkel, doordrammen om je zin te krijgen???

Heel apart advies als je het mij vraagt....

-Peter
Als BCC hun klanten nu gewoon netjes en correct behandeld zijn dit soort akties ook niet nodig. Ze verschuilen zich echter maar al te vaak achter de fabrikant, terwijl jij als klant daar wettelijk niets mee te maken heb.

"Ja" was voldoende geweest.....

-Peer

Gesloten