gebaseerd op wat?
btw, je kan mbt laswerk niet echt rekenen in uren, dat is niet fair richting klant
immers, een plaatje van 30 bij 30 op de plaats van het reservewiel is stukken eenvoudiger aan te brengen dan bijv het vervangen van een rot stuk carosserie onder de wagen waarbij er een draagarm los moet, ik noem maar wat
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] APK: alsnog afkeur na steekproef
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: APK: alsnog afkeur na steekproef
Gebaseerd op wat ik gemiddeld betaal bij diverse garages voor diverse werkzaamheden waaronder laswerk (uitlaat bijv.)
Maar dan zou je dus eigenlijk het laswerk zelf ook weer moeten onderverdelen in groepen. Een uitlaat (en zeker eentje volgens eigen wensen) is dus heel iets anders dan een plaat in een rotte bodem lassen... Ik denk niet dat een garage dat doet. Ik denk dat ie dus gewoon een standaard tarief aanhouden wat ligt om en nabij de 60 Euro.
Maar dan zou je dus eigenlijk het laswerk zelf ook weer moeten onderverdelen in groepen. Een uitlaat (en zeker eentje volgens eigen wensen) is dus heel iets anders dan een plaat in een rotte bodem lassen... Ik denk niet dat een garage dat doet. Ik denk dat ie dus gewoon een standaard tarief aanhouden wat ligt om en nabij de 60 Euro.
Laatst gewijzigd door JtC op 19 apr 2010 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: APK: alsnog afkeur na steekproef
dan zou ik toch maar eens elders gaan informeren, tenzij men last met gouddraad, je weet maar nooit
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: APK: alsnog afkeur na steekproef
Zinloze discussie.
Dhr.Mallemalle wil gelijk hebben, maar vergeet dat zijn werkplaats niet te vergelijken is met een officiele garage.
Laat hem lekker werken voor 20,= per uur en zijn jongens begeleiden.
In geen enkel officieel garagebedrijf/lasbedrijf/plaatwerkerij krijg je voor dit uurloon iets gedaan.
Het gangbare uurloon in een universeel garagebedrijf met gekwalificeert personeel ligt tussen de 40,= en 65,= per uur ex.BTW. Dealers hanteren over het algemeen een iets hoger uurloon. En dan nog is het zo dat niet alle garages laswerk doen.
Een sociale werkplaats (= gesubsidieerd) is nou eenmaal altijd goedkoper dan een commerciele werkplaats (= niet-gesubsidieerd, een deel van de belasting wordt gebruikt om o.a. sociale werkplaatsen te subsidiëren.....)
v.d.Heyden
Dhr.Mallemalle wil gelijk hebben, maar vergeet dat zijn werkplaats niet te vergelijken is met een officiele garage.
Laat hem lekker werken voor 20,= per uur en zijn jongens begeleiden.
In geen enkel officieel garagebedrijf/lasbedrijf/plaatwerkerij krijg je voor dit uurloon iets gedaan.
Het gangbare uurloon in een universeel garagebedrijf met gekwalificeert personeel ligt tussen de 40,= en 65,= per uur ex.BTW. Dealers hanteren over het algemeen een iets hoger uurloon. En dan nog is het zo dat niet alle garages laswerk doen.
Een sociale werkplaats (= gesubsidieerd) is nou eenmaal altijd goedkoper dan een commerciele werkplaats (= niet-gesubsidieerd, een deel van de belasting wordt gebruikt om o.a. sociale werkplaatsen te subsidiëren.....)
v.d.Heyden
Re: APK: alsnog afkeur na steekproef
De overheadkosten spelen natuurlijk ook wel een essentiele rol in tot stand komen van het uurtarief.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: APK: alsnog afkeur na steekproef
heeft niks te maken met gelijk willen hebben
dergelijke bedragen vind ik absurd en het kan stukken goedkoper
toen ik nog geen eigen werkplaats had, btw, dat is GEEN sociale werkplaats, liet ik het laswerk over aan een garage, 25 per uur, zon 4 jaar geleden
een garage zonder poespas, geen torenhoge kosten hebben want een ultramodern pand met dikke showroom, etcetc
nee, voetjes op de vloer, verstand van zaken en exact wat een garage moet zijn,namelijk ingericht om autos te kunnen repareren en nie meer dan dat
ja , ze zijn er nog
dergelijke bedragen vind ik absurd en het kan stukken goedkoper
toen ik nog geen eigen werkplaats had, btw, dat is GEEN sociale werkplaats, liet ik het laswerk over aan een garage, 25 per uur, zon 4 jaar geleden
een garage zonder poespas, geen torenhoge kosten hebben want een ultramodern pand met dikke showroom, etcetc
nee, voetjes op de vloer, verstand van zaken en exact wat een garage moet zijn,namelijk ingericht om autos te kunnen repareren en nie meer dan dat
ja , ze zijn er nog