Beste lezers,
Ik las een aantal pagina's terug iets over kwaliteit van kunststofboer, Op 't Hoog.
Helaas moet ik daar toch iets anders over kwijt.
De geplaatste kozijnen, deuren, ramen etc. hebben nogal wat nazorg gekost.
En ja de nazorg was prima, de problemen zijn opgelost en redelijk snel.
Maar TOP kwaliteit of een deugdelijke montage, controlle en afwerking...NEE.
(laat ik ook zeggen dat ik de kwaliteit van het kunststof\kleur\glas nu nog niet
kan beoordelen, dit lijkt tot dus ver goed)
Ik kan mezelf weg zetten als pechvogel binnen de klantenkring van Op 't Hoog maar dat zou naief zijn.
Goed isolerende hardhouten kozijnen vervangen met kunststoffen kozijnen welke aan alle mogelijk kanten tochten, achter de door hun aangebrachte binnenafwerking, ook kunststof by the way, is niet bepaald een plus punt.
te weten;
Bij het verwijderen van hardhouten kozijnen welke goed aansloten op de spouwdragers en het plaatsen van kunststoffen variant ontstaan grotere nissen, kieren.
deze worden dan dicht gespoten, gekit met een blauwe schuim.
Alleen wordt hier heel zuinig mee omgesprongen en blijft het zwarte buiten rubber over als kou werend materiaal en dat is niet voldoende. geloof mij nu.
in de herst en winter heb je daar echt last van.
verder ramen sluiten slecht, deuren moeten opnieuw gesteld worden. en dat meerdere malen. Ook omdat deze alsnog tochten.
Een raam waarvan de afwatering niet is gecontroleerd in de fabriek en dus ook niet door de monteurs bij het plaatsen met als resultaat, bij regen water op de vensterbank en op je laminaat. Het sijpeld gewoon naar binnen ipv naar buiten door de daarvoor bedoelde gaten. (deze waren nog dicht, kunststof vliezen waren niet doorgeprikt). blijkt later.
Vensterbanken aan de onderkant kieren en tochten. dus ook geen goede afwerking \ isolatie.
Scheurtje in het kozijn aan de buitenkant, precies in een hoek.
Dit zijn de monteurs van op het hoog, in opdracht van op het hoog en niet in dienst van op het hoog. Dat bleek uit de tekst op het busje van de monteurs. Mogelijk is dat ook het probleem.
veel opdrachten in zo weinig mogelijk tijd afronden. Dus extra personeel inhuren.
Druk druk, snel snel, zoveel mogelijk klanten in zo'n kort mogelijk tijd afhandelen.
De nazorg regelt de rest wel.
yeah right.
ik ben helaas toch wat afgeknapt op, op het hoog.
Nogmaals de nazorg werkt en doet niet moeilijk.....maar ja zeg nou eens eerlijk.
zit je daar nu echt op te wachten om keer op keer te moeten emailen, bellen om
weer eens je verhaal te moeten doen? Ik niet in ieder geval.
Mogelijk vergeet ik het een en ander nog maar dit genoeg voor nu.
Maar goed mogelijk zijn wij ook gewoon pechvogels. Uuhhum
Succes met het zoeken van een goede kunststofboer.
Tot slot:
in ieder geval, spreek alles goed af en laat het beloofde meer werk ook zwart op wit zetten. Vraag een kopie.
Wees gerust kritisch, tijdens de montage en bij de nazorg. Laat je niet afblaffen door bijdehande monteurs met een blote bilnaad.
Kijk ook of het bedrijf is aangesloten bij SKG en\of VKG etc.
Alhoewel dit laatste wel allemaal mee viel of geregeld is bij op 't hoog.