Re: Consumentenbond - misleiding rondom aangaan abonnement
Geplaatst: 20 aug 2010 14:22
Hoi Mieke,
Andere zoekactie zelfde resultaat:
Onze dochter kwam via Google ook in het Consumentenbond spinnenweb terecht. Mijn 'puber' van 19 was hongerig naar een nieuwe flitsende mobiel en zag het Consumentenbond GSM-advies in de google ads...
Ziet hier altijd al naar papa's c.q. Opa's voorbeeld de gidsen liggen dus denkt dat zit wel goed... Geen enkel advies rijker ziet ze direct daarop in haar mail de 'Bedankt voor uw aanmelding' (had moeten luiden LIDMAATSCHAP of nog beter ABONNEMENT) en denkt door 'wijzig uw gegevens' de boel direct te kunnen corrigeren... Maar nee juist niet:
1 Het jaarlijkse bedrag is bij het openen van de aanmeldings-mail overigens pas zichtbaar door een pagina omlaag te scrollen terwijl er in het eerste scherm de lekker makende link 'Ga direct naar het overzicht van alle testen' staat.
2 Het is erg jammer dat een organisatie, die ooit stond voor consumenten belangen en advies, zelf gebruik maakt van een vorm van zieltjes winnen die als het een ander bedrijf betrof linea recta aan hun stekeligheden schandpaal zou worden genageld.
3 Kan dit juridisch niet gezien worden als een eenmalige online aankoop (van gsm-abo informatie) met een standaard consumenten beschermende niet goed geld terug garantie??? Waarbij achteraf gezien zelfs geen levering heeft plaatsgevonden.
4 Ik had mijn vaders abonnement (incl online) al overgenomen maar nog geen tijd gehad voor een adreswijziging (tnt doorzendservice voldeed tot nu toe) anders was er adrescontrole geweest en had papa zijn dochtertje automatisch in bescherming genomen tegen...
5 Wel fijn dat ze juist door de consumentenbond beter leert lezen...
6 .
Andere zoekactie zelfde resultaat:
Onze dochter kwam via Google ook in het Consumentenbond spinnenweb terecht. Mijn 'puber' van 19 was hongerig naar een nieuwe flitsende mobiel en zag het Consumentenbond GSM-advies in de google ads...
Ziet hier altijd al naar papa's c.q. Opa's voorbeeld de gidsen liggen dus denkt dat zit wel goed... Geen enkel advies rijker ziet ze direct daarop in haar mail de 'Bedankt voor uw aanmelding' (had moeten luiden LIDMAATSCHAP of nog beter ABONNEMENT) en denkt door 'wijzig uw gegevens' de boel direct te kunnen corrigeren... Maar nee juist niet:
Kort samengevat: veel plezier met uw dubbele abonnement en tel die 61 euro maar op bij de kosten van je nieuw te sluiten gsmabonnement waarbij je zeker geen passend advies van ons hoeft te verwachten.Nicole Lefeber:
Volgens onze gegevens heeft u inmiddels de online-toegang tot het ledendeel van de website van de Consumentenbond geactiveerd.
Om deze reden kan uw aanmelding niet meer geannuleerd worden.
1 Het jaarlijkse bedrag is bij het openen van de aanmeldings-mail overigens pas zichtbaar door een pagina omlaag te scrollen terwijl er in het eerste scherm de lekker makende link 'Ga direct naar het overzicht van alle testen' staat.
2 Het is erg jammer dat een organisatie, die ooit stond voor consumenten belangen en advies, zelf gebruik maakt van een vorm van zieltjes winnen die als het een ander bedrijf betrof linea recta aan hun stekeligheden schandpaal zou worden genageld.
3 Kan dit juridisch niet gezien worden als een eenmalige online aankoop (van gsm-abo informatie) met een standaard consumenten beschermende niet goed geld terug garantie??? Waarbij achteraf gezien zelfs geen levering heeft plaatsgevonden.
4 Ik had mijn vaders abonnement (incl online) al overgenomen maar nog geen tijd gehad voor een adreswijziging (tnt doorzendservice voldeed tot nu toe) anders was er adrescontrole geweest en had papa zijn dochtertje automatisch in bescherming genomen tegen...
5 Wel fijn dat ze juist door de consumentenbond beter leert lezen...
6 .