Gelukkig wil de VVD de numerus fixus op de tandarts opleiding gaan afschaffen, want ik vind het heel vreemd dat een tekort kunstmatig instand wordt gehouden.loesje 2 schreef:Ja en als fiscaaljurist moet jij toch weten dat omzet nog geen winst is, misschien liggen de kosten en eisen voor een praktijk hier wel hoger ik kan dat niet beoordelen. Ik heb zelf net weer een nieuwe thermodesinfector en sterilisator moeten kopen is gauw 20.000 euro en ook de personeelskosten hier liggen vrij hoog.
Tandartsen in nederland hebben het erg druk, dat er te weinig worden opgeleid, daar kan de individuele tandarts ook niets aan doen. Het is altijd lastig om een behandeling over te nemen van een andere tandarts omdat je niet weet wat er in het verleden met een kies is gebeurd. Het is niet zo zwart wit als jij het ziet, zo van maak een foto en je ziet precies wat er aan de hand is en je weet precies wat er gedaan moet worden.
Een wkb is een lastige behandeling, waarvan het eindresultaat niet altijd te voorspellen is. Er worden dagelijks mensen geopereerd die daarna toch overlijden. Je hebt wel te maken met mensen, die allemaal anders op een behandeling kunnen reageren, en je werkt zonder direct zicht , op een röntgenfoto zie je ook niet alles. (google maar eens op accessoirekanaaltjes wkb), of soms wordt achteraf ook een klein breukje in een wortel gevonden die niet op de foto te zien was. Het is geen auto waar je een nieuwe uitlaat onder zet.
Wees eerlijk als ik met een puinhoop aan boekhouding en jaarcijfers bij een van de bigfour kom, kost het ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld en tijd voor ik goede jaarcijfers op mijn bureau heb liggen, dan is het ook echt niet zo dat ze staan te springen om mij te helpen.
Het verschil in winst en kosten snap ik ook wel.
Dat een WKB een moeilijke behandeling is snap ik ook. Dat er fouten gemaakt worden ook. Van die foto is mij wel zo verteld. Ik had de foto's van Minsk bij die een week daarvoor gemaakt waren.
Als wij een belastingadvies uitbrengen en dat klopt niet dan kan ik mijn kosten ook niet opnieuw berekenen, tenzij de klant de zaken onjuist heeft voorgesteld of de wet gewijzigd.
Je anologie met de "puinhoop"roept bij mij vervelende gevoelens op. Ik leid daar (wellicht ten onrechte) uit af dat je stelt dat ik door bezoek aan de Belarussische tandarts een "puinhoop" van mijn mond heb gemaakt. Dit komt op mij als badinerend over.
Ik zag het bezoek aan de Nederlandse tandarts als een "vakantiebehandeling"omdat ik dus meerdere keren naar Minsk ga (waar ik gewoond en gewerkt heb en na pensioenering weer graag terug keer). Helaas een bedroevende ervaring
Juridisch zal het wel kloppen omdat jullie in de Tandartsbranche je waarschijnlijk wel verplichten tot een inspanningsverbintenis ipv een resultaatsverbintenis, maar de eerlijkheid gebied mij te melden dat ik de algemene voorwaarden van de tandartsten branche niet heb uitgepluist.
Vele denken dat (wit) russen nog voor een appel en een ei werken. Snap ik ook van wege de zielige filmpjes over Tsjernobiel kinderen ed. Die zijn er uiteraard ook, maar steden als Minsk en Moskou zijn toch echt anders en de Porsche Cajjene van Sergee mag er ook zijn.
Maar bedankt voor je uitleg.