LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schuldsanering

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door ronald g »

Van harte gefeliciteerd, ik wist het eigenlijk wel maar het is pas zeker als het zeker is. De volgende stap is nu om je administratie op orde te brengen want de bewindvoerder komt op bezoek. Moet je je niet druk om maken want het is geen huiszoeking, meer een inventarisering, wat gedaan moet worden en een uitleg hoe het één en ander in zijn werk gaat. Ga eerst maar genieten van de behaalde overwinning, klinkt raar maar je komt er beter uit dan dat je er in gaat.

Succes met het traject.

Ronald.

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hoi ronald

Jah gelukkig,
De rechter zijn al tegen ons van dat de bewindvoerder naar huis zal komen,
we gaan dan met hem kijken wat we verder met de huis gaan doen met het verkoop. Ik heb vandaag een telefoontje gekregen van een makelaar die morgen komt voor het taxatie van het huis. Hij heeft een opdracht gekregen van de bank.

groetjes hazal

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door ronald g »

Als die makelaar van de bank komt en nog niets van de regeling weet moet je uitleggen dat de sanering is toegekend. De bank moet nu de vorderingen bij de bewindvoerder indienen en is van af nu vleugel lam. De bank mag niets meer maar jij ook niet. Als het goed is heb je een bevestiging van de rechtbank meegekregen, druk die onder zijn neus en wens hem een goede dag. Voor de goede orde, alle beslagen zijn opgeheven en vorderingen tot nader orde bevroren. Die makelaar heeft niets meer bij je te zoeken. Laat je niet intimideren gewoon buiten laten staan.

Ronny.

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

Ik heb al een beetje door de telefoon al gezegd dat ik met de bewindvoerder dit wilde regelen, maar hij zij ik ben daar helemaal buiten, ik doe alleen mijn werk ik ga foto's nemen van het huis en taxeer het en geef het aan de bank.
Zo zij hij en ik heb oke gezegd. Moet ik het niet laten doen?

gr.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door ronald g »

Laat de beslissing aan de bewindvoerder en niet aan de makelaar. Hij moet maar contact met de bank op nemen en niet met jou. Hem binnenlaten is onzin. Je mag geen handelingen op dit gebied ondernemen. Maak hem dat maar goed duidelijk, hij is geen partij tussen jou en de bewindvoerder maar van een schuldeiser, de bank in dit geval. Laat je niet overdonderen maar houd voet bij stuk.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door Athoz »

Gefeliciteerd met jullie toelating tot de WSNP. Zoals Ronald al gezegd heeft, je komt er een stuk beter uit dan dat je erin gaat. Het is 3 jaar afzien, en dan als alles goed loopt een nieuwe start.

En inderdaad, vanaf dit moment ben je niet meer in de positie om beslissingen te nemen over wat dan ook, dat loopt allemaal via je je bewindvoerder. De bank zal alles in samenspraak met hem/haar moeten doen.

Veel succes!

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hoi Athoz,

Dank je wel, en gisteren had de man van makelaar een afspraak gemaakt met ons om het huis te taxeren. Ik heb het tegen hem ook gezegd dat ik nog geen bewindvoerder heb, hij zij ik hoef alleen het huis te taxeren en fotos nemen en die moet ik aan de bank geven zodat ze die in het dossier doen. Dus ik hoef hem niet binnen te laten? Dat hij dat straks met de bewindvoerder het moet regelen. Of ik ga dan niet naar mijn huis voor die afspraak. Want ik woon nu in een huurhuis.

groetjes

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi Hazal, is die makelaar inmiddels al geweest?. Zo ja hoe is het afgelopen. Ik ben even teruggegaan in mijn denkhoofd en het was op de dag na de uitspraak dat ik een telefoontje van de bewindvoerster kreeg met een aantal vragen, o.a of er dringende zaken waren die direct geregeld moesten worden problemen met de energie en zo meer.
Laat het even weten.

Ronny.

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hoi Ronald,

Ja, ik had vanmorgen mijn contakt persoon bij de kredietbank gesproken en gevraagd wat ik het beste kan doen. Zij zei tegen me van dat ik hem kan weigeren. Maar ook hem binnen kon laten en zijn werk laten verrichten, dat het geen probleem zou zijn.
Heb ik gedaan, hij is een uur geleden bij mijn koopwoning geweest en foto's van gemaakt. en weer weggegaan. Dus ik hoop dat ik het goed gedaan heb,

gr.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door ronald g »

Je hebt het prima gedaan, zie je zo zwaar is het niet vooral nu je weet dat je er niet alleen voor staat want de bewindvoerder is er om jou te helpen en niet voor de eisers. Gewoon drie jaar lang aan je verplichtingen voldoen en er een sport van maken om met weinig geld veel te doen.

Ronny.

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hoi hoi,

ik heb een brief gekregen van wie mijn bewindvoerder is.
het is een mevr, en die stuurt volgende week iemand naar ons
voor huisbezoek. wat gaat er nu gebeuren?
wat gaat die meneer doen wat gaat hij allemaal doen?

groetjes hazal

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door Athoz »

Het huisbezoek moet je vooral NIET zien als een straf, of een onderzoek of je eigenlijk wel of niet in de WSNP zou moeten zitten.. Hij/zij zal je voornamelijk informeren over de komende tijd, de gang van zaken en vragen stellen/beantwoorden. Het huisbezoek kan je eigenlijk zien als een introductie van de bewindvoering.

Bij ons beoordeelde de dame meteen de thuis situatie (ben je afgesloten van gas of licht of water, heb je de benodigde levensonderhoud e.d.) en wou van ons wat persoonlijke informatie zodat ze ons een beetje kon helpen met (zeer) dringende zaken.

Vooral niet druk over maken! :D

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi Hazal, het huisbezoek zal je meevallen. In de brief zullen al een paar dingen staan die je paraat moet hebben verder is het een uitleg over de regels in de wsnp. Ook is er een gesprek over hoe het allemaal gaat en je kunt je ei een beetje kwijt. Na het gesprek zul je de bwv of de medewerker in de praktijk nooit meer zien. Internet mag je zeker houden want de communicatie met de bwv zal dan als zodaning verlopen.

Succes Ronald.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Dit is een ookgoed forum voor en door mensen in de WNSP:
http://www.hotforum.nl/forum/schulden/
Er wordt op geschreven door WNSP ers en bewindvoerders. Er wordt daadwerkelijk gepoogd te helpen en bijna nooit iemand afgebokt, tenzij er vragen worden gesteld om te frauderen.

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hallo ronald,

als de bwv. thuis komt, doet hij dan gelijk postblokkade en bank blokkeren?
wat is het beste dat hij de bank blokkeerd.
en kijkt hij ook rond in het huis.
hij heeft al in het brief aangegeven wat ik allemaal klaar moet hebben
zoals zorgtoeslag,enz al die toeslagen
en hoe gaat het allemaal, wat regelt hij allemaal

m.v.g.

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hallo

morgen komt de bwv.
ik had een maand geleden een aanslag ontvangen van inkomstenbelasting dat ik moet betalen, en kan ik die brieg aan de bwv. laten zien of hoef ik dat niet te doen?

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door FHV »

Ja, dat moet je zeker doen.

Succes morgen

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hallo

hij is geweest,
een goed gesprek gehad,
en die is ook achter de rug.

groetjes

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hallo

nog iets, hij heeft over de vtlb verteld,
maar ik snap nog steeds niet hoe het gaat.

hazal
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jul 2009 10:36

Re: schuldsanering

Ongelezen bericht door hazal »

hoi ronald,

ik wilde je vragen van hoe de sollicitaties gaat.
wat moet je allemaal doen.
ik ben nu eigenlijk ziek, hoe moet ik solliciteren

groetjes hazal,

Gesloten